dit is linksachter van paardlief in kwestie. na de tweede keer bekappen.
je kunt zien dat de straal nergens op lijkt en er nog een paar lagen steunselmateriaal over de zool liggen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
opala schreef:Antheman schreef:Jawel ,met mijn kniptang heb ik er zo´n driekwart cm vanaf geknipt.
En ik mij elk weekend uitsloven zodat de hoefwand geen schijn van kans heeft
Mac schreef:@AM: mijn filosofie is: als het paard er goed mee loopt, zal het wel goed zijn! Als ik bij Lee streef naar de ideale hoef, dan loopt ze ook als een oude krant. En dus laat ik hier en daar wat meer staan als dat ik bij de jonkies doe ...
@jackie: Valt me mee hoor, die voet! Maar is natuurlijk na twee keer bekappen. Staal ziet er idd een beetje uit als slappe hap.
Antheman schreef:
Toch weet ik het niet.
Op korte termijn is het natuurlijk prettig als Mer zo wegloopt.
Maar als de zool niet voortdurend aangesproken wordt ,dan wordt hij ooit keihard!
opala schreef:Jackie: Geweldige vooruitgang in die hoefen al in zo'n korte tijd, terwijl het paard ook op stal staat
jackie schreef:Antheman schreef:
Toch weet ik het niet.
Op korte termijn is het natuurlijk prettig als Mer zo wegloopt.
Maar als de zool niet voortdurend aangesproken wordt ,dan wordt hij
ooit keihard!
is het niet de bedoeling dat de zool keihard word? en hoe kom je erop dat die niet aangesproken word? je paard loopt toch de hele dag in de wei. denk je dat daar de zool niet gebruikt word?
Antheman schreef:Tuurlijk wordt de zool wel aangesproken ,maar minder dan wanneer ik hem ook op het harde laat lopen. Want door de hogere wand die er tot gisteren opstond, raakt de zool het asfalt niet.
opala schreef:Antheman schreef:Tuurlijk wordt de zool wel aangesproken ,maar minder dan wanneer ik hem ook op het harde laat lopen. Want door de hogere wand die er tot gisteren opstond, raakt de zool het asfalt niet.
De zool komt juist minder in contact met de grond op het asfalt. Op oneffen terrein dus meer.
Antheman schreef:Tuurlijk wordt de zool wel aangesproken ,maar minder dan wanneer ik hem ook op het harde laat lopen. Want door de hogere wand die er tot gisteren opstond, raakt de zool het asfalt niet.
dat zeg ik
jackie schreef:@Mac: dit is het resultaat na de vijfde bekapping.
Arabesk schreef:Soms is het gewoon net beeldhouwen vind ik! Je hebt een hoef voor je en je ziet als het ware al het resultaat erin, dit eraf dat eraf en voila daar verschijnt uit een niet bekapte hoef ineens een prachtig exemplaar van natuurlijk bekappen.