[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:27

Wendy schreef:
Dat was mij wel duidelijk arno, maar ik erger me verschrikkelijk aan dit soort uitspraken. Het is duidelijk dat hij zich niet in het concept boomloos heeft verdiept, maar doet er wel allerlei onware en ongenuanceerde uitspraken over. waarschijnlijk gaat hij je dan de pegaso aansmeren.

Het blijft ook een geweldig zadel die pegaso!
Helaas zat er in de gene die ik getest heb zo'n scheve boom dat je er eng van werd

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:33

marina schreef:
Lenneke_ schreef:
Je bataald alleen de verzendkosten naar het volgende adres, €6,20 dus.
Hij wordt bij je thuis afgeleverd en jij moet hem na een week naar het postkantoor brengen.
Bij barefoot iig (www.boomloosrijden.nl) Andere weet ik niet

Correctie: 13 euro nog wat, het pakket moet verzekerd verzonden worden.
Ikzelf rijd momenteel ook nog boomloos, en ik denk dat dat ook zo gaat blijven.
Laatst had een op het oog echt super netjes passend boomzadel, een indruk pad eronder, daaruit bleek dat het zadel helemaal niet zo netjes lag!
Binnenkort ga ik de startekk dressuur testen, omdat ik van de barefoot toch niet zeker ben op lange afstanden.

Ik moest toen gewoon €5,50 betalen, nu is dan €6,20 (nieuwe tarieven)

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:34

Wat raar, ik heb 2 jaar geleden die 13 zoveel betaald en een aantal weken geleden weer.

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:18

Nee geef mij ook maar een boomlooszadel. Mijn jonge paarden liepen er zo mee weg. Ook toen ik er op zat.
Ponto heeft een Wintec western gehad. Daar liep hij toch niet zo lekker onder als onder de barefoot.

@morrie, ik dacht dat je dit weekend naar parelli moest. Maar het is dus volgend weekend. Mag ik dan (vanaf een afstandje) Morrie aanschouwen *smeeksmiley*

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:47

Morrie schreef:
ik kijk even op de site van het Norikerstamboek en zie toch een mooi paard te koop staan........ zou bijna naar Dld (daar staat ze) rijden om haar op te halen...... *kwijl*

pas 2 jaar en er dan al zo uitzien.....

Wauw die ziet er zeker gaaf uit Mijn 1e paard was een tuiger in dezelfde kleurstelling zaten alleen nog golven in zijn lange manen en straat. Ondanks dat ik nu een smal rijpaard heb val ik nog steeds erg voor de grovere types en tuigers.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:59

Morge, wij gaan ons konijntje wegbrengen naar de kinderboerderij. Hou er helemaal niet van om een beest 'op te geven' maar dit konijntje is echt niet happy bij ons. Heb t r wel moeilijk mee, stel het ook steeds uit maar hij gaat nu echt weg. Cavia blijft..is dat niet zielig alleen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:09

Wat sneu Evita!
Waren de cavia en het konijn veel samen? Of maakten ze geluidjes naar elkaar? Dan heb je kans dat de cavia eenzaam wordt.
Ik heb jaren geleden twee cavia's gehad, Billy en Plurky . Ze zaten niet bij elkaar (mannetje en vrouwtje), maar binnen hoorden ze elkaar wel en buiten konden ze door het gaas elkaar wel zien en met elkaar snuffelen. Toen Billy dood was (ouderdom) duurde het maar even en toen werd Plurky steeds stiller en zieliger en is ook vrij snel dood gegaan.
Dus àls je je cavia een maatje kunt geven, zou ik dat wel doen als ik jou was.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:15

Eerst hopte de konijn steeds de cavia, dat was ook zielig. Maar toen hebben we hem geholpen en was ie juist heel lief voor de cavia. Nu kroelt hij de cavia steeds en de cavia doet dan prrrrrrrrrrrrrt. Misschien moet ik ze samen wegbrengen?? o ik vind het zo moeilijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:23

Oh wat moeilijk!
Maar misschien is dat wel het beste, als ze daar tenminste bij elkaar kunnen blijven.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:25

nou ik breng nu eerst de konijn en mocht de cavia het niet trekken in zn eentje dan zien we dan wel verder. Nu proberen dat monster te vangen...

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:30

Waarom denk je dat het konijn niet happy is bij jullie? Ik heb ook 2 konijnen die zitten bij mijn ouders thuis (ivm het niet hebben van een tuin) en samen zijn ze best happy met elkaar zonder veel aandacht. Ik pak ze alleen maar op als ze naar de dierenarts moeten, houden ze toch niet van.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:43

Citaat:
Mag ik dan (vanaf een afstandje) Morrie aanschouwen *smeeksmiley*

ook wel van dichtbij hoor, maar geen foto's en filmpjes van me op internet zetten svp wat dan ben ik het jarenlang de Parelli-kneus van alle forums....

ik ben foto's aan het uploaden van TL en haar paarden, duurt nog wel ff..... heb een nieuwe ruit in m'n auot, het stinkt nu zo binnen dat ik compleet high ben..... het kost de verzekering 23 euro, mij de rest

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:49

Afbeelding

de kont van............?????.......
en hier staat de rest

ik was ff m'n digi aan het uittesten voor volgende week, heb er wat aan gesleuteld omdat ie steeds na 2 foto's ermee ophoudt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:54

Jeetje wat is ze groot!

(Jinty bedoel ik :+ )

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 12:57

TL had ze pasgeleden opgemeten, Femke is 1.55 enJinty gellof ik al 1.08!

Als Femke echt 1.55 is,is Morrie zeker 1.60..... Femke vind ikeenmooi maatje, daar kan ik overheen kijken, Morrie vindt ik te groot eigenlijk...... toen ik hemkochtwas ie 1.50 volgens het stamboek, maar nu is is denk ik toch echt veel groter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:03

Dan is TL zeker niet zo groot?

Want Banouck is groter dan 1.10, maar ziet er in verhouding (tot mij en tot Jovarna) niet zo groot uit als Jinty.

Edit: fotootje:
Afbeelding

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 13:57

TL is groter dan ik, maar ik ben een ukkie van 1.65...

het is me niet gegund: de vouwfiets èn de trailer waar ik m'n zinnen op gezet had op MP zijn beiden net verkocht, ze waren niet voor mij bestemd....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:10

Zo, ik ben er ook weer. Ik had mijn bak uitgeleend aan een vriendin voor haar les. Nog gezellig ook, dat gaan we vaker zo doen. De bak van haar eigen stal is veel te zwaar, daar kun je een paard echt niet in laten draven. Lekker met de wei aan de slag geweest, overal waar ik heen ging werd ik achtervolgd door 3 nieuwsgierige paardjes. Later nog even gespeeld met walter. Vanavond nog terug om wat onkruid te spuiten... daarvoor brandt de zon nu te hard.

Lekker verse broodjes afbakken voor de lunch nu!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 14:15

Whaaaaa...mijn kont!!!

Ik ben zelf 1.69 cm.
Ik heb Jinty met een stokmaat gemeten,met zo'n ijzer ding met een dingetje eraan..
Heb je wel op vlak ondergrond gemeten?
Adners verschilt het al snel een paar cm.
En opde juiste plek,anders klopt het ook al niet meer.
Ze was al heel groot met de geboorte,maar als ik Banouck zie is die zeker kleiner dan Jinty.
1 van ons twee heeft duidelijk verkeerd gemeten...
en aangezien 108 cm al flink is voor een 6 weken oud veulen,ga ik ervan uit dat ik de juiste maat heb

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:05

Morrie is 4 jaar geleden voor het laatst officieel door het stamboek opgemeten toen was ie 1.50, nu is ie echt veel groter, ik stond er vanmiddag naast en ik kan niet over de schoft heen kijken....

Onze bak is net een woestijn, ik heb alleen na een lange inleiding een paar keer op- en afgestapt toen arriveerde er iemand die altijd dressuur traint in de bak, ik dacht: have fun......

Ben ff gaan kijken op concours Blaricum (eigenlijk zocht ik iemand, die ik niet kon vinden, maar wel 1001 andere bekenden gezien) en daar zag ik weer dingen die je als natural liever niet ziet......

Onze vaste wortelboer blijft me wortels leveren in de winter, dus dat is mooi goedkoop, hem kwam ik ook op dat concours tegen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:22

klik hier op die manier kijk zelfs ik met plezier naar dressuur.......... en ik háát dressuur

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:37

Auw auw auw, m'n kont

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:40

lekker gefietst Len????

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:42

Het was heel leuk, maar we hebben allemaal zere billen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:44

En nu met z'n allen aan de asperges