[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:36

>;)

johnnie

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:37

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:39

Maar nu alle gekkigheid op een stokje, is Morrie echt maar 1,50 m hoog ?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:52

1.55 bij de laatste meting, 1.50 toen ik hem kreeg, ik denk dat ie nu wel 1.60 is, maar ik heb geen meetstok

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:35

Antheman schreef:
Een hobbelpaard misschien ?

witte muizen??

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:38

smurf schreef:
1.55 bij de laatste meting, 1.50 toen ik hem kreeg, ik denk dat ie nu wel 1.60 is, maar ik heb geen meetstok

ik hou het op 1.55. ik kon er namelijk net bij

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:04

en hij deed zo netjes z'n hoofd naar beneden voor je , weer es iets anders: een paard z'n kiezen vijlen die z'n kop zowat op de grond legt

hij vijlt nu z'n eigen hengstentanden: aan het rek dat tussen hem en z'n buurman zit..... de boer wordt er wakker van, zo'n rotgeluid is het

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:38

jackie schreef:
Antheman schreef:
Een hobbelpaard misschien ?

witte muizen??

heb een kat

kom hier wel niet meer op zulke tips zit ik niet te wachten |(

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:56

Gouda: Het is vrijdag ... alle remmen los .

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 23:02

Ach, een beetje dom gel*l kenmerkt nu eenmaal een huiskamertopic, toch?

Ik ben trouwens zeer trots op mijn paardje, gisteren was ie braaf bij de smid, vandaag hebben we een stuk gewandeld met de barefoot op zijn rug.
Toch ideaal dat dat zadel zo licht is hoor, bij zo'n jong paard

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:09

he Gouda,
Ik snap je verhaal helemaal hoor. Mensen oordelen te snel, doe ik zelf ook. Kan er na je uitleg helemaal in komen waarom je het anders wilt.

Trek het je niet aan, het zijn maar grapjes!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:40

Ik geef dit topic een duwtje omhoog

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:49

ja het is een beetje rustig hier!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:56

tsja... breng eens een discussiepuntje in

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:58

Join up word zo over gezanikt soms

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:58

Nogal he?
Ik had er even genoeg van

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:00

Somige mensen weten niet, of willen niet begrijpen dat een paard enkel belang hecht aan goed leiderschap. Je hebt paarden met karakter of sokjes.

Ik zou eens nadenken om iedereen die hier zit, eens te activeren om het karakter van zijn paard te omschrijven, zijn leuke dingen en minder leuke dingen; Wellicht helpt dit om themas die interesant blijken uit te diepen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 08:07

Mijn paard leert snel,en graag.
Is meegaant en eerlijk.
Zeer coool maar niet stoiicijns.(weet niet hoe je dat schrijft..)
Heeft een eigen wil,maar als je niet te veel in een keer vraagt doet ze het voor je.
Als je daarintegen wel te veel gaat vragen,gaat ze: bokken,pullen, de andere kant op rennen...
Ze heeft even de tijd nodig om iets nieuws te verwerken...
(in mijn profiel onderin bij horses,staat een uitgebreide karakter schets van Femke gemaakt door SuperRoos...heel mooi gedaan)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:15

In mijn geval is het karakter van mijn paard nog niet helemaal uit ontwikkeld. Vanwege zijn leeftijd (bijna 2,5 jaar) is het op het moment een beetje een puber die zijn grenzen aan het verkennen is, zowel in de wei met de andere paarden als bij mij.
Hij is in de wei niet dominant, maar staat 2de in rangorde van de 4 paarden.
Het is een paard wat naar mensen toe niet gemeen is, naar andere paarden wil hij weleens zijn positie bevestigen.
Hij gaat zich steeds beter concentreren op 1 ding en krijgt steeds minder de neiging de hele omgeving in de gaten te houden.
Hij loopt graag en er zit wel vuur in. Als hij alleen gelaten wordt in de wei maakt hij zich enorm druk.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:42

Join up is een goeie.
Mijn paard is een rare, die blijft alles uitdagen en overal een spelletje van maken. Maar zodra ik join up probeer geeft ze zich gelijk over en kom slikkend en kouwend achter of naast me staan.

Ze staat altijd vrij laag in de rangorde maar is wel verschrikkelijk dominant naar mensen toe. Dit waarschijnlijk daarom. Ze valt mensen ook aan die bij de kudde in komen. Ik ben er van overtuigd dat ze niet echt zal trappen maar beangstigend is het wel voor sommige mensen. Ik heb er echter nog nooit last van gehad. Ze heeft het 1 keer geprobeert te dreigen en toen heb ik een join up gedaan. Dat duurde ongeveer tien minuten.

Maar als mijn paard in een vreemde omgeving is dan is zij ineens de baas en de durfal. Zelfs de merrie die normaal flink de baas over haar is loopt dan als een hondje achter haar aan. Toch wel vreems gedrag. Naarmate ze langer ergens nieuw staan veranderen de rollen weer...of niet wat denken jullie?

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:34

Sparkley, zoals jullie in mijn profiel kunnen lezen heb ik gekocht als wedstrijdpaard. In het begin deed ik dat waar ze voor opgeleerd was dus pleasure en toen trail. Ik stond eigenlijk al op het punt mee te doen aan een
wedtrijdje toen ik problemen ging krijgen met haar zwiepend gedrag. Ze bokte me ook in een onbewaakt ogenblik eraf.

Sparkley is een merrie die enorme uitdrukkingsvaardigheden bezit. Op elke vraag had ze een gepast antwoord en na die wip werden de problemen alleen maar groter. Ik heb verschillende keren echte westerrijders hier gehad en haar zelfs 2 keer op training gezet. Alle beide keren heb ik haar weggehaald omdat haar verzet steeds groter werd. Dat schoppen en slaan moet ik niks van hebben dus ik ben een andere weg ingeslagen. De meeste van jullie weten dat wel.

Ik doe nu Parelli en ben nu halverwege Harmony. Mijn diverse operaties en ziekte hebben mij de laatste tijd veel parten gespeeld. Ik kan zonder zadel, zonder hoofdstel rustig rijden en ik doe dit enkel als ze volledig leftside brained is. Verder heb ik nu een iemand gevonden die 45 is en ook parelli doet. Ik beperk mijn rijden op dit moment enkel met stappen.

Sparkley is een echte master mare, veel oppositiereflex, enorm gesteld op goed leiderschap, moet der dit tig maal bewijzen. Moet ook vaak even voor het rijden met de carrotstick een aanwijzing krijgen pas op, en heeft veel problemen met onze kudde. Ze krijgt steeds weer een opdonder van mijn ruin die haar weer effe op de plaats moet zetten.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:49

evitatinkle schreef:
Mijn paard is een rare, die blijft alles uitdagen en overal een spelletje van maken. Maar zodra ik join up probeer geeft ze zich gelijk over en kom slikkend en kouwend achter of naast me staan.

Ze staat altijd vrij laag in de rangorde maar is wel verschrikkelijk dominant naar mensen toe. Dit waarschijnlijk daarom. Ze valt mensen ook aan die bij de kudde in komen. Ik ben er van overtuigd dat ze niet echt zal trappen maar beangstigend is het wel voor sommige mensen. Ik heb er echter nog nooit last van gehad. Ze heeft het 1 keer geprobeert te dreigen en toen heb ik een join up gedaan. Dat duurde ongeveer tien minuten.

Maar als mijn paard in een vreemde omgeving is dan is zij ineens de baas en de durfal. Zelfs de merrie die normaal flink de baas over haar is loopt dan als een hondje achter haar aan. Toch wel vreems gedrag. Naarmate ze langer ergens nieuw staan veranderen de rollen weer...of niet wat denken jullie?

Leuk verhaal. Jouw paard verdedigd heel duidelijk zijn plekkie, wil ten koste van alles voorkomen dat hij nog meer in rang daalt.
Juist de paarden die wat lager in rang staan doen dat, de leidende merrie heeft dat soort machtsvertoon helemaal niet nodig
In die nieuwe omgeving kan je paard doen wat hij het liefste doet, de baas spelen.
Door dat constante gevecht om haar plaats is de angst voor het nieuwe denk ik een stuk minder, zij is gewend om de confrontatie aan te gaan!

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 12:54

Ja dat is een goede uitleg. Ze heeft al best wat meegemaakt in haar leven, en is idd niet echt angstig om het nieuwe. We hebben haar afgelopen weekend van stal verhuist en ze vind het niet eens heel erg heb ik het idee. Ze is zo ontzettend nieuwsgierig, maar ook weer heel onzeker!

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 01:04

Is iedereen ziek

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 01:10

Ik denk dat Wendy gelijk heeft. Mijn merrie is zeer dominant in de kudde. Zij beweegt een oor en de rest gaat aan de kant. Als het heel erg wordt, draait ze haar achterwerk bij en tilt een been op. Meer machtsvertoon is zelden nodig.

Als zij wil uitproberen of ze misschien dominant over mij kan zijn, dan gaat ze dingen half doen. Of probeert of negeren van mijn vragen misschien een optie is, of ik zeg haar dat ze de stal in mag en ze wandelt doodleuk relaxed naar buiten. Als ik haar dan roep, komt ze wel weer, maar ze heeft haar lolletje gehad. Dat soort paarden moet je hun lol ook gunnen af en toe. Zo weet ze dat ze de stal niet uitmag als hij open staat. Maar als ze denkt dat ik het niet meer zie, sluipt ze echt de stal uit en haalt een hap hooi. Dan moet ik binnenkomen, beetje bozig Lanna zeggen, dan neemt ze nog een hap en gaat tergend langzaam haar stal weer in. Spelletje tussen ons

Het wordt echter zeer zelden een confrontatie. Het blijft bij spelen omdat Lan als dominante merrie die confrontatie niet echt nodig heeft.