[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:10

klopt, het is van vele factoren afhankelijk. Zoals het genoemde geval: jong paard, kans op volledig herstel is gigantisch groot. Dan vind ik dat je het moet doen.
Als het heel duur word, het dier al wat ouder is, de prognose goed, noem de redenen maar op, dan wordt het een heel ander verhaal!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:13

sonjim schreef:
Het ligt ook eraan welk effect verwacht wordt, dat weeg ik wel af,. Kosten, resultaat en effect op het paard. Bij Sonja werd vorig jaar geopperd om in te spuiten4 gewrichten in totaal ongeveer 1200 euro. Prognose, ze blijft kreupel ook met inspuiten maar iets minder, daarnaast 6 weken boxrust en een sprong maakt het effect ongedaan, tja dan kies ik ervoor om niet aan een dergelijk kostenplaatje beginnen, maar vooral omdat het effect vrij matig is en afhankelijk van factoren die je niet in de hand hebt.

Dat is nu een afweging die ook door mijn hoofd speelt helaas Verdrietig
Essie heeft al problemen en dit probleem kan de genade slag zijn voor haar lijf.......ik doe er wel alles aan om haar nog de kans te geven maar ik moet helaas wel een grens trekken.

De pest met een wat ouder paard met problemen is dat je steeds je grens gaat verleggen.......maar als het toch een hoefzweer is en het duurt straks 2 maanden voor hij eruit komt is de rest van haar lijf al weer zo aangedaan dat we in een vicieuze cirkel terecht gaan komen Verdrietig

Moed houden is moeilijk....heb weer een heel onrustig gevoel. Het ene moment denk ik HET KOMT GOED en het andere moment zakt het lood me in de schoenen en kan ik wel janken....ik hoop echt dat mijn DA met een goedkopere oplossing voor de pijnstillers komt......want Metacam is 125 euro voor 4 dagen en dat is voor mij echt niet haalbaar om dat 2 maanden te gaan geven hoe graag ik het ook zou willen.

Ik wil haar zo graag nog de kans geven.....

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:19

Hallootjes
Ik wil me ook graag in dit topic melden.
Ik voel me veel beter bij het natuurlijk houden van mijn paarden.
Ik heb een 24-jarige wels/arabier merrie en haar 6 maanden oude veulen 75% arabier.
Ze lopen allebei samen met een falabella van de boer nog 24/7 buiten en hoop dat dat zo blijft.
Verder lees ik wat vervelende berichten, heel veel sterkte met de beslissingen en ik hoop dat de DA een goede oplossing weet.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:26

Ik hoor hier iedereen over metacam als pijnstillers, mijne lopen als standaard op Equipalizone, maar dat mag in Nederland niet verhandeld worden natuurlijk. (fijn een belgische arts).

Timbers heb je mijn stukkie gelezen over de gluco en msn? Misschien een idee voor essie en eventueel duivelsklauw als pijnstiller.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:29

sonjim schreef:
Ik hoor hier iedereen over metacam als pijnstillers, mijne lopen als standaard op Equipalizone, maar dat mag in Nederland niet verhandeld worden natuurlijk. (fijn een belgische arts).

Timbers heb je mijn stukkie gelezen over de gluco en msn? Misschien een idee voor essie en eventueel duivelsklauw als pijnstiller.

Gluco met msn heeft ze een tijdje op gestaan maar dat hielp niet echt.....en het is nu niet de artrose in dit pijnlijke been maar echt iets in de voet. Duivelsklauw heeft ze vorige keer ook gehad, zou ik nog wel weer kunnen geven.

Ik wil ook naar België verhuizen want ik heb veel goede verhalen gehoord over Equipalazone......

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:32

Straks toch maar even wat gaat eten....heb vanaf maandag al weer geen hap door mijn keel kunnen krijgen.....

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:20

Bah... heb net een hele tijd met mijn ouders aan de telefoon gezeten en we hebben besloten geen mega dure operaties of behandelingen te doen, en als ik 4 dagen moet trainen voor dat ene uurtje naar buiten op zondag ga ik dat ook niet doen. Morgen ga ik er sowieso heen, zeer been of niet, en zaterdag ook. Zondag ga ik samen met mijn vader en mijn moeder probeert maandag bij het DA bezoek te zijn. Ben nu ff helemaal verdrietig omdat ik heel bang ben wat de opties zijn die de DA mij voorschotelt Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig
Wat is dit vreselijk.... ik wil mijn meisje echt niet kwijt. Ook al kan ik af en toe helemaal geen hoogte van haar krijgen, we hebben zoveel lol samen. Ze dwingt me na te denken over mijzelf en ze heeft zo'n sterk karakter, heel 'wild' en niet-aangepast naar mensen toe. Een echt paard is het.

Afbeelding
Hier ligt ons hart... kampioen barrelracen van mijn vorige manege Lachen

Afbeelding
Mijn gekke emopaardje Huilen van het lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:59

Sterkte Airiin Ach gut ik leef met je mee!!!
Ik wil mijn meissie ook nog niet kwijt Verdrietig

Net een schop onder mijn kont gehad van Sonjim Knipoog en met lood in mijn schoenen naar stal gereden. Op zich gaat het goed met Ester, ze loopt nog niet maar is heel helder, alert en vrolijk. Een pasje naar achteren en naar voren bij de boxdeur gaat haar beduidend beter af dan vanmorgen en gisteren.

Dat zou dus betekenen dat de pijnstillers van de DA aanslaan....maar dat kan een goed of een slecht teken zijn. Bij een hoefzweer helpen pijnstillers niet en bij hoefbevangenheid wel dus dan is het een slecht teken....maar wat ook kan is dat haar andere pijnlijke ledematen zich beter voelen door de pijnstiller en dat er dan alsnog een hoefzweer zit.......dan is het weer een goed teken.

Ik wil toch op alle manieren gaan proberen om voor een maand pijnstilling te gaan geven........als ze dan weer wat kan lopen kan ik een foto laten maken om te kijken in hoeverre het hoefbeen gekanteld is.....

Nu nog even eten want dat heb ik nog steeds niet gedaan en ik begin inmiddels wat licht in mijn hoofd te worden......vandaag 1 kopje thee en 5 dropjes en gisteren 10 patatjes...daar kan een mens niet op leven maar ik kan echt bijna geen hap door mijn keel krijgen....

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:04

Timbers eten nu, anders heeft Essie niks aan je. Kom op. Wel voor jezelf zorgen meissie.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 00:16

Ik heb gegeten! 2 pofaardappels en toen had ik genoeg....morgenochtend wel een broodje of een bak yoghurt nemen. Es heeft er inderdaad niks aan als ik straks instort.

Mijn kanjer is zoooooooooooooooooooooo sterk zo sterk Ach gut wat een waanzinnig paard is het toch Lovers

Nu ook nog een beetje nachtrust hebben en dan morgen weer bekijken hoe het gaat....take it one day at a time!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 07:39

Inderdaad Timbers, wel voor jezelf blijven zorgen. Ik weet dat het moeilijk is, bij stress om mijn dieren krijg ik ook geen hap meer door mijn keel, maar niemand (zeker Essie niet) heeft er wat aan als jij hier aan onderdoor gaat. Sterkte!

Airiin, jij ook heel veel sterkte, ook alvast voor maandag.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:57

aan jezelf blijven denken timbers!! zoals iedereen hier al zegt. Desnoods wat makkelijk eetbare dingen zoals cornflakes, goedemorgen drinkontbijtjes e.d. Dat helpt bij mij op dat soort dagen heel goed omdat je nauwelijks hoeft te kauwen dus gaat het makkelijker naar binnen.
Dat pijnstilling aanslaat verbaasd me niks. Natuurlijk heeft ze nu in de rest van haar lichaam minder pijn en is dus blijer! En of het nou een zweer of bevangen is...tja daar kom je zo snel niet achter... Heel veel sterkte iig!

Airiin natuurlijk ook, wat een leuke foto's! Mooi om in je herrinering te houden!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:46

Hallo allemaal,

Timbers en Airiin, sterkte ermee. Timbers blijf wel een beetje voor jezelf zorgen, anders heeft Essie ook niks aan je!
Mooie foto's Airiin.

Ik heb om 3 uur een afspraak voor een nacontrole van Chap zijn zadel. Heb het nu een week of 6 a 8. Ben benieuwd of het helemaal goed is.
Gister nog even gewerkt met de dubbele lijnen. In het begin ging het wat moeizaam. Chap was erg voorwaarts, beetje te. Overgangen terug naar stap of halthouden had meneer eerst geen zin in. Dus heb veel voltes en omkeren gedaan tot zijn rust weer een beetje was teruggekeerd. Daarna weer veel overgangen gedaan en ook versnellen en vertragen in de draf enzo. Een ding ben ik erg blij om. De rechtergalop is 2 van de 3 keer goed gegaan Haha!:D:D Zie hem echt wel sterker worden.
Ik zag er trouwens niet uit na het werken met hem. De bak was nat en de lijnen dus onder de blubber. Steeds tegen mijn benen aan te zwiepen. Ik leek wel een blubbermonster haha. Helaas geen foto van. En Chapje zag er ook al zo lekker fris uit Huilen van het lachen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:05

Essie is vandaag stabiel te noemen.....ze is in ieder geval niet slechter dan dinsdag!!!
Ze ligt veel maar dat schijnt niet verkeerd te zijn!!
Duimen draaien dus nog maar

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 15:41

@diphranil: leuk he, dat spelen in de modder! Ik kom soms ook totaal zwart terug van de paardjes...

@timbers: gelukkig gaat het niet slechter, laten we een beetje hoop houden he!

Lastig gevalletje, kat van mn ouders:
[BB] Kat met aangeboren hersenafwijking: ervaringen?

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 16:20

@ All: dankjullie voor de lieve reacties Lachen ik heb gelukkig met mijn ouders kunnen afspreken dat Roxy, ook al is ze niet meer te berijden, wel mag blijven. Misschien dat we haar dan voor de kar spannen als dat kan. Ik ben inmiddels stiekem een beetje verliefd geworden op een ijsco jaarling hengstje van een bokker en op een fjordenveulen van een half jaar oud, ook van een bokker, ik heb al zoveel leuke paardjes voorbij zien komen maar deze twee zijn wel heel cute. Dit weekend blijf ik voor het eerst sinds ik uit huis ben (is nu 5 maanden geleden) bij mijn ouders logeren en dan nemen we alle opties door.

@Timbers: fijn dat het niet achteruit gegaan is! BEn superblij om dat te horen Lachen

@ Zwerte: ik vind de kat er echt dik stoer uitzien, maar jammer dat het op het moment niet goed gaat... hopelijk vinden ze wat bij de kliniek!

@ Diphranil: Als ik met mijn vriend naar mijn paard ga, slaag ik er standaard in om als zwarte piet thuis te komen terwijl hij geen enkel vlekje op zijn smetteloos witte blouse en schoenen weet te krijgen. Echt bizar... maar het is wel leuk om lekker vies thuis te komen Lachen

Ben net een half uur helemaal natgeregend op de fiets... mijn been deed ook best wel zeer dus ik heb besloten om maar niet langs Roxy te gaan. in dit weer is ze toch alleen maar chaggo en 2 uur fietsen door de regen is ook niet erg goed voor mijn humeur. Ben nu dus maar heel optimistisch begonnen met het knopen van een touwhalster, maar ik zit inmiddels helemaal in de knoop Schijnheilig

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:10

Aiirin het halster hoort geknoopt te worden niet jij.

Jimmy heeft nu een enorm ei op zijn pees en mag even geen Bute ivm diarree, kan daardoor veroorzaakt worden bij paarden met een gevoelig darmstelsel en laat Jimmy dat nu toevallig altijd al gehad hebben.

Ik ben ook altijd zwarte piet bij thuiskomst.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:14

sonjim schreef:
Jimmy heeft nu een enorm ei op zijn pees en mag even geen Bute ivm diarree, kan daardoor veroorzaakt worden bij paarden met een gevoelig darmstelsel en laat Jimmy dat nu toevallig altijd al gehad hebben.

Ik ben ook altijd zwarte piet bij thuiskomst.

@Sonjim je bent een toppertje!!! Ben nu een stuk opgeluchter al!
Arme Jimmy Ach gut hoop dat het ei snel wegtrekt!

@Airiin, een touwhalsterknopen is nie moeilijk hoor....heb het vaak genoeg gedaan Knipoog

Zo en nu computer dicht en nog even bij mijn paardjes gaan kijken....ik hoop zo dat ik Essie straks met pijnstillers wat aan het lopen kan krijgen zodat ik haar in de blub kan zetten met haar voetjes en de doorbloeding in de benen weer beter op gang komt. Keep fingers crossed nog maar even!!!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:16

cindybijl schreef:
Hallootjes
Ik wil me ook graag in dit topic melden.
Ik voel me veel beter bij het natuurlijk houden van mijn paarden.
Ik heb een 24-jarige wels/arabier merrie en haar 6 maanden oude veulen 75% arabier.
Ze lopen allebei samen met een falabella van de boer nog 24/7 buiten en hoop dat dat zo blijft.
Verder lees ik wat vervelende berichten, heel veel sterkte met de beslissingen en ik hoop dat de DA een goede oplossing weet.

Welkom trouwens Cindy Doei! Ik ga zo op in mijn paard en haar gezondheidsprobleempjes dat ik helemaal vergeten ben je welkom te heten Bloos

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:38

Cindybijl; ook van mij van harte welkom Lachen !

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:44

Oja! @cindy een heel hartelijk welkom in dit ziekenhuis voor paarden en mensen (alles en iedereen ligt hier in de kreukels)

@ Sonjim: hopelijk trekt het ei snel weg en kun je weer beginnen met de medicijnen, een zwak darmstelsel is inderdaad niet alles...

En ja, ik weet het. Maar ik ik in combinatie met 6 meter touw.. tsjah Tong uitsteken gedoemd te mislukken

@Timbers: Je klinkt al een stuk opgeluchter Lachen Ik hoop dat alles goed gaat en Essie wil lopen!
Mijn touwhalsterknoopskills zijn nog niet zo gevorderd.. ahum. Heb een half uur over die lastige knoop gedaan waar je de teugels aan vast moet maken Schijnheilig 6mm touw is trouwens best wel dik... denk dat mijn eigen touwhalster 4 mm is. Ik las dat je ergens tussen de 6 en 8 mm moet nemen omdat het anders te streng is... hmm. 8 mm vond ik zo dik dat je echt joekelknopen ging krijgen dus dan maar 6. Het is trouwens gewoon wit touw, ik denk dat ik nog eens 6 meter koop om bijpassende teugels te maken. mijn scoubidouskills zijn namelijk wel goed en dat lijkt me wel een leuke uitdaging Tong uitsteken Zonder clips, want die vind ik gewoon irritant als je rijdt.

Anyway, eerst het halster afmaken en kijken of het past op mijn paardje dit weekend. Anders nog ff wat schuiven met de knopen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 19:45

Gezond mens met paard meldt zich Cool .

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:05

tsss.... doe maar weer anders hoor Dani Tong uitsteken

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:07

Kwam ik net op stal, stond mijn moppie gewoon te schrapen. Lekker ongeduldig of ik haar even wilde kriebelen........mijn hart maakte een sprongetje.

Ze is gewoon echt nog zo goed in het koppie!!! Lekker ding.
Hopelijk snel met andere pijnstillers beginnen en dan kijken of ze weer wat wil gaan lopen. Heb al met mijn stalgenootje bedacht dat ik misschien voor de nachten een klein uitloopje voor haar box kan maken. Wat zand en blub daar neer gooien en een hek er voor dan kan ze weer wat wandelen zodra ze wil.

Duimen dus dat ik snel pijnstillers in huis heb........dan bestel ik ook Nobute bij de paardendrogist en als ik de chemische pijnstillers dan afbouw ga ik dat geven hopen dat het lijft het over wil nemen.

Ooooooooooooh jongens duim nog even voor me door.....

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:18

ik blijf nog voor je duimen Knipoog
Hoop dat het weer goed komt!