De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:10

opala schreef:
Via Deighton, NB-er die hier ook wel eens post, heb ik begrepen dat bijv. in geval van grote hoefwandscheuren ijzers een must zijn.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens hoor... IJzers zijn niet nodig bij alle grote hoefwandscheuren. Kate had namelijk in beide voorhoeven een scheur van grond tot bijna in de kroonrand. Onderaan helemaal door de hoefwand heen en meer naar boven iets oppervlakkiger in de hoefwand. De scheur week onder 1 cm en helemaal bovenaan een mm of 2.

Nu zie je er niets meer van en het heeft net geen jaar geduurd voordat ze er helemaal uitgegroeid waren. Mijn smid wilde eerst krammen proberen en als dat helemaal geen effect zou hebben, dan pas ijzers (wat ik niet zo zag zitten). Uiteindelijk is door het niet meer dragend maken van de randen van de scheur, het schoonsnijden van de scheur (meteen ontsmet en behandeld met anti-schimmelspul) en het bijeen houden van de scheur met de krammen alles weer prima genezen.

Ik kan me voorstellen dat er scheuren zijn waarbij je het met bovenstaande niet redt, maar een ijzer is zeker niet altijd nodig bij grote scheuren.

*Ik wacht nog steeds met smart op mijn set vijlen... wil onderhand Kate's hielen wel bijwerken *

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 20:16

Leuk verslag Angela.

Misschien moet ik haar ook eens laten komen

Vandaag lekker buiten gereden. andor wist tot 2 keer toe een kortere weg naar huis aan de kletter dus. De *piep*

ik ben niet gaan huilen ,hyperventileren of wat dan ook. Gewoon gekeerd, toen het kon, en stevig terug doorgedraafd.

We draven heel veel op asfalt momenteel. Bij Andor zie ik echt wel dat er zijn hoef ervan slijt. Morgen maar weer mustangrolletje erin vijlen.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:07

Antheman schreef:
ik ben niet gaan huilen ,hyperventileren of wat dan ook.

Je moet je vooral niet gek laten maken door die knollen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:47

Goed zo AM, volhouden!!! Laat zien wie de baas is.

Wij hebben vandaag wat grondwerk gedaan. Was erg leuk. Mooi om de interactie te zien tussen Rex en Bob. Rex loopt als een hondje achter Bob aan. Zelfs zonder lijn, in stap en draf. Geweldig

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 23:41

Cookies schreef:
Goed zo AM, volhouden!!! Laat zien wie de baas is.

Wij hebben vandaag wat grondwerk gedaan. Was erg leuk. Mooi om de interactie te zien tussen Rex en Bob. Rex loopt als een hondje achter Bob aan. Zelfs zonder lijn, in stap en draf. Geweldig

Super! Weg met Anky

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:06

EN d'r dekjes

of bedoelde je een andere dan van Grunsven

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:48

Goed van je Antheman! Ik vindt het echt heel goed van je dat je blijft proberen !!!! (dat kan ik van mezelf niet zeggen, ik ben al maanden niet meer met Wit buiten de bak geweest). Vooral erg goed dat je na zijn korte-weg-naar-huis-actie weer bent omgedraait!! (dat zal hem leren ...... )

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:20

Cookies schreef:

Ik kan mij voorstellen dat het een leuke gewaarwording is.

Mijn dochter en ik doen nooit aan grondwerk, het heeft dus niets om het lijf, maar de laatste keren wanneer ik samen met Jessica en Oop ga wandelen, laten we haar het beginstukje los mee lopen, maar we hebben haar wel als waakhonden in het oog.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 01:34

Arabesk schreef:
EN d'r dekjes

of bedoelde je een andere dan van Grunsven

Haar dekjes vind ik erg mooi, maar hebben helaas geen schoft vrijheid.
Ik pest Cooks en Bob altijd met het Anky halster en Anky jas. Vandaar....

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 01:36

angela88 schreef:
Goed van je Antheman! Ik vindt het echt heel goed van je dat je blijft proberen !!!! (dat kan ik van mezelf niet zeggen, ik ben al maanden niet meer met Wit buiten de bak geweest). Vooral erg goed dat je na zijn korte-weg-naar-huis-actie weer bent omgedraait!! (dat zal hem leren ...... )

Dank je

Ik maak eigenlijk altijd het rondje wat ik me heb voorgenomen ,wat er ook gebeurd,.... Die knol krijgt vooral niet zijn zin hoor.

En je kunt toch wandelen of fietsen ofzo met Witte?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:08

Nou we hebben een lekker rondje gemaakt gisteren. Knol in de trailer gepropt en Bob heeft ons eruit gezet bij Otterlo. Een soort dropping dus Het was heerlijk rustig in het bos en Ponto was goed te pruimen. Hij vond het erg leuk en liep constant met de oren naar voren. Bob is naar het pannenkoekenhuis gegaan en daar ben ik naar toe gereden. Ponto weer in de trailer gepropt en weer naar huis. Luxe hoor, zo'n taxi!

@AM: nee ik had geen Ankyjasje aan Toen ik van de week bij Divoza was zag ik wel een heel mooi halster:............je raad het al, het was zo'n Ankyding, heb het maar gauw teruggehangen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:13

De auto mag dus blijven?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:20

Wat denk je zelf??
Wel moet de trailer nodig in bad (de pony ook trouwens)
Afbeelding

Afbeelding

Mooie omgeving dacht ik zo!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:28

Ja, het is daar prachtig!

En de auto ook ....

Trailer moet gewoon functioneel zijn. is het een tweepaards? Kan Ves evt ook mee?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:45

Ja tweepaards. Ves en Rex kunnen er straks samen in. De trailer is van mijn vader maar die gebruikt hem nooit. En van stilstaan worden ze niet beter dus nemen wij de trailer maar mee voor een eindje rijden

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:53

Heerlijk hoor!

ik droom weleens van een rijdend vrachtwagentje ,waar de bodem niet rot van is en die te betalen is.

Zal nog lang dromen zijn....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:57

Nou de vrachtwagens die je kunt betalen die zijn te rot om een postduif in rond te laten vliegen en de rest is niet te betalen. Ik heb zelf zo'n ding staan die naar de sloop kan. Ik heb zelf ook liever een vrachtwagen omdat ik dat niet zo eng vind als een auto met trailer. Ik zat gisteren zo erg te zweten op de heenreis naar de hei dat de hele auto besloeg.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:02

Antheman schreef:
angela88 schreef:

Dank je

Ik maak eigenlijk altijd het rondje wat ik me heb voorgenomen ,wat er ook gebeurd,.... Die knol krijgt vooral niet zijn zin hoor.

En je kunt toch wandelen of fietsen ofzo met Witte?

De laatste keer dat we zijn gaan wandelen heeft ie mijn vinger gebroken... Vriendlief zou wel met de fiets mee kunnen gaan, maar nu ik hem niet eerst in de bak kan rijden, is dat ook geen optie. Omdat mijn vriend erg veel werkt, probeer ik de paarden te rijden als hij op het werk is, zodat we elkaar kunnen zien als ie thuis is..

Ik laat het voorlopig maar even, van de zomer, na een uur in de bak rijden, ga ik het weer probreren. (smoesjes, ik weet het, ik ben een watje...., net als mijn paard....)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:04

das een mooie omgeving zeg! erg handig zo'n paardentaxi!!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:00

wat is het hier stil zeg... iedereen druk bezig met de paarden???

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:21

Inderdaad, 't is erg rustig
ik heb vandaag een kijkje genomen bij Stal Groenendaal in Bunschoten. Er werd een clinic gegeven door een Portugese meneer. En ik werd niet erg blij van wat ik allemaal heb gezien. Megabitten, geprik en bij een enkele deelnemer totaal geen ontspanning. Gek genoeg werd daar geen aandacht aan besteed... wel mooie paardjes gezien, PRE's, Lusitanos....kwijl kwijl.
In de andere bak waren mensen voor zichzelf aan het rijden en 1 daarvan was te triest voor woorden, en het arme paard liep braaf door. Kortom, het had een heel leuke dag moeten worden maar eigenlijk werd ik er behoorlijk verdrietig van

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:42

jammer, Kinke, dat het niet leuk was. wat voor megabitten werden er gebruikt dan?

persoonlijk ben ik niet tegen bitten, mega of niet, als je ze maar weet te gebruiken.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:43

joh, Kinke dan was je vlakbij Morrie, die staat een kwartiertje rijden verderop, daar was je vast wel blij van geworden

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:43

Oh bah Kinke, wat akelig. Jammer dat het vaak zo gaat, ik vind het ook erg om te zien. Soms zou je iemand zo van zijn paard willen trekken. Jaren geleden stond ik op een andere stal en daar was ook een meisje die gelijk begon met slaan als ze de bak ik kwam. Soms had het arme beest de bulten op zijn lijf. ik ging altijd de bak uit als zij er in kwam.

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:49

smurf schreef:
joh, Kinke dan was je vlakbij Morrie, die staat een kwartiertje rijden verderop, daar was je vast wel blij van geworden

Dat meen je!!!!!!!!!!! Als ik dat had geweten waren we Morrie even komen knuffelen