[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:34

Haha, ik kan het me voorstellen, ik kom vaak al tijd tekort voor 1... vind ik dan. Mijn paard vermaakt zich ook wel zonder mij.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:38

En dan ben ik ook nog bang dat ze me gaat uitschelden als ik vanavond alweeeer bel om haar op andere gedachten te brengen...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:40

Ach.. beter dat je wordt uitgescholden als dat je met een schuldgevoel achter blijft dat je niet alles voor dat paard geprobeert hebt..

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:41

Dat wilde ik even horen Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:44

_angela_ schreef:
Ach.. beter dat je wordt uitgescholden als dat je met een schuldgevoel achter blijft dat je niet alles voor dat paard geprobeert hebt..

Waarheid als een koe!

Toen ik nog op mijn vorige stal stond, was er ook een paard van 3 jaar die waarschijnlijk naar de slacht zou gaan... het was wel niet mijn paard en er was eigenlijk ook weinig mis mee. Ik heb daar echt wakker van gelegen toen!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:51

hoe komt het toch dat een dag op m'n wrk 5 x zo lang duurt als een dag thuis (op de bak liggen en als ik een email-geluid hoor ff checken wat het is)?????
Ik ga maar es kijken of Morries ochtendhumeur over is en of ie met me mee wil lopen naar de achterste wei....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:56

_angela_ schreef:

zoals ik nu over Anton, die op open teen ijzers werd gezet... en ik heb niks gezegd.... Verdrietig nu is hij afgevoerd en afgemaakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:01

Miirthe schreef:
Doei!

@ Wendy; Jovarna als het goed is.

Jep, klopt! Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:19

Vandaag heb ik een korte uitleg gehad daarover, wat is jouw ervaring daarmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:26

Wendy schreef:
Vandaag heb ik een korte uitleg gehad daarover, wat is jouw ervaring daarmee?

Leuk!
Tijdens de workshop deden we de oefeningen eerst bij elkaar, voordat we ze op onze paarden deden. Dit om zelf te ervaren wat bepaalde touches met je doen, en wat ze dus ook met het paard doen. En dat voelt echt heel apart (heel 'licht' en ontspannend)! Ik vind het ook belangrijk dat je het zelf ervaart, want dan weet je tenminste waar je mee bezig bent en waarom e.d..

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:26

Het is toch wel een heel groot risico hoor om zo'n paard te kopen, ik zou het zelf nooit doen.
Voor die prijs zijn er een heleboel leuke gezonde paarden te koop Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:29

Zal ik er ook iets over zeggen?
Ik kan het niet uitstaan dat die mevrouw haar paard geen kans wil geven, er niet voor gaat en opgeeft!! Boos!
En dat ze bovendien nog zoveel mogelijk euries wil ontvangen. Hamer

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:31

Misschien heeft ze al wel heel veel gedaan aan dat paard??
Ik kan me best voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je moet doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:33

NB is een optie en volgens Arno wil ze dat niet proberen.

Ik heb het vaker meegemaakt hoor, dat mensen hun paard liever laten afmaken dan dat ze als laatste redmiddel op NB overstappen. Tis niet te geloven, vind ik.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:41

Citaat:
Ik heb het vaker meegemaakt hoor, dat mensen hun paard liever laten afmaken dan dat ze als laatste redmiddel op NB overstappen. Tis niet te geloven, vind ik.

ik ook helaas en dat mensen liever het geld van de verzekering vangen dan dat ze hun paard nog een gelukkig en pijnloos bestaan op de wei gunnen..... paarden zijn er voor ons plezier immers, zeggen zij..... daar kan ik zooo kwaad om worden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:44

Paard op de wei?? Da's nòg zieliger, daar wordt een paard ook maar ongelukkig van. Een paard wil werken en als ie dat niet meer kan, istie net zo lief dood. Extreme duivel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:49

ja daar zat ik net aan te denken.... "mijn paard is niet gelukkig als ie niet kan werken....."dat hoor ik vrijwel dagelijks en dan de veelbetekenende blikken richting Morrie, die nooit hoeft te werken..... en volgens mij best gelukkig is Vork

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:55

Ik denk dat dat heel erg aan het paard ligt.. Ik denk dat giel ook best gelukkig kan worden als hij niets meer hoeft te doen, maar nu wordt hij echt heel erg vervelend als hij een week stilstaat hoor.
Gisteren voor het eerst in een maand tijd weer een flinke rit gemaakt en hij kwam vandaag veel vrolijker op me af lopen als dat hij dat de laatste tijd deed, dus volgens mij vond hij het wel leuk Lachen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 18:58

als ik Morrie een uur rondjes laat huppelen in een zandbak, komt ie 2 maanden niet meer naar me toe...... nu 2 x per dag wel.
Ik moet altijd zo lachen als mensen de hele wei door moeten klunen omdat hun paard bij ze wegloopt..... die hebben ècht lol in hun "werk" denk ik dan altijd maar.... ze zien de eigenaar of 1 van de bijrijdsters en ze denken "oh-ho wegwezen...." Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:30

Anouar komt echt nooit naar me toe. Als hij het wel doet heeft hij het niet naar z'n zin in de wei (als z'n vriendjes weg zijn) Dus ik vind het wel best.
Hij staat gewoon te wachten tot ik bij hem ben en dan gaat hij vrolijk met me mee.

Krijgt Morrie eten als je hem uit de wei haalt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:55

Citaat:
Krijgt Morrie eten als je hem uit de wei haalt?

soms wel soms niet, ook als ik geen knalroze emmer bij me heb, komt hij. Ik rij wel eens langs als ik uit m'n werk kom en ook dan komt ie naar het hek.
's Morgens vroeg moet ie snel komen, want dan heb ik maar heel weinig tijd en dan moet ie wel even eten.... juist dan heeft ie vaak geen zin, dan is ie net wakker....

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:55

Giel wisseld altijd, soms komt hij naar me toe, soms niet.
Op deze wei heeft hij het meer naar zijn zin, ik moet hem vakar ophalen Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 19:59

Hier staan ze alledrie vooraan als ze mij zien Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:00

Ik snap het ergens wel hoor, dat ze niet meer door wil zetten. Het is echt niet zo'n dressuurmuts die niks om d'r paard geeft. Maar ze is er dus maanden mee bezig. Emotioneel lijkt me dat enorm uitputtend. Als je dan ook nog een omgeving hebt waarin iedereen zegt: laat hem maar afmaken, dat is beter.
Kan ik me voorstellen dat je dat dan gelooft.

Maar goed, ik heb haar gebeld. Ze stond niet negatief tegenover het idee dat Arabesk hem zou kopen, maar ze moest er wel over nadenken. Ik heb gezegd dat ze er niet meer dan de slachtprijs voor over heeft. Ze wil eerst met haar famillie overleggen. Deze week hoor ik of ze het goed vindt.

Volare komt trouwens bijna altijd naar me toe als ik er ben. Eerst ging ik om de dag een stuk met hem lopen. Toen mijn stage net begonnen was en ik er geen tijd meer voor had, had hij echt zo'n blik in z'n ogen van: heeeeeeeeee neem mij eens mee naar buiten!
Maar nu is hij er wel aan gewend.

Vanilla liep toen ik haar net had altijd meteen weg als je de wei binnenkwam. Als je een halster bij je had, rende ze weg.
Nu blijft ze staan (op een heel enkele uitzondering na).

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:03

er komt met Morrie meestal een vriendje mee naar voren, of hij wordt gebracht ('smorgens) of er komt er eentje die mee wil eten, dat kan maar met 1 paard. Ze staat waarschijnlijk gelijk in rang (onderaan)
Ik heb nog nooit gezien dat 2 paarden vreedzaam om de beurt een hapje kunnen nemen uit dezelfde emmer voer en dan netjes wachten tot de ander z'n kop er weer uit heeft gehaald, dat is zooo lief.....