De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:10

de foto's zie ik niet: kruisjes

handschoenen: ik heb leren mer fleece gevoerde handschoenen (ala Parelli, maar van Cornelie) heerlijk...... ze vormen naar je handen en ik heb geen koude handen meer!

@AM Ali heeft zulke gave nieuwe jodhpurbroeken, ik heb er eenje gekocht die ik gewoon voor net ga dragen, zoooooo gaaf......

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:22

Mijn handschoenentip: een dun paar stoffen handschoenen en daar overheen een paar van neopreen.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 13:39

smurf schreef:
de foto's zie ik niet: kruisjes

handschoenen: ik heb leren mer fleece gevoerde handschoenen (ala Parelli, maar van Cornelie) heerlijk...... ze vormen naar je handen en ik heb geen koude handen meer!

@AM Ali heeft zulke gave nieuwe jodhpurbroeken, ik heb er eenje gekocht die ik gewoon voor net ga dragen, zoooooo gaaf......

Is ie vanaaf open?????

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:46

geen idee, moet je ff op de site kijken , ff bellen kan ook, dan weet je het echt zeker

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 13:49

smurf schreef:
geen idee, moet je ff op de site kijken , ff bellen kan ook, dan weet je het echt zeker

Dank je ! Hij is open ja

Wat had ie dan voor broeken?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 13:53

ik heb een hele fijne rib jodhpurbroek gekocht met nepleren inzet (heeft ie in bruin en grijs, ik heb bruin) , hij had ook westernmodel: spijkerstof met nepleer, net of je chaps aan hebt, heel grappig en helemaal spijkerstof, erg leuk allemaal weer......

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 13:58

smurf schreef:
ik heb een hele fijne rib jodhpurbroek gekocht met nepleren inzet (heeft ie in bruin en grijs, ik heb bruin) , hij had ook westernmodel: spijkerstof met nepleer, net of je chaps aan hebt, heel grappig en helemaal spijkerstof, erg leuk allemaal weer......

Die western vind ik niet zo mooi, het steekt zo ontzettend af.....

Ik zou graag gewoon zwart , evt met grijs willen
Misschien is spijkerstof ook leuk!

Maar ik moet even overleggen met mijn bankrekening. Salaris viel niet tegen ,maar ik heb wel net mijn zadeltassen gekocht (duur!)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:22

Balen dat je voor je gevoel weer terug bij af bent, ik kan me goed voorstellen hoe je je voelt. Had je eindelijk het idee dat het de goede kant op ging, heb je dit weer....

Maar bedenk wel: het ging goed, dat kan dus weer (als die militairen opgehoepelt zijn...) Ik denk zelf dat er een grote kans bestaat dat jij bang bent dat het mis gaat tijdens het rijden door de militairen, en dat doorgeeft aan je paard. Geen wonder dat ie dan zo snel mogelijk naar huis wilt..... (kan dit kloppen, of zit ik echt helemaal verkeerd??) Dit heb ik zelf met Wit ook. Ik kan hem niet het vertrouwen geven dat er niets gebeurd, waardoor hij dus ook echt niet naar buiten wilt... en daardoor durf ik het ook niet meer. Het is een visuele cirkel... Als ik het trailerrijbewijs heb, dan wil ik hem op de 2 uur durende zondagbuitenrit van de manege meenemen. Ik heb al afgesproken dat een van de begeleiders dan met een paard rijd dat ik eventueel kan overnemen, als ik Wit niet kan houden, dan kunnen we ruilen.... (en tja, dan laat ik het dus iemand anders opknappen.. , die er dan waarschijnlijk rustig mee weg kan rijden )

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:28

angela88 schreef:
..als die militairen opgehoepelt zijn...

*roept Cookies*

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:30

angela88 schreef:
Ik denk zelf dat er een grote kans bestaat dat jij bang bent dat het mis gaat tijdens het rijden door de militairen, en dat doorgeeft aan je paard. Geen wonder dat ie dan zo snel mogelijk naar huis wilt..... (kan dit kloppen, of zit ik echt helemaal verkeerd??)

En toch maakt dat niet altijd uit . Mijn paard schrikt van auto's in bepaalde situaties, donker en/of smal weggetje. In zo'n situatie hou ik er al rekening mee van "o jee" en dan blijkt vaak genoeg dat ze helemaal niet reageert, terwijl ik toch op dat moment wel degelijk bang voor reactie was.
Laatst bijgewerkt door opala op 27-01-06 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:31

Tuurlijk heb je daar gelijk in Angela.

Maar ik was echt blij toen we het rondje gingen stappen.
En ik hoorde nog geen militairen.

Toen ik terug kwam (ernaast lopend, wèl het rondje afgelopen wat ik wilde lopen) heeft Hilde me er weer opgezet. leadrope eraan en gaan!
Tenminste, Andor rukte zich direct los en scheurde naar het hek.

Dus het is echt niet alleen mijn stuk hoor.

En verstandig dat je op manege rit gaat.! Het idee dat een ander het kan overnemen is gewoon prettig.

Ik durf wel met iemand anders buiten te rijden. Andor hangt erg aan Merrit . Hij loopt dan wel het liefst voorop ,maar achter Merrit is eigenlijk ook goed.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:32

*kijkt boven struik uit* ja, riep iemand mij? Ik wil best wel helpen hoor AM. Als ik honderd keer uit een struik moet kruipen om je paard het schrikken af te leren dan wil ik dat best doen. Maar dan moet het wel iets warmer zijn anders ben ik na 2 keer kruipen al dood gevroren. (ben vreselijke koukleum)

Moet je eerst grondwerk doen voordat ze je les geeft AM?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:37

mijn paard schrikt van alles en niets, hij is nog lang niet toe aan de polder verlaten, zelfs in de polder gaat het nog wel eens fout, maar dan kan hij nergens heen, alles loopt dood. De polder is eigenlijk een hele grote rijbak voor ons.

take the times it takes, so it takes less time zegt Parelli en dat doen we dan ook.

Pas eind level 2 schijn je enigszins verantwoord op "trail" te kunnen en dan nog achter een zéér ervaren Parellier aan, dus we hebben nog wel een jaartje te gaan....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:40

Ik geloof ook wel dat het voor een deel bij het paard ligt hoor..... ik probeer alleen de oorzaak (voor mezelf) altijd bij de ruiter (ikke dus) te zoeken, voordat ik mijn paard ervan beschuldig... maar ook met het buitenrijden bij Wit ligt het voor een deel aan hem. Ik heb de dag ervoor een heerlijke rit met hem gereden, en was hem overduidelijk de baas. Een dag later pikte hij dat niet meer, en toen heb ik dus overduidelijk verloren.....

Ach, ooit komt het allemaal wel goed. het geeft ook een beetje een uitdaging en iets om naar toe te werken, en af en toe geeft dat een reden om heel erg trots op jezelf te zijn....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:42

Cookies schreef:
*kijkt boven struik uit* ja, riep iemand mij? Ik wil best wel helpen hoor AM. Als ik honderd keer uit een struik moet kruipen om je paard het schrikken af te leren dan wil ik dat best doen. Maar dan moet het wel iets warmer zijn anders ben ik na 2 keer kruipen al dood gevroren. (ben vreselijke koukleum)

Moet je eerst grondwerk doen voordat ze je les geeft AM?

Heel lief aangeboden.

Maar met iemand erbij is ie al veel rustiger! Net als iemand met een fiets erbij.
Ik moet gewoon even door de zure appel heen.
--------------------------------------------------------------------------------
Nee hoor, je hoeft niet eerst te grondwerken!
Maar bij An is dat uitermate handig ,vanwege zijn ijzersterke karakter

Heb je al gereden met die ouwe?

Ik wacht op de telefoon

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:43

Ik ben het ook helemaal met de uitdrukking van parelli eens! een snelle weg leidt meestal toch tot problemen... en voor je daar weer uit bent...

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:45

Ik heb Wit trouwens ook een keer goed kunnen buitenrijden toen vriendlief op de fiets meeging... kennen onze paarden elkaar ofzo ??? dan hadden we dat wel eens mogen zeggen dat ze van die stomme afspraken hebben gemaakt.......

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:46

de quick fix noemt parelli dat, werkt zéér tijdelijk, heb ik helaas ook ervaren in het verleden op diverse gebieden......

ik ga es kijken of m'n nieuwe bril klaar is, dan zie ik die kleine rotlettertjes weer een stuk scherper.....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:47

angela88 schreef:
Ach, ooit komt het allemaal wel goed. het geeft ook een beetje een uitdaging en iets om naar toe te werken, en af en toe geeft dat een reden om heel erg trots op jezelf te zijn....

Dat is de juiste instelling

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:49

Cookies schreef:

die struik was toch tot de grond toe afknipt? mede dankzij onze bonsai-periode

Smurf schreef:
ik ga es kijken of m'n nieuwe bril klaar is, dan zie ik die kleine rotlettertjes weer een stuk scherper.....

WE KUNNEN OOK GEWOOON EVEN HET GROTE LETTERTYPE AANKLIKKEN, WEL ZO SOCIAAL ALS JIJ OOK MAKKELIJK KAN MEELEZEN. HELAAS WORDEN DE SMILEYS NIET GROTER

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:50

*auw*

het galmt hier wel zeg
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 27-01-06 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:50

angela88 schreef:
Ik heb Wit trouwens ook een keer goed kunnen buitenrijden toen vriendlief op de fiets meeging... kennen onze paarden elkaar ofzo ??? dan hadden we dat wel eens mogen zeggen dat ze van die stomme afspraken hebben gemaakt.......

Eh ja? Weet jij het?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:52

Brrr, nou ik ga 85 lagen kleren aantrekken en dan hobbel ik naar Ponto. Waarom heb ik geen postzegels dan kan ik daar lekker mee voor de verwarming blijven zitten?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:52

Thermobroek van de Lidl doet wonderen!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:54

omdat postzegels geen hoeven hebben.....