[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:29

hij is gewoon breed..... soort body builder figuur

Navanja

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:51

jaaaaa goed idee

kus navanja

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:34

gouda schreef:
hi hij parelli verplicht op die stal. Moet je zeker stalovereenkomst tekenen ofzo. Maar goed weet je tenminste wel dat je als dressuurpikkie daar niet hoeft te gaan staan.

Heeeeel misschien moet mijn paard ook verkocht worden kan haar niet bieden wat ze nodig heeft. Dan komt er denk ik ook een rustige koudbloed (haf ofzo) maar norikers zijn denk ik weer te sterk/sterker vermoed ik.

een rustige koudbloed. haf of zo. laat me niet lachen. ik ken haflingers die alles behalve rustige koudbloeds zijn. en ze hebben nog een nadeel. ze zijn vaak erg intelligent.

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:30

Gouda: Geniet eens van je paard of hak de knoop eens door. Ik bedoel het niet kwaad zoals het misschien overkomt, maar een paard heb je voor je plezier of niet, er is geen tussenweg, tenminste zo hoort het niet te zijn voor je paard en jezelf niet.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:33

ja en snel!!! rustige haflingers ben ik ook nog nooit tegengekomen...

Waarom kun jij je paard niet bieden wat ie nodig heeft, wat wil je paard dan wat jij niet wilt. Lijkt mij een beetje de omgekeerde wereld

opalaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:46

Dat je wel eens twijfelt aan de aankoop van je paard is normaal, had ik ook en heb ik nog wel eens , maar heel even hoor. Maar wanneer het meer last dan lust is, dan moet er toch echt gehandeld gaan worden. Moet niet van mij, maar van jezelf.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:37

ideale Haf in de aanbieding:

Mooi!!! Lange manen, ideale zadel erbij
Cool in zijn hoofd (NOT!!!) schrikt van ieder zuchtje
Lekker sloom (NOT! Behalve bij t wegrijden en daarna moet er gescheurd worden)
En inderdaad knetterslim

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:20

Haha, ik ben inderdaad ook nog maar weinig rustige haflingers tegengekomen.
Ja, die geen zin hebben om te willen lopen en op alle mogelijke manieren proberen daar onderuit te komen

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:35

Mja, rustige haflingers...
Ik ken er een die relatief rustig was, totdat hij brievenbussen ziet . Verder doet ie geen stap verkeerd.
Mijn vorige merrie Son was cool en collected, net zoals Kate nu. Absoluut bomproof, behalve als het ze uitkomt om dat niet te zijn en dan heb je een probleempje van 500 kg in je nek . Ik weet niet wie er ooit bedacht heeft dat een haf rustig en braaf is. De mijne is (en in Son's geval, was) stronteigenwijs, voor de duvel niet bang, eigengereid en erg lief (voor mij, tegen de rest van de mensheid zeggen ze KILL als ze iets van hen willen ). Leuk ras!!!

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:44

Kaylee heb ik gekocht als recreatiepaard ze was toen 'al' 12 en vrij rustig (zeg maar beetje sloompies). Ik wou liever weer een jonge tuiger maar omdat ik al jaren in de lappenmand zit en bij mij een chronische ziekte werd vastgesteld heb ik gekozen voor een ouder en rustiger paard. Helaas kreeg kaylee na 4 dagen al een ongeluk en ben ik eigenlijk nog steeds met haar aan het modderen. Ze vind het recreatiebestaan maar niets (dag vrij, half uurtje rijden in de bak en buitenrijden) en word daardoor vooral in de winter sjago en gaat er lichamelijk niet echt op vooruit. Het is blijkbaar een paard die aan het werk wil graag en dat kan ik haar niet bieden en dat eeuwige gelongeer aan bijzet e.d. word ik ook best wel zat. Merk als er iemand opstapt die wel goed kan dressuren (ik mis talent, kracht, ben scheef en mis energie) ze helemaal opleeft. Zet ik er even stil (uiteraard komt ze er ook in de winter uit) gaat het weer slechter met dr rug en nek ze heeft gauw een blokkade. Gaat het een week goed met mij en of/haar zakt het weer in. Paar weken terug had ze een blokkade in dr rug (liep met 1 achterbeen te slepen) maar moest blijven werken, helaas had ze spierpijn (weet de reden niet precies maar ze is door het draad gegaan en over een hek gesprongen omdat ze alleen gelaten werd en dag ervoor was ze ruim een uur gedressuurd) en heb ik haar rustig aan de gang gehouden maar afgelopen weekend liep ze op de weg weer zo te slepen met een achterbeen Omdat ze zich bij mij verveeld als ik in de bak rijd (vind dat dressuren ook niet zo leuk omdat ik al moe ben als ik dr op ga en liever wat buitenrijd of wandel) gaat ze lopen vervelen (staken, steigeren, schrikken etc.) ze is super intilligent en werklustig en het wil gewoon niet. Had er in augustus een jaar en verlang eigenlijk stiekum terug naar mij oudje ook al is ze in de omgang heel lief. Valt gewoon tegen dat je een recreatiepaard dacht te kopen en ze gewoon nog steeds voor je gevoel iedere dag MOET trainen omdat het anders weer fout gaat of ze het niet naar dr zin heeft. Kan de knoop niet doorhakken alleen doe nooit zomaar een dier weg maar vind gewoon dat ik niet goed voor dr zorg en dr tekort doe.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:53

Weet idd dat tegenwoordig de haffen meer 'luxe' gefokt worden met meer arabier erin. Maar wat ik mij van vroeger kan herinneren waren haflingers toch wat rustiger en koeler in het hoofd dan de gemiddele kwpn-er en meer het type wat er niet zo om maalt een dag vrij in de weide of paddock te hebben. Ok een stuk sterker en eigenwijzer dus waarschijnlijk ook niet voor mij bestemd.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:58

Een hobbelpaard misschien ?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:10

Ja kan ik ook mee wandelen.
Vind het zorgen voor een paard nog steeds heel leuk, iedere dag erna toe poetsen, wandelen, buitenrit. klein sprongetje etc. Maar bijna iedere dag een uur dressuren dat wil gewoon niet. Met mijn vorige paard kon ik wel goed overweg dus misschien moet het gewoon weer een afgekeurd manegepaard worden.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:14

koop een Noriker, er zitten heel rustige en kalme exemplaren bij, even goed nar de bloedlijn kijken en van dressuren willen de meeste norikers niets weten........

*tip* neem er niet eentje uit de elmar lijn...... die heb ik, zijn wat moeilijk te hanteren maar uit de vulkan lijn

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:00

smurf schreef:
koop een Noriker, er zitten heel rustige en kalme exemplaren bij, even goed nar de bloedlijn kijken en van dressuren willen de meeste norikers niets weten........

*tip* neem er niet eentje uit de elmar lijn...... die heb ik, zijn wat moeilijk te hanteren maar uit de vulkan lijn

Is de Vulkan lijn de tiger-lijn? Ik ken namelijk een tigertje, van een vriendin van me. Enorm lief beest, erg aanhankelijk en af en toe een streek (maar zonder streken is een paard ook niet zo leuk, toch?).

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:19

nee de Elmar lijn is de Tiger lijn, staan erom bekend dat ze zo stronteigenwijs zijn...... Morries vader is Tiger daar heeft ie z'n streken van.....en die kerel die op de foto erbij staat is geen 1.50.......

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:32

Aha, Ik dacht dat de gestippelde Norikers allemaal uit dezelfde lijn kwamen en dat die de Vulkan-lijn heette... Weer wat geleerd .

Overigens zou ik best een Noriker willen, ik hou wel van paarden met body en sinds mijn vriendin dat kleine gestippelde mannetje heeft ben ik weg van dit ras! Maar ja, geen ruimte en vooral geen tijd... jammer hoor. Wie weet in de toekomst ooit eens...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:35

op deze site staan alle bloedlijnen beschreven, maar soms gebeurt er iets raars, onze dekhengst in Nederland heet Tommy Vulkan en hij is helemaal gespikkeld..... maar wel met een echt Vulkan karakter gelukkig!

Handig hoor een Noriker, als het te drassig is om ergens met de trekker in te kunnen, knoop je de Noriker voor het landbouwapparaat

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:42

Misschien is dat hét argument om mijn manlief over te halen... Hij is veehouder en baalt van het natte weer op dit moment (aangezien hij zijn landwerk niet kan doen) .

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:58

er zitten bij jou in de buurt behoorlijk wat Norikers, ik weet niet precies waar, want ik zit bij de andere Norikerclub... maar ze zullen allemaal wel op Paard&Koets aantreden volgende week (ik niet)

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:25

Grappig, ik ken er maar eentje. Ik ga eens opletten of ik er nog meer kan vinden in de buurt!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:27

die ene die jij kent, is bij ons weer niet bekend..... wilk je es vragen of die mensen contact willen met 1 van de 2 Norikerverenigingen in Nederland?

johnnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:32

smurf schreef:
nee de Elmar lijn is de Tiger lijn, staan erom bekend dat ze zo stronteigenwijs zijn...... Morries vader is Tiger daar heeft ie z'n streken van.....en die kerel die op de foto erbij staat is geen 1.50.......

Smurf, volgens mij heeft je pc een probleempje. Die laatste zin is amper te lezen enkel in quote

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:33

mijn laptop is net gerepareerd, ik denk dat jij een nieuwe bril moet

johnnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:35

Nou morgen direct naar Hans [list=]Anders
Laatst bijgewerkt door johnnie op 04-11-05 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt