De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:54

Goed zo Cooks , dat je met Ves bezig bent!
Is jouw bak alweer ontdooit?

Mijn bos wel

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:58

Antheman schreef:
smurf schreef:
geen idee maar Norikers die op de alm gelopen hebben (die van mij zelfs 3 jaar lang) zijn allemaal toontredend, ze heb een voorkeur voor 1 bepaalde kant blijkbaar.
Ik ben geen HC, ik weet nooit hoe iets precies in elkaar zit, alleen dat het hierdoor komt

Dat had toch met de botstructuur te maken?

volgens mij eerder met de buik en borststruktuur . brede borst en bolle buik en vervolgens draaien de benen wat naar buiten waardoor de buitenkant van de hoef voornamelijk afslijt. dan word ook nog eens niet veel soeps met die hoeven gedaan en dan heb je het gelazer al.

jackie is toontredend met haar linker voorbeen. hoe ze dat dan zonder bergen voor elkaar gekregen heeft weet ik ook niet maar geen hond die het ziet, dankzij NB.

da's mijn theorie, maar ik ben dan ook blond, net als Mac

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:01

Tja, rood en stronteigenwijs he

Ik weet het niet joh. Ik meende onthouden te hebben dat het met de botstructuur te maken had. Maar misschien zit ik er helemaal naast.

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:09

Ik dacht eigenlijk dat het uit de schouders kwam. Maar waar heb ik dat ook al weer gehoord

@AM: gisteren was de bak ontdooit. Toen heeft mijn vader de trekker gepakt en wilde de bak gaan slepen. Hij kwam net drie meter de bak in met de trekker en toen was de diesel op Volgens de meter zat ie nog vol (stuk dus) Vanmorgen heeft de boer eerst de bak gesleept en daarna de trekker verwijderd. De bak was net weer een beetje aan het opvriezen maar er was nog goed in te rijden. Ves was braaf.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:14

Cookies schreef:
Ik dacht eigenlijk dat het uit de schouders kwam. Maar waar heb ik dat ook al weer gehoord

@AM: gisteren was de bak ontdooit. Toen heeft mijn vader de trekker gepakt en wilde de bak gaan slepen. Hij kwam net drie meter de bak in met de trekker en toen was de diesel op Volgens de meter zat ie nog vol (stuk dus) Vanmorgen heeft de boer eerst de bak gesleept en daarna de trekker verwijderd. De bak was net weer een beetje aan het opvriezen maar er was nog goed in te rijden. Ves was braaf.

Moet die nieuwe Jeep niet ingewijd worden

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:21

ik geloof maar wat ze in Oostenrijk bij het stamboek zeggen, het is onderzocht door Dr. Maximilian Dopregtsberger van de uni van Wenen, als ik ooit werkloos raak en genoeg tijd heb, zal ik het allemaal eens opzoeken....

Norikers die hier geboren zijn en nooit een berg gezien hebben , hebben btw allemaal rechte benen.....

van andere rassen weet ik helemaal niets, ik ken alleen Norikers en Zuidduits koudbloeden

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:30

Antheman schreef:

Ja, dat gaat zaterdag gebeuren. Dan hangen we de trailer erachter. Proppen die ouwe knol in de trailer en rijden naar de hei. Ponto en ik gaan een rondje hobbelen (of scheuren, dat weet je met hem niet) en Bob gaat een kopje koffie drinken.

Met Ves moet ik eerst wat vertrouwen krijgen. Ik ben zelf veel te zenuwachtig. Ze is veel braver dan Ponto en ze lijkt precies op haar moeder, die heb ik ook ingereden. Ik weet ook niet waarom ik zo nerveus ben.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:33

Cookies schreef:
Antheman schreef:

Ja, dat gaat zaterdag gebeuren. Dan hangen we de trailer erachter. Proppen die ouwe knol in de trailer en rijden naar de hei. Ponto en ik gaan een rondje hobbelen (of scheuren, dat weet je met hem niet) en Bob gaat een kopje koffie drinken.

Met Ves moet ik eerst wat vertrouwen krijgen. Ik ben zelf veel te zenuwachtig. Ze is veel braver dan Ponto en ze lijkt precies op haar moeder, die heb ik ook ingereden. Ik weet ook niet waarom ik zo nerveus ben.

Je kunt Ves natuurlijk achter Merrit planten!

(maar flauw grapje, ik bedoelde: moet je de Jeep niet voor het trekkertje hangen om de bak te slepen)

Maar wel weer ubercool dat je naar de hei gaat!!!! Loopt Bob ook niet met je mee dan? Helemaal onley the lonely?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:38

Ja helemaal only the lonely. Heerlijk. Ik hoop dat het zonnetje een beetje schijnt. Lekker over de hei zwerven. Ik ben een paar jaar geleden ook alleen op trektocht geweest (drie dagen) Lekker hoor.
Ik praat dan met mijn paard. Helemaal fout, maar ik vind het gezellig. Ik doe met Vesje ook kletsen, wordt ze rustig van als er iets engs is.

En nee, natuurlijk kan de jeep niet voor de trekker. Dan wordt de jeep vies en dat mag niet.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 23:23

lekker penny toch?? heerlijk om tegen je paarden aan te praten, ze geven altijd het goede antwoord (want dat verzin je er zelf bij )

Ik heb vandaag mijn trailerrijbewijs gehaald! en vriend lief ik ook geslaagd! helemaal top dus, donderdag gaan we met de trailer naar de manege, dan kan ik eindelijk weer eens rijden met Wit, en hebben we meteen lekker les. Ik kan niet wachten!

Verder hebben we vandaag een andere auto gekocht. De opel astra cabrio is nu ingeruild voor een BMW. geen idee wat voor een type, dat zegt me echt helemaal niets.... het is er een met 2 deuren, vier wielen, een stuur. Hij is blauw, en hij rijdt. das voor mij genoeg om te weten en om hem weer terug te vinden. Verder heb ik het kenteken zelf uitgezocht, dus das ook wel makkelijk zoeken...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 23:30

Fijn Angela! Gefeliciteerd!

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:45

Gefeliciteerd

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:47

angela88 schreef:
Ik heb vandaag mijn trailerrijbewijs gehaald! en vriend lief ik ook geslaagd! helemaal top dus..

Citaat:
Verder hebben we vandaag een andere auto gekocht. De opel astra cabrio is nu ingeruild voor een BMW. geen idee wat voor een type, dat zegt me echt helemaal niets.... het is er een met 2 deuren, vier wielen, een stuur. Hij is blauw, en hij rijdt. das voor mij genoeg om te weten en om hem weer terug te vinden.

ach er zijn twee soorten auto's: auto's die WEL een trailer kunnen trekken en auto's die GEEN trailer kunnen trekken.
De mannen hier op t werk zaten heel raar te kijken toen mijn paardencollega en ik het hadden over PK's en trekkracht ze waren al bijna bang dat we echt verstand hadden van auto's

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:53

zat even te googlen kwam dit tegen:

http://www.vrouwengarage.nl/02cursussen.htm

dat ga ik een keer doen! Wie gaat er mee?

Cursus 1 is wel erg simpel, maar die moet je hebben voordat je 2 kan doen . Cursus 1 heb ik gehad in de tijd dat we een oude eend reden, dan komt dat zeg maar vanzelf

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:39

Aan auto's prutsen, doe ik niet, krijg ik vieze handen van

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:54

ik ook niet ik heb nu (alweer) een leeglopende band, maar ik ga vrijdag gewoon naar de kwikfit, lief lachen en dom kijken, ik weet niet eens waarm 'n reservewiel zit.......

Zo lang ik op deze stal sta, heb ik om de haverklap lekke banden: mensen ruimen de rotzooi van de smid nooit op, er zitten altijd stukjes hoefnagel in

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:58

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:00

smurf schreef:
ik geloof maar wat ze in Oostenrijk bij het stamboek zeggen, het is onderzocht door Dr. Maximilian Dopregtsberger van de uni van Wenen, als ik ooit werkloos raak en genoeg tijd heb, zal ik het allemaal eens opzoeken....

Norikers die hier geboren zijn en nooit een berg gezien hebben , hebben btw allemaal rechte benen.....

van andere rassen weet ik helemaal niets, ik ken alleen Norikers en Zuidduits koudbloeden

ja en waarom zijn dan gvd alle oostenrijkse haflingers niet toontredend??? die lopen ook op de alm. overigens zou dan zo ongeveer alle paarden in oneven terrein toontredend moeten zijn.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:03

ik zou het niet weten..... weet alleen dat ze er in Oostenrijk niet op afgekeurd worden en in NL bij aankoopkeuringen wel...

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:10

opala schreef:
Aan auto's prutsen, doe ik niet, krijg ik vieze handen van

daar heb ik de ANWB voor of de garage.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:14

@Angela: proficiat!!!!

Vwb autotechniek: mi heeft het weinig nut dat ik me daar in verdiep. Manlief vindt het allemaal prachtig en als hij er niet meer uitkomt gaat hij naar de buren, die hebben een garage. Paardenonderhoud, dat is mijn afdeling.

@Arabesk: ik deel je visie op categorieën auto's! Precies hoe ik er over denk!!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 11:16

Ik deel autoos in categorie "betaalbaar" en "onbetaalbaar".

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:25

Antheman schreef:
Ik deel autoos in categorie "betaalbaar" en "onbetaalbaar".

dan kunnen we al mbv vier kenmerken gaan indelen

betaalbare niet-trailer trekkers
onbetaalbare niet trailer trekkers
betaalbare trailertrekkers (aanbod in deze categorie veel te laag naar mijn zin )
onbetaalbare trailertrekkers

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:45

Gisterenavond kon ik Oop slechts met moeite over de rails krijgen. Eén keer moest ik afstappen, de andere keer op de terugweg ging ze nadat ik met de zweep dreigde. Bijna zelfde omstandigheden als keer ervoor dat het leek alsof ze onder "spanning" stond, mist en vrieskou.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:49

opala schreef:
Gisterenavond kon ik Oop slechts met moeite over de rails krijgen. Eén keer moest ik afstappen, de andere keer op de terugweg ging ze nadat ik met de zweep dreigde. Bijna zelfde omstandigheden als keer ervoor dat het leek alsof ze onder "spanning" stond, mist en vrieskou.

hmm je zou toch bijna een keer een spanningszoeker in je zak steken om die een keer op de rails te houden...