Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Is Tucker specifieker dan Parelli? Want er zijn toch ook veel overeenkomsten volgens mij. (mag ook via pb want is misschien teveel offtopic).
Het stomme is dat de pony over het algemeen een introvert type is die schijt heeft aan alles en iedereen en zichzelf wel red. Inspanning leveren zit er niet in want waarom zou je, word je alleen maar moe van. Ook als ik les heb of dergelijke is het steeds de typische introverte "ik-zie-dit-echt-niet-zitten-en-ga-geen-extra-inspanning-doen" maar op andere momenten ... En dat is voornamelijk als ik alleen met hem bezig ben, zelden als er anderen bij zijn (dan kan hij natuurlijk ook wel eens schrikken, maar dan is het daarna ook weer prima en blijft het nooit zo hangen).
Dus les nemen of dergelijke is moeilijk, want dan doet hij zo'n dingen niet ..
Ik wil vandaag nog eens hetzelfde proberen als gisteren en kijken of er hetzelfde gebeurd en ik het eventueel kan filmen, misschien dat ik op die manier aan een oplossing kan werken, want ik weet even niet meer wat te doen ermee. Negeren, er wel op reageren, geruststellen, juist bezig houden, .. ik weet het echt niet.
Citaat:Werken aan technieken om de spanning te laten afvloeien, zodat ze zichzelf leren te kalmeren, het schrikken zal altijd blijven maar het escaleren hoeft niet. Mijn hysterische schimmel kan nu steeds vaker schrikken zonder dat ze meteen aan de haal gaat, ze heeft 'tools' gekregen.
Citaat:Dus les nemen of dergelijke is moeilijk, want dan doet hij zo'n dingen niet ..
Mopjemop schreef:Idd groot verschil![]()
Nu heb ik een vraag nav het tweede filmpje. Wanneer jij een galop huppel maakt, springt je pony aan.... super gaaf .... alleen stel je wil haar 3 rondjes laten galopperen, "galoppeer" je dan zelf ook 3 rondjes mee of gebruik je een andere hulp?
Dit omdat ik zelf nu ook bezig ben met mijn merrie om soms een galopje op de cirkel te oefenen.
woepsie90 schreef:Mopjemop schreef:Idd groot verschil![]()
Nu heb ik een vraag nav het tweede filmpje. Wanneer jij een galop huppel maakt, springt je pony aan.... super gaaf .... alleen stel je wil haar 3 rondjes laten galopperen, "galoppeer" je dan zelf ook 3 rondjes mee of gebruik je een andere hulp?
Dit omdat ik zelf nu ook bezig ben met mijn merrie om soms een galopje op de cirkel te oefenen.
Weet niet wat Sonja doet maar ik maakte alleen zelf een drafpas of galophupje om hem in die gang te zetten en liep daarna gewoon beetje mee. Als hij terug viel deed ik dat opnieuw. Met mijn stem haalde ik hem zelf terug naar langzamere gang (hoooooo) en als dat niet (snel genoeg) lukte stond ik gewoon kort even stil en bewoog ik niet. Dus niet de hele tijd meedoen, doodvermoeiend haha