[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:14

Wij gaan waarschijnlijk wel heel dichtbij Auk wonen Lachen
(of in ieder geval, als ik bij m'n moeder ben dan. M'n vader blijft in het huis waar we nu wonen..)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:17

Citaat:
Tja... maar dat zeiden ze er weer niet bij toen ik belde om het pakketje te kopen...

volgens mij staat dat al bij de inleiding van level 1.... neem het makkelijkste paard dat je kan vinden, geen veulens en geen hengst

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:18

Ja, het staat in het begin 10 keer op iedere bladzijde... neem geen hengst!!!
Maar ja... dat lees je pas als je het gekocht hebt...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:20

tja..... maar de meeste mensen hebben ook geen hengst, omdat je die vrijwel nergens kan stallen, tenzij je ze 24/7 eenzame opsluiting gunt Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:25

Eigenlijk moet iedereen gewoon een hengst kopen... is het probleem ook opgelost Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:29

voor geen prijs, ik ben panisch voor hengsten, ben ooit zo vreselijk gebeten, heb er een blijvend lelijke arm aan over gehouden.....

anders ga je toch met hem op cursus bij Eddy, las net dat iemand dat helemaal niet duur vindt..... en het raar vond dat ik zei dat ze maar vast moest gaan sparen.... Clown Ik zou willen dat ik 140 euro per dag uit m'n mouw kon schudden, dan zou ik nog wel een keer op cursus willen....

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:41

Ach, het gaat nog steeds vooruit dus ik vind het allemaal prima. Toen ik hem net had, vond ik het al eng om de wei in te gaan. Ook kon hij zomaar gaan steigeren als ik met de porcupine game bezig was. Dat heeft hij nu al maanden niet meer gedaan (maar ik blijf opletten Haha!).
Hij heeft alleen zo'n korte aandachtsspan. Hij vindt alle spelletjes eventjes leuk, maar na tien minuutjes moet hij toch echt weer even rondrennen en naar iedereen in een straal van 3 kilometer brullen dat hij toch echt de stoerste hengst ter wereld is.
Al valt dat de laatste tijd ook wel mee. Ik moet het gewoon heel rustig aan doen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:42

Ik moet afwassen maar ik heb geen zin Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:45

ik wil naar bed, maar m'n licht is nog niet uit (tijdklok en ik weet niet hoe ie werkt)

als ik morgen nog zo beroerd ben, ga ik het niet tot 5 uur volhouden,.... ik heb niet bepaald gemakkelijke klassen morgenmiddag, morgenochtend is het eitje, maar 's middags

dinsdag weer een gesprek met de baas over het nog steeds voortslepende arbeidsconfict over werktijden..... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:47

Vanmiddag zag ik trouwens dat Jovi's mest voor haar weidemaatje een delicatesse maaltje is. Nagelbijten / Gniffelen
Jovi stond zo'n 10 meter van haar te grazen en toen ze begon te mesten, liep die merrie meteen (gretig) naar Jovi toe en begon haar mest te eten. Ze heeft echt wel een tijdje staan peuzelen (jakkes).
Er zal vast wel ergens een topic over zijn, en van jonge veulens weet ik dat het normaal is dat ze mest van hun moeder eten. Maar een volwassen merrie die mest eet van een ander paard? Verward

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:52

Dat doet Volare ook weleens...
Wat het betekent weet ik ook niet... de laatste tijd heb ik hem het gelukkig niet meer zien doen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 21:52

bij ons doen de merries het heel erg, op de plaat, om misselijk van te worden....... ik zie de ruinen het eigenlijk nooit doen, maar die zie ik nooit op de plaat, alleen in de wei (de ruinenplaat is achter, daar kom ik eigenlijk nooit, de merrieplaat is naast de parkeerplaats)

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:00

arno8 schreef:
Ja, het staat in het begin 10 keer op iedere bladzijde... neem geen hengst!!!
Maar ja... dat lees je pas als je het gekocht hebt...

misschien moet je maar eens van NH methode wisselen. www.johnlyons.com. die zeikt niet over hengsten.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:00

arno8 schreef:
En je had al een megaleuk weiland... Is deze nog megaleuker dan?
De boerderij waar ik het weiland huur, heeft nu ook een huurkamer... maar ik kan het niet betalen Huilen

Het huisje is niet echt in de buurt van waar ik nu woon Clown Dus Anouar moet mee verhuizen.

Maar ik loop echt veel te hard van stapel

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:02

ik heb Skip er ook weleens bij betrapt hoe hij de stront van een van de merries aan het oppeuzelen was. stond er echt met smaak op te kauwen. hij liever dan ik. Moon en Jackie deden ook hetzelfde toen ze nog klein waren. zal wel ergens goed voor zijn.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:03

@TL: ja, DVD'tje graag Haha!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:09

O jee... weer een methode er bij...
Ik zet de link wel in de uitpuilende 'links die ik nog eens nader moet bekijken' lijst.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:12

zo zo ik heb weer even een beetje bij gelezen.

gisteravond heb ik met een aantal vrienden geprobeerd een moord op te lossen... www.feestvarken.nl niet helemaal geslaagd, we zaten er allemaal naast. We sliepen in kasteel Assumburg in Heemskerd Cool sjiek hoor Knipoog

vandaag lekker geklooid met mijn paardje en mijn verzorgkindjes les gegeven. Ik probeer ze wat NH te leren, dat gaat al heel aardig. Ze kunnen arabesk nu al zelfstandig uit de wei halen (als ik het halster omdoe) en met hem lopen. Ze zijn nog maar jong, Anniek is 7 en Peter is 10 geworden vrijdag Ja. Anniek vindt het allemaal nog een beetje *eng eng eng* ze heeft de neiging om Arabesk los te laten en ze is bang dat ie over d'r heen loopt. Wat hij dan prompt ook doet. Peter is minder bang en kan kordaat leiding geven aan Arabesk.

Peter kan al lichtrijden. Anniek stuitert nog in het zadel, ze geeft de voorkeur aan het boomloze zadel, want daar zit een westernknop op Haha!. Als ze op de wintec zit, komt ze amper met haar benen onder het zadel uit, dus dat arme kind heeft ook amper grip... Vorige week kreeg ik een hartverknettering toen ze ineens zomaar van het zadel gleed. Pffff Ziek

Anniek is het meest 'paardgericht' en een beetje penny Haha!, ze wil altijd borstelen en aaien. Peter is meer van paard + alles wat er bij komt kijken. Poepscheppen vindt hij ook reuze interessant. Zet zijn zusje dan aan de kruiwagen, die dat helemaal nog niet kan houden en vervolgens met stront en al omkiept. Peter wil ook graag hard, draf is geweldig, Anniek wil liever stappen.

Er was enige paniek in huize 'collega' Anniek was haar paarden T shirt al een tijdje kwijt. Zeer ernstig want het is haar favoriete kledingstuk. Toen ik het tshirt gegeven had heeft ze het een week aangehad Clown. Ik had haar ook nog even meegenomen naar de ruitersportzaak op het dorp, haar achter in mijn auto geparkeerd. Normaal is ze nogal verlegen, maar ineens kwamen er praatjes vanaf de achterbank Haha! Hele verhalen joh, kon niet alles verstaan omdat ze nogal zacht praat, maar ik kreeg een uitgebreide verhandeling van de (vervelende) jongens in haar klas. Ze deden allemaal zo stoer en dat vond ze maar niks Haha! Haha! Haha! en daarbij kwam dat ze ook zo druk deden in de klas en daar werd ze wel moe van.

Ach ja, dat probleem speelt kennelijk op elke leeftijd hahahaha. Mijn mannelijke collega's doen ook graag stoer en kunnen af en toe ook heel druk zijn Haha!

Kinderen zijn eigenlijk best leuk. Als ik ben uitgekeken op paarden, neem ik gewoon kinderen Pling. Hoe moet je die africhten? Zou parelli daar ook voor werken? Heb je ook opvoedpakketen? Level 1,2 en 3 Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:14

Geen Parelli
Gewoon opsluiten in de WC en een uurtje per dag luchten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:16

Lenneke_ schreef:
Geen Parelli
Gewoon opsluiten in de WC en een uurtje per dag luchten.

zweepje erbij Vork

Nog gefeliciteerd met je verjaardag Lenneke, tenminste ik las zoiets? Was je high-tea nog geslaagd?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:18

arno8 schreef:
O jee... weer een methode er bij...
Ik zet de link wel in de uitpuilende 'links die ik nog eens nader moet bekijken' lijst.

zet hem maar bovenaan. deze man is erg goed. ik begrijp niet dat hij hier in Europa minder bekend is. in Amerika is hij de meest gevraagde clinician. misschien moesten Parelli en Roberts daarom de Europese markt exploiteren Haha! .

Lenneke_

Dat is pas zaterdag Clown

arno8

Haha, kinderen lijken me ook wel leuk, ooit...
Maar het lijkt me verschrikkelijk als je dan net van die rot-kinderen krijgt.
Ach... dan zet ik ze gewoon op Volare en dan mag hij het probleem oplossen Extreme duivel

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:19

Lenneke_ schreef:
Dat is pas zaterdag Clown

tsja ik lees nogal snel 'bij', zover in detail had ik het nog niet bekeken... Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 22:19

Rotkinderen worden imo niet geboren, die worden zo gemaakt