Ik heb het hier ook overlegd, maar manlief werd er op zijn zachtst gezegd niet enthousiast van.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MissWeenie schreef:Wowwww wat supergaaf! Geweldig om dan niet meer afhankelijk te zijn (al helemaal op een eiland) en dat je zo’n groot deel van z’n gezondheid (hoeven) dan zelf in de hand hebt! Top! Overweeg je dan ook een nieuwe cariere, als in meerdere paarden daar kunnen bekappen? Of (in eerste instantie) puur voor jezelf en Harvey?
Hij staat nog steeds met z’n hoefschoen en een gat in zijn hoef maar hij is verre van kreupel en erg opgewekt dus dan kunnen we ook wandelen dacht ik zo!

. 

vanmorgen deed ik zn hoeven terwijl hij zn voer at, ik had het hek tussen uitloop en weiland voor de zekerheid even gesloten. Ik ben klaar met zn hoeven en doe het hek open en hij loopt gelijk de wei weer in en laat de rest van zn ontbijt staan
dat vrijheid gevoel zit erg hoog bij hem, maar dat wist ik al. Heb daarom de weide nu ook niet in 2en gedeeld. Hij heeft ongeveer 1,25 acre voor zichzelf maar kan bovenin (weiland loopt schuin op) uitkijken over heeeeel veel andere weides, enorm wijd uitzicht, helemaal tot aan zee 12 mijl verderop, hebben we.
), en ik wil toch eventjes zeggen dat ik écht heel veel bewondering heb voor hoe je alles met hem aanpakt en hoeveel doorzettingsvermogen je hierin hebt. Niet veel mensen die je dit nadoen.Cera_D schreef:Fijn dat het weer de goede kant op gaat met jullie! Ik volg jullie nu al een tijdje (en zie je ook regelmatig voorbij komen in de verschillende fb groepen), en ik wil toch eventjes zeggen dat ik écht heel veel bewondering heb voor hoe je alles met hem aanpakt en hoeveel doorzettingsvermogen je hierin hebt. Niet veel mensen die je dit nadoen.
(Ik zat trouwens te denken, is het niet mogelijk om er een kleine pony bij te nemen als gezelschap? Ook meteen leuk voor je dochtertje.)
Op de vorige stal waar we bijna 4 maanden waren tot vorige week had hij een kleine pony erbij (van iemand anders) maar daar deed ‘ie erg lelijk tegen vond ik, heb ze ook nooit zien krabben. Harvey jaagde hem altijd op of weg dus als Harvey een keer leuke toenadering zocht rende de pony nog steeds gauw weg
. Harvey heeft wel aan beide zeides van zijn wei 4 andere paarden die hij kan aanraken en krabben hoor, en hij kan er bijna 20 om zich heen zien (op twee na gaan ze ‘s nachts wel allemaal de stal op dus in de nacht blijven er in totaal drie buiten). Cera_D schreef:Fijn dat het weer de goede kant op gaat met jullie! Ik volg jullie nu al een tijdje (en zie je ook regelmatig voorbij komen in de verschillende fb groepen), en ik wil toch eventjes zeggen dat ik écht heel veel bewondering heb voor hoe je alles met hem aanpakt en hoeveel doorzettingsvermogen je hierin hebt. Niet veel mensen die je dit nadoen.
Het heeft enorm veel geregend op het eiland afgelopen dagen, wegen zijn ook overstroomd geraakt en Harvey is een groot smerig modder monster geworden. Door de regen heeft hij veel in zijn schuilstal staan eten en is daardoor wat energiek
Vandaag is het echter droog dus heb ik zn ontbijt en hooi buiten klaar gemaakt en zijn we daarna naar de bak gegaan om te grazen (zn wei is helemaal kort) en gek te doen, dat laatste bleef alleen uit helaas
De wandelfoto’s zijn van een paar dagen geleden.

gelukkig mag je een paard herhalen dus het hoeven geen 100 verschillende paarden te zijn... alsnog, een hele opgave op het eiland waar ik woon!
maar jou familie zit hier niet echt in de buurt toch?
. Als je in omgeving Amsterdam bent mag je altijd langs komen bij ons, alleen ik vrees dat er weinig te bekappen valt woepsie90 schreef:Eerste sessie van m’n training at Barehoof Strategy zit er bijna op! Morgen laatste dag van de in totaal 5 dagen. Het is super gaaf! We hebben eerst 3,5e dag theorie gedaan en zijn daarna aan dode hoeven begonnen en gaan daar morgen mee verder, en ook kijken naar de hoeven van de kudde hier op de campus. We krijgen gaandeweg ook horsemanship lessen, de leraar is namelijk door het Pareli programma gegaan omdat hij Pats paarden 4 jaar heeft verzorgd, dus dat is mooi meegenomen!
[ [url=m/Vnx0d4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vBHokH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/73PXD4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jgv5lo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hTodNP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZfIIRc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6rwOXO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen hebben we een toets en ons huiswerk voor de volgende meer bevat een paar hoofdstukken van ons 4 kilo zware boek leren, een niet-bewerkt filmpje maken van een trim sessie op je eigen paard en... beginnen aan andere paarden, die we moeten documenteren dmv hele veel foto’s van alle kanten voor en na, plus bekap-formulieren per paard invullen (datum, leeftijd, problemen, etc).
Het gaat nog een uitgave worden om genoeg oefen paarden te vinden, we moeten 400 hoeven doen voordat we een diploma krijgengelukkig mag je een paard herhalen dus het hoeven geen 100 verschillende paarden te zijn... alsnog, een hele opgave op het eiland waar ik woon!
Als iemand geinteresseerd is in een bekapbeurt van mij in Nederland, let me know, ik ben 8 dagen in NL met de feestdagen en kan mijn spullen meenemen. Heb behoorlijk wat paardjes nodig om te kunnen slagen dus alles is mooi meegenomen!
Daphara schreef:woepsie90 schreef:Eerste sessie van m’n training at Barehoof Strategy zit er bijna op! Morgen laatste dag van de in totaal 5 dagen. Het is super gaaf! We hebben eerst 3,5e dag theorie gedaan en zijn daarna aan dode hoeven begonnen en gaan daar morgen mee verder, en ook kijken naar de hoeven van de kudde hier op de campus. We krijgen gaandeweg ook horsemanship lessen, de leraar is namelijk door het Pareli programma gegaan omdat hij Pats paarden 4 jaar heeft verzorgd, dus dat is mooi meegenomen!
[ [url=m/Vnx0d4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vBHokH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/73PXD4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jgv5lo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hTodNP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZfIIRc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6rwOXO.jpg]Afbeelding[/url] ]
Morgen hebben we een toets en ons huiswerk voor de volgende meer bevat een paar hoofdstukken van ons 4 kilo zware boek leren, een niet-bewerkt filmpje maken van een trim sessie op je eigen paard en... beginnen aan andere paarden, die we moeten documenteren dmv hele veel foto’s van alle kanten voor en na, plus bekap-formulieren per paard invullen (datum, leeftijd, problemen, etc).
Het gaat nog een uitgave worden om genoeg oefen paarden te vinden, we moeten 400 hoeven doen voordat we een diploma krijgengelukkig mag je een paard herhalen dus het hoeven geen 100 verschillende paarden te zijn... alsnog, een hele opgave op het eiland waar ik woon!
Als iemand geinteresseerd is in een bekapbeurt van mij in Nederland, let me know, ik ben 8 dagen in NL met de feestdagen en kan mijn spullen meenemen. Heb behoorlijk wat paardjes nodig om te kunnen slagen dus alles is mooi meegenomen!
Ik weet niet waar in Nederland je ergens bent, maar ik heb twee Shires, waar je (voorzichtig) wel op mag oefenen. Dat zijn dus 16 hoeven, 4x maatje XL voor de jaarling en 4x XXXL voor de 5 jarige hengst. Ik overweeg zelf ook de cursus te gaan doen, dus zou het wel interssant vinden om je aan het werk te zien.
), je leert wel begrijpen wat je bekapper de doet.
ik zou shire hoeven erg gaaf vinden om iig eens te zien Daphara! En Amsterdam is te doen Cera, ook al is er niet veel te bekappen, wie weet heb ik een andere kijk op de hoeven of kan ik oefenen met een gesprek met jou alsof je een echte klant bent, want dat is ook deel van mijn training hier, communiceren met de klant
.
! Wel balen hè, deze school met Dan zou ook super tof zijn voor jou!
?
ik heb ook wat vrije dagen die periode. MissWeenie schreef:Oh wauwww, je bent al begonnen! Wat gaaf!!!! Word je al enthousiast om met Harvey aan de slag te gaan? Heb je al eye-openers gehad waarvan je dacht: verrek, hier gaat Harvey echt profijt van hebben, dìt hebben zijn hoeven juist nodig!?