[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:35

Eng hoor Morrie, hopelijk houdt ze er niks aan over.

Zo, net ff boodschappen gedaan en de paarden wat groente gevoert (bladeren van een een of andere knol en bloemkoolbladeren). Kun je altijd voor nop meenemen hier bij de supermarkt. En de paarden vinden het heerlijk!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:40

- de leerlingen hebben er niets van gemerkt
- het is geen "zij"maar een "hij"
- een andere collega is aan 1 oog blind geworden na een TIA, dat noem ik een behoorlijk restverschijnsel....

we zullen het wel horen hoe het afloopt, ik ben nu op een andere afdeling en kom daar maandag pas weer terug....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 13:42

Angela, volgens mij zijn de bladeren van koolsoorten niet goed voor paarden. Dat is wat ik uit diverse hoeken gehoord en gelezen heb. Ik ben nu even kwijt waarom precies, maar kool 'doet' iets in de maag en darmen (bij ons ook) en dat schijnt voor paarden niet goed te zijn

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:20

Weet iemand de openingstijden van Country Mill?
Staat niet op de site. Ik hoop dat ze een keer 's avonds open zijn

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:27

@ jovarna: ik ga eens ff googlen of ik iets kan vinden. Ik heb dit nooit geweten... de paarden hebben er in ieder geval nog nooit last van gehad, maar ik wil er nu toch wel het fijne van weten..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:30

Jovarna schreef:
Angela, volgens mij zijn de bladeren van koolsoorten niet goed voor paarden. Dat is wat ik uit diverse hoeken gehoord en gelezen heb. Ik ben nu even kwijt waarom precies, maar kool 'doet' iets in de maag en darmen (bij ons ook) en dat schijnt voor paarden niet goed te zijn

ja iets met zwavel enzo

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:32

Kan iemand mij de website van Wanda geven.. ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:33

Arabesk schreef:
Jovarna schreef:

ja iets met zwavel enzo

ja en maagzuur?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:34

_angela_ schreef:
Kan iemand mij de website van Wanda geven.. ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat..

dat kan ik je zo ook wel vertellen

nog geen nieuws...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:36

Ik zie nu idd dat kool niet goed voor de paarden is. Dat wordt dus uit de lekkernijen geschrapt...

Dank voor de waarschuwing jovarna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:39

Vertel! Welke site? Of kun je het stukkie hiernaartoe plakken?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:41

Arabesk schreef:
_angela_ schreef:

dat kan ik je zo ook wel vertellen

nog geen nieuws...

Ik dacht dat morrie laatst zei dat er weer een update op haar site kwam?? Maar ik begrijp dat ie er dus nog niet is..

Als er nieuws is, dan hoor ik het in ieder geval graag...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:41

Jovarna schreef:
Vertel! Welke site? Of kun je het stukkie hiernaartoe plakken?

Het enige wat er staat is dat alle koolsoorten giftig zijn in grote hoeveelheden, vooral de stronken en de bladeren.. ik ga kijken of ik nog meer kan vinden..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 14:46

In de giftige plantengids staat het volgende:
Andere koolsoorten kunnen, indien zijn gedurende langere tijd eenzijdig aan dieren worden gevoederd, vergiftigingen veroorzaken: schildklierremming (kropvorming) en of (hemolytische) bloedafbraak.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:01

Citaat:
Ik dacht dat morrie laatst zei dat er weer een update op haar site kwam?? Maar ik begrijp dat ie er dus nog niet is..

klopt, Wanda heeft het te druk met het runnen van haar bedrijf en heeft even geen tijd voor de site en ik heb geen gelegenheid om erheen te gaan, ben ziek geweest van de week en behoorlijk gesloopt.

er is wel vanalles gebeurd intussen, maar ik weet niet wat ik wel en niet op Bokt mag zetten, dus ik zeg maar niets....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:10

Stoom uit je oren

| Armaris | 18-09-06 | 2 | 1 dag | wijze van reageren

Onze Armaris is geschorst geweest!!!!!!

En wanneer worden al die op de persoonspelende normals een keertje geschorst?? Zij zijn groot en ik is klein!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:17

Van een Tia kun je weldegelijk wat aan overhouden. Onze boer kan zijn linkerarm bijna niet meer gebruiken. Ook is hij wat langzamer dan eerst in praten en doen.

Ik heb een baan!!! Maandag beginnen, juppie, vaste inkomsten (=paardje erbij Knipoog )!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:18

evita_ schreef:
Ik heb een baan!!! Maandag beginnen, juppie, vaste inkomsten (=paardje erbij Knipoog )!!!!

JEAHHH!! Go jij! Go jij!
Vertel, wat ga je doen?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:20

Arabesk schreef:
Stoom uit je oren

En wanneer worden al die op de persoonspelende normals een keertje geschorst?? Zij zijn groot en ik is klein!

Er worden de laatste tijd wel veel naturals beblockt ofniet? Nagelbijten / Gniffelen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:24

Reserveringen in het leerbedrijf van het Friesland College. Eerst het systeem wat ik vorig jaar had ingevoerd weer gaan gebruiken en alles weer op orde maken. Het schijnt een ravage te zijn en ze wilden me echt graag terug hebben. Voelt echt goed hihi Knipoog
Maandag maar zien, spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:26

Visconti schreef:
Arabesk schreef:
Stoom uit je oren

Er worden de laatste tijd wel veel naturals beblockt ofniet? Nagelbijten / Gniffelen

En gevolgd..... Vork

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:27

Armaris kan soms nogal scherp en stellig uit de hoek komen in NB topics, en dat wordt haar niet altijd in dank afgenomen. Zoals bij zovelen Clown hier niet.

Ik vraag me af of ze idd een OW heeft voor zo'n NB reltopic.

Echt al die zeurkousen die steeds offtopic gaan, je kan 100x temmen maar er wordt alleen een groen berichtje geplaatst met het verzoek ontopic te blijven. Waarom krijgen die gasten niet eens een OW???

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:29

evita_ schreef:
Reserveringen in het leerbedrijf van het Friesland College. Eerst het systeem wat ik vorig jaar had ingevoerd weer gaan gebruiken en alles weer op orde maken. Het schijnt een ravage te zijn en ze wilden me echt graag terug hebben. Voelt echt goed hihi Knipoog
Maandag maar zien, spannend!

leuk!!! welk systeem hebben jullie? Bij ons is het een zootje..... je kan nu ook via internet reserveren, maar die reserveringen komen weer niet binnen bij de telefoongeluf van het ROC, dus zitten ze met overboekingen Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:32

Net opweg naar huis twee loslopende paarden gevangen.. liepen nog op een ventweg, maar waren ernstig van plan om een drukke weg (100km weg) op te lopen... Verward heb de grote met mijn broekriem om zijn nek meegenomen..Helaas is mijn riem daarbij gesneuveld.... Verdrietig de kleine werd door een ander meisje achter mij aan gedirigeerd.. heb ze lukraak achter het eerste het beste huis in een bak gezet.. ze keken niet raar op van het erf, dus goede kans dat ze daar thuis hoorden... Er liepen nog twee pony's los op het erf.. die ook maar even in de bak geplant..(konden vanaf het erf vrij makkelijk de weg op...) Deden niet raar tegen elkaar... (er lagen overal halsters op het erf.. handig *LOL* ) .. er stond een hek open.. met schapen in een landje erachter.. hek dus maar even dicht gedaan... niemand thuis.. wel de politie nog even gebeld en die zijn nog even langs geweest... Ook maar even een briefje voor de bewoner in de brievenbus gedaan... stel je voor dat die paarden er niet thuishoren... Haha!
Wel weer een leuk avontuur op een doordeweekse donderdag...
Vroeger droomde ik altijd letterlijk dat ik een loslopend paard vond en het mocht houden.. maar ja... nu heb ik al één.. dus deze heb ik maar niet mee naar huis genomen Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:38

haha zo iets hadden wij hier ook wel eens gehad, het paard van mijn zus hadden we in de wei gezet. Iedereen ging weg, kwamen we terug stond het paard in de bak Clown Bleek dus later ook te zijn ontsnapt...