[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:04

Morrie schreef:
ja vervelend is het goede woord, het is precies wat ik vroger altijd had aan kwaaltjes, beetje jammer, dacht dat ik er vanaf was..... er overheen gegroeid ofzo, maar helaas.

Ik heb nog winterstalling (24/7 buiten) voor 1 ruin, heeft iemand er nog eentje????

Jeannine misschien, geen idee hoe ver Weesp - Huizen is? Of is die stal niet in Huizen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:27

Ik ben er weer.

Gisteren kwam mijn man al na 5 minuten terug met Witte. Witte had geen zin, en wilde niet lopen.. Ik heb toen Orlanda maar gezadelt, en ben met hem meegegaan, dat ging een stuk beter. Witte was de hele weg totaal relaxed! (en orlanda ook, maar dat is ze altijd). Witte bleef zelfs netjes stilstaan voordat we de weg konden oversteken (normaal staat ie dan enorm te dribbelen). We zijn 1,5 uur weggeweest, allemaal in stap, want Orlanda had gisteren geen andere versnelling Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:28

Voor degene die nog een paardje kennen dat 24/7 het land op mag.... er wordt voor de pony van een vriendin van mij een weidemaatje gezocht.. het gaat om een bejaarde pony. Het erbij zetten van het weidemaatje kost helemaal niets... dus als je nog iemand weet, dan horen wij het graag!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:33

Citaat:
geen idee hoe ver Weesp - Huizen is? Of is die stal niet in Huizen?

het is in Laren, maar Weesp-het Gooi is héél onhandig: altijd file op de A1 alle kanten op.... op alle tijden van de dag

Het valt niet mee iemand te vinden die een ruin heeft die 24/7 buiten mag in de winter in het Gooi....en of Morrie genoegenneemt met een shet als gezelschap, betwijfel ik, ben bang dat ie zich kapot gaat vervelen en dat beest gaat slopen na verloop van tijd. Een shet kan ik nog wel regelen......

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:45

er broeit een onhaalbaar plan in mijn hoofd maar ik wil het toch proberen.

Dat ene paard dat op ijzers stond en achteruit ging, gaat deze maand nog naar de slacht. De eigenaresse heeft het opgegeven en wil niet NB proberen.

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel misschien kan ik het paard nog van haar overkopen. Maar zelf heb ik dus geen plaats en geen tijd. Misschien dat een van de mensen die hier stalling aanbieden er wel tijd voor hebben?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:50

De vriendin die de wei aanbiedt, doet niet aan NB. En ik heb er de tijd niet voor... en bovendien de kennis niet.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 11:55

Het paard zou ze gratis krijgen, mits het niet op ijzers komt. Ik heb namelijk ook niet het geld voor het onderhoud (wel voor de aanschaf). Ik wil de hoeven wel bij houden als het allemaal door gaat. Het is wel een risico hoor, want het kan goed dat het te laat is om het paard nog te redden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:00

ik heb het geld niet voor onderhoud..... anders zou ik zo bij Wanda een paard op kunnen om Morrie van de winter gezelschap te houden, maar ik kan de dubbele stalling niet betalen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:01

Ik weet zeker dat ze zo'n risico niet zou willen nemen, je krijgt dan namelijk wel DA kosten e.d. en daar willen ze echt niet aan. Daarom zoeken ze een weidemaatje, zo kan hun pony het land op, met een maatje, maar hebben ze niet de kosten van een extra pony (DA, tandarts, hoefsmid, ontwormen).

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:06

DA valt weg, omdat het al precies bekend is wat er mis is met het paard. Als een NB bekapping niet werkt, wordt het dier ingeslapen en zijn er verder ook geen kosten aan. Hoefsmid valt weg omdat ik de bekapping doe. Dus dan blijft alleen tandarts en ontwormen over. Dat wil ik best betalen zolang het paard nog in de risico zone zit.
Overigens wil ik niemand aanvallen hoor. Zelf neem ik het paard ook niet op mijn wei. Maar ik wil wel proberen om toch iemand te vinden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:10

Wat moet dat ding kosten? Wat voor merk is die knol? Hoe is zijn karakter?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:17

Als het allemaal lukt (wat dus nog de vraag is) ga ik uit van iets van 600 euro. Maar als het tegen zit wil ze er 1.500 voor hebben omdat de verzekering dat er misschien voor geeft. Dan zou ik zeggen: laat maar.
Merk is niet bekend, er zit denk ik iets van een belg in, maar verder?
Karakter: lief braaf ruintje.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:18

idee: stuur een mailtje naar paard natuurlijk... misschien een mooi project voor ze??? Ze hebben toendertijd in mijn cursus gezegt dat ze zoiets wel een keer wilde doen.. paard met hoefproblemen van de slacht redden om te kijken of ze er met NB iets aan konden doen...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:20

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:20

arno8 schreef:
Als het allemaal lukt (wat dus nog de vraag is) ga ik uit van iets van 600 euro. Maar als het tegen zit wil ze er 1.500 voor hebben omdat de verzekering dat er misschien voor geeft. Dan zou ik zeggen: laat maar.
Merk is niet bekend, er zit denk ik iets van een belg in, maar verder?
Karakter: lief braaf ruintje.

heb je een foto van dat beest?

1500 euro, dat ga ik er niet voor betalen Zij zijn groot en ik is klein!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:28

Foto staat boven je post, zeg maar even als de link niet werkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:30

[quote="arno8"]
DA valt weg, omdat het al precies bekend is wat er mis is met het paard. Als een NB bekapping niet werkt, wordt het dier ingeslapen en zijn er verder ook geen kosten aan. Hoefsmid valt weg omdat ik de bekapping doe. Dus dan blijft alleen tandarts en ontwormen over. Dat wil ik best betalen zolang het paard nog in de risico zone zit.quote]Dan ga je er -heel kortzichtig- aan voorbij dat er met het paard ook nog iets anders kan gebeuren als wat het nu al heeft Cool koliek, ongelukjes in de wei om er maar een paar te noemen.

Het is een loffelijk iets, maar niet zo simpel als je het voorstelt.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:37

Ach, onvoorziene kosten heb je altijd een kans op, maar bij dit paard zijn de laatste tijd alleen maar kosten gemaakt voor die ene hoef.

Kortzichtig is het echt niet. Zo groot is de kans op een koliek of een ongeluk ook niet. Of heb ik heel veel geluk met de paarden die ik heb?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:57

Ja, en die onvoorziene kosten maken het paard juist ineens duur.... Je moet er altijd rekening mee houden...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:58

goede middag! ik kom ook weer even kijken! ik heb nu twee tussenuren.
Arno: houd in de gaten dat een ongeluk in een klein hoekje zit he Knipoog mijn paard heeft 10 minuten in de sloot gelegen en hoppa een VA rekening van 350 €.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:00

*klopt af*
om me heen zie ik vaak gevallen van torenhoge DA-rekeningen, maar tot nu toe ben ik aardig gespaard gebleven op dat gebied.
Alles wat Morrie gehad heeft tot nu toe, werd echter niet vergoed door de verzekering...... (schurft, behandeling van Steffi)
Morrie is een stress-kolieker, maar dat heb ik gelukkig vrijwel altidj snel in het snotje en dan krijgt ie Colosan....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:02

Als je er altijd rekening mee houdt, heb je altijd 10.000 euro op een rekening klaar staan.
Als er iets gebeurt dat zoveel geld kost, zorg ik dan wel dat ik dat bij elkaar krijg. Desnoods leen ik bij de bank en laat m'n ouders garant staan.
Ik ben dus niet kortzichtig.

Volare kostte laatst trouwens ook 240 euro door z'n gebit. Dat vind ik echt niet iets waarvan ik failliet ga of zo.

Wie is dubbeldun eigenlijk??

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:05

Ik zou zoiets ook wel willen proberen maar ik weet niet of ik het gevoelsmatig wel aankan...

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:06

ik zou er zelf niet zo snel aan beginnen. Ik heb thuis al een pony staan (die ik voor geen goud zou willen missen) waar al van alles mis mee is en niets meer mee gedaan kan worden. ik ga me dan toch hechten aan zo'n beest.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 13:08

Heb nu twee merries en een ruin die ik zelf bekap , en dat gaat eigenlijk wel goed.
Arno ,je hebt de fotoos gezien van Maike op hn. Dat is echt een probleempaard wat hoeven betreft...

Wat had die ruin met zijn hoeven? toch geen sincker oid?
[sorry dat zul je alwel 10 keer verteld hebben , maar ik loop erg achter...drukdrukdruk]