De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opalaJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:24

Cookies schreef:
Brrr, nou ik ga 85 lagen kleren aantrekken en dan hobbel ik naar Ponto. Waarom heb ik geen postzegels dan kan ik daar lekker mee voor de verwarming blijven zitten?

Omdat je geen watje bent

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:36

smurf schreef:
Pas eind level 2 schijn je enigszins verantwoord op "trail" te kunnen en dan nog achter een zéér ervaren Parellier aan, dus we hebben nog wel een jaartje te gaan....

Ehhh .... dus jij moet Eddy uit gaan nodigen om een buitenrit te kunnen maken?? Dat lijkt me dan weer niet zo handig ...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:38

er zijn gelukig meer mensen met savvy dan alleen Eddy in NL ........ en ik ga eind juni op cursus, inderdaad bij Eddy.... we zitten midden in het bos, dus wellicht gaat die buitenrit er dan komen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:53

Citaat:
ie denken nog steeds in termen van 'lekker warm op stal'

meer omdat de plaat een keihard bevroren maanlandschap is en dat paarden op ijzers daarop hun benen breken en niet iedereen komt iedere dag.

Ze parkeren nu paarden in de bak en dan gaan ze gewoon weg, als ik dan iets in de bak wil doen, moet ik eerst die enge beesten binnen zien te zetten en dan alle mest eruit scheppen, anders blijft Morrie bodemonderzoek doen, nadeel van een gesleepte bak dus......

Ik denk dat Morrie zere voeten heeft, hij staat nu al een week op de betonplaat en sinds gisteren kiest ie er zelf voor om in de modder (er is een stuk ontdooit) te gaan staan...... ik pest hem maar niet met dagelijks een stuk over straat lopen

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:05

Hoeft ook niet, denk ik. Ik redeneer hetzelfde: de voeten worden genoeg gestimuleerd op een bevroren ondergrond.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:07

het is alleen zo zileig, hij staat al die tijd en, zoals het er nu uitziet, de komende week moederziel alleen buiten, soms mag hij als ik er ben even in de bak met een andere ruin, dan gaat ie dus zo vreselijk uit z'n dak dat ie in het zweet staat....

Ik ga er voor m'n werk even heen en na m'n werk, meer kan ik er ook niet van maken voor hem....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:50

zo k heb het wel weer gehad voor vandaag.

Today is POETS day, Piss Off Early Tommorow is Saturday

opalaJarig

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:56

Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh weekend

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:33

Zo begin weer langzaam te ontdooien. Het woord "stapritje" heeft Ponto niet meer in zijn woordenboek staan. Draf-galop-uitgestrektedraf-piaffe-ritje staat er wel in. Het was niet eenvoudig om hem af te remmen. Daarna heb ik nog even met Veseo buiten gewandeld (voor het eerst) Het ging hartstikke goed. Er was maar 1 ding eng: een omgevallen boom met kluit. Maar ook daar ben ik naar toe gelopen en ze liep hortend en stotend en snuivend met me mee.
Eigenlijk....als ik heel eerlijk ben...... is zij makkelijker als Ponto.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:42

Eerlijkheid duurt het langst , niet iets om je schuldig over te voelen, lijkt mij. De ene keer zijn ze lief, de andere keer kun je ze wel w......, net mensen. En een paard naar buiten nemen vanaf het begin, is een goede basis voor ondernemingen later.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:49

Cookies schreef:
Zo begin weer langzaam te ontdooien. Het woord "stapritje" heeft Ponto niet meer in zijn woordenboek staan. Draf-galop-uitgestrektedraf-piaffe-ritje staat er wel in.

Whahaha! Dat klinkt bekend! Mijn dame-op-leeftijd is precies zo!!!

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:52

Volgens mij zijn die ouwe het ergst. Ik kwam terug met Veseo en toen stond Ponto in de schuur de emmer van een van de andere paarden leeg te vreten. Hij doet zo veel stoute dingen. En vroegah was ie altijd zo netjes opgevoed. Ik kan weer helemaal op nieuw beginnen met die ouwe.
(stiekum heb ik er wel schik van, omdat ik weet dat het komt van de medicijnen die aanslaan

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:06

Arabesk schreef:
zo k heb het wel weer gehad voor vandaag.

Today is POETS day, Piss Off Early Tommorow is Saturday

Bij mij is het vandaag een echte poets dag....met emmer en sop dus..

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:11

@cookies: hihi! Ook heel herkenbaar! Lee WAS altijd heel netjes opgevoed, maar hoe minder ik met haar doe hoe erger het wordt met haar. Ook ik laat haar vrolijk gaan. Ben allang blij dat ze zich zo goed voelt!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:18

Orlanda wordt er als oudje alleen maar langzamer op. Heeel af en toe heeft ze nog wel eens zin in een lekkere (ren)galop, maar dat zijn uitzonderingen....

Wel gaat ze af en toe lekker bokken als ik haar met Wit door de bak jaag (ik moet echt jagen, anders komt ze niet op gang..) dan gaat ze uiteindelijk helemaal los en is ze helemaal in haar element

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:23

Ja dat had ik met Ponto ook. Maar nu hij door de medicijnen weer in zijn "normale" doen komt gaat hij er echt weer voor. We waren in draf en het ging steeds maar harder. Oren recht naar voren en hals omhoog. Staart zal ook wel hoog geweest zijn, ik durfde niet te kijken met dat tempo. Lichtrijden kon bijna niet meer zo hard draafde hij. Hij had natuurlijk wel zijn snelle sportschoenen aan

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:39

Morries ene voohoef lijkt eraf te gaan vallen: bij de hielen zit een ENORME scheur..... helaas doet mijn digi het niet bij deze temperaturen, maar het is echt een heel eng gezicht.... iemand op stal zei dat dat er nu van komt als je hem zonder ijzers buiten zet op de bevroren grond.... maar mijn gevoel zegt dat het niets ergs is.... ik ga Wout wel ff bellen morgen

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:41

Meteen bellen
Ik ben dan een type wat zich allemaal vreselijke dingen gaat bedenken dan

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:54

ik niet..... vroeger wel hoor, maar nu niet meer.....
ik ga echt niet rond etenstijd iemand bellen.... dat doe ik morgenochtend wel als ik het zelf nog eenkeer bekeken heb

Normaal zijn de hoeven altijd zeiknat, want hij staat altijd in de bagger, nu zijn ze goed droog en zien ze er heel anders uit

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:56

Met die vorst blijven ze inderdaad behoorlijk droog ja!

Walter heeft vandaag tenminste weer buiten gestaan.
Toen ik de stalhouder vroeg waarom ze gisteren niet buiten hadden gestaan wist ie het niet zo goed, maar hij meldde er nog wel even bij dat de paarden de wei te veel vertrapten. Tsja, dat heb je met paarden he

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:04

johnnie schreef:
Afbeelding

Naar mijn mening zijn deze goed gekapt en zien er goed uit. Wat is jullie mening?

achtervoeten zien er goed uit, bij de voervoeten moet de straal breder worden en had ik de hoefwand wat aggressiever afgerond.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:15

Oja de foto's, helemaal vergeten (vanmiddag deden ze het niet).
Ik zou zelf ook de hoefwand meer afronden en de steunsel gelijk maken met de zool.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:17

Mac schreef:
Cookies schreef:
Zo begin weer langzaam te ontdooien. Het woord "stapritje" heeft Ponto niet meer in zijn woordenboek staan. Draf-galop-uitgestrektedraf-piaffe-ritje staat er wel in.

Whahaha! Dat klinkt bekend! Mijn dame-op-leeftijd is precies zo!!!

zoiets heb ik ook nog rond lopen. is bruin, word dit jaar op 25 mei eenentwintig en denkt dattie drie is. als hij zijn zin niet krijgt dan werkt hij ook het hele Weense Rijschoolprogramma af.

@Smurf: ik heb helemaal geen Parelli level behaald en rij toch buiten. om dat veilig te kunnen doen heb je een paar simpele dingen nodig. namelijk stoppen op HO. wijken voor beendruk zodat je de achterhand om kunt zetten en luisteren naar teugelhulpen. en dat doen ze bij mij allemaal. is geen Parelli aan te pas gekomen.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:19

smurf schreef:
Morries ene voohoef lijkt eraf te gaan vallen: bij de hielen zit een ENORME scheur..... helaas doet mijn digi het niet bij deze temperaturen, maar het is echt een heel eng gezicht.... iemand op stal zei dat dat er nu van komt als je hem zonder ijzers buiten zet op de bevroren grond.... maar mijn gevoel zegt dat het niets ergs is.... ik ga Wout wel ff bellen morgen

balbetrapping?? hoefzweer achter je rug om doorgebroken??

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:27

jackie schreef:

zoiets heb ik ook nog rond lopen. is bruin, word dit jaar op 25 mei eenentwintig en denkt dattie drie is. als hij zijn zin niet krijgt dan werkt hij ook het hele Weense Rijschoolprogramma af.

Ja waar halen ze het vandaan?? Zouden ze stiekum tv in de stal hebben?