De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:06

Antheman schreef:
Ohja. Cooks, laat Bob dan wel effe met zijn pet òòk een Anky embleem erbij zetten

Uiteraard

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:49

Ik sla geloof ik ook fase 1 over! Maar merkte vorige week, dat de hongerklap aanvallen er dus niet zijn, als ik erg zuinig aan doe met koolhydraten... en dus geen vijgen en dadels etc.

Cooks! Super hoor.. dat je eigenste Anky je lekker naar de hei rijdt!!!

Mac: mooi dat de visite bevalt!

Smurf: Ik ken je onderhand een beetje.. jou kennende start je nu bij fase 1 en wordt je de strengste Sb-er van ons allen! Ga je vliegend maar volkomen strak in de leer straks kilo's lichter naar fase 2 en hou je over een tijdje je slanke lijntje in takt met de rest van je leven fase 3.. en dit ondanks het feit dat het er nu uitziet dan geen enkel dieet helpt en de toestand hopeloos is!!! (ik weet niet... maar het senario komt me zo akelig bekend voor... iets met een koudbloed en parelli!!! )

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:03

@Nienke: volgens mij heb je de spijker weer eens op de kop getikt.

@Smurf: laat ons maar zien hoe het moet!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:05

Citaat:
iets met een koudbloed en parelli!!!

die nooit zelfs maar level 1 kan halen omdat ie niet 21 minuten kan draven......

ik zal wel weer 20 kilo afvallen en dan langzaam weer 30 aankomen, zoals het al gaat sinds m'n 15e......

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:17

Mac en nienke ,over welke visite hebben jullie het toch de hele dag?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 22:19

Mosquito schreef:
Jossie :

De straal is erg slecht ontwikkeld vind ik, ligt verzonken. Of is ie zo'n stuk weggesneden.
Onderkant heel goed schoonmaken, alle losse stukken die je kunt verwijderen weghalen. Zoek de zool weer op.
Doe je best, mooi afrolpunt erin. hoppa

Wie is u eigenlijk?

Heb ik daar overheen gelezen?

En mag ik dan nog een korte samenvatting van het voorstellen

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 22:19

Visite die naar mijn paardjes kwam kijken, en eentje in het bijzonder.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:53

Mac schreef:

Dat verklaart alles

Mosquito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:02

Wie is u eigelijk ????
Tja gewoon iemand die het belangrijk vind dat de paarden goed op de voeten staan.
Uit Overrijssel natuurlijk,

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 00:08

De komma geeft aan dat er nog een verhaal achteraan komt zie ik

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 00:20

Mac schreef:

Er begint mij iets te dagen, heeft het met Gracie te maken, dat lekkere paardje

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:24

Mac schreef:
smurf schreef:
(check bij Ara, die moest rijst koken in een steelpan laatst, maar ja zij is chemicus.... )

Wat is daar zo vreemd aan ??

ja in combi met de waterkoker...

Smurf heeft geen pannen ze kookt niet... en ik deed een poging daar met slecht laboratorium materiaal

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:29

volgende keer wat maatbekers en reageerbuisjes meenemen, wasknijpers heb ik wel, alleen niet van die lange

ik zit volgende week maandag en dinsdag erg in de knel met Morrie en tijd...... de enige manier om het op te lossen, is me ziek melden, maar dat is ook weer zo iets....

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:39

Mosquito schreef:
Jossie :

De straal is erg slecht ontwikkeld vind ik, ligt verzonken. Of is ie zo'n stuk weggesneden.
Onderkant heel goed schoonmaken, alle losse stukken die je kunt verwijderen weghalen. Zoek de zool weer op.
Doe je best, mooi afrolpunt erin. hoppa

Ook goedemorgen .

Ter info:
De straal is de afgelopen 4 á 5 maanden niet aangeraakt met mes of wat dan ook. Erg verzonken valt reuze mee, ze loopt erop. Alle losse stukken, als je daarmee de velletjes aan de straal bedoelt, die snij ik er niet af, die gaan er vanzelf af tot nu toe.

Ik heb al staan krabben in de zool, geen losse massa behalve in de hoekjes bij de hielen. Daar kan dus iets af, de rest dus (nog) niet.

Een klein voorstelstukje zou ik ook wel op prijs stellen, zeker als je vanuit het niets adviezen gaat geven.

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:39

smurf schreef:
ik zit volgende week maandag en dinsdag erg in de knel met Morrie en tijd...... de enige manier om het op te lossen, is me ziek melden, maar dat is ook weer zo iets....

Kun je niet gewoon vrij nemen, nee zeker

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:41

vrij nemen is in het onderwijs geen optie vooral niet in een proefwerk- en vergaderweek (dat is dus ook het probleem)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:14

Smurf: Lastig

Gisterenavond voor ik vertrok vertelde de beheerster dat Opala stijf was en kort liep. (Zondag was ik even naar het strand geweest en heb ik haar een stukje in het ondiepe water laten lopen.) Toen ik dus gisterenavond op weg ging, liep ze idd heel moeizaam, echt griezelig, en naarmate de (stap)rit vorderde, ging ze weer als vanouds. Was wel even enge gewaarwording, maar gelukkig van tijdelijke aard. Had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik denk dat het gewoon kou op haar spieren is geweest.

Mosquito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:10

alle tips zijn welkom.....?
ik zeg alleen wat ik denk te zien op de foto.
als het niet gewaardeerd wordt ook goed.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:17

Tips worden best gewaardeerd, maar op internet blijft het lastig inschatten hoe de ervaring is van degene die de tips geeft. Dat geeft toch aan hoe serieus je een tip moet nemen.
Zoals je misschien wel weet lopen er op het gebied van hoeven immers een hoop prutsers rond

Niks persoonlijks dus.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:22

Ja alle tips zijn welkom. Wel is het fijn als je een klein beetje weet wie er advies staat te geven. Bekap je zelf ook, heb je een cursus gevolgd, wat voor paarden heb je? We zijn niet nieuwschierig maar we weten graag alles In ieder geval: welkom!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:24

opala schreef:
Smurf: Lastig

Gisterenavond voor ik vertrok vertelde de beheerster dat Opala stijf was en kort liep. (Zondag was ik even naar het strand geweest en heb ik haar een stukje in het ondiepe water laten lopen.) Toen ik dus gisterenavond op weg ging, liep ze idd heel moeizaam, echt griezelig, en naarmate de (stap)rit vorderde, ging ze weer als vanouds. Was wel even enge gewaarwording, maar gelukkig van tijdelijke aard. Had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik denk dat het gewoon kou op haar spieren is geweest.

Voordat je gaat rijden flink met een rubberen borstel over de spieren dan stimuleer je de doorbloeding en na het rijden ook weer.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:29

Mosquito schreef:
alle tips zijn welkom.....?
ik zeg alleen wat ik denk te zien op de foto.
als het niet gewaardeerd wordt ook goed.

Wordt wel gewaardeerd hoor, meerderen zien er meer dan 1 .

Algemeen: En ik verwacht toch ook wel een beetje kennis van degene die vraagt om commentaar, anders wordt de communicatie ernstig bemoeilijkt ook omdat de foto geen 3-dimensionaal beeld geeft, dus zelf de info kan combineren met de werkelijke toestand van de hoef. Zo voorkom je ook dat wanneer een prutser info geeft, er toch niets mee gedaan wordt.

Wat mij trouwens opvalt, dat je op de foto nog meer ziet, dan wanneer je gewoon naar de onderkant van de hoef kijkt.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:36

Goeiemorgen! Jossie, ik geef geen commentaar hoor! Ben een prutser Maar dat weten jullie allang...ik heb me ooit wèl voorgesteld!!

Mosquito: Welkom hier! Wat is je bekap ervaring? Wat voor paarden heb je? Wat doe je met je paarden? Ben oprecht benieuwd!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:46

Ik heb ook even niet gelezen zeg, lig ik meteen 5 pagina's achter. Maar goed, ik ben weer bij. Mooi hoor zo'n koeien BH, het is idd een witte..... een zwarte lijkt mij toch handiger ivm met vlekken enzo...

Mooie auto hoor Cooks! echt super! mooi kleurtje ook!

Ik mag ook op zoek naar een andere auto. De koppelingsplaten zijn echt zo goed als helemaal op, en nieuwe kost me 500 euro. Daarbij komt dat de auto mij gister bij de Ikea in Duiven heeft laten staan en niet meer wilde starten. Mijn vader heeft me daar toen opgehaald (45 minuten rijden!) en mij aangetrokken, gelukkig startte de motor toen weer. vervolgens is de schat helemaal met mij mee naar huis gereden, om er zeker van te zijn dat ik ook echt thuis aankwam. (weer 45 minuten rijden) om daarna pas naar huis te gaan (nog 30 minuten rijden). Ik heb hem maar een hele dikke knuffel gegeven. Echt super van hem.

maar ik heb hier dus wel een auto staan met waarschijnlijk een kapotte dynamo (a 100 euro). dat is dus echt te veel geld om in de auto te investeren, aangezien we niet weten hoe lang we nog in Duitsland wonen. Zaterdag gaan we dus voor een ander kijken.

Onze trailer trekken we trouwens met de auto van mijn vriend, een mercedes E240. Ik denk niet dat ik een auto ga vinden die de trailer ook mag trekken, maar wie weet... het is een beetje afhankelijk van wat we voor mijn auto terugkrijgen....

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:48

ja het topic dendert weer aardig door met een sneltreinvaart