[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:46

arno8 schreef:
Hoi Visconti, welkom hier, hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? de Nevzorov opleiding?

Ik was trouwens het belangrijkste nieuwtje over het kandidaat-slachtpaard vergeten. De cyste is geen kanker, alleen een holte in het straalbeen waar dus water in kan komen. Annette had mij al verteld dat het dat zou kunnen zijn...

misschien zet het feit dat jij hebt gezegd dat ik overweeg om haar paard over te nemen, haar wel aan het denken dat er misschien toch nog mogelijkheden zijn Pling. Laten we het hopen.

@ Visconti,
Wat leuk dat je bij ons komt. Niemand hier heeft nog ervaring met Nezrov (? schrijf je dat zo?), dus dat is zeeeer interessant om van jou te horen Ja.
Waar doe je die opleiding?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:48

Citaat:
de knopen van een touwhalster drukken ook op de zenuwbanen...

dat is een fabeltje, een touwhalster zit zo los dat die knopen steeds ergens anders zitten en als het strak zit, past het niet goed, volgens de enige echte Parelli instructeur die NL rijk is

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 09:57

Over zadels: dat je zelf goed/comfortabel zit, vind ik toch wel heel belangrijk. Als je niet goed zit, is dat namelijk ook slecht voor je paard, kijk maar naar de foto's van Vanilla van een paar weken terug.

Over bit: Nevzorov heeft ook zo zijn mening over een bit. Ik denk dat ik het met hem eens ben.

In Bit (het magazine) stond een tijd terug ook een artikel over alle nadelen van een bit.

Voor mij is het heel logisch, als er iemand op m'n rug gaat zitten en die wil mij sturen, heb ik liever dat die dat doet met een touw om m'n hoofd dan met een ijzeren stang in m'n mond.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:05

Jovarna schreef:
marina schreef:
Jovarna: Ook op een zadel wat echt lekker zit kan je jezelf toch gewoon controleren en laten controleren of je nog recht zit? Als ik een trektocht ga maken op een zadel dat niet lekker zit ben ik na 2 dagen echt niet meer zo vrolijk hoor.
Niemand kiest toch bewust voor een minder lekker zittend zadel Verward

Ja, tuurlijk kan dat. Ik gaf alleen aan dat dat een risico is van een comfortabel zadel. Dat mensen ook geneigd kunnen zijn om een zadel dat perfect op het paard ligt, niet te kopen omdat ze 'm zelf niet lekker vinden zitten. En dan dus concessies doen ("dan maar iets minder perfect voor m'n paard").

Aha dan snap ik je Lachen
Ik ga gewoon opzoek naar een zadel dat perfect is voor beide Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:06

arno8 schreef:
Over zadels: dat je zelf goed/comfortabel zit, vind ik toch wel heel belangrijk. Als je niet goed zit, is dat namelijk ook slecht voor je paard, kijk maar naar de foto's van Vanilla van een paar weken terug.

Tuurlijk is dat belangrijk. Er zit echter wel een verschil in "comfortabel" zitten en "goed" zitten.
Mmm, hoe kan ik dit nou 'es goed uitleggen...., ik denk even verder. Sigaar

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:29

ik snap wat je bedoelt. Je moet geen sofa op de rug van je paard binden, ook al zit je dan zelf misschien lekker.
Maar 'correct' zitten is makkelijker als je ook comfortabel zit. Ideaal zou zijn dat je niet comfortabel zit als je verkeerd zit en wel comfortabel als je juist zit.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 10:42

@Arabesk: Opleiding kan gewoon digitaal via zijn forum Knipoog zijn methode zit heel makkelijk in elkaar, hoeft dus niet bijster veel uitgelegd te worden. Op het forum vind je verschillende spellen die je met je paard moet doen, en kun je hulp vragen etc.

Ik baal er alleen van dat het russische gedeelte veel uitgebreider is, en ik geen russisch kan Clown

edit: http://www.hauteecole.ru/en/school.php

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:02

@Visconti:
Moest je niet eerst beloven dat je niet met je paard aan dressuur etc. gaat doen voordat je daar mee kunt lezen?

Mag je eigenlijk nog endurance rijden als je mee wil doen?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:23

ja dat moet je beloven ja Haha! Maar wie checkt het Knipoog (hoewel, misschien heeft hij wel conecties met de russische maffia Nagelbijten / Gniffelen )
Ik weet niet of endurance en deze methode samen gaan, de eerste tijd kun je geen buitenritten rijden, dus moeilijker om je paard in conditie te houden. En ze zijn sowieso niet zo weg van de prestatie wedstrijden, het doel is meer gewoon leuk spelen met je paard. Het gaat er niet om wat je bereikt, het gaat er om op welke manier je die weg aflegd.
Maar misschien moet je het gewoon aan hun vragen? Ik heb hun ook een mailtje gestuurd dat ik graag toegang wou tot het forum, maar nog niet 100% overtuigd was. Nu wel hoor, maar toen had ik nog wel wat twijfels .. ( kwam ook vooral omdat ik bar weinig wist van de methode die ze gebruikte)

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:41

*komt ook eens binnenvallen*

Ik ben nog steeds blij met mijn ST.. ligt volgens mij ( Schijnheilig ) goed op Bruut en ik zit er lekker op... het heeft me iig al een aantal keer behoed voor een hele hap zand... Clown (lang leve de knop.. en ja Els.. ik kijk uit met mijn shirtje Haha! )

Verder ben ik nogal neutraal als het om bit of bitloos gaat.. zou wel graag zien, dat bij iedereen die leert rijden en bij ieder paard wat beleerd wordt, bitloos gestart start wordt... voor de finesse kan dan in een later stadium het bit erbij komen...
Bruut is 'extreem zadelmak' gemaakt op touwhalster... beetje bakhobbelen en ritjes buiten maken.. nu we wat meer aan het gymmen geslagen zijn heb ik een Myler voor ons aangeschaft...de bitloze optomingen geven voor ons te veel ruis tijdens het gymmen... myler bevalt tot zo ver prima....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:42

*pfff* *zweet hoest* net telefonisch overlegd met mijn leidinggevende die heel aardig deed (maar dat niet is)..... morgen mag ik nog thuisblijven, donderdag moet ik weer werken. Hij is bang dat het me te goed bevalt thuis (klopt) en nooit meer kom..... (dan is zijn probleem meteen ook opgelost, dombo)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 11:49

arno8 schreef:
Over bit:
In Bit (het magazine) stond een tijd terug ook een artikel over alle nadelen van een bit.

Voor mij is het heel logisch, als er iemand op m'n rug gaat zitten en die wil mij sturen, heb ik liever dat die dat doet met een touw om m'n hoofd dan met een ijzeren stang in m'n mond.
Hier staat dat artikel:
viewtopic.php?f=99&t=556829

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:03

@Lenneke_: Zat net je profiel te checken, ik heb de zelfde rijbroek als jouw besteld Ja (maar dan met een blauwe streep). Een week geleden al, ze mogen nu wel opschieten Clown
Maar goed, aan de andere kant moet ik nog een half jaar wachten voordat ik hem echt uit kan proberen, tijd zat Vork

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:06

Als je graag iets wil,dan wil je het meteen! Haha!
Ik heb de barefoot caramello besteld en ook al betaald,ik rij voorlopig nog niet,maar ik wil hem wel graag nu al hebben!! Pling

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:06

Geloof het of niet, mijn stage begint zowaar leuk te worden!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:09

Tinkerloos schreef:
Als je graag iets wil,dan wil je het meteen! Haha!
Ik heb de barefoot caramello besteld en ook al betaald,ik rij voorlopig nog niet,maar ik wil hem wel graag nu al hebben!! Pling

Ja die heb ik ook gezien! Die is zo gaaf Ja Western of de gewone?
Ik ben echt helemaal verliefd op de western versie, maar tegen de tijd dat ik dat geld heb gespaard zijn die 5 exemplaren vast al verkocht Vork

@arno8: wat voor stage doe je?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:12

bij de Volkskrant, economieredactie.
Eerst was het heel saai en mocht ik niks doen, maar nu opeens wel Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:25

Misschien hebben ze gezien dat je te veel tijd over houdt om te bokken ? Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:28

Visconti schreef:
@Arabesk: Opleiding kan gewoon digitaal via zijn forum Knipoog zijn methode zit heel makkelijk in elkaar, hoeft dus niet bijster veel uitgelegd te worden. Op het forum vind je verschillende spellen die je met je paard moet doen, en kun je hulp vragen etc.

Ik baal er alleen van dat het russische gedeelte veel uitgebreider is, en ik geen russisch kan Clown

edit: http://www.hauteecole.ru/en/school.php

oh wat cool!

@ Nienke Doei! goed om te horen dat het super gaat met Bruutie, de stoere bonte pooooowny Cool Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:40

de touwenman stond weer op de markt, dus ik ga maar es een haltertje en bijpassende string fabrieken Clown Haha!
Voordeeltje van ziek zijn, normaal kom ik niet op de markt op dinsdag....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:43

Morrie, heb je spit of is het iets anders?
Dan kun je bij je HA diclofenac (of hoe je het ook maar schrijft) krijgen. Over 2 dagen loop je weer als een kievit Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:49

ik heb ibuprofen 800 en scheve SI gewrichten, die moeten 2 x per jaar rechtgezet worden en dat had ik al een jaar of 3 niet laten doen (is zo pijnlijk)

ben ooit van een jachtpaard geklapt in rengalop en met mijn keurige gladde leren zool van mijn officiele rijlars in de veiligheidsbeugel blijven hangen omdat de elastiek niet brak en een paar honderd meter meegesleurd...... daar heb ik dit aan overgehouden en een beetje rare motoriek en wat geheugenproblemen, leuk joh: jagen..... Clown

Mijn HA geeft nooit wat je vraagt, hij is de dokter zegt ie altijd, ik heb ook 2 foute puffers gekregen (volgens kenissen van me die er wel verstand van hebben)...... die man is aan z'n pensioen toe, er zat al een piepjong meisje naast, dus misschien neemt die de tent wel over

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:51

ben mn haar aan het verfen, en altijd als ik niet aan mijn haar mag komen gaat het jeuken Nagelbijten / Gniffelen Clown
pff nog 20 minuten geduld

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:07

nog maar 5 minuutje... kun je de jeuk een beetje houden??

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:07

Hoi Ara Doei! Het gaat zeker goed met Bruut !!
Zaterdag gaat ie weer eens verhuizen...Kweet nie wat het is.. maar dit wordt dus de derde verhuizing in 1,5 jaar Ziek Gelukkig gaan we er wel elke keer een soort van op vooruit! Pling
Als het allemaal goedgaat, wil ik volgend jaar aan de trektocht en het jaar daarop wellicht TREC! Lijkt me helemaal leuk!

Morrie: Heb je een kek kleurtje op de kop getikt?!

Ik las laatst ergens iets over een reflectiehesje met lichtjes.. iemand een idee waar die te koop zijn?? Vermoed dat ik me komende winter met Bruut in het donker in en buiten de bebouwde kom ga bevinden.. dus zichtbaarheid is ene must!!