De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:43

Antheman schreef:
Cookies schreef:
Nee dat moet ik ook nog doen. Maar Bob heeft wel E achter B dus die mag chaufferen. Ik moet eerst Ves inrijden dan kom ik bij hobbelen. Niet meer met Ponto van die lange ritten.

Gaaf hoor!

Maar ik vroeg het eigenlijk aan Ara Moet ik ook maar goed quoten.

ja dat is goed!! Leuk!!
Als Bessie psychisch toe is aan iets langer op de trailer staan kom ik naar je toe
Zag nog foto's van Andor, who wat is dat toch een lekker ding.

E achter B

Nee, bij bepaalde combinaties heb je dat niet nodig. Eigenlijk heb je E alleen maar nodig voor 2 paards trailers.

Als het max. laadvermogen niet hoger is dan het ledig gewicht van de auto en het max.laadvermogen +lediggewicht van de auto < 3500 kg is B voldoende.

Trailer van Smurf weegt 600 kg + 700 kg paard = max laadvermogen 1300 kg
Auto pappie en mammie weegt= 1395 kg

bijelkaar niet meer dan 3500 kg, dus het kan makkelijk. De auto is 95 kg zwaarder dan het max laadvermogen van de trailer... Even in formule taal

MLVT < LGA
MLVT + LGA <3500

MLVT= maximaal laadvermogen trailer (gewicht trailer + wat erin kan)
LGS = ledig gewicht auto

Staat ook ergens een sticky op bokt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:45

Citaat:
EX-Trailer van Smurf weegt 600 kg + 700 kg paard

andersom Ara: trailer = 700 kilo en er mag 600 kilo geladen woren (hij is ooit teruggekeurd geweest in het verleden, want in België mocht er 2 ton op), aangezien Morrie 750 weegt, mocht ie er niet eens meer in....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:47

nou ja er was iets met 6 en 7 honderd heb hier het kentekenbewijs niet bij de hand. Anyway mijn arabje past er makkelijk in met zijn fijnbesnaarde elegante lijfje...

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:49

... en dan kan je als je een licht paardje hebt...zoals ik... ook nog voor een trailer kiezen die 'laag' gekeurd is.. oftewel die maar een max totaal laadvermogen van bv 950 kg heeft... (trailer die 500 kg weegt.. en dan mag je er om aan dat maximale totale laadvermogen te komen een paard van 450 in vervoeren!!) en dan mag je met een auto van 950 kg zonder E rijbewijs rijden!!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:54

maar of je dat ook zou willen... ik zou geen trailer met paard achter een auto van 950 kilo durven knopen....

Mijn Trajet zou volgens de papieren 2 ton kunnen trekken, maar in de praktijk kwam ik op de snelweg met 1500 kilo niet boven de 60, die auto ging er dus direct weer uit..... echt doodeng....

De Multipla trok het perfect, zelfs overbeladen voelde je niet eens dat er iets achter hing en kon je moeiteloos 100 rijden..... (mag niet, weet ik, maar met inhalen kan het handig zijn)

Ik heb ook veel met een Opel Montery gereden met 2 dikke Norikers in een loodzware Ifor Williams trailer, voel je niets van.... Volvo V70 ging ook perfect.....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:05

ah welnee joh gewoon met beleid rijden

achter die auto van mijn ouders voel je het ook niet *oeps* arme bessie achterin ik ging steeds ff te snel optrekken de rotonde uit..

mijn moeder vind het zielig om paarden in een trailer te vervoeren.. *zucht*

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:06

Ik heb met mijn opel astra station een tinker-tank in een trailer probleemloos een behoorlijk steil dijkweggetje opgetrokken... Zou ook niet één twee drie met Bruut in een trailer achter deze auto naar de veluwe rijden.... maar kleine stukjes is echt ne pas de problème! (Niet dat het mag... want de gemiddelde trailer is zwaarder gekeurd dan het gewicht van mijn auto en ik heb geen E rijbewijs! )

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:13

Jossie schreef:
nienke07 schreef:
...maar geen dadels en vijgen zeker???

Neuh... snelle suikers, dus foute koolhydraten . Zelfs in fase 2 nog niet toegestaan...

Jossie: doe jij eigenlijk aan dat SB-dieet???
*herinnert zich eetfoto's van Jossie met grote schaal pasta en boerenkool met worst... *

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:16

Citaat:
mijn moeder vind het zielig om paarden in een trailer te vervoeren

ik ben er ook geen voorstander van, ik ga met Morrie op cursus van de zomer, maar hik erg tegen het vervoer aan.... ik heb er genoeg vervoerd in m'n leven (en ook over grote afstanden) om te weten hoe traumatisch het kan zijn

Ik rijd altijd als een oud wijf met een paard in de trailer, ik doe altijd net alsof er een ladin gkostbaar porcelein achterin staat en ga met een slakkengang over verkeersdrempels en rotondes

Niets zo vervelend als wanneer je auto het letterlijk niet trekt en je niet met het overige verkeer mee kan komen......

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:19

nienke07 schreef:
Jossie schreef:
Neuh... snelle suikers, dus foute koolhydraten . Zelfs in fase 2 nog niet toegestaan...

Jossie: doe jij eigenlijk aan dat SB-dieet???
*herinnert zich eetfoto's van Jossie met grote schaal pasta en boerenkool met worst... *

Helaas, helaas, ook mijn gestel heeft bijna de 30 bereikt ! Ik heb al jaren problemen met mijn bloedsuikerspiegel (gaat als een jojo op en neer, bij voorkeur van 2 naar 6 en terug) en ik hoop hiermee dit nu eindelijk onder controle te krijgen.

Ik dronk eigenlijk altijd een liter (minimaal) cola per dag en dan is het
jojo-effect te doen, maar ik begin nu serieus aan te komen, dus vandaar...

Ik ben me nog aan het inlezen, ga morgen beginnen

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:22

Aha! ... laat je je bevindingen weten (als je ingelezen bent ) Ben benieuwd.. misschien voor mij toch ook handig om het boek aan te schaffen!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:24

ik heb de 3 boeken geleend van een collega, die me zelfs gaat coachen, want hij had voor zijn cursus coaching nog een test-case nodig
dus als ik een hongerklap voel aankomen, bel of sms ik Willem...... en die komt dan een peptalk houden

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:31

Ik vind die hongerklap niets leuk! Overviel me gister echt weer... had er de hele week geen last van gehad! Vandaag nog een beetje de nasleep... gelukkig kiwi en mandarijnen mee....en voor tussen de middag een hele grote bak gadogado (restje van zaterdag ...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:34

jij zit dus al in fase2, in fase 1 mang je absoluut nog geen fruit of noten....... dat is pas echt afzien, afgezien van bloemkool. worteltjes en broccoli en eieren mag je gewoon eigenlijk niets....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:37

Jossie schreef:
Ik dronk eigenlijk altijd een liter (minimaal) cola per dag en dan is het jojo-effect te doen, maar ik begin nu serieus aan te komen, dus vandaar...

weet je hoeveel suiker daar in zit... ongeveer 15 procent van het volume is SUIKER en nog maar niet te spreken over fosforzuur.. je tanden joh!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:38

fosforzuur, dat klink naar, zit dat ook in cola light (dat mag weer in fase 3 over een half jaar ofzo) ????

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:42

nienke07 schreef:
....en voor tussen de middag een hele grote bak gadogado (restje van zaterdag ...

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:44

Ik geloof niet dat ik in fases ga... ik heb 'gewoon' veel koolhydraten uit mijn menu geschrapt! Dus geen brood, pasta, rijst, aardappelen en zowiezo geen geraffineerde suikers en verder dus ook een beetje oppassen met andere suikers.... Ik hoef ook geen kilo's kwijt.. wil alleen van die achterlijke hongerklap achtige verschijnselen af.. (mega-snaai-trek-buien en flauw, moe en slap enzo!)
dussss...

'trek' recepten van www.southbeachforum.nl ... daar staan ze per fase! Héél handig.. en lekker!

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:47

Sorry... .net moet het zijn....

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:48

...en hij is uit de lucht geloof ik... lekker dan....

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 16:49

*hello wall*

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:02

Arabesk schreef:
Jossie schreef:
Ik dronk eigenlijk altijd een liter (minimaal) cola per dag en dan is het jojo-effect te doen, maar ik begin nu serieus aan te komen, dus vandaar...

weet je hoeveel suiker daar in zit... ongeveer 15 procent van het volume is SUIKER en nog maar niet te spreken over fosforzuur.. je tanden joh!!

Ik weet het, Ik weet het...
Maar dit hield me de afgelopen 5 jaar op de been en nu is het dan zover dat mijn vetcellen bedacht hebben dat ze al die suikers gaan laten zien aan me .
Gelukkig heb ik het gebit van mijn paps geërfd, met mijn moeders gebit had ik al lang en breed een kunstklapper gehad!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:07

smurf schreef:
fosforzuur, dat klink naar, zit dat ook in cola light (dat mag weer in fase 3 over een half jaar ofzo) ????

yep
gewone cola is trouwens nog altijd minder slecht dan light....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:19

Klepperdeklepperdeklep

@jossie: de onderkant vind ik er niet verkeerd uit zien. Idd de hoekjes bij de hielen wat "opkuisen" maar verder niet veel mis mee. De buitenkant flaret idd behoorlijk. Ik zou daar aan de onderkant toch een stukje hoefwand weghalen en een enorme mustangroll erin vijlen. Meer niet. Dan gaat de druk er een beetje af, misschien.

Heb vanmiddag een appelkoek op. SLECHT!

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:20

huh... maar daar zit toch wel gewoon (nog meer) suiker in??