[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:36

Net Anouar z'n voorhoefjes gedaan. De witte lijn was breder dan normaal, ongeveer 3mm. Ik heb de hoefwand flink ingekort, een mustangrol tot aan de witte lijn.
Maar zou dit te maken hebben met teveel gras (lichtjes hoefbevangen) of doordat ik te lang gewacht heb met bekappen? Hoe zou ik dit kunnen zien?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:38

ik heb al een mes versleten en heb nu een nieuwe, die zijn echthandig, ik peur er steentjes mee uit de witte lijn, dat lukt niet met een hoevenkrabber

@Lenneke, dat moet je vragen bij de NB-ers daar zitten de experts...... ik zou zeggen: ijzers eronder, met oranje zooltje en rood-wit-blauwe wiggen ertussen

Morrie heeft weer een horizontale scheur in dezelfde hoef als laatst, ik vijl nu iedere dag een randje van de binnenkant af omdat het een mega toontredende voet is, heb vandaag alleen per ongeluk m'n knokkels meegevijld *auwtsjjj*

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:39

Mijn handen zijn ook niet heel meer. M'n handschoenen zijn kapot en ik heb nog steeds geen nieuwe gekocht. Eigen schuld dus

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:44

Ik heb nog steeds prima handschoentjes, een keer van m'n werk meegenomen en vergeten terug te brengen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:45

mijn handschoenen lagen in de auto en die stond buiten het hek.... was te lui om ze te gaan halen

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:57

En nu moet je op de blaren zitten

Was helemaal naar Drunens ruiterhuis gefietst om wormenspul te halen... zijn ze dicht... bah.
En nee... ik wil geen advies over wormenspul, ik ga het gewoon normal doen omdat ik het al moeilijk genoeg vind om over het zadel na te denken... Tenzij het normale wormenspul ECHT kwaad kan, wil ik er niks over horen...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:58

Ik denk dat ik zowiezo de helft van het land afzet. Ze hebben nu twee weiland, dan doe ik er een dicht. Dan hebben ze nog een grote wei, maar in de voorste staat minder gras

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:58

Ik doe ook normaal ontwormen hoor

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:05

ik ontworm ook met chemische zooi, ik heb zelfs in laten enten omdat dat verplicht is als je op Parelli cursus gaat.....
*paspoort opzoeken en meenemen*

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:09

Oei... das waar ook, vanilla is vanaf 1 januari een outlaw als ik geen DNA dinges maak.
Als ik nou wat meer mocht werken kon ik het allemaal betalen...

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:11

Morrie schreef:
mijn handschoenen lagen in de auto en die stond buiten het hek.... was te lui om ze te gaan halen

Re-locaten noemen we dat bij ons. (verplaatsen dus)

Zo'n poepschepper heb ik ook. Het eerste wat ik gedaan heb is dat onhandige harkje in de kliko gooien, en een harkje bij de Gamma gehaald. Ik mest al 2 jaar uit met zo'n ding vanwege mijn rugklachten. Ideaal ding. Het heet trouwens een stable-boy.

Ontwormen doe ik ook gewoon met chemische troep. En ge-ent zijn ze ook behalve Ponto die is vorig jaar overgeslagen omdat hij toen zo ziek was van de Cushing. Hij is nu 29 dus ik laat het maar zo.
Hij moet nog wel een paspoort hebben en die andere 2 moeten nog een chip hebben. Wat een gedoe. Ik hoorde van de week dat je je kat ook moest laten chippen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:14

morrie is al ge-dna't, hij is geadpteerd door het Fjordenpaardenstamobek omdat Norikers in NL nog steeds geen stamboek hebben, in Oostenrijk vinden ze het onzin: hij is immer gebrand,z'n levensnummer staat goed leesbaar onder de manenkam

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:16

arno8 schreef:

En nu moet je op de blaren zitten

Was helemaal naar Drunens ruiterhuis gefietst om wormenspul te halen... zijn ze dicht... bah.
En nee... ik wil geen advies over wormenspul, ik ga het gewoon normal doen omdat ik het al moeilijk genoeg vind om over het zadel na te denken... Tenzij het normale wormenspul ECHT kwaad kan, wil ik er niks over horen...

herinner me ff niet aan zitten op blaren
ik heb de hele dag gewerkt en zat dus op de blaren van het rijden in Turkije

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:17

Cookies schreef:
Ik hoorde van de week dat je je kat ook moest laten chippen.

Nee he... de chipgekte slaat helemaal door. Gaan katten ook naar de slacht dan?
Nog even en we gaan ons irriteren aan al die vliegen die zomaar zonder chip rondvliegen....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:22

Nee, bij katten is het vanwege het vele dumpen, dan kan de eigenaar opgespoort worden!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:22

Ik ontworm ook "normal" hoor. En enten ook (altijd netjes op tijd)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:27

ik laat mijn katten mooi niet chippen, ze komen nooit buiten en ik wil geen vreemd voorwerp in m'n dieren

De leerlingen op school chippen zou wel handig zijn, want met de kaarten die ze nu hebben wordt veel gefraudeerd

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:29

Anouar heeft een chip, had hij al

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:30

Ik ben niet tegen vreemde voorwerpen hoor..

Femke had ook al een chip.
En 1 van mijn 3 honden ook.
Mijn veulen moet in september worden gechipt.

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:01

de veearts heeft niet gebeld met de uitslag van het bloedonderzoek wat genomen is na dat siets in de sloot is gevallen... en ze is inderdaad spierbevangen :'(

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:04

dekoezegtboe schreef:
:( de veearts heeft niet gebeld met de uitslag van het bloedonderzoek wat genomen is na dat siets in de sloot is gevallen... en ze is inderdaad spierbevangen :'(

En nu? Is het nog op te lossen?

vast toch ff een

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:05

dank je
ik weet niet ik moet de pijnstillers (metacam) blijven geven en vitamine E (dat kreeg ze al) en daarnaast moet dr lever schoon gemaakt worden

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:06

Kinke heeft geen chip, als eerste van het Friese Paarden Stamboek. Ik had ook blaren....op mn tong, om de mensen van het FPS ervan te overtuigen dat er ook DNA mocht worden bepaald
Ik ontworm ook chemisch, daar neem ik geen enkel risico mee.
Zit wel ff in een Bokt dip na die "schop onder zn achterste" topic en de LDR discussie
Arno..kun jij als boze opperhoofdtovenaar niks doen aan zulke onderwerpen?? en als je dan toch bezig bent.....regel ff dat iedereen vanaf nu paardvriendelijk bezig gaat zijn

Shyla25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:08

dekoezegtboe schreef:
dank je
ik weet niet ik moet de pijnstillers (metacam) blijven geven en vitamine E (dat kreeg ze al) en daarnaast moet dr lever schoon gemaakt worden

Hoe doen ze dat dan de lever schoonmaken

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:08

balen zeg van die spierbevangenheid....wat heeft zoiets voor gevolgen? ik weet er eigenlijk helemaal niks van??
Moet je lang doorgaan met die pijnstillers? Lever schoonmaken met b.v. drainage compositum o.i.d.?