De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:51

angela88 schreef:
arabesk: of jij hebt gewoon niet leuke mensen om je heen nodig om zeker te weten dat je zelf nog wel leuk bent??? (ook een filosofische gedachte)

ghehehe

ik steek nogal af bij de overwegend graftakkige collega's

*raam open, eigendunk*

Wie kan me ff kort uitleggen wat de gedachte achter sb dieet is en hoe het werkt? Kan ik miss ook nog wat nuttigs zeggen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:57

kijk eens op www.voedingscentrum.nl, als je daar op south beach zoekt, dan zie je er het een en ander aan info over.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:17

weet je wat ook retegoed schijnt te helpen? Ontbijten met zwarte koffie, daarmee pook je als het ware je kachel flink op zodat de (vet)verbranding harder gaat.

Ik eet al heel verantwoord als ik dat zo zie, 's avonds vooral groente, weinig zetmeel en zuinig met vlees. Tussen de middag meestal ook een salade en soep, omdat ik toch allergisch ben voor het meeste dat ze hier verkopen mag geen kaas, melk, chocola, ei en varkensvlees. Dan kom je dus ook niet echt aan.

Mams liep weer te zeuren dat maat 34 toch echt wel aan de dunne kant is bla bla preek preek, hallo ben niet voor mijn lol zo dun hoor. En ik heb GEEN annorexia wat ik nogal vaak naar mijn hoofd krijg geslingerd.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:25

Herkenbaar, dat had mijn zusje ook... maatje 34 en een hoop gezeik
Uiteindelijk blijkt dat een hoop mensen gewoon jaloers zijn op haar figuur, ik ook een beetje, alhoewel op het moment niet echt meer. Ik ben een paar kilo lichter dan een tijdje terug, ik paste weer in mijn galajurk... iedereen heeft volgens mij wel zo'n streven, een kledingstuk wat je weer wilt passen....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:33

bij mij is het niet een kledingstuk wat ik al heb, maar wel eentje die eraan gaat komen... m'n trouwjurk... ik hoop dat ze hem een heel stuk moeten innemen als ie er eenmaal is... maar voor het geval dat, is ie nu ongeveer pas... die dingen worden toch altijd vermaakt..

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:43

Nou ik heb het bekeken op voedingwijzer en mijn gewicht is prima. Niks meer aan doen.
Een kop zwarte koffie 's morgens, Ara? Dat mag ik niet want daar word ik springerig van. (caffeine)
Ik eet wel weer bruin brood sinds een paar dagen. Ben het witte weer een beetje zat.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:44

ik drink geen koffie... is thee ook goed???

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:53

ik heb maat 48 weet je wat dat voor gezeik geeft overal......

ik heb de hele middag zitten klappen van de hongerm maar wa sniet in de gelegenheid er iets aan te doen, nu ben ik thuis en heb ik geen honger meer en geen zin om iets te koken, ook mooi opgelost dus.....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:57

nog een slimme actie van de woningbouwver.:
ze monteren nieuwe brievenbussen beneden bij de ingang en wat doen ze met de nieuwe sleutels van de mensen die niet thuis zijn (moi dus)???????

Juist: die gooien ze door de brievenbus

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:15

je hebt ze er bij lopen, daar heb je echt helemaal niks aan.....

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:19

Nou dat is wel heel handig smurf, dan kun je ze in elk geval niet kwijt raken! Wat een sukkels.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:31

het wordt nog leuker: de buurman belde net aan, hij had gezegd tegen die lui: geef de sleutels van de buurvrouw maar aan mij, dan leg ik ze wel bij haar in huis, ik heb de sleutel en zij is naar haar werk.

Nee dat mochten ze helaas niet doen, er waren brieven over geweest dat we deze dag aanwzig dienden te zijn.... klopt er zijn wel 6 brieven over gekomen, dat we in week 6 (volgende week dus) aanwezig dienden te zijn om de sleutels van de nieuwe brievenbus in ontvangst te nemen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:06

*repetitieavond*

tot morgen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:12

goh, logisch dat ze zo zijn, iedereen neemt toch een hele week vrij voor het in ontvangst nemen van de sleutels.....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:13

de meeste mensen bij mij in de straat werken niet, ze zijn of allochtoon, of met pensioen of ze hebben gewoon geen baan....
Ik hoorde laatst de postbode halverwege de trap roepen, ze is toch nooit thuis, ik bel wel meteen bij de buren aan maar ja, dat was op zaterdag dus ze was wel thuis

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:24

hihi, tja, dan werkt zo'n brief wel ja...

maar heb je je sleutels nog kunnen bemachtigen??? of is het wachten tot iemand je brievenbus openbreekt??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:30

ik kan weinig anders dan morgen de woningbouwver. bellen.

we hebben er wel om gelachen met een stel buren, zo'n stomme actie van die lui, ik zei het een poosje geleden nog voor de gein, toen die brieven binnen kwamen.....

ik verwacht wat pakjes, waarvan er 2 door de brievenbus kunnen, nummer 3 niet...... verder krijg ik toch alleen maar rekeningen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 00:19

De dieten houden ons wel in de greep he

Ik heb vandaag lekker taart gegeten ,daarna geborreld

Toen ik net huis kwam stond er een lekker koud Kanonnetje te wachten.
Heerlijk!

En ik ontbijt al jaren met zwarte koffie. Het eerste wat ik s morgens doe , is de koffie opdrinken die vriendlief naast me heeft neergezet.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:23

bij ons stond er ook weer taart vanmorgen, maar daar kan ik goed afblijven, boterhammen met kaas doen me kwijlen.....

Helaas is m'n coach een paar dagen op cursus (cursus coacing ) maar de collega waar ik het meest mee samenwerk, steunt me gelukkig .......

Het is wel opmerkelijk hoeveel mensen een worteltje komen halen bij me......
Ze hebben de bestelling van het restaurant al aangepast, zag ik vanmiddag, dus volgende week onbeperkt wortels snacken...... ik kan ook gewoon 3 kistjes van wortel-frits nemen op zaterdag ipv 2.... 2 voor Morrie en 1 voor mezelf.....

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 01:13

Smurf: volgens mij mogen wortels in fase 1 niet........

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 01:19

Nee, dat klopt ... daar zit van alle groentes op mais na het meeste suiker in ... maar ik denk niet dat je er dood aan gaat

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 01:23

Aha, ben ik toch goed hier. 8 pk moet ik lossen voor maart. Zal de smakelijke recepten hier eens doorlezen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 08:59

Citaat:
Smurf: volgens mij mogen wortels in fase 1 niet........

volgens mijn boeken wel, ik heb alle 3 de boeken hier liggen...... collega die er 2 terug wilde, is er niet deze week, dus ik kan nog stukken kopieren

Alle groenten mogen behalve erwten en bonen en nog wat dingen waarvan ik het bestaan niet eens wist in fase 1Als ik geen wortels zou mogen, zou ik alleen eieren mogen, want kaas mag ook al niet in fase 1, alleen soorten die je hier niet kan kopen

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:13

uittreksel uit Het South Beach Dieet tabellenboekje:

te vermijden groenten:

aardappelen wit
aardappelen zoet
bietjes
mais zoet
WORTELTJES
yams

EN JE MAG GEWOON MAGERE KAAS ETEN

er staat: vermijd alle VOLVETTE kazen zoals Brie en Edammer....

je mag
magere cheddar
cottage cheese met 2 % vet of minder
feta
light smeerkaas
mozzarella
blablablabla

en ik neem dat vetarm bijvoorbeeld niet serieus. daar hou ik me liever aan Atkins.

WORTELS MOGEN IIG NIET

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:17

Mac schreef:
Nee, dat klopt ... daar zit van alle groentes op mais na het meeste suiker in ... maar ik denk niet dat je er dood aan gaat

dat niet, maar met die variatie van SB dieet zou ik niet gelukkig worden.