[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:47

Eet smakelijk Len!!

Morrie,ik lig wederom in een deuk!!
Geweldig filmpje!!
(ik zie Ankie al zo door de bak hollen..)

Ik ga BBQ-en..
Gegroet!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:49

lekker die heb ik al in geen jaren op omdat ik zelf niet kan koken......

bbq-se TL...
ik zit aan de olijven......

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:50

Ik probeer mijn kont nog groter te maken...
(nee,grapje,ik eet weinig vlees..meer salade..)
Ben trouwens gek op olijven!!
Vooral knoflook olijven!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:08

Olijven Bijna niemand van mijn leeftijd lust die dingen, ik eet ze al zolang ik me kan herinneren

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:22

ahhhh....het medicine hat veulen....prachtig!! en de merrie is ook prachtig

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:25

Leuke foto's

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:07

net nog even een uurtje in de wei gelegen met een grazende Morrie om me heen.......we kregen nog bezoek van een stalgenote die ik al maanden niet gezien had,heel gezellig......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:24

Tinkerloos schreef:
Heb je wel op vlak ondergrond gemeten?
Adners verschilt het al snel een paar cm.
En opde juiste plek,anders klopt het ook al niet meer.
Ze was al heel groot met de geboorte,maar als ik Banouck zie is die zeker kleiner dan Jinty.
1 van ons twee heeft duidelijk verkeerd gemeten...

en aangezien 108 cm al flink is voor een 6 weken oud veulen,ga ik ervan uit dat ik de juiste maat heb

Vanmiddag heb ik Banouck weer gemeten. Ik zei al, ze is groter dan 1.10 --> en inderdaad, ze is 1.12 à 1.13. Dus best wel groot!
Ik ben 1.76 en Jovi is 1.70 (of zelfs wat groter).

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:33

vanmorgen op de wei hoorden TL en ik allemaal sirenes van poltie brandweer en ambulance, we zagen de brandweer nog langsrijden met een ladderwagen in the middel ok nowhere....

Nu lees ik net op teletekst van RTV-NH dat er een vliegtuigje een noodlanding heeft gemaakt in een weiland, ongeveer 1 weiland verderop....... , 2 inzittenden zijn gewond geraakt, zal je gebeuren in je weilandje.......

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:54

Als je af wilt vallen moet je van olijven afblijven...

Ik had laatst bij een vriendin heel lekker vegetarisch gegeten, heb nu zelf ook maar wat vega dingen aangeschaft in de wuppie winkel.

Nou konijn is nog steeds hier. We kwamen bij de kinderboerderij en we hadden verwacht dat alle dieren lekker buiten konden lopen. Nou het hokje was zo klein, daar kan ie niet eens languit in liggen. Sorry zei ik maar ik neem m weer mee, het was de bedoeling dat ie een beter plekje zou krijgen...

Nu hebben we het idee om hem in de ren van de boer te zetten, die kan snel weer gemaakt worden en het is nog steeds een klein hok naar mijn idee (zo'n gaasdriehoek die je op het gras zet), maar dan hebben wij ons balkon weer terug tenminste.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:18

Citaat:
Als je af wilt vallen moet je van olijven afblijven...

bij SouthBeach niet....

degene dievanavond bij me in de wei op bezoek kwam schrok dat ik zo ben afgevallen, ze wist niet dat ik aan het lijnen ben en ik haar heel lang niet gezien

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:30

Leuk is dat Morrie, daar doe je het voor. Mijn vriendin is 11 kilo afgevallen met het 40 punten dieet. Ik hoop dat ik het ooit ook kan..

ik weet niet hoe south beach in elkaar zat maar ik kreeg 2 tips van een dietiste; geen olijven en geen alcohol..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:32

Ik mag ook olijven, maar mijn dieet is niet om af te vallen.

Ik heb vandaag flink gezondigd Maar ik heb vanmorgen met mezelf afgesproken dat dat mocht, het moet tenslotte wel leuk blijven, nu ga ik weer heel streng.
Heb twee ijsjes gegeten (suiker), twee kaas/uienbollen (gist) en een koffiebroodje (suiker en gist)

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:51

Hi hi echt een leuk filmpje en dat paard wat dan zo droog om de hoek kijkt

Stalgenootje die je al maanden niet hebt gezien Morrie? Staat haar paard er nog wel of is het een oud-stalgenootje?

Olijven. Nooit gegeten, vis ze altijd uit de salade ze lijken mij zo vies en zout. Koffie ook nog nooit gedronken, stinkt zo. Zo heb ik ook jarenlang geen ice thea durven drinken. Dacht dat dat echt gewoon afgekoelde thee was

Met mijn dieet mag/kan ik helaas niet zondigen is levenslang . Vorige week op mijn nieuwe werk per ongeluk verkeerde toetje gegeten en meteen dikke, pijnlijke en opgeblazen buik. Zou ik dit blijven eten of bewust zondigen dan gaan mijn darmen weer stuk (worden glad van binnen en neem dan niet/nauwelijks voedingsstoffen op) en loop ik kans op leuke ziektes zoals darmkanker, osteoporose etc. En uiteraard kots en spletter ik alles eruit en loop ik zo vitaminengebrek etc. op. Moet zeggen dat het na bijna 2 jaar (volgende maand) nog steeds niet went en ik mijn ziekte nog steeds geen plekje kan geven. Mijn sociale leven is best wel moeilijker geworden (kan bijvoorbeeld in een kroeg niet eens uit een glas van daar drinken is besmet met bier) en op vakantie gaan is zeeer lastig dan wel bijna onmogelijk vooral in het buitenland. Kan niet uit eten en zomaar wat drinken of eten in een supermarkt die ik niet ken halen. Alles maar dan ook alles wat ik in mijn mond stop moet gechecked worden door navraag te doen bij leverancier of internet. Alleen de echter verse onbewerkte dingen mag ik eten, zelfs vlees kan besmet zijn met gluten en kan ik niet zonder meer eten. Bij het idee dat dit levenslang is kan ik mij nog steeds niet bij neerleggen. Best wel raar dat eten zo belangerijk is in het leven. Waar je ook komt er word gegeten, hoort eten bij etc. Als ik een dag weg ga moet ik zelf eten meenemen dus spontaniteit is er wel vanaf. Ook moet ik vaak toezien hoe andere lekker pizza, donuts, koek etc eten waar ik ook zo dol op was. Maar goed er zijn ergere ziektes. Pff sorry moest het even kwijt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:58

een collega van me heeft een kind met glutenvrij dieet, die kan ook nooit op vakantie enzo.....
Als ik nu iets verkeerds eet, kan ik alvast naar de plee lopen, maar ik heb een paar meter minder darm dan de meesten van jullie vanwege een operatie vroeger.

Van een dietiste moet je brood en aardappelen en rijst eten, dan val ik dus nooit 1 gram af, koolhydraten zetten diect aan bij mij, SB is voor een prima dieet!

Citaat:
Staat haar paard er nog wel of is het een oud-stalgenootje?

ja hoor maar zij komt altijd 's avonds of 's morgens en ik altijd 's middags dus ik zie haar nooit. Zij rijdt ook niet, haar paard is te oud om op te rijden

na woensdag gaan de paarden alweer wintervacht maken mensen: na de langste dag

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:11

Wat voor soort operatie was dat ook al weer Morrie. Je hebt het volgens mij al een keer 'verteld' maar ben het even kwijt. Klinkt iig ook erg aangrijpend

Ok dus je loopt elkaar meestal mis. Wel jammer aangezien ze ook niet rijd.

Jeetje nu al weer wintervacht. Heb het idee dat de zomer pas net begonnen is. Gaan we er nu nog maar even dubbel van genieten.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:14

niks bijzonders hoor een chronisch ontstoken blindedarm waarbijeen aantal meters darm was aangetast en weggehaald is.....de dokter zei tegen mijn moeder dat meisjes altijd zeuren over buikpijn en dat ze me maar moest negeren, dat heeft ze dus ook jarenlang gedaan tot de zaak klapte en toen was het er snel uit.
Het zit in de familie want bij mijn nicht (dezelfde leeftijd) is precies hetzelfde gebeurd.....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:37

gouda schreef:
Olijven. Nooit gegeten, vis ze altijd uit de salade ze lijken mij zo vies en zout.

Dat deed ik vroeger dus ook. Maar nu vind ik ze jammie. Wel vervelend als je bijna niets kunt verdragen.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:57

Arme Arabel is op haar borst getrapt door 1 van de grote naarlingen. Ze heeft een open schaafplek ter grote van een hoef op haar rechtertiet zitten. Vandaag zat er een vochtzakje onder.

Ik vind olijven ook sinds een jaar echt helemaal heerlijk. Maar van bepaald eten krijg ik een spastische darm. Ik zwel op, niet alleen mijn buik maar ook vingers ed. Ik hou het nu op zout maar het zou ook iets anders kunnen zijn. Koffie kan ik ook slecht tegen, krijg ik allemaal bultjes van in mijn nek. Thee drink ik veel en dan rooibos of kamille

Gouda, dat heet toch couliaki ofzo wat jij hebt?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:12

Brr olijven, die lust ik echt niet.

Leuke fotos hoor van de veulens. Echte schatjes zijn het nu, wacht maar tot ze gaan puberen }> Houden jullie de veulens zelf, jovarna en tinkerloos??

Lastig hoor coeliakie. Je kunt volgens mij ook nooit uit eten ofzo he Gouda?

Ik heb al jaren maagproblemen, zo af en toe haal ik een receptje bij de huisarts en voor de rest heb ik aandelen bij de Rennies. Refluxklachten en zeer waarschijnlijk een maagzweer. Maar heb geen zin in allerlei enge maagonderzoeken

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:16

Morrie schreef:
niks bijzonders hoor een chronisch ontstoken blindedarm waarbijeen aantal meters darm was aangetast en weggehaald is.....de dokter zei tegen mijn moeder dat meisjes altijd zeuren over buikpijn en dat ze me maar moest negeren, dat heeft ze dus ook jarenlang gedaan tot de zaak klapte en toen was het er snel uit.
Het zit in de familie want bij mijn nicht (dezelfde leeftijd) is precies hetzelfde gebeurd.....

Brr vind het anders eng genoeg klinken. Operaties yak.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:18

Klopt heb idd Coeliakie (spreek uit al seuliakie). Mijn zus heeft het ook maar die had/heeft weer heel andere klachten o.a. last van haar maag, diarree etc. Ik heb gelukkig minder klachten dan haar zij werkt niet ik wel zover dat dat gaat.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:25

Moeilijk hoor zo'n dieet. Via de hotelschool hebben wij vaak te maken met glutenvrij dieet. Zal ik eens wat lekkere receptjes bij de koks voor je lospeuteren? Waarschijnlijk heb jij er al veel meer verstand van maar ik verbaas me elke keer wat voor lekkers die koks toch nog kunnen maken voor speciale dieten.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:26

Cookies schreef:
Refluxklachten en zeer waarschijnlijk een maagzweer. Maar heb geen zin in allerlei enge maagonderzoeken

Cookies: Ziekenhuizen kun je beter vermijden, maar sommige dingen vragen om behandeling. Wil je niet bang maken verder

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:35

opala en arabesk, mag ik jullie onderschrift overnemen?