Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sonjim schreef:Het ligt ook eraan welk effect verwacht wordt, dat weeg ik wel af,. Kosten, resultaat en effect op het paard. Bij Sonja werd vorig jaar geopperd om in te spuiten4 gewrichten in totaal ongeveer 1200 euro. Prognose, ze blijft kreupel ook met inspuiten maar iets minder, daarnaast 6 weken boxrust en een sprong maakt het effect ongedaan, tja dan kies ik ervoor om niet aan een dergelijk kostenplaatje beginnen, maar vooral omdat het effect vrij matig is en afhankelijk van factoren die je niet in de hand hebt.
sonjim schreef:Ik hoor hier iedereen over metacam als pijnstillers, mijne lopen als standaard op Equipalizone, maar dat mag in Nederland niet verhandeld worden natuurlijk. (fijn een belgische arts).
Timbers heb je mijn stukkie gelezen over de gluco en msn? Misschien een idee voor essie en eventueel duivelsklauw als pijnstiller.

ik leef met je mee!!!
en met lood in mijn schoenen naar stal gereden. Op zich gaat het goed met Ester, ze loopt nog niet maar is heel helder, alert en vrolijk. Een pasje naar achteren en naar voren bij de boxdeur gaat haar beduidend beter af dan vanmorgen en gisteren.
maar ik kan echt bijna geen hap door mijn keel krijgen....
wat een waanzinnig paard is het toch 
:D:D Zie hem echt wel sterker worden.
ik heb gelukkig met mijn ouders kunnen afspreken dat Roxy, ook al is ze niet meer te berijden, wel mag blijven. Misschien dat we haar dan voor de kar spannen als dat kan. Ik ben inmiddels stiekem een beetje verliefd geworden op een ijsco jaarling hengstje van een bokker en op een fjordenveulen van een half jaar oud, ook van een bokker, ik heb al zoveel leuke paardjes voorbij zien komen maar deze twee zijn wel heel cute. Dit weekend blijf ik voor het eerst sinds ik uit huis ben (is nu 5 maanden geleden) bij mijn ouders logeren en dan nemen we alle opties door.

sonjim schreef:Jimmy heeft nu een enorm ei op zijn pees en mag even geen Bute ivm diarree, kan daardoor veroorzaakt worden bij paarden met een gevoelig darmstelsel en laat Jimmy dat nu toevallig altijd al gehad hebben.
Ik ben ook altijd zwarte piet bij thuiskomst.
hoop dat het ei snel wegtrekt!
cindybijl schreef:Hallootjes
Ik wil me ook graag in dit topic melden.
Ik voel me veel beter bij het natuurlijk houden van mijn paarden.
Ik heb een 24-jarige wels/arabier merrie en haar 6 maanden oude veulen 75% arabier.
Ze lopen allebei samen met een falabella van de boer nog 24/7 buiten en hoop dat dat zo blijft.
Verder lees ik wat vervelende berichten, heel veel sterkte met de beslissingen en ik hoop dat de DA een goede oplossing weet.
Ik ga zo op in mijn paard en haar gezondheidsprobleempjes dat ik helemaal vergeten ben je welkom te heten
!
gedoemd te mislukken
Ik hoop dat alles goed gaat en Essie wil lopen!
6mm touw is trouwens best wel dik... denk dat mijn eigen touwhalster 4 mm is. Ik las dat je ergens tussen de 6 en 8 mm moet nemen omdat het anders te streng is... hmm. 8 mm vond ik zo dik dat je echt joekelknopen ging krijgen dus dan maar 6. Het is trouwens gewoon wit touw, ik denk dat ik nog eens 6 meter koop om bijpassende teugels te maken. mijn scoubidouskills zijn namelijk wel goed en dat lijkt me wel een leuke uitdaging
Zonder clips, want die vind ik gewoon irritant als je rijdt.
.