[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:10

In je achtertuin

Surfen is ook heel leuk, maar niet zo leuk als paarden.
Golfsurfen is nog leuker... misschien is dat een idee, een woning aan zee in Spanje, met aan de ene kant een strand en aan de andere kant een flinke lap grond met een kudde paarden.
En eh..... iedere dag komt er een helikopter een bak geld afgooien om alles te kunnen betalen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:12

Dat laatste lijkt me nog het beste idee

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:20

Ik heb het boomloze zadel getest en gelijk gekocht

Na allerlei problemen met boomzadels bij Arabel is dit de uitkomst voor ons. Ook voor het paard van mijn zusje (waar we niet eens op konden rijden met boomzadel) is de boomloze de oplossing.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:29

In dit topic lijken me de positieve ervaringen ruim in de meerderheid

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:32

En toch wordt het hoogstwaarschijnlijk een boomzadel.

Vanilla heeft al ooit een boomloze op gehad en ze reageerde niet anders als wanneer ze geen zadel had: ze ging toen nog steeds liever onder een stoomwals liggen dan dat ze iemand op liet stappen.

Maar dat is meer een psychologisch probleem. Een paar dingen die mij overtuigd hebben: Ik heb het Eddy Modde via de mail gevraagd, die zei:

"Een boomloos zadel is een goed alternatief en beter dan een zadel met boom wat niet goed past. Op de lange duur is een goed passend zadel met boom beter."

En een boom is, als ik het goed begrijp, juist om de druk van de ruggewervels af te halen en gelijker rondom te verdelen. Ik zie zelf niet echt in hoe een boomloos zadel de druk goed kan verdelen, ik ben bang dat ik uiteindelijk de ruggewervels beschadig.

Bijkomend voordeel: als ik een boomloos zadel koop kunnen mensen mij makkelijk in het hokje "natural' duwen en ik heb het niet zo op hokjes

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:33

Bah, ik kan mezelf er niet toe aanzetten dat ik ga koken...erg zeg...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:36

Een boomloos zadel (of liever gezegt de pad) houdt de rugwervels geheel vrij.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:38

Ik word zo blij als ik Anouar zie. Hij heeft zolang niet echt lekker in z'n vel gezeten, hij was sloom, vutloos, mager. Nu straalt hij gewoon. Je wil niet weten wat voor goeds dat met mij doet. Ik kan het wel van de daken schreeuwen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:38

ja Eddy is niet voor boomloze zadels, dat is me helaas bekend, ik zal het volgende week ook nog wel een aantal keren horen hoe slecht het voor Morrie is....... hij weet alleen niet dat ik nooit rijd.....

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:42

Dan vertel je het hem
Ik ga nu toch echt iets op het vuur flikkeren.

Wie gaat er morgen mee naar de open dag van de paardenmelkerij in Sprang Capelle?
Wat is er toch gebeurt met die goede oude oertijd, dat je even een bos in liep om wat vruchten van een boom te plukken en dan had je je avondeten al geregeld?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:45

Vruchten van de boom plukken in het bos
Oke, dit was vast voor mijn tijd.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:46

dat was zeker de tijd dat ze vrouwen aan hun haren in het hol sleepten....... heb ik net niet meegemaakt

ik hoop dat ze niet al te lang werk hebben met dat raam in de auto te zetten, moet morgen zoveel regelen.... met auto......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:51

Ik heb aardbeien, frambozen en druiven in de tuin, alleen de frambozen worden steeds bruiner

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:52

Morrie schreef:
dat was zeker de tijd dat ze vrouwen aan hun haren in het hol sleepten....... heb ik net niet meegemaakt

ik hoop dat ze niet al te lang werk hebben met dat raam in de auto te zetten, moet morgen zoveel regelen.... met auto......

Nou, als ik die verhalen over je ex zo lees... zou ik toch anders denken.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:56

Eddy moet niet praten over dingen waar hij geen verstand van heeft. Wat een onzin zeg, over boomloze zadels.

djodjodjo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:57

Kan je ook nog andere merken dan barefoot testen?

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:58

Even voor de duidelijkheid, alleen het stukje tussen aanhalingstekens is van Eddy, de rest is dus wat ik zelf 'overpeins'.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:02

Dat was mij wel duidelijk arno, maar ik erger me verschrikkelijk aan dit soort uitspraken. Het is duidelijk dat hij zich niet in het concept boomloos heeft verdiept, maar doet er wel allerlei onware en ongenuanceerde uitspraken over. waarschijnlijk gaat hij je dan de pegaso aansmeren.

Blijkbaar zeggen mensen liever allerlei dingen die niet waar zijn, dan dat ze zeggen dat ze het niet weten omdat ze zich er niet in verdiept hebben.

Zo ook een vriendin van me, ze vond dat ik met de barefoot Walter's rug zou verpesten want dat had haar instructrice gezegd. Ze heeft een goede instructrice, maar blijkbaar moet die zich ook gewoon bij lesgeven houden, zoals Eddy ook zou moeten doen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:05

Ik ben het met je eens Wendy.

Bovendien krijg je bij barefoot de kans om zelf te testen, bij de meeste engelse zadels krijg je dat niet, iig geen week

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:07

Nee, dan komt het busje van de zadelpasser voorrijden, die gooit een aantal zadels op de rug van je paard. 'toevallig' past het duurste zadel dan het beste, je krijgt nauwelijks de kans om er zelf ook even op te gaan zitten en mag je nog 50 euro neertellen ook.

Morrie

Re:

ken je Eddy eigenlijk Wendy???? Ik wel en hij is echt niet iemand die ondoordachte dingen zegt, noway, hij heeft echt verstand van zadels, hun werking en hoe ze horen te liggen, daar ben ik van overtuigd, ook dat hji zich daarin verdiept heeft! Ik zou zeggen, maak eens kennis met hem en ga eens met hem in gesprek, zou erg interessant kunnen zijn!

Lenneke_

Re:

djodjodjo schreef:
Kan je ook nog andere merken dan barefoot testen?

Hier kan je twee soorten Startrekk testen
www.trekkingsaddles.com en nog andere, maar die zijn niet boomloos

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:09

Pffffffffffff af en toe denk ik: ik blijf wel naast het paard lopen...
Ik heb eindelijk wat aardappels opgezet! De rest zal spoedig volgen...

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:11

Morrie schreef:
ken je Eddy eigenlijk Wendy???? Ik wel en hij is echt niet iemand die ondoordachte dingen zegt, noway, hij heeft echt verstand van zadels, hun werking en hoe ze horen te liggen, daar ben ik van overtuigd, ook dat hji zich daarin verdiept heeft! Ik zou zeggen, maak eens kennis met hem en ga eens met hem in gesprek, zou erg interessant kunnen zijn!

Ik ken Eddy niet nee en ik denk dat het ook niet gaat gebeuren. Teveel dingen aan die man die me tegenstaan.
Misschien heb ik het wel helemaal fout hoor, zou best kunnen. Ik baseer mijn oordeel alleen over wat anderen over hem vertellen, en das natuurlijk eigenlijk niet zoals het hoort

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:11

Nu pas eten
Ik was allang omgerold van de honger.