[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:27

Ja.
Maar dat zou betekenen dat ze dus allergisch is voor uv stralen... Verdrietig
(in combinatie met klaver of ander grasachtig spul)

Zaterdag gaat ze naar een ander stuk wei,hopelijk helpt dat.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 07:28

Citaat:
Steffi v/d Laar

van der Laarse, http://www.steffivanderlaarse.nl/

dat is de holisitisch DA die ook bij Morrie is geweest, ze is heel goed,maar heeft het erg druk........

het is heel vreemd, als ik moet werken vervloek ik het vroege opstaan en als ik vrij ben weet ik niet hoe vroeg ik uit bed moet omdat ik het zo druk heb

Dit weekend komt er ook een grote update op de site van Wanda.......

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:02

ik ben benieuwd els naar de update!

TL: dat zou wel balen zijn... maar gelukkig is het dus niet iets dodelijks ofzo Lachen misschien moet je haar alleen zo'n uv deken op doen... niet natural he

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:14

Goeiemorgen

TL, eet Femke ook heel veel distels/distelbloemetjes en/of paardenbloemen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:19

Citaat:
ik ben benieuwd els naar de update!

ik ook, zit op de mail te wachten, dan omzetten in HTML, site aanpassen en dan staat het erop, maar ik ga eerst een rondje boerenboodschappen doen en Morrie voeren en verzorgen....

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:22

Lenneke_ schreef:
Goeiemorgen

TL, eet Femke ook heel veel distels/distelbloemetjes en/of paardenbloemen?
Nee.
Ik ben erachter naar aanleiding van dat topic van Caira,dat het kan komen door klaver,en andere grassen..
Niet elk paard is er gevoelig voor..
Het begint met korsten,en dan met bulten.
(precies wat Femke heeft)
Weten jullie nog dat ik een paar weken geleden groeg of er nog meer last hadden van verbrande neuzen?
Toen scheen er nog zelfs helemaal geen zon...
Ik weet het ook niet meer..
Ze moet voor het goede op stal,maar die heb ik niet..
Zaterdag gaat ze naar een ander stuk wei,aan de overkant helemaal,misschien helpt dat. Verdrietig
(daar is het gras anders)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:27

Anouar z'n neus zat toen ook vol met korsten. Hij had de week daarvoor weer krachtvoer gekregen, waar hij dus niet tegen kan.

Overgevoeligheid voor zon wordt vaak verzoorzaakt door een minder werkende lever. De lever maakt dan een stofje aan, dat komt in de huid terecht en daardoor verbrand de huid heel snel.

Misschien de moeite waard om proberen uit te zoeken of het zou kunnen dat de lever minder goed functioneerd door wat dan ook.
Ik ben daar een heel stuk wijzer van geworden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:31

dat topic print iok maar niet uit, er zijn bij ons ook paarden met korsten op hun neus en die eigenaren zullen dolblij zijn dat ze op stal moeten, maar de boer zal er niet blij mee zijn.....

v.a. 1 okt, mogen ze ;s nachts op stal, dan wordt het rustig in de wei......

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:35

Anouar hoeft gelukkig nooit meer op stal

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:36

Auk ook niet Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:38

Ik heb geen zin om naar school te gaan

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:39

Anouar heeft een shetlander aan z'n kont hangen Haha! Dat beest is helemaal gek van Anouar.
Als ik Anouar uit de wei haal blijft hij bij het hek staan en als ik Anouar weer terug breng gaat hij helemaal hinniken en blij doen.
Die shet is echt een cool beest

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:40

Ik wacht nog even op een mailtje van een stalgenoot of ze nog iets nodig heeft bij de voerboer en dan ga ik m'n ronde maken....
M'n boerenkiel is een beetje extreem te groot geworden (of ik ben gekrompen)...... nou ja, het regent toch zondag, dan ziet niemand het, want dan ga ik niet Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:41

Het gaat helemaal niet regenen zondag

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:42

egg wel, 60% kijk maar op de site van het KNMI.......'t is voorbij met de nazomer, morgen rgent het al..... vanavond niet vergeten de vlechten eruit te halen bij Morrie anders schuurt ie z'n manen af, gaat kriebelen als het nat wordt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:44

ik hoorde juist dat er morgen kans is op een bui en dat het daarna weer mooi wordt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:46

op radio 2 hoor ik iets anders.. maar goed, we zien het wel, als het regent, ga ik de deur niet uit, alleen het noodzakelijke, anders wel....

ik ga een rondje doen, zal moeilijk worden, want ik ging net door m'n rug met het verschonen van de kattenbak..... ibu800 erin en gaan maar..... voor ik echt niet meer op of neer kan

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:57

@ Auky: even ter aanvulling, maar waarschijnlijk weet je het wel: reken op een pak hooi per dag, per paard... en als het erg koud is, zorg dan dat er nog meer is. Grote pakken hooi zijn ideaal om in zijn geheel in de wei te leggen, maar helaas niet te tillen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:47

Citaat:
Grote pakken hooi zijn ideaal om in zijn geheel in de wei te leggen, maar helaas niet te tillen.

dan laat je hem toch op z'n plek leggen als ie gebracht wordt? Bij ons brengen boeren die dingen gewoon op besteling rond, ongeveer 30 euro per pak....

Bij Wanda ziet de loonwerker waar ze vandaan komen zelf als er zo'n pak bijna op is en dan legt hij zelf een nieuw pak neer, dat is helemaal service!

Vanmorgen heb ik weer mogen ervaren dat ik niet alleen voedselvoorziening ben voor Morrie, ook als het eten op is, wil hij graag bij me blijven en hij volgt me als ik dat vraag. Dat vind ik toch wel een kadootje eigenlijk....

Op 1 na alle koetjes waren ontsnapt en de draden waren nog heel, Houdine 1 t/m 6 dus, ik heb de voicemail van de boer maar ingesproken, ik ga er geen 6 lopen vangen, ze waren hartstikke jolig en liepen op 2 ha......hij vangt ze zelf maar, een beetje stroom op de draadjes zetten zou ze misschien binnen houden..... Alleen Muis stond nog in d'r eigen wei, die is te dik om tussen de draadjes door te gaan denk ik Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:54

aparte naam: Muis voor een koe die te dik is Clown

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:02

die koe is muisgrijs, het is eigenlijk zo'n blonde, die worden heel erg groot, ze moeten ook ook weg (die andere heet Tijger Clown ) want ze passen van de winter niet meer op de deel.... maar geen boer die ze wil hebben, ze zijn veel te mak en dat vinden boeren eng Haha!

De meeste koeien heten naar pensiongasten, maar soms heeft melkmeisje een creatieve bui en verzint ze wat anders.....we hebben ook een mammaloe lopen, haar moeder heette pipo omdat ze een ring door aar neus had (zuiger)...... Clown

Die beesten luisteren perfect naar hun naam overigens, beter dan paarden! Ze Parellien ook stukken makkelijker dan paarden, ik denk doordat ze wat minder gecompiceerd in elkaar zitten, ze zijn wat simpeler, denken niet zelf en doen over het algemeen gewoon wat je vraagt

Ik moet pasfoto's voor een rijbewijs laten maken en ik heb een bad hairday Cool eigenlijk gewoon een bad hair-life

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:04

Kun je met een koe je level 1 niet halen?? vinden het vast ook wel leuk om bereden te worden Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:08

moet er niet aan denken om erop te moeten zitten, als die botten.... en bokken dat ze kunnen!
grondwerk kan je zeker tot aan level 3 komen denk ik, ze zijn vreselijk nieuwsgierig en leren heel snel en doen gewoon wat je wilt, zonder discussie....... Morrie gaat nogal es in discussie en dat kost zoveel energie

Nu moest ik net ff een pony een stukje aan de kant zetten omdat ie gewoon in de weg stond en dat deed ik automatisch op de Parelli manier, en hij ging gewoon aan de kant, likkend en kauwend.....besefte ik later pas...... zal de eigenaar niet leuk vinden, die houdt niet zo van dat stomme gefluister Cool Clown ik had die pony ook een klap op z'n reet kunnen geven, dan was ie ook weg geweest, maar die methode was ik even vergeten.....

waar is ara eigenlijk??? Vrije dag??? ontslagen??? ECN ontploft???

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:30

Dat nieuwe stekkie is wel wat prijzig als je het vergelijkt met het zomerland waar Auk gestaan heeft..
€150,- kaal, maargoed, dan heeft hij wel het hele jaar door 24/7 weidegang en 3 vriendjes om zich heen. Ook hebben we dan een buitenbak, maar dat had voor mij niet perse gehoeven Knipoog

Ik heb eens nagevraagd hoe ze afgelopen jaar bijgevoerd hebben daar (hooi wordt gezamenlijk ingekocht en geregeld) en dat kwam op 2 balen 's winters en 1 baal 's zomers (voor 2 paarden en 2 minishetjes).
Nog even kijken of de kosten van het hooi dan door vieren gedeeld worden of dat er voor de paarden een groter deel betaald moet worden. Ben benieuwd hoeveel het me maandelijks gaat kosten op deze manier!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:15

Van mij mag het nu regenen als het 7 oktober maar droog is Knipoog