sanne83 schreef:Ik begrijp nog steeds niet helemaal hoe (en waarom) je het paard op dit moment een klap voor z'n kanis wil geven
Nogmaals, dit moment kómt er bij mij niet.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fellor schreef:Mijn ervaring is dat alle mensen die zichzelf zo duidelijk niet nh verklaren en heel hard roepen er irl echt zeer weinig van bakken. Ze hebben allemaal paarden die totaal geen zin hebben om iets met ze te doen, geen extra randje expressie hebben en ze kunnen geen van allen in vreemde situaties op een ontspannen manier met hun paard omgaan.
Anoniem schreef:Ik vind het wel normaal dat mijn paarden geen anderen omver lopen wanneer ik met ze train of rijd. Dat vind ik toch wel in de basis van veiligheid zitten.
Citaat:Ook als dat wil zeggen dat mijn paarden dan even op twee dingen tegelijk moeten letten. Als ik met ze over straat ga wil ik niet dat ze bijvoorbeeld opzij springen uit ongehoorzaamheid bovenop een fietser. Dat zou mooi worden ...
Citaat:Soms moet je een paard trainen in de situatie waarin zich het probleem voordoet. Verkeersmak maken doe je ook in het verkeer.
LDRD schreef:En nogmaals Fellor, ik zou niet in deze situatie raken. Hier zou hij absoluut van mij geen klap voor zijn kanis gekregen hebben, maar netjes afgevoerd worden naar huis.
Pieteritus1 schreef:wat hierboven gezegd wordt om je paard achterwaarts te laten gaan door aan het touw te gaan liggen zwiepen/morrelen, daar moet ik toch echt wel even van achter mijn oren krabben.
Sorry, maar een beetje een opgevoed paard kent mondelinge basiscommando's waarbij 'terug' en 'om' gewoon standaard zijn.
Daar heb je geen NH voor nodig, maar 3 hele andere, elementaire dingen:
1. discipline
2. gezond verstand
3. kennis van paarden
LDRD schreef:Volgens mij is het maar goed in het geval van het filmpje dat een paard maar een beperkt denkvermogen heeft.