Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CurlyCoat schreef:Ik zou graag met mijn nieuwe verzorgpaardje (1 jarige hengst) ook met parelli willen beginnen.
Heb zelf niet echt veel ervaring hier in, iemand tips hoe ik hier het beste mee kan beginnen?
Moet ik boeken gaan kopen of online ergens inschrijven oid?
Of toch echt les nemen (al kan ik niet echt iemand hier in de buurt vinden die lessen geeft).
Sonja89 schreef:Hoe gaat het hier met het herfstachtige weer? Ik kom tot de ontdekking dat grondwerken ook met deze weersomstandigheden ideaal is, koud krijg ik het niet...![]()
Zondag weer een les gehad met mijn LBI die steeds extraverter begint te worden, we zijn begonnen aan travelling cirkels en de change of direction.
Met mijn jonkie ben ik nog lekker aan het prutsen met follow the rail en patroontjes daaraan toevoegen, het worden al echte parellipony's
Sonja89 schreef:Haha je hebt gelijk, dat is het! Oh ik ben wel benieuwd naar je vlogs, kan ik mezelf ergens abonneren?
Joyce_Ma schreef:Vandaag mijn eerste Parelli-les gehad en het was echt super leuk. Mijn knappe pony pakte het snel op.
Ik merkte alleen wel dat hij het met deze waterige kou snel koud kreeg (geschoren, had tijdens de les wel een zweetdeken op). Helaas kunnen we bij ons niet in de binnenbak oefenen, dus we moeten buiten ons ding doen. Zweetdeken was vandaag dus niet voldoende.
Hoe doen jullie dat? Zijn outdoor deken aanhouden lijkt me niet echt een optie, omdat met de cirkling game denk ik in de weg gaat zitten. Kunnen jullie een (soepele) warme en waterdichte deken aanraden?
Sonja89 schreef:Mooie uitdaging Wendy! Ik heb gisteren toevallig nog even geoefend met de F8. Mijn paardje gaat daar dan echt heel hard en serieus over nadenken en kijkt me de hele tijd aan: bedoel je dit? Bedoel je dat? Deze kant op? Echt ideaal voor de connectie en teambuilding
Wat mijn instructrice als tip gaf was mijn handen met leadrope erin op mijn buik houden om te voorkomen dat ik per ongeluk toch ging leiden.
woepsie90 schreef:Bedankt!!
Nog een vraag: ik heb gebrande parelli dvd's van iemand geleend en op de disc "level 1 - 7 games" staat een introductie, snelle uitleg van het concept met een paard dat dit al kan, simulaties van elke game zonder paard met oa problemen oplossen en een afsluiting wat je met die games allemaal kan (creatief zijn etc).
Is dit echt heel level 1 of bestaan er meer onderdelen? Zit erover te twijfelen om mijzelf in te schrijven bij Savvy, krijg ik dan de volledige level 1 training (online) op papier?
xxdomiixx schreef:Als ik denk aan revalidatie met parelli, dan denk ik aan mentale revalidatie van het paard of dat het paard momenteel geen hele zware dingen mag doen waardoor je met parelli makkelijk wel kleine dingen kunt oefenen. Ik hou zelf vlogs bij van wat ik met mijn paard doe (parelli basis) misschien krijg je daar een beetje een idee bij. Mijn paard was echt een manege paard, wilde niet mee denken en vond niks leuk en nu heb ik bijna altijd een nieuwsgierig paard