Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Auky schreef:Lenneke, die basisenting, wat houdt die precies in?
Jovarna schreef:1 x per 2 jaar.
Er gaan verschillende beweringen, nl. dat tetanus 1 x per 2 jaar moet, 1 x per 5 jaar en zelfs 1 x per 7 jaar. Ik neem liever het zekere voor het onzekere en doe het om de 2 jaar.
Morrie schreef:ik wil het ook wel om de 2 jaar maar dan moet ik eerst een DA vinden die daar niet over gaat lopen zeuren.....
tandarts (voor je paard), hoe vaak doen jullie dat? Ik 1 x per jaar....
Jovarna schreef:Lenneke_ schreef:Influenza schijnt nog geen jaar te werken. Eigelijk zou je om de 8 maanden moeten doen
Ja, dat ook nog 'es. In de wedstrijden willen ze toch gaan verplichten dat je voortaan halfjaarlijks ent?
opala schreef:Ik bedank voor dat soort algemene topics. Heb het wel even doorgelezen. Bijv. arthrose = gewrichtsslijtage, zit inwendig, wat voor meerwaarde zou een ijzer kunnen geven. Simpel denkend kan ik er niet opkomen.
Lenneke_ schreef:En toch moeten zowat alle paarden met artrose direct op ijzers, mét schokdempende zooltjes, dan volg ik het helemaal niet meer.
Auky schreef:Vind het ook vreemd, paard met artrose hier op stal staat ook op ijzers met zooltjes, terwijl hij vrijwel nooit op de verharde weg komt.
Ik zie het nut niet bepaald?
Liedje schreef:Als ik het me goed herriner, hadden die zooltjes volgens onze DA een dempende werking