De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:40

Die steunsels had ik inderdaad ook al gespot en daar ga ik mij vanmiddag eens over buigen. Ik vijl trouwens (nog) niets aan de hoefwand hoor, dat doet Kate zelf in het zand .

Het is jammer dat ik geen foto's heb van oktober 2004 toen ik haar net had. De vorige eigenaar heeft haar zelf gefokt, ze is opgegroeid in een natuurgebied en heeft dus de eerste 3 jaar van haar leven geen smid gezien. Die hoeven zagen er vergeleken met nu niet uit! Alles flares, scheuren voor tot aan de kroonrand en geen zichtbare zool, slechts steunsels. Nu Kate's hoeven redelijk op peil lijken te zijn, wil ik zelf ook wat meer doen. Alhoewel ze zelf ook al veel bijhoudt op het beton (onderkant) en zand. De smid kon er de vorige keer weinig afhalen aan de hielen en steunsels, misschien is ze iets te behoudend geweest.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:51

ik hoorde gisteren ook nog iemands iets leuks zeggen op stal:
Citaat:
mijn paard heeft energie voor 10 maar geen conditie, geen hem maar minder hooi en dubbel brok.....

*yeah* right*.... helemaal nu ze voorlopig stalarrest hebben, dat wordt nog leuk.....

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:52

Ja Smurf ongeduld wordt bestraft . Conditie opbouwen met voeding, is voor mij ook nieuw ja

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:53

zo denken ze echt hoor, op een boxen staat: minder hooi ivm dikke buik....... bij Morrie staat: méér hooi en geen brok

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:56

Sommigen hebben langer nodig om een veranderd inzicht te krijgen

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:58

Ow.. dan zal Bruut wel een reuze conditie hebben! Hij staat op onbeperkt hooi (hij eet samen met Tommie 3 balen in de week!)

Enne Oop.... Het is een onwijs lekker ding, mijn toy-gorilla! Maar naam en adres komt niet op internet!

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 12:59

nienke07 schreef:
Enne Oop.... Het is een onwijs lekker ding, mijn toy-gorilla! Maar naam en adres komt niet op internet!

Je hebt groot gelijk, zou het raar vinden als het anders was

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:06

Ha Jossie ,bedankt voor je moeite!

Ik vind de flares nogal behoorlijk! Vooral linksvoor!
Daar mag echt flink aan de onderkant van de hoefwand weg worden geraspt. Je ziet het ook terug in de witte lijn ,die is behoorlijk verbreedt.

De steunsels vallen wel mee hoor Gewoon effe je renet erlangs en het is weer weg.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:09

Oop: kleine correctie... mijn gorilla komt niet met naam en toenaam op Bokt!! Op internet is hij reeds ruimschoots vertegenwoordigd! Ik geloof dat bij Google 10 pagina's omhoog komen als ik zijn naam intyp!! Maar Bokt gaat hem een paar stappen te ver....dussss!

Even nav de vraag van Am: Met deze SB-er gaat het goed hoor! Ik voel me best.. val overigens geloof ik niet af... maar zeker weten doe ik het niet, want ik heb geen weegschaal! Vind het eten overigens wel errug lekker! Ontdekte alleen dat ik stiekem toch nog wel wat suiker eet...want gister op stal vijgen en dadels bij de koffie ... mèn...die dingen zijn ZOET!!!! Maar wel lekker!
Misschien toch eens een weegschaal aanschaffen!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:11

Goed zo Nien!

Man en ik hebben besloten om gewoon wat minder te eten ,en dan met name de koolhydraten te verminderen. Gaat heel best zo.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:12

Dadels zijn vrij hoog in GI, maar verse vijgen (dus niet gedroogd) niet!

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:15

Waren gedroogde vijgen ....

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:16

Wendy schreef:
Dadels zijn vrij hoog in GI, maar verse vijgen (dus niet gedroogd) niet!

GI?? Was dat?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:22

Glycemische index, geeft aan hoe snel je bloedsuikerspiegel stijgt na het eten van een bepaald product.
Bij de meeste low-carb dieten is het de bedoeling dat de bloedsuikerspiegel zo laag mogelijk blijft en zowat niet schommelt. Dus hoe lager de GI van een bepaald product hoe beter.

De meest uitgebreide lijst van producten en bijbehorende GI is hier te vinden http://www.mendosa.com/gilists.htm

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:23

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:40

Antheman schreef:
En merk jij dan iets van Kinke met rijden , nu ze haar plaats heeft moeten afstaan?

Geen idee, heb al maanden niet gereden. Eerst m'n nieuwe huis op orde en dan lekker weer Centered Riding les volgen

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:47

Wendy schreef:
Glycemische index, geeft aan hoe snel je bloedsuikerspiegel stijgt na het eten van een bepaald product.
Bij de meeste low-carb dieten is het de bedoeling dat de bloedsuikerspiegel zo laag mogelijk blijft en zowat niet schommelt. Dus hoe lager de GI van een bepaald product hoe beter.

De meest uitgebreide lijst van producten en bijbehorende GI is hier te vinden http://www.mendosa.com/gilists.htm

hihi.. ik vroeg me al af waar gister opeens weer die 'hongerklap' verschijnselen vandaan kwamen! Van de vijgen en de dadels dus!

Nou ja...hongerklap lost zich prima op met een gekookt eitje (Mac, thanx voor de tip!)

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:48

Ingewikkeld dieet dames!

Als t maar helpt (tegen de vermoeidheid of de kilooos of wat dan ook)

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:49

Kinke schreef:
Antheman schreef:
En merk jij dan iets van Kinke met rijden , nu ze haar plaats heeft moeten afstaan?

Geen idee, heb al maanden niet gereden. Eerst m'n nieuwe huis op orde en dan lekker weer Centered Riding les volgen

Wel lekker gespeeld?

Kinke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:51

zelfs dat niet
af en toe eens een borstel erover en als ik mazzel heb ff knuffelen (Kinke is niet echt een knuffeldier)

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:53

Wordt er eigenlijk al gespeeld daar, kinke? of hou je het nog even bij knuffelen?

*edit*
Mac!! Had jij afgelopen zaterdag nou nog bezoek?? En????

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:13

Citaat:
hongerklap lost zich prima op met een gekookt eitje

maar dat vinden ze op m'n werk niet acceptabel evenals blikje tonijn... ivm stank....

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:15

En kaas en worst?

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:15

Handje nootjes helpt ook heel goed!
(maar je moet het wel zo willen doen en dus ook investeren in tijd en geld.....Broodje is soms simpeler en goedkoper! )

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:31

Even wat anders:
Een parelli touwhalster heeft aan de keelknoop een leertje... Ik heb een nieuw touwhalster voor Bruut in de maak... één speciaal voor bij mijn horsemanshipreins, zodat ik degene waar de reins nu aan zitten, weer kan gebruiken met mijn bijpassende teugels met klipjes, zonder steeds met die knoop te hoeven frunniken... Nu zat ik te denken om in plaats van een leertje er wat aan te hangen wat bij Bruut past... ik dach misschien een bij hem passende half edelsteen? Hebben jullie nog leuke ideeen??
Ik hoor ze graag!