De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:22

Ja smurf, als je me dat even kan pm-en dan graag! Wellicht doe ik er een paar goede tips op!

Altijd handig, zo'n 2-in-1 gesprek

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:42

ja heel grappig.... ik zit te bellen, en zie de mail binnenkomen, in de mail staat wat ik aan de telefoon moet zeggen *whahaha*
Sommige mensen weten dat ik zowat dag en nacht achter de pc zit, maar nu ga ik toch echt even slapen hoor......

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 09:54

Goedemorgen iedereen! het is vandaag weer een heerlijk regenachtige dag, dus ik kan lekker gaan leren voor mijn 1 na laatste tentamen dat ik woensdag heb...

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:22

Na die vorst vind ik die regen opeens niet zo erg meer

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:39

@Cooks! WOUW cooks wat een super combi x 2.. zowel jij met 'de witte tornado zonder schoenen' als de toet met aanhanger!! Super!
@MAC: Ja... jammer hoor... we hadden Annette graag op stal gehad... maar wie weet, komt er over een tijdje wel weer eens wat vrij en past het qua timing haar en haar droompaardje beter ! Hoe is het eigenlijk met de visite? Komt er nog wel eens iemand
@Oop: Ik heb weinig last gehad van de vorst, maar eerlijk is eerlijk, onze bak kon wel weer een spettertje gebruiken.. anders had waarschijnlijk deze week de sproeier erover gemoeten

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 10:54

nienke07 schreef:
@MAC: Ja... jammer hoor... we hadden Annette graag op stal gehad... maar wie weet, komt er over een tijdje wel weer eens wat vrij en past het qua timing haar en haar droompaardje beter ! Hoe is het eigenlijk met de visite? Komt er nog wel eens iemand

Ja, gisteren nog. En als het goed is vandaag degene van vrijdag in de herhaling.

Vind het ook erg jammer van Annette. Ook voor Gracie.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:32

Hallo daar!

Iedereen lekker gereden gisteren?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:35

Ikke wel. Helemaal niet meer zo koud. Wel beetje erg vochtig, maar pech. Alleen wordt het wel weer tijd dat alles weer gaat uitlopen, erg kale bedoening sommige plekken.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:40

Ja Opala, ik ben er ook klaar voor en mee. Ik heb besloten dat wat het weer ook gaat doen vandaag dat ik op mijn paard ga zitten. Anders wordt het nooit wat met Peps.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:40

opala schreef:
Ikke wel. Helemaal niet meer zo koud. Wel beetje erg vochtig, maar pech. Alleen wordt het wel weer tijd dat alles weer gaat uitlopen, erg kale bedoening sommige plekken.

Ik heb liever de vorst, en dat het land niet zo kapot wordt gelopen dan dit miezer weer. Wordt niemand wijzer van.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:41

Ik ga voor de Zweedse lente: vorst - vorst - vorst - 1 weekje ellende en dan KABOOM: lente!!!

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:42

Ik heb niet gereden, ik heb staan bibberen van de kou bij Nienke07 en Kiara (en nog wat mensen waarvan de namen mij ontschoten zijn) om de Parelli les live te zien. Uiteraard heb ik ook Bruut, Novia en Tommie uitgebreid bewonderd!

Tjee, het is wel een apart gezicht hoor... 3 zulke verschillende paarden vreedzaam in een paddock

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:42

Mac schreef:
Ik ga voor de Zweedse lente: vorst - vorst - vorst - 1 weekje ellende en dan KABOOM: lente!!!

Dat lijkt me ook wel wat!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:01

wat een rotweer was het gister. Grijzer kon gewoon niet.

Ik heb mijn auto gewassen, en vandaag zag je er al niks meer van *weer vies*. Minder was dat alle roestplekjes te voorschijn kwamen die mij er pijnlijk aan herinneren dat ik in een oude auto rij

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:13

@Mac, we hebben een rit van 1 uur en drie kwartier gemaakt. En voor het eerst zonder schoenen nadat hij die hoefonstekingen heeft gehad. Hij liep prima en zijn hoeven zagen er na de rit goed uit. Wel hebben we vrijwel alleen zandpaden gehad.

@Ara: ja ik ken het, de roestplekken waren weer duidelijk te zien toen ik de Subaru door de wasstraat had gereden.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:16

Jossie: Leuk dat je er was hoor! Wel sneu om te zien..die blauwe lipjes en dito waas over je wangen

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:47

Arabesk schreef:
ik zie niet in hoe ijzers een oplossing ergens voor kunnen zijn.

In welke situatie zouden ijzers beter kunnen werken dan NB? IJzers zijn IMO net zoiets als een zenuwsnede..

En mijn pony dan?

Ik ben niet tegen NH, NB of weet ik veel wat, probeer uit alles het beste te kiezen voor mijn paardjes!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:14

Hetja schreef:
Arabesk schreef:
ik zie niet in hoe ijzers een oplossing ergens voor kunnen zijn.

In welke situatie zouden ijzers beter kunnen werken dan NB? IJzers zijn IMO net zoiets als een zenuwsnede..

En mijn pony dan?

Ik ben niet tegen NH, NB of weet ik veel wat, probeer uit alles het beste te kiezen voor mijn paardjes!

Ik denk dat wij wat info missen?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:15

Hetja: Ik ga slechts uit van eigen ervaring bij mijn eigen paard. Heb met eigen ogen gezien hoe veel er verbeterd kan worden door het regelmatig bijhouden van de hoeven. Zodra je er een ijzer onderslaat, kun je helemaal niets meer, daar begint het al mee. Misschien zijn er situaties dat een paard ijzers onder moet, maar dan toch zeker tijdelijk.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:24

Ik ben aan het NB geraakt OMDAT het absoluut niet (meer) ging met ijzers. In eerste instantie bracht het accuut verlichting (paard liep niet meer op eieren) maar na verloop van tijd ging mijn paard zo achteruit dat ik echt met de handen in het haar zat. Toen heb ik op aanraden van een mede-bokster Wout gebeld van de AANHCP. Ik had zoiets van "God zegen de greep"; ik moest toch WAT. Het was werkelijk waar om te janken wat er onder het ijzer met zooltje vandaan kwam: de straal was aan het degenereren en ze had een flinke scheur waar de lip van het ijzer had gezeten. Dat werd weer veroorzaakt door een bacterie, die de hoef heeft kunnen binnendringen door de nagelgaten.

Afijn: ijzers eraf en netjes bekapt en LO AND BEHOLD mijn merrie liep al meteen een stuk beter!

Nee, ik heb genoeg ellende meegemaakt. Onder mijn paarden geen ijzers meer! Lee is nu nog niet helemaal van haar bacterie af (1 1/2 jaar later). De jonkies hebben nog nooit ijzers gehad en die gaan ze nooit krijgen ook!

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:38

Sorry, was niet bedoelt om hier te plaatsen, maar zal dan toch even toelichten over mijn pony.

Hetja is nu inmiddels 24, dat ik haar een x aantal jaren geleden kocht was ze door de DA min of meer al afgeschreven, ze was veelte zwaar, had aan beide voorbenen een peesklap gehad, atrose en haar voor hoeven willen niet groeien en aan haar achterbenen heeft ze spat. Ze liep toen zonder ijzers, hebben vanalles geprobeerd, niets hielp, uiteindelijk toch op ijzers gezet, met zooltjes en silliconen en achter spat beslag, na een paar weken zat er eindelijk verbetering in en nu, zo'n 9 jaar later, loopt ze nog steeds op ijzers wel zonder silliconen, zooltjes en spatbeslag, zomers zijn haar achterhoeven goed genoeg om zonder ijzers te kunnen en s'winters staat ze rondom op ijzers. Zonder ijzers hebben we evengoed meerdere malen geprobeerd, maar ze ging met de dag beroerder lopen. Was mijn pony niet op ijzers gezet had ik haar allang al 'weg' moeten brengen, kan haar immers toch niet negen jaar lang met pijn laten lopen? Ze doet het nu nog steeds super (wel wat strammer, maar dat heeft denk meer met de leeftijd te maken)

@Opala, volgens mij staat ze nu op jouw vorige stal (Al)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:43

Hetja, bedankt voor je verhaal.

Ik zit echter wel een beetje te zoeken wat je nu precies bedoeld? Op DIT topic dan?

Wil je in discussie met ons over dat ijzers in sommige gevallen het laatste redmiddel zijn?

Of was dit een soort van persoonlijk vete richting een van de deelnemers hier?

Of doe ik weer eens veel te ingewikkeld??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:50

Antheman schreef:
Mac schreef:

Dat lijkt me ook wel wat!

goh, moet ik toch naar Zweden

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:05

Antheman schreef:
Hetja, bedankt voor je verhaal.

Ik zit echter wel een beetje te zoeken wat je nu precies bedoeld? Op DIT topic dan?

Wil je in discussie met ons over dat ijzers in sommige gevallen het laatste redmiddel zijn?

Of was dit een soort van persoonlijk vete richting een van de deelnemers hier?

Of doe ik weer eens veel te ingewikkeld??

Je doet te ingewikkeld...

Was voor Arabesk bedoelt als PM, zij heeft mijn pony eens ontmoet omdat zij toendertijd ook een "opknappertje" had gekocht, alleen maandagochtend ben ik blijkbaar niet zo wakker en heb ik 't per ongeluk hier geplaatst.

Wil helemaal niet in discussie en is ook geen persoonlijk vete, absoluut niet, bekap dan wel niet zelf en mijn paarden worden ook niet op een natuurlijke manier bekapt (staan helaas ook niet 24/7 buiten) maar vind het wel intressant en probeer uit alle manieren het beste voor mijn paardjes te halen (wat mij het beste lijkt iig)

Wilde haar alleen, naar aanleiding van een ander topic er op wijze dat ze met eigen ogen gezien heeft dat er voor mijn pony geen andere oplossing was en is. (en dat door haar ouderdom en ik het dan niet reeel vind haar met pijn te laten lopen omdat ik haar niet op ijzers wil)

Als ik het zo terug lees lijkt het alsnog op een persoonlijk vete maar zo is het echt niet bedoelt.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:05

Hetja: Ik ken je verder helemaal niet, maar vlgs mij verzorgen mijn overbuurvrouw en -jongen haar. Daar houdt de info mee op hoor, ben geen prater wel een schrijver, maar mijn dochter is nl. nog wel lid van de msn-site en heeeeel af en toe neem ik ook een kijkje.

Mijn paard is ook al eens ingespoten in de kogelgewrichten van haar voorbenen voor een verstoorde gewrichtssmering, is een lichte vorm van artrose. Zij was ook te dik, kreeg te weinig beweging en was langdurig slecht bekapt vlgs Geijtenbeek (Dekker, je bent evt. gewaarschuwd!). Ook ooit laten beslaan, maar ben daar nooit tevreden over geweest, ze liep dan altijd veel korter. Deze winter heeft ze voor het eerst startproblemen voor de rest gaat het hartstikke goed. En dat komt ook omdat ze hier in Heemskerk niet meer zo dik is, omdat ze de wei met veel meer andere paarden moet delen en je hier uitrijmogelijkheid hebt.