Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. En hij blijft nog erg plakkerig bij de merries. Geen paniek meer gelukkig, maar wel nog vocaal en hij blijft alert met waar ze heen gaan of zijn.
xyzutu2 schreef:Fijn dat hij van de juiste esdoorn heeft gesnoept, het is toch ook wel een ster in het bezorgd maken van zijn baasje...![]()
![]()
Wat voor vernieuwingen heeft Warwick Schiller in zijn programma? Ik dacht dat zijn methode redelijk af en stabiel was, of gaat hij een nieuwe richting op?
). Ook had hij geleerd van 'calming signals' en 'stress indicators', waarbij je leert aflezen wat je paard voelt / denkt als je op hem afloopt, wat je dan moet doen en hoe je daarna connectie en vertrouwen krijgt. Dit heb ik dus allemaal gedaan met Harvey voordat ik grondwerk ging doen, en ik doe focus en de lichaamstaal dingen nog steeds, het hoort er gewoon bij en ik kan het niet meer NIET doen zeg maar. Ik ben Harvey heel anders gaan zien en Harvey daardoor mij ook.
We zijn al twee weken super stabiel en lekker bezig. Harvey is niet zo relaxed als op de oude stal maar dat komt deels door de hoge struiken waar een boerderij met koeien en loslopende ganzen achterzit. Allerlei geluiden die hij niet kan plaatsen en ritselende struiken
Oplossing: meer focus doen
Nee hoor, hij went er vanzelf aan, en als hij zo'n enge bui heeft en schrikachtig is probeer ik mezelf veilig te houden en werk ik even wat met hem op zijn veilige plek en doen we focus en eten we waar het eng is. HappyHorse4 schreef:Ik heb een tijdje niet gevolgt, en het eerste wat ik zie is een foto van Harvey met verband om zn been!Mag ik een kleine update van wat er is gebeurd? (Het is wel heel veel terug-lezen) het ging juist zo goed!
woepsie90 schreef:HappyHorse4 schreef:Ik heb een tijdje niet gevolgt, en het eerste wat ik zie is een foto van Harvey met verband om zn been!Mag ik een kleine update van wat er is gebeurd? (Het is wel heel veel terug-lezen) het ging juist zo goed!
Gevochten met paard in wei naast hem, gesteigerd, bovenop houten hek geland, vleeswond op zijn been en hek in stukken. Been is inmiddels uit verband en wond is kleiner en meestal met korst. Soms likt of schuurt hij de korst eraf vanwege de jeuk van het helen en omdat vliegen hem irriteren. Ik spuit elke dag een spray van de DA. Wildgroei is bijna weg!

maar de oude plek klinkt dan voor nu als de beste optie.

. Ik heb het ook echt overwogen, maar het is voor mij lastig te combineren met mijn werk als ik steeds daar heen moet.. Olikea schreef:Ik duim voor Harvey
Wat gaaf dat je je hebt ingeschreven![]()
. Ik heb het ook echt overwogen, maar het is voor mij lastig te combineren met mijn werk als ik steeds daar heen moet..
Maar het is zeker lastig combineren, werk en een studie. Maar ik dacht ook: het zijn maar 30 dagen, en het is maar gedurende 1 jaar. Dat jaar is zo om... Eventjes bikkelen.
In de tussentijd heb ik heel veel gesmst met Dan (de leraar) en hem ook twee keer op skype gesproken, dus alle twijfel is weg en alles wordt geregeld.