De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:47

Ja... ik ging er ook maar niet op in Am!!! (pfffff... wintec western..... )

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:47

Waar woont Wout nu dan smurf?

Iets behoudend is idd vaak beter dan te radicaal. Ik moet zeggen dat ik Lee's voeten nu ook niet aanraak. Als ik daar ook maar een mm de fout mee in ga, krijgt ze geheid last op de bevroren ondergrond en ze loop nu juist zo lekker! Ik laat 'r dus even gaan (heb d'r begin deze maand gedaan, dus moet kunnen).

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:48

ehhhhh ... wat is er eigenlijk mis met western ?

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:50

witte staarten tip: heet water gebruiken en kwak er een paar flessen driehoek vloeibare zeep ertegenaan. staarten met zeep, water en borstels boenen. wasprocedure herhalen zo vaak nodig. ben ervaringsdeskundige (2 palomino's)

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:50

Niet met western Mac!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:50

Mac schreef:
ehhhhh ... wat is er eigenlijk mis met western ?

Niks!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:51

jackie schreef:
witte staarten tip: heet water gebruiken en kwak er een paar flessen driehoek vloeibare zeep ertegenaan. staarten met zeep, water en borstels boenen. wasprocedure herhalen zo vaak nodig. ben ervaringsdeskundige (2 palomino's)

In mijn Penny tijd gebruikte ik zilvershampoo!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:51

Mac schreef:
Waar woont Wout nu dan smurf?

Iets behoudend is idd vaak beter dan te radicaal. Ik moet zeggen dat ik Lee's voeten nu ook niet aanraak. Als ik daar ook maar een mm de fout mee in ga, krijgt ze geheid last op de bevroren ondergrond en ze loop nu juist zo lekker! Ik laat 'r dus even gaan (heb d'r begin deze maand gedaan, dus moet kunnen).

zeer verstandig, Mac. wou dat ik dat vanmezelf kon zeggen . mijn eigen knollies gebruik ik soms als proefkonijnen. zou ik met het paard van een ander niet doen.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:16

Ik moet zeggen dat ik soms de neiging krijg om de voeten mooier te willen maken dan nodig. Annette wees me er nog even haarfijn op dat het gaat om de functionaliteit, niet het uiterlijk. Ze heeft gelijk natuurlijk, maar ja ... ben soms ook wat trigger happy ...

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:19

trigger happy, ja, dat was het.

AM: zilver shampoo op een bruine zeikstaart werkt niet. eerst goed schoonwassen. en volgens mijn kapper moet je rooie shampoo gebruiken. deed hij altijd met zijn witte hond.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:22

jackie schreef:
en volgens mijn kapper moet je rooie shampoo gebruiken. deed hij altijd met zijn witte hond.

Speciale shampoo voor roodharigen, bedoel je? Hm. Vraag me af hoe Gracie er dan uit komt te zien ...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:33

gewoon vanish..... wordt alles schoon van

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:35

Maar volgens mij zijn de vlekken die er wel horen te zitten bij mijn paarden dan ook "vanished"

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:39

nee, zo grondig hoeft het ook weer niet. driehoek zeep voldoet al jaren prima en de haren worden er ook nog eens lekker zacht van. scheelt weer conditioner.

nee, het was speciale hondenshampoo voor witte honden. schijnt niet meer te verkrijgen te zijn. zet Gracie voor de zekerheid maar niet in de Henna, zou ik zeggen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 23:39

jackie schreef:
trigger happy, ja, dat was het.

AM: zilver shampoo op een bruine zeikstaart werkt niet. eerst goed schoonwassen. en volgens mijn kapper moet je rooie shampoo gebruiken. deed hij altijd met zijn witte hond.

Heeft anders heel goed gewerkt bij Merrit!
Uiteraard eerst goed wassen en dán pas de zilver shampoo erop.

Moet ik dan blonde shampoo nemen

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:44

Merrit piest ook niet naar achteren. geloof me, blauw op zeikgeel is geen succes.

blonde shampoo? bestaat dat ook?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:48

jackie schreef:
nee, het was speciale hondenshampoo voor witte honden. schijnt niet meer te verkrijgen te zijn. zet Gracie voor de zekerheid maar niet in de Henna, zou ik zeggen.

Leuk voor de Carnaval.

Blonde shampoo bestaat wel ja.
Heel dom spul.

opalaJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:41

Mac schreef:
Annette wees me er nog even haarfijn op dat het gaat om de functionaliteit, niet het uiterlijk.

Bij mij is het idd geen gezicht, maar misschien toch functioneel.

Toch even over de periode tussen vijlbeurten door. Het is toch belangrijk dat de hoefwand geheel geen kans krijgt om de grond te raken in verband met een anders grillig verloop van de kroonrandlijn?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:42

smurf schreef:
btw wat vind ik SB dieet toch smerig: wokgroente, echt vreselijk, doe mij maar een bord vol met gekookte piepers, maar die mogen niet meer....

ja de eerste week van maart kom ik voor je koken

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:45

orlanda heeft iets nieuws bedacht: ze loopt door het schrikdraad in de wei heen om de grasjes aan de andere kant op te eten. Op een gegeven moment knapt het draad en "ta-da" je hebt een wei vol gras om op te eten.... Ze gaat echt in het draad hangen. (er staat overigens geen stroom op). Ik denk dat ik dat wel ga doen, want het was de bedoeling dat de paarden van het voorjaar direct weer aan het gras konden beginnen, en zo nu en dan in de winter mochten snoepen. Als ik dat deel van de wei ook voor de paarden open gooi, dan hebben ze in no-time helemaal niets meer.....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:49

@smurf: In een wol kun je je groenten ook koken hoor....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:04

@ Ara ik zal je een lijstje mailen wat ik niet mag hebben.....

in een wol groente koken??? Groente breien zeker

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:26

ehhh, foutje, bedankt.... zal het ff aanpassen in woK...

daar ben ik al te laat voor zie ik.....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:32

Ik zit er sterk aan te denken om ook het sb te gaan volgen. Het boekje heb ik besteld (2e-hands, moet ff wachten tot ze het naar de slegte in nijmegen hebben gestuurd), als het me dan nog steeds iets lijkt, dan ga ik het proberen..

Ik wil namelijk erg graag 5 kilo kwijt, en met alleen niet snoepen werkt het niet. Het niet hoeven afwegen van wat je eet, of het tellen van punten enzo staat me erg aan. Bovendien kan ik redelijk hetzelfde voor mijn vriend blijven koken, das dus ook wel fijn. Nu zou het voor mij erg goed uitkomen als mijn stoelgang er ook iets regelmatiger van werd (dus niet: heel snel rennen, of heeeeel lang wachten)... heeft iemand van jullie daar ervaring mee??

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:37

in de boekjes staat dat mensen last kunnen krijgen van verstopping, bij mij is het tegendeel echter het geval, maar ik heb een paar meter minder darm dan de doorsnee mens, tengevolge van een ontsteking is er ooit een stukkie tussenuit gehaald bij mij.
Ik ben dus een frequent bezoeker van het toilet...... ook met SB..... iets te frequent naar mijn zin....