De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:59

nienke07 schreef:
Het komt hier nu echt met bakken uit de lucht...het wordt wel net weer wat lichter..

Regen?? Sorry, hier is het alleen maar grijs.

Afbeelding

maar zo te zien is het er zo meteen wel, we zijn al omsingeld door wolken zie ik, midwoud ligt precies in dat hapje zonder wolk Haha!

Zonder tanden te poetsen dan maar even naar vrouw Holle, ff snel rijden (regen jas toch maar mee)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:01

*aaaaargggghhhhhhh* net op het nieuws: de brandlucht blijft de hele dag hangen...... ik kan dus niet naar buiten vandaag...... Huilen Boos!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:50

Hier droog en geen brandlucht...goed he??? Cool Maar wel druilerig weer, jammer..... Verdrietig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:52

*stapt in de auto en spoedt zich naar BZ*

ik heb maar een geurkaarsje aangestoken, dan ruik ik het niet zo, neemt wel weer zuurstof weg, maar die lucht is ook niet te harden.

In Baarle Nassau hadden ze er ook al geen last van, maar daar had iemand net de vuurton aangstoken om vuil te verbranden, dus daar hebben ze hun eigen paasvuurtje...... ook al geen optie dus

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:05

Gisteren voor het eerst Bram een tuig opgelegd...Dat past natuurlijk niet, want Bram moet full en geen pony hebben Haha! En gelijk hebben we er een band aangekoppeld om hem de bak te laten slepen....echt eerlijk waar...hij heeft dat nog NOOIT gedaan. Toch loopt hij er mee weg alsof het heel gewoon is. De stok, waar de band aan vast zit was een beetje lang en ratelde dus soms langs het hekwerk....de strengen raakten zijn benen....was allemaal héééééééél gewoon. Knappe Bram OK dan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:09

oké BZ, nu de leidsels eraan en ernaast gaan lopen!

Tip: Ik zou de strengen iets verlengen met een strotouwtje want het houtje hangt wel erg op z'n hakken

voor je het weet loopt ie voor de kar (moet ie z'n schoenen weer aan Clown )

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:12

Apple schreef:
Margreet: nog even over het 'invallen op het land dat na enige tijd weer goed komt'. Hoe lang was deze merrie aan het invallen? Wanneer begon ze weer aan te komen? Heb je misschien foto's (voor/na/tijdens). Hoe lang duurde het voordat ze weer op gewicht kwam en hoeveel was ze afgevallen? Met of zonder bijvoeding? 24/7 op land of 's nachts op stal? etc. etc. etc. Haha! Haha!.

Nu even geen tijd voor een uitgebreide reactie, maar ik heb 'm gezien en kom er op terug! (PB je wel even dan)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:20

smurf schreef:
oké BZ, nu de leidsels eraan en ernaast gaan lopen!

Tip: Ik zou de strengen iets verlengen met een strotouwtje want het houtje hangt wel erg op z'n hakken

voor je het weet loopt ie voor de kar (moet ie z'n schoenen weer aan Clown )

Dat zal makkelijker zijn, want nu bijt hij in het touwtje en rukt hij me naar achteren Clown De strengen konden niet langer en het borstje slechts 1 gaatje lager. Dit tuig is van vriendin met Fell merrie. Bram is nu eenmaal een brede BRAM Haha! Overigens ging hij hier wel kreupel van lopen, want die borst drukt op zn borst....en zn oude blessure zit daar...dat zit dus danig in de weg. Verdrietig

Ik rij overigens nu ook al op de straat...soms wel 2 uur achter elkaar...merk ik niks van (euhhhhh...BRAM merkt daar niks van Pling ) Dus schoenen zijn niet nodig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:25

Citaat:
De strengen konden niet langer

jawel hoor, gewoon een strotouwtje eraan en dat aan het houtje vast, hebben wij van de week ook gedaan want de strengen aan mijn nieuwe tuig zijn veel te kort, ik heb nu de strengen van m'n oude tuig in de auto liggen, die gaan er weer aan.

Als ie echt voor de kar loopt, zal je wel schoenen nodig hebben, want dan moet ie aanzetten en dat slijt als de pest, AM rijdt ook veel op straat, maar voor de kar doet ze ook schoenen aan. Als ie echt moet trekken, is het heel anders dan wanneer ie gewoon wandelt!

Bij Morrie zal het zeker moeten, want die heeft hele scheve poten en zal dus ook scheef aanzetten, dan slijt de zaak weer heel schuin af allemaal

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:45

Ik zie mezelf niet "even" een tuigje aanschaffen...dus het zal wel bakslepen blijven en dan moet hij er ook niet mank van gaan lopen....
Maar het was wel even geinig, vooral om te zien hoe "gewoon" hij het allemaal vond Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:26

Buitenzinnig schreef:
Ik zie mezelf niet "even" een tuigje aanschaffen...dus het zal wel bakslepen blijven en dan moet hij er ook niet mank van gaan lopen....
Maar het was wel even geinig, vooral om te zien hoe "gewoon" hij het allemaal vond Knipoog

Ook al aan het bakslepen Haha! , gelukkig hebben wij geen bak, anders staat er straks een arabje in een tuigje de bak te slepen, anders hoor ik er niet meer bij Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:36

ik heb nog een tuigje te koop, splinternieuw, was Morrie net te klein....

zijn de dames er nog niet Ara????

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:41

nee om een uur of twee pas, en midwoud is moeilijk te vinden Haha! , midden in t woud he Clown

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:53

smurf schreef:
ik heb nog een tuigje te koop, splinternieuw, was Morrie net te klein....

Iik zal er eens over denken....... (en in mijn portemonnee staren *echo*.................* blib...zeeeeeer diepe put |( )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:57

ik heb, hopelijk binnenkort, nog een grote uitgave voor de boeg Schijnheilig probeer dus nu zoveel mogelijk ongebruikte spullen te verkopen.....

dan komt er weer vakantiegeld, maar dat kunnen ze net zo goed meteen op de rekening van de Fiat garage storten.....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:59

smurf schreef:
ik heb, hopelijk binnenkort, nog een grote uitgave voor de boeg Schijnheilig probeer dus nu zoveel mogelijk ongebruikte spullen te verkopen.....

dan komt er weer vakantiegeld, maar dat kunnen ze net zo goed meteen op de rekening van de Fiat garage storten.....

Ik wil jouw achterzadeltassen wel overnemen! Ga binnenkort tóch maar een podium kopen (oh duur niet doen.....) die heeft ook achterringen. En de voor-tassen bevallen goed!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:04

had je eerder moeten zeggen, dan had AM ze vandaag mee kunnen nemen voor je Clown Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:06

smurf schreef:
had je eerder moeten zeggen, dan had AM ze vandaag mee kunnen nemen voor je Clown Haha!

eerst maar eens die podium kopen...
en dan heb ik tenminste weer een excuus om weer eens jouw kant op te komen Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:07

weet je het zeker die podium...... dan zit je een halve meter boven je paard en voel je helemaal niet meer wat ie van plan is......ik heb ook nog een BF te koop op korte termijn

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:08

smurf schreef:
weet je het zeker die podium...... dan zit je een halve meter boven je paard en voel je helemaal niet meer wat ie van plan is......ik heb ook nog een BF te koop op korte termijn

Hmm ja de eigenaresse stapt over op een boomloos.... geeft wel te denken...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:10

ach ja zoveel zadels zoveel meningen....... mijn zadel ligt prima op een smal paardje, dan heb je het probleem met de harde randen niet

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:11

Afbeelding

een arabische giraffe Tong uitsteken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:16

zo'n foto had ik van de week ook gemaakt:

Afbeelding
stuk minder hals Clown Haha!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:17

Oh gelukkig Ant belde net. ze zijn in midwoud... verdwaald Haha! maar ze komen eraan Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:23

*whahaha* verdwaald.....in Midwoud of all places.... Haha! Clown