De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opalaJarig

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:01

Nou zo ver wil ik ook niet gaan.

Toch is het wel typisch dat ze ook wel eens bij bepaalde, zelfde stukken weg behoorlijk begint te snuiven. Ooit was er een topic over aardstralen, waar ik totaal niet in geloof, maar wie weet zit er soms "wat" onder de grond wat voelbaar is voor paarden

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:08

ja soms is het lastig te begrijpen wat ze nou weer zien, soms kan het een paardetende brievenbus zijn.

Arabesk is ook panisch voor grote witte keien..
Bruine, zwarte maakt niet uit, maar WITTE geeft absolute paniek.. paardenlogica

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:14

Ik bedoel het anders. Een gewoon bestraatte weg binnen de bebouwde kom, altijd op dezelfde plek, er ligt niet een klinker anders. Nou ja niet iets dat ik de straat ervoor ga openbreken , maar wel duister.

En nog iets. Er is ooit een topic geweest over de zin/onzin van jaarlijks enten tegen influenza en tetanus. Voor de kosten hoef je het niet te laten, maar wat niet nodig is, is niet nodig . Wat is jullie mening hierover?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 14:24

opala schreef:
En nog iets. Er is ooit een topic geweest over de zin/onzin van jaarlijks enten tegen influenza en tetanus. Voor de kosten hoef je het niet te laten, maar wat niet nodig is, is niet nodig . Wat is jullie mening hierover?

Er zijn onderzoeken en bewijzen van (maar vraag me niet waar die te vinden zijn, binnen de NVVR is hier best veel aandacht aan besteed)
dat deze prik 7 jaar "houdt".

Als je nu je paarden thuis hebt staan ,of met 1 ander paard hebt lopen ,kun je denk ik dit risico nemen om niet te enten.
Lopen ze in een kudde, dan vind ik dat geen fijn idee. Dan is jouw paard misschien wel gezond, maar er kan zomaar iets worden overgenomen. Wij hebben nu schimmel op de wei, ook niet leuk.

Zolang mijn ponies met anderen lopen, blijf ik iig enten.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:50

Van de andere kant denk ik dat paarden welke dagelijks tussen andere paarden staan, een veel hogere immuniteit hebben opgebouwd tegen allerlei ziekteverwekkers, dan paarden welke nooit in contact komen met andere . Ook heb ik gehoord dat een griepprik (bij mensen dan) altijd achter loopt op nieuwe, veranderlijke griepsoorten, je ent tegen oude virussen.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:59

Ik ga niet lopen rommelen met enten. Dat doe ik gewoon netjes 1 keer per jaar. Moet ik trouwens sowieso voor de wedstrijden.

Ik heb het op de zomerwei gehad, dat de paarden (alle 4 dus) altijd op 1 plek wegschoten als ze er overheen moesten. Ben de boel eens gaan onderzoeken, en toen bleek dus dat op die plek de aarding van de electrische omheining daar de grond in ging. Had ik nog niet gezien of gevoeld, maar zij wel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:06

opala schreef:
Van de andere kant denk ik dat paarden welke dagelijks tussen andere paarden staan, een veel hogere immuniteit hebben opgebouwd tegen allerlei ziekteverwekkers, dan paarden welke nooit in contact komen met andere . Ook heb ik gehoord dat een griepprik (bij mensen dan) altijd achter loopt op nieuwe, veranderlijke griepsoorten, je ent tegen oude virussen.

Dat is wel zo ja.

Mijn werkgever verplichtte me om de griep prik te halen. Heb ik geweigerd, net als mijn collegaas.

Maar om gezeur te voorkomen, stel je voor dat jouw paard een ander besmet???? Dat wil je toch gewoon niet?????

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:08

Paarden zijn op sommige fronten fijngevoeliger dan wij, daar hou ik het maar op.

Ik heb haar ook altijd vlgs het boekje laten inenten en zal mij voor mijn hoofd slaan wanneer het nalaten ervan gevolgen gaat hebben, welke ik liever niet op mijn geweten heb. Oké ik ga mijn paspoort inleveren.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:11

opala schreef:
Paarden zijn op sommige fronten fijngevoeliger dan wij, daar hou ik het maar op.

Ik heb haar ook altijd vlgs het boekje laten inenten en zal mij voor mijn hoofd slaan wanneer het nalaten ervan gevolgen gaat hebben, welke ik liever niet op mijn geweten heb. Oké ik ga mijn paspoort inleveren.

Dit vind ik tegenstrijdig.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:18

Fijngevoelig slaat op electrische prikkels enz.

En ik laat haar wel inenten.

Tegenstrijdig

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:21

opala schreef:
Fijngevoelig slaat op electrische prikkels enz.

En ik laat haar wel inenten.

Tegenstrijdig

Ik dacht je niet wilde enten en wel het boekje wilde inleveren

Misverstand

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:23

Je bent per slot van rekening ook maar een mens

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:53

Arabesk schreef:
Antheman schreef:
Ik deel autoos in categorie "betaalbaar" en "onbetaalbaar".

dan kunnen we al mbv vier kenmerken gaan indelen

betaalbare niet-trailer trekkers
onbetaalbare niet trailer trekkers
betaalbare trailertrekkers (aanbod in deze categorie veel te laag naar mijn zin )
onbetaalbare trailertrekkers

JA! das ook mijn visie... maar zelf sleutelen is niet mijn afdeling, mijn broertje is automonteur en heeft een heel aantrekkelijk familie tarief

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:55

opala schreef:

Ik zal wel moeten, het is in duitsland geloof ik verplicht, en het moet in ieder geval in orde zijn als ik met paarden de grens over wil (dat is wat ik begrepen heb..., ik ben meer voor het zekere voor het onzekere, maar ja...wat is zeker???)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:31

@angela: gefeliciteerd met je rijbewijs en je nieuwe auto!!

Over het inenten: ze hebben onderzoek gedaan met paarden en tetanus. En bij paarden werkt de inenting ook minstens 10 jaar. Ik heb Ponto vorig jaar niet laten enten omdat hij zo ziek was. Maar de 2 jonge paarden wel. Als je een keer een wedstrijd wil rijden zit je al te kijken als ze niet ge-ent zijn.

Over autotechniek: bij ons in huis ben ik de enige die onder de auto ligt of boven de motor hangt om er aan te prutsen. Bob weet niet eens hoe de motorkap open moet

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:47

Cookies schreef:
Over autotechniek: bij ons in huis ben ik de enige die onder de auto ligt of boven de motor hangt om er aan te prutsen. Bob weet niet eens hoe de motorkap open moet

geweldig hahaha

mijn collega's vonden het maar raar dat ik de motorkap indook en na een kwartier met vieze handen binnenkwam en het probleem in elk geval beter gedefinieerd had en ook nog wat boutjes had vastgedraaid. Het type 'verbaasd staan' waarvan je weet dat als je van het andere geslacht geweest zou zijn dat ze niet op of om hadden gekeken

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:40

Toen ik mijn chauffeursdiploma ging doen zat daar ook een deel autotechniek bij. Ik was de enige vrouw in een klas met 30 mannen. En....ik was de beste van de klas. Dit tot grote verbazing (en genoegen)van de leraar want die had al tegen me gezegt dat als ik het moeilijk vond dat ik dan na de les nog extra vragen kon stellen.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:45

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:51

Cookies: Dank, leesvoer voor vanavond. Misschien heb ik het ooit wel gelezen, maar heb korte termijn geheugen

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:11

Jippie!! Vandaag is het testzadel binnengekomen en tegelijkertijd mijn side-pull. Het zadel lijkt op het eerste gezicht te passen. Morgen maar even rijden. Ik ben benieuwd.

Hier een paar foto's van vanavond.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben i.i.g erg blij met de side-pull.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:18

ziet er mooi uit.

hoewel, alles wat je nodig hebt op je paard is niet zadel en hoofdstel maar een MOBIELTJE
Afbeelding

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:39

"Ok. Ik ziet er op. Wat doe ik nu?"

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:42

...eh, te laat, hoeft niet meer......

Afbeelding

Mac

Re: