[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Airiin

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:23

Plinguimt vol overtuiging!* Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:32

Timbers heeft een pb van mij ivm de andere gewenste pijnstillers, mijn da is toppie.

Jimmy krijgt nu een ander middeltje (asperine geloof ik). Hopelijk kan hij daar wel tegen.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:57

Sonja heb je mijn PB gekregen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:19

Ik meld me weer eventjes. Ik heb vakantie dus niet zoveel op Bokt. Clown
Hier gaat alles goed.

Iedereen sterkte met z'n paarden en het nemen van zware beslissingen!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:36

goedemorgen!

Cindy, welkom!

@sonjim: lastig, dat gevoelde stelsel van jimmy! Hopelijk gaat het wel goed met het nieuwe middeltje!

@Timbers: wat fijn dat essie steeds meer praatjes krijgt!! Denk dat die uitbouw heel verstandig is, dan kan ze idd gaan wandelen als ze wil! Ik blijf hier ook heel hard duimen!

Gister beetje rotdag gehad, best wel wat pijn in mn knie Boos! Het gaat echt duidelijk met ups and downs. De ene dag merk ik weinig en de andere dag kan ik ineens niks meer! Gister was ie best wel weer opgezwollen vanwege de fysio, het buigen doet gigantisch zeer maar zorgt ook weer voor vocht blijkbaar, en laat dat nou net niet de bedoeling zijn... zucht... Maarja het moet wel!
Hopelijk gaat het vandaag wat beter!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 12:44

Zwerte: dank je! (ik kom op een fijn moment binnenvallen in dit topic...)

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:36

Chaplin zijn zadel is gister gecontroleerd. Hij was aangemeten op 1 september, door Esther van Greendistance. Het zadel ligt goed, maar Chap moet niet dunner worden. Esther vond hem wat schraal ogen tov 2 maanden terug. Na opmeten bleek ook dat dit zo was. Er is een buigzame stok over zijn schoft/schouders gelegd en die is omgetrokken op papier. Gister is datzelfde gedaan, op hetzelfde papier alleen in een andere kleur. Het was duidelijk te zien dat hij een stuk dunner is geworden. aan beide kanten 1,5 tot 2 cm. Het goede nieuws is dat hij wel al iets symmetrischer is. We hebben hem nog opgemeten met een gewichtmeetlint. Volgens dat lint zou hij momenteel 360 kilo zijn.

Wel apart. Ik had verwacht dat hij juist dikker zou worden nu hij snachts op stal staat. Maar Esther denkt dat het misschien komt omdat hij wat moeite heeft om zichzelf warm te houden. Heb in overleg met de boer besloten dat hij iets meer voer gaat krijgen. Hij kreeg maar een halve kilo biks per dag (in de zomer 24/7 buiten kreeg hij helemaal geen krachtvoer) en dat wordt opgehoogd naar 1 kilo. Verder krijgt hij kuil en hooi, 4x per dag ongeveer. Maar even zien hoe hij zich gaat ontwikkelen.

Met mijn overbelaste voet gaat het inmiddels weer een stuk beter, kan weer normaal lopen Lachen Alleen zit sinds vandaag ziek thuis. Griepje te pakken. Gaat lekker zo Knipoog

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:57

@Diphranil: 360 kilo klinkt inderdaad weining. Wat is zijn stokmaat? En als hij echt afvalt doordat hij moeite heeft om zichzelf warm te houden kun je het beste onbeperkt ruwvoer voeren, dat houdt zijn kacheltje lekker aan Lachen. (Ervaringen wijzen trouwens uit dat hoe meer krachtvoer paarden krijgen hoe dunner ze worden. Paarden kunnen hun gewicht het best normaliseren met een zo eenzijdig mogelijk eetpatroon.) Misschien valt hij ook wel af door zijn verandering van huisvesting ('s nachts op stal)? Succes ermee in ieder geval!

Ik ben echt hard op zoek naar een verzorgpaardje, ik mis het rijden en gewoon het omgaan met volwassen paarden op zich. Ik ben net wezen kijken bij een paardje dat een bijrijdster nodig had, maar helaas klikte het niet goed genoeg. Het was een hele vrolijke haflinger ruin van 13 jaar, maar dit paard staat 365 dagen per jaar in zijn eentje, waarvan 9 uur per dag in een 2x3 box en wordt met stang gereden... Dus ik heb vriendelijk bedankt... Aan de ene kant voel ik me dan schuldig, omdat dit paard wel de nodige leuke afleiding van mij kan gebruiken, maar ik weet ook zeker dat ik het emotioneel niet zou trekken om zo'n paard te verzorgen. Zo'n paardenleven maakt me zo treurig, het was zo'n lief en vriendelijk beest Ach gut !

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:00

jippie! De foto's van mijn enkel zagen er héél goed uit! De botgreffen is zich aan het vasthechten! Ik mag weer stilaan gaan steunen! Zo kan ik héél vlug alweer wat grondwerk gaan doen met casandra!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:06

Dani bedankt voor de tips. Hij is 1,49 m. Ik weet niet hoe nauwkeurig die meetlinten zijn. Zal zelf ook nog een keer meten en dan invullen in deze calculator: http://www.tekstotaal.com/cpaardengewicht.html
Ik zal de boer ook vragen om extra ruwvoer te geven. Andere huisvesting kan ik me goed voorstellen dat het gewicht dan verandert, maar vind het vreemd dat hij juist afvalt op stal. Je zou toch denken dat hij meer zou aankomen door het stilstaan :S Of zou dat dan komen doordat hij niet de hele dag aan het eten is. Ik hou het in de gaten in ieder geval.

Succes met het vinden van een verzorgpaardje. Kan me voorstellen dat je in dit geval bedankt hebt. Je moet het wel eens zijn met de manier waarop de eigenaar met het paard omgaat, anders ga je je toch alleen maar irriteren.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:20

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:29

Ik wil natuurlijk wel weten op welk veulen ik dan stem.... Knipoog

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:29

ik heb mijn stemmen al uitgebracht, helaas...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:49

wauw cindy daar mag je idd trots op zijn!

diphranil: 360 lijkt me wel errug weinig. Die meetlinten zijn goed als schatting, zeker niet als precies gewicht.

dani: zo'n paardje zou ik ook niet willen.... je moet het wel met de omgang eens zijn natuurlijk!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 19:07

@ Cindy: wat een schattig veulen! Ik an echt niet stemmen in zo'n veulentopic, ik vind ze allemaal veel te lief Tong uitsteken

@Diphranil: Wauw! 360 is wel erg weinig... misschien scheelt het als je rijk hooi of kuil gaat voeren in de stal? ik denk dat Chap daar dikker van wordt dan van krachtvoer. Misschien ook iets van bietenpulp en lucerne bijvoeren? Mijn paard is na een winter slecht hooi flink opgeknapt van lucerne.

@Dani: succes met het vinden van een verzorgpaardje! Lijkt me lastig, ik vind het al moeilij kom een goede verzorgster te vinden voor mijn schatje als ik weg ben, maar het is natuurlijk ook moeilijk om een leuk paard te vinden om bij te rijden. Nou zijn de paarden meestal wel te vinden, maar de leuke eigenaren zijn vaak wat lastiger op te sporen Tong uitsteken

@willeke: gefeliciteerd! Heerlijk dat je weer wat met je paardje kan doen Lachen heb je iemand die nu tijdelijk even voor je paard zorgt of heeft die lekker vakantie?

Komt allemaal nog wel goed hier. Ik kan alweer behoorlijk lopen en ik durf het aan om dit weekend wat te gaan wandelen met mijn slootspringende tank (nou hopen dat ik straks niet weer op de poli zit, hihi Tong uitsteken )
Volgende week ga ik kijken bij een HELE schattige ijsco van een bokker en misschien dat ik binnenkort ook even ga kijken bij een fjordenveulen. Maar ik vertrek zo eerst eens even richting ouders om eea te bespreken, snel weg uit mijn huis want ik hoor de fanfare al langskomen en ik heb geen zin in al die wittebadstofsokken-types uit mijn wijk aan de deur Clown (ik woon in een sloopwoning in een buurt vol.. tsjah, tuig)

Prettig weekend allemaal en tot zondag ofzo!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:01

Wil iedereen even meeduimen......ik was net bij Es en weer die hoef aan het aftasten en nou dacht ik, hoop ik een hele lichte uitstulping bij de kroonrand te voelen.....als die doorbreekt was het toch een hoefzweer.
Maar ik weet niet of ik het voelde omdat ik het wilde voelen of omdat ik het echt voelde.....want ik wil haar nog zooooooooooo graag bij me houden. Heel egoistisch maar waar Bloos maar zij wil volgens mij ook nog bij ons blijven want ze is nog zo attent en nog steeds dezelfde statige dame als altijd!

Timber mist me gaf ze aan....arm paardje is altijd gewend om in het middelpunt van de belangstelling te staan en nu krijgt haar mams alle aandacht.....dus ze wilde echt even met me knuffelen en eigenlijk ook spelen maar daar stond mijn hoofd niet echt naar. Misschien toch maar wel doen morgen of zondag, dat ontspant me misschien en de apekop kan me altijd aan het lachen maken Knipoog

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:42

@ Airiin en Zwerte: 360 lijkt mij ook aan de lage kant. Het is niet zo dat je zijn ribben kunt zien hoor. Maar als je voelt meet je hand dan zit er ook niet echt veel vet tussen zijn huid en zijn ribben, dus hij moet echt niet dunner worden.
Lucerne en bietenpulp zal ik even naar gaan kijken. Kun je lucerne gewoon bijvoeren bij het hooi en moet dat ook opgebouwd worden op een bepaalde manier?

@Timbers: Ik hoop voor je dat je het goed hebt gevoeld en dat Es snel een beetje opknapt. Fijn dat ze zelf nog wel zo attent is. Is wel een goed teken toch!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:47

Ik hoop dat het snel uitbreekt, zit je alleen met een voorraad pijnstillers (zijn wel 3 of 4 jaar houdbaar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 22:55

Doei!

Eindelijk weekend! Ik heb het ook wel gehad voor deze week, zo druk geweest.

@ Timbers: Ik blijf duimen voor Es en jou hoor. En ik denk dat het wel goed voor je is om even met Timber te knuffelen/spelen Ja

@ Cindy: Welkom! Schattig veulen zeg!

@ Dani: Succes met de zoektocht naar een verzorgpaard. Je moet wel op 1 lijn zitten met de eigenaar, anders loopt het op een gegeven moment toch mis denk ik.

@ Diphranil: 360 lijkt me wel erg weinig.... volgens mij kan dat nooit kloppen. Ruwvoer lijkt me waardevoller dan extra krachtvoer overigens.

@ JoviBan: Geniet van je vakantie Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 07:19

sonjim schreef:
Ik hoop dat het snel uitbreekt, zit je alleen met een voorraad pijnstillers (zijn wel 3 of 4 jaar houdbaar).

Geeft niet want ik haar rechterachterbeen met de artrose heeft straks toch de ondersteuning nodig om ook te herstellen dus ze gaan vast nog van pas komen.

Net weer geweest.....ik kon echt niet meer slapen, ze lag en na het opstaan is ze wel pijnlijk maar als dat is weggetrokken staat ze aardig en gaat ze meteen eten. De medicijnen van de DA moet ze echt niet alleen.....dus ook maar wat alternatieven met dezelfde werking erbij doen.

Vanmiddag achter ijslands zeewier, schindeles mineralen en trekzalf aan.....nu nog even lekker een uurtje proberen te slapen want ik heb zelf ook mijn rust nodig.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 10:02

Ik voer Jimmy de medicijnen op een gedroogde boterham, met daarop gekookte lijnzaad en daar overheen gesmeerd de medicijnen, en dan is het hap slik weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:56

@ Timbers, ik hoop dat je nog wat hebt kunnen slapen.

@ Sonjim, hoe gaat het nu met Jimmy dan?

Ik ben al de hele ochtend aan het poetsen en opruimen in mijn huis, ik heb al heel veel gedaan en toch is het nu een grotere ravage dan voor ik begon Clown
Straks komt mijn moeder (hopelijk met de hond, die mis ik nogal) en gaan we vlas en voer voor Spikkel halen. Ik moet toch eens zelf aan een rijbewijs+auto gaan denken....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:32

Jimmy loopt sinds het onderzoek kreupeler dan ervoor, heeft een ei op zijn pees en dat ei ettert, dus nu ontstekingremmers en schoonhouden met badedas.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 12:53

?! Mijn computer gooide ineens mijn hele stuk tekst weg Verward nouja, nog maar een keer dan...

@Diphranil: Roxy kreeg een schep lucerne per dag, niet opgebouwd of zoiets. In combinatie met beter hooi is ze flink wat opgeknapt. Meer info over lucerne en bietenpulp staat in het centraal topic voor magere paarden in voeding en supplementen. Roxy werd na afgelopen winter door de DA en door mijn zadelmaakster geschat op 600 kg terwijl je haar ribben duidelijk kon zien, ze is 1.75 dus 360 kilo voor een paard van bijna 1.50 lijkt me wel erg stug...

@Sonjim: Wat erg zeg van Jimmy!! Hoort dat bij een peesblessure of is het toch wat anders?

@ Timbers: Ik voer FoeneKnof Zeewier bij van paardendrogist.nl, zit net iets meer in dan alleen zeewier en het is ook goed voor de weerstand en de vacht enzo. Ik geef het voor haar spieren en voor haar wintervachtje want dit is de eerste winter zonder deken in (ik gok) 8 jaar voor mijn paardje. Lijkt supergoed te werken Lachen

Ik zit nu bij mijn ouders met een kat in mijn nek. Ik ga zo toch maar even langs poown, ben alleen benieuwd hoe ik daar kom want ze hebben allerlei wegen afgezet voor een of andere rally *zucht*