De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:52

Cookies schreef:
Voordat je gaat rijden flink met een rubberen borstel over de spieren dan stimuleer je de doorbloeding en na het rijden ook weer.

Bedankt voor de tip Cookies, dit wil ik niet nog 1x meemaken

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:58

Wat een gedoe Angela!

Als je haar maar goed zit

Ik heb nu een fatsoenlijke auto, kan geen paard trekken ,nog geen Shettie denk ik. Maar ik ben er erg wijs mee. Hij is nieuw en vanmiddag gaan ze mijn zonnedak repareren. Hij kwam uit de fabriek met een kapot zonnedak, die kon niet open. Daar rij ik nu dus al 2 maanden mee rond.

Hiervoor had ik een rijdende kliko, waarbij iedereen zijn hart vasthield of ik veilig thuiskwam.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:02

Wij hebben een suzuki swift uit '89.... echt een ouwe bak dus, maar hij loopt nog steeds als een zonnetje

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:04

ik heb nu een Hyundai Getz, vergelijkbaar met een suzuki alto denk ik, vreselijk autootje, kan niet harder dan 100 en ik voel met op de snelweg echt niet safe, ik heb de laatste 10 jaar eigenlijk altijd in behoorlijke auto's gereden.
Hij staat ook alweer op de nominatie om te verdwijnen..... het dilemma is alleen of ik een goede trekauto ga kopen en incidenteel een trailer huur of leen of een 2 paards veewagentje uit het jaar 0 ga kopen......

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:09

Ik ben blij dat ik lid ben van de ANWB, de oude Ford Mondeo waarin ik nu rij heeft al een paar jaar terug gezorgd dat we in Frankrijk verder moesten gaan met een leenauto. Van binnen ziet ie er ook niet uit

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:15

De auto die me liet staan is trouwens een opel astra cabrio. Het was een heerlijke auto, tot ie me liet staan... (en me voor de keus stelt: veel investeren of een ander kopen, het wordt het laatste)

Ik heb net ellemieke fransen een mailtje gestuurd of ze misschien mijn paarden zou willen bekappen. Ik ben bij Wit echt de draad kwijt... Doordat de deel van de zool naast wat is weggesneden na de hoefzweer is weggebroken, en hij een dubbele zool heeft, en enorme steunsels heeft, weet ik het niet meer. Ik laat het nu eerst aan iemand over die beter weet waar hij/zij mee bezig is, voor ik weer verder ga.

Of zijn er hier toevallig mensen die mij (bij mij thuis ter plaatse) uit de brand willen helpen??? - ik woon een (goed) half uur rijden van Arnhem en van Nijmegen vandaan.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:17

Das me echt te ver rijden Angela!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:19

Ik ben niet echt deskundig

Maar jij liet je paarden toch altijd bekappen door Klaas?

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:22

Ja, maar ik vind hem TE voorzichtig. Daarom wil ik het voor 1 keer aan iemand anders over laten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:22

MAg ik mijn bakkie even showen?

Uiteraard geheel in kleur

Afbeelding

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:24

Als ik geen andere deskundige kan vinden, dan bel ik Klaas weer. Hij is in ieder geval wel een stuk deskundiger als ik ben, en dan moet ik hem maar specifiek vragen of hij aub GOED het overtollige steunsels wilt wegsnijden. (misschien dat het dan wel goed gaat)

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:24

Angela: Goed idee om er een ervaren bekapper bij te halen! Heel verstandig..

Am: Jouw toet is super! Brengt je overal probleemloos naartoe! Goeie keus geweest om deze aan te schaffen!

Oop: Mijn Gorilla rijdt ook in een oude ford (sierra)!

Dat ding is 2 jaar geleden voor 250,- gekocht en heeft twee jaar probleemloos gelopen! Nu wordt het wat zeuren... er gaat wel heel veel rammelen.. het voelt in de bocht alsof er binnenkort een wiel afbreekt en laatst bleef de rem hangen.. Hij ziet er trouwens (ook) niet uit, maar dat vinden wij geen enkel probleem.. wel lollig zelfs .. Maken er af en toe in het voorbijgaan een flinke deuk bij... Sta ik bij ons aan de dorpsstraat tegen die auto te schoppen.. altijd leuk om wat geshockeerde voorbijgangers te 'scoren'
Ik rij zelf in een Opel Astra Station.. niet mooi, maar verder prima auto!
Vrijdag komt er een VW transporter op zicht! Dat zou helemaal goed zijn... Auto met grijs kenteken kan bij ons 'op de zaak' en gorilla hoeft niet meer zo moeilijk te doen met het inpakken van de auto als hij een optreden heeft! Bij een bus schuif je het zo naar binnen!

Mooi detail: Achter deze bus kan ik zonder e-rijbewijs een trailer hangen!!

Vrijdag komt Annet trouwens bij ons op stal bekappen. Novia en Vedette en Bruut en Tommie! De hele zwik... Kiara en ik zullen wel zorgen voor het nodige beeldmateriaal!!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:25

Leuke combi hoor! jammer dat je je auto niet de hele dag bij je paard kan neerzetten he? het kleurt wel super!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:27

Thans Angela!

Ik zou Klaas dan niet laten komen... ALs je dan nog moet aangeven hoe je het wilt hebben????

Zo, ik ga Merrit vertellen dat hij het erf afmoet.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:31

HIHI! Ik postte voor de foto, maar bokt doet raar!!
Zo is het wel een hele mooie combi Am!!!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:39

Nienke: Levensgevaarlijk geen rem op de auto, echt dat ik er dan niet meer in reed

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:40

Gorilla rijdt er ook nog amper in.. rem blijft altijd maar heel even hangen en doet het dan meteen weer... (klinkt nu ik het opschrijf ook heel acherlijk merk ik... ) en ik rij er zowiezo niet in... heb het al eens meegemaakt dat er een wiel afbrak van een auto waar ik in reed... gelukkig stond ik bijna stil.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:56

nienke07 schreef:
HIHI! Ik postte voor de foto, maar bokt doet raar!!
Zo is het wel een hele mooie combi Am!!!

10x hipper dan welk ankysetje ook

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:00

Antheman schreef:
Thans Angela!

Ik zou Klaas dan niet laten komen... ALs je dan nog moet aangeven hoe je het wilt hebben????

Zo, ik ga Merrit vertellen dat hij het erf afmoet.

Tja, maar hij weet wel beter wat er wel af kan en wat niet.. Maar ik hoop dat ik een iets minder voorzichtige bekapper tref... eentje die wel raad weet met steunsels... Ik heb er zelfs over zitten denken om een traditionele bekapper te laten komen, die snijden meestal graag..... En dan daarna weer zelf op de NB manier door te gaan...

Zou dat iets zijn??? (en hem dan wel van de straal af laten blijven)

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:03

... ik zou even afwachten of Ellemieke kan! Daar had iemand hier toch goede ervaringen mee??

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:03

nienke07 schreef:
Gorilla rijdt er ook nog amper in.. rem blijft altijd maar heel even hangen en doet het dan meteen weer... (klinkt nu ik het opschrijf ook heel acherlijk merk ik... ) en ik rij er zowiezo niet in... heb het al eens meegemaakt dat er een wiel afbrak van een auto waar ik in reed... gelukkig stond ik bijna stil.....

In dat soort auto's durf ik ook echt niet te rijden...

een vriendin van me heeft ook een leuke auto. Ze heeft er een mooi koffiemok inliggen, en niet om koffie uit te drinken, maar om haar auto leeg te scheppen als het heeft geregend..... (ze heeft geluk dat haar stoel wel droog blijft, het regent door haar raam naar binnen, en door haar schuifdak,bijna een wonder dus dat haar stoel wel droog blijft, de passagier heeft minder geluk)

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:05

nienke07 schreef:
... ik zou even afwachten of Ellemieke kan! Daar had iemand hier toch goede ervaringen mee??

dat doe ik in ieder geval.

De goede ervaringen van iemand hier (ik weet ook niet meer wie ) zijn ook de reden dat ik haar een mailtje heb gestuurd...

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:05

angela88 schreef:
Tja, maar hij weet wel beter wat er wel af kan en wat niet.. Maar ik hoop dat ik een iets minder voorzichtige bekapper tref... eentje die wel raad weet met steunsels... Ik heb er zelfs over zitten denken om een traditionele bekapper te laten komen, die snijden meestal graag..... En dan daarna weer zelf op de NB manier door te gaan...

Zou dat iets zijn??? (en hem dan wel van de straal af laten blijven)

Zou ik nooit doen, zo direct loopt je paard gevoelig omdat hij/zij de zool verdund heeft

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:06

nienke07 schreef:

dat doe ik in ieder geval.

De goede ervaringen van iemand hier (ik weet ook niet meer wie ) zijn ook de reden dat ik haar een mailtje heb gestuurd...

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:07

Tja.. Als we het (financieel) rond krijgen, kunnen we over een paar weken het 'brik-op-de-weg' met de nieuwe bus naar de sloop slepen