De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:17

angela88 schreef:

De goede ervaringen van iemand hier (ik weet ook niet meer wie ) zijn ook de reden dat ik haar een mailtje heb gestuurd...

Tsja, ik vond dat ze Walter heel netjes heeft bekapt en vooral ook dat ze er de tijd voor nam.
Ik heb die dag ook gezien dat ze het paard van een vriendin bekapte, en ik mocht haar het hemd van het lijf vragen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:37

AHA, jij hebt dus ervaring met haar! ik hoop dat ze snel reageert (en het wilt doen natuurlijk) !

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:57

nienke07 schreef:
Vrijdag komt Annet trouwens bij ons op stal bekappen. Novia en Vedette en Bruut en Tommie! De hele zwik... Kiara en ik zullen wel zorgen voor het nodige beeldmateriaal!!

Misschien vindt ze het wel wat om met ons mee te bokken, hint

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:03

leuk nienke, ik ken Annette van een bekapcursus bij Wout Overbeeke (en Mac ook oeverigens)

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:11

Ik ben net klaar met Kate, ze gedroeg zich voorbeeldig! Wilde alleen niet op mijn steuntje dat dienst moest doen als bokje . Gelukkig kunnen mijn bovenbenen ook dienst doen als zodanig .

Ik heb met het renetje (botte kant van het hoekje) de hele hoef afgeschraapt, maar behalve bij de hoekjes kwam er geen laagje los. Ik ga er dan ook maar even vanuit dat er geen losse/oude zool is. Verder heb ik de hele hoefwand gevijld aan de onderkant, zodat die 1 mm uitsteekt boven de zool. Dat kon trouwens alleen terhoogte van de flares en niet aan de voorkant.

Het maffe is dat ter hoogte van de flares nu een holletje te zien is als Kate op het vlakke beton staat. Verder heb ik de buitenkant van de hoefwand iets rechter (vanuit de kroonrand gezien) naar beneden gevijld. De flares zijn er nog steeds, maar nu dragen ze niet meer. Ik hoop dat daardoor de druk eraf is en dat het zo weer vast naar beneden groeit. Aan de hielen heb ik weinig kunnen doen, aangezien Kate het zat was .

Ik kan haar nog steeds niet vastzetten, dus heb ik haar pedicure al losstaand verzorgd. Tegen de tijd dat ik aan haar hielen toe was (mijn prioriteit lag even bij de flares vandaag) liep ze weg... Bovendien vertrouw ik mijn eigen inzicht nog niet dusdanig dat ik haar hielen ga inkorten, zoals ik het bekeek kon er wel een mm of 4 á 5 af... dat durf ik nog even niet aan .

Die doe ik de volgende keer dan wel weer. Wanneer zou ik haar weer moeten nalopen? Kan dat volgende week alweer of duurt dat langer of korter voordat het weer moet?

Ik ben trouwens wel een beetje trots op mezelf! Voor de eerste keer een paard bekapt, ervaring zat met bekappen, maar dus niet bij paarden .

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:17

je kunt rustig iedere week aan de slag hoor (als de hoef het nodig heeft). als je twijfelt, haal er dan een ervaren nb-er bij. het is gemakkelijker om een goed resultaat bij te houden, dan er zelf naar toe te werken...

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:45

nienke07 schreef:
Tja.. Als we het (financieel) rond krijgen, kunnen we over een paar weken het 'brik-op-de-weg' met de nieuwe bus naar de sloop slepen

ZOu wel übercool zijn als die bus er kwam!!!!!

Nou ,ik heb mijn rondje sportschool weer gehad.
Uitgerust met vel te grote thermobroek en thermolaarzen die wèl goed zitten, heb ik me uitgesloofd vandaag.

Merrit heeft gisteren zijn zin gekregen bij mijn moeder en hoefde niet weg
En dan ik kan ik de puntjes weer op de "i" zetten. Elke kruizing loopt ie dat te eikelen. Enfin, na een flink gesprek ging het dan ook superlekker. De grond was kei hard en hij kon er erg goed overheen komen Super!

We moesten door een kudde van 50 militairen, gewpend met grote uitrusting en grote geweren.
Merrit vond het doodeng. Maar we zijn er doorgekomen! Ik kreeg de complimenten van ze

Toen we nog maar een klein stukje hoefde, kwamen we die malle militairen weer tegen , maar ditmaal waren ze aan het marcheren en sjouwden met bomen. Dus had ik een drukke arabier onder mijn lekkere warme billen.

Bij thuiskomst zijn hoeven gedaan.

Heel leuk om te zien: Bij Merrit heb ik vandaag alleen een stuk hoefwand weggehaald ,bijna 1 cm. En uiteraard stevig rondom gevijld. Er ging een mm van de steunsels af.

Andor die ik zondag deed, daar heb ik dus vrijwel alleen maar de steunsels weggehaald.En niks van de hoefwand.

Tijdens het bekappen kwam die gasten weer langs en begonnen ook nog te schieten. Mer dus DRÙK!!!! En niet te houden.

Enfin, de waterbakken moesten gevuld worden , dat is op dinsdag mijn taak. Dus 3 badkuipen voorzien van water. Onze waterput, waar je het water uit moet halen was keihard bevroren , dus ik kon ook eerst nog ijs hakken

Dus mijn kopje chocomel, barstensvol met suiker ,heb ik zwaar verdiend

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:53

Djeez Am... lekker stel die militairen... nou ja... er kan iig geen anti-schrik parcour tegen op!!!

Als deze bus het wordt, komt ie geloof ik over een week of 3! Reken maar dat ik dan héél snel bij je ben voor een rondje bos!!!
Enne... geniet jij maar dubbel en dwars van je choco hoor...

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:58

Antheman schreef:
Heel leuk om te zien: Bij Merrit heb ik vandaag alleen een stuk hoefwand weggehaald ,bijna 1 cm.

Ik lees het vast niet goed, je bedoelt toch niet lengte

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:58

Nou antheman, die chocomel heb je zeker verdient!!!! Wat een drukke dag zeg! super dat je hem er toch langs hebt gekregen!!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:22

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:33

opala schreef:
Antheman schreef:
Heel leuk om te zien: Bij Merrit heb ik vandaag alleen een stuk hoefwand weggehaald ,bijna 1 cm.

Ik lees het vast niet goed, je bedoelt toch niet lengte

Jawel ,met mijn kniptang heb ik er zo´n driekwart cm vanaf geknipt.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:40

angela88 schreef:
Zouden jullie hier even willen kijken???

viewtopic.php?f=13&t=528247

Wel gekeken maar ben niet getrouwd

Wel leuk dat je de paarden erbij wilt betrekken
Een nicht van Benno had ook de honden mee op het feest en de receptie toen ze ging trouwen

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:51

@ angela: Ellemieke kun je gerust bij je paard halen, die is echt heel goed. En je kunt haar inderdaad het hemd van het lijf vragen overal over. Ze had voor Ponto ook alle tijd om zijn kapotte hoeven te doen.

@AM: eng he die militairen. Ik zie ze hier regelmatig voorbijkomen met zo'n enorme rugzak om. Ik word al moe als ik er naar kijk. Leuk autootje heb je en hij kleurt ook leuk bij je paard.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:56

angela88 schreef:
Zouden jullie hier even willen kijken???

viewtopic.php?f=13&t=528247

Altijd doen!

Paar jaar geleden wilde ik Merrit voor de wagen laten lopen voor mijn tante ,die (opnieuw) ging trouwen.

Alles geregeld, koets was er, neefje zou Mer op halen etc etc.
De stomme feestcommissie had echter besloten dat het niet doorging.

Strudel hier op Bokt heeft met haar trouwjurk aan gegalopeerd! Hele mooie fotoos.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 19:00

Jossie schreef:
Het maffe is dat ter hoogte van de flares nu een holletje te zien is als Kate op het vlakke beton staat. Verder heb ik de buitenkant van de hoefwand iets rechter (vanuit de kroonrand gezien) naar beneden gevijld.
De flares zijn er nog steeds, maar nu dragen ze niet meer.

Ik hoop dat daardoor de druk eraf is en dat het zo weer vast naar beneden groeit. Aan de hielen heb ik weinig kunnen doen, aangezien Kate het zat was .

Hoe heb je het geregeld dat de flares niet meer dragen?

Citaat:
Wanneer zou ik haar weer moeten nalopen? Kan dat volgende week alweer of duurt dat langer of korter voordat het weer moet?

Kijken of volgende week er weer een stukje afkan.

Citaat:
Ik ben trouwens wel een beetje trots op mezelf! Voor de eerste keer een paard bekapt, ervaring zat met bekappen, maar dus niet bij paarden .

Dat mag je ook zijn hoor Jossie!

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:11

Antheman schreef:
Jossie schreef:

De flares zijn er nog steeds, maar nu dragen ze niet meer.

Hoe heb je het geregeld dat de flares niet meer dragen?

De zool van Kate bleek naast de wijkende hoefwand een hollingkje te hebben. Ik heb de hoefwand gevijld totdat de wand overal 1 mm boven de zool uitstak. Daarna heb ik de buitenkant van de hoefwand had afgevijld zoals jij dat uitlag en na dit hele proces voltooid te hebben zag ik toen Kate's voet weer op de grond stond dat de flare de grond (beton) net niet meer raakte.

De hoef waar de flare het ergste was (linksvoor) zag ik dat stukje het beste en bij de overige hoeven kon ik het wel voelen, maar niet zien.
Kate vond het wel raar dat ze na iedere 3 haaltjes met de vijl weer haar been neer moest zetten en dat ik dan weer op mijn knietjes het resultaat aan het beoordelen was .

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:28

angela88 schreef:
Als ik geen andere deskundige kan vinden, dan bel ik Klaas weer. Hij is in ieder geval wel een stuk deskundiger als ik ben, en dan moet ik hem maar specifiek vragen of hij aub GOED het overtollige steunsels wilt wegsnijden. (misschien dat het dan wel goed gaat)

bel Annette Nielsen. die komt overal.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:31

oke, thanks voor de tip!

Antheman

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:31

Jossie ,ik hoop dat ik je goed begrijp en dat er nu scoop inzit?

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:43

nienke07 schreef:
Mooi detail: Achter deze bus kan ik zonder e-rijbewijs een trailer hangen!!

Achter een VW transporter? Leg dat eens uit? (want eerlijk gezegd waag ik dat te betwijfelen.)

Een beetje bus weegt ongeveer 1600kg leeg, heeft toch wel zo'n 900kg laadvermogen (maakt samen al 2500kg) Dan mag jouw trailer incl. laadvermogen niet zwaarder zijn dan 1000kg.
Het kan natuurlijk wel maar een beetje trailer weegt toch al gauw 600kg. (en dan heb ik het natuurlijk niet over een 2 paards) en dus blijft er nog maar 400kg laadvermogen over.

Kán natuurlijk wel maar dat moet dan geen Belgisch trekpaard zijn!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:45

geen Morrie erin proppen dus........

wat ben ik blij dat ik E er gewoon bij gekregen heb zeg, vroegah..... (toen je kat nog.... met een u schreef )

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:45

Bruut is maar een klein ponietje Bert!

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:49

En zo is het!!! En de trailer die ik kan lenen weegt al geen 600, maar 500 kg.. dus dat scheelt nog eens 100!
(en Bruut weegt volgens een rekenmethode 395 kg! )

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:56

Nou, net mooi dan!

(maar toch nog even goed op de papieren van de transporter kijken hoor! Want wij hebben nl. zelf een Toyota bus en die weegt 1700kg met een laadvermogen van 1000.)