[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:16

Dat is ook belachelijk hoog!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:25

ja, ik heb er geen verstand van maar de hele afdeling Sport en Bewegen vond het wonderbaarlijk dat ik nog leefde.....

volgens mij zijn 2 meisjes van stal dit weekend paardrijden op de Veluwe met hun paarden, die hebben pech met het weer zeg..... ik hoop dat het volgend weekend beter is.... 4 dagen mooi weer wordt hier meteen afgestraft met 3 weken herfst.....

opala

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:49

Je kan toch naar een vervangende huisarts, die bloeddruk is echt niet normaal

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:11

Pfff, ik dacht dat ik van de OHRA af was, kreeg ik gisteren een brief van ze. Als je naar het ziekenhuis gaat omdat je paard een tand uit je mond slaat is dat blijkbaar eigen risico en kunnen ze pas na 3 kwart jaar daar een brief over sturen. En of je dan natuurlijk wel die 143 euro binnen 2 weken over kunt maken
Tuurlijk, dat geld heb ik zo liggen...

opala

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:17

Vreemd is het met je gebit anders dan, vorig jaar met die gebroken pink kreeg ik gewoon alles vergoed.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:19

Blijkbaar.. maar over de precieze behandeling willen ze geen uitspraak doen, in verband met mijn privacy

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:38

een te hoge bloeddruk heb ik al een aantal jaren, dus zoveel haast er ook niet bij....

de auto staat bij de garage, het was best een end lopen, want je kan natuurlijk niet de kortste route lopen, over de grote weg

iedere keer weer vraag ik me af hoeveel stress een mens kan hebben en iedere keer weer verbaas ik me,....... want ondanks alle stress gaat alles gewoon door. De enige die erobnder lijdt is Morrie, want als ik zo strak van de stress sta, durf ik niets met hem te doen.....

nu maar wachten tot de garage belt.......

De OHRA, hu op schei uit, ik heb er mijn ziektenkostenverzekering nog lopen, m'n auto wilden ze niet verzekeren omdat ie... *tada* te ibraakgevoelig is......

Maar ik zeg er nooit bij dat het door een paard is gekomen als ik iets claim bij ze, want dat vergoedt volgens mij geen enkele maatschappij, paardrijden is een hoog-risico-gebeuren

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:40

arno8 schreef:
Zo, net de wei leeg geschept
Gaat suuuuuupermakkelijk met zo'n poepschepdinges. Tjonge als ik dat eerder had geweten.... had de andere wei nu niet vol met stront gelegen.
Maar goed, elke dag een beetje en dan moet het goed komen...

Ehm... heeft er ook nog iemand een POSITIEVE ervaring met Wintec?
Ik zal iig extra kritisch op dat zadel zijn...

Ik hbe er een aantal op Giel geahd en niets lag echt lekker.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:42

Dat heb ik ook niet gezegd tegen ze. Maar omdat ik dus over ben gestapt met mijn ziektenkostenverzekering dacht ik van ze af te zijn. Mooi niet dus.
Al genoeg ellende gehad met die lui, dus op zich is het geen verrassing...

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:43

Morrie schreef:
iOok de huisarts werkt niet op virjdag, beetje jammer, want andere dagen kan ik niet op het spreekuur komen, dan zit ik op m'n werk..... ik had m'n collega's beloofd om vanmorgen direct naar de HA te gaan ivm die belachelijk hoge bloeddruk, ze hebben zeker 5 x gemeten gisteravond en het bleef hardnekkeig 220/115 en het moet dus véél lager zijn

Dat is echt heeeeel veel te hoog, zeker die onderdruk!!

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:44

Ik is weer bijgelezen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:57

loop ik het risico uit elkaar te klappen ofzo?
Ik heb geen idee, heb m'n levenlang zouteloos gegeten omdat m'n vader hoge bloeddruk had (en die is nu 81, zwaar dement en overleeft zelfs longontstekingen) , ik ben vegetarisch, eet alleen groente en nepvlees, beweeg voldoende (geen sportscholen ofzo maar paard) ben nu 18 kilo afgevallen, ga er nog 10 afvallen, wat moet je nog meer?????? Minder stress, maar ja, dat heb ik niet in de hand, dat komt me aanwaaien, veroorzaakt door anderen

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:01

Pilletjes slikken
Maar zo'n hoge bloeddruk is in ieder geval best wel link ja..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:10

tja, ff wachten tot half juli dan heb ik vakantie en kan ik naar de dokter..... hij heeft spreekuur van 9 tot 11 en dan zit ik alle dagen op school, op vrijdag werken we allebei niet dus.....

ik krijg net een mailtje van iemand wiens tomtom gejat is en die mij zijn houder en snoer aanbiedt, ik zoek z'n adres op via het tel.nr. woont ie naast een collega van me, scheelt weer verzendkosten, als iemet mijn bod akkoord gaat

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:20

Morrie schreef:
Minder stress, maar ja, dat heb ik niet in de hand, dat komt me aanwaaien, veroorzaakt door anderen

Tsja onderwijs he...

wat ben ik blij dat ik DAAR niks meer mee te maken heb zeg...

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:20

Morrie das eng hoor ga maar gauw naar je arts idd. Mijn moeder heeft dat ook en moest meteen aan de pillen. Je hebt wel pech met alles even kan die bloeddruk daarvan ook niet omhoog schieten?

Ik heb ook een Wintec, 1.5 jaar oud nu, de Wintec Pro dressuur. Ik vind hem wel aardig zitten, heb een 18 inch en kan er lekker mijn lange stelten op kwijt. Vind het ook heerlijk dat ik hem niet hoef in te vetten heb ik zo'n hekel aan. Heb hem destijds aan laten meten door een zadelmaker aan huis. Kwam kijken met rijden etc. Kaylee was toen erg mager en er werd al gezegd dat ik als ze dikker werd misschien een ander moest vandaar dat ik niet voor een duurder leren zadel was gegaan. Had immers toen ik er kocht ook al een zadel gekocht en dat had ik net een paar maanden! Wintec zit toch wat harder dan een goede leren en vind het minder mooi. Nu wil ik eigenlijk niets anders dan kunstof maar als ik weer fanatiek ga rijden (rijd nu eigenlijk zelden) dan wil ik toch boomloos gaan proberen. Paard is nu wat dikker geworden eindelijk maar zelfs toen ik ik februari (na een jaar) het zadel weer liet checken lag het weer te dicht op de schoft terwijl ze toen nog mager was??? Het is toen weer opgevuld nadat hij mij zag rijden etc maar goed gevoel heb ik er nog niet over. Zadel ging te snel weer zakken en zadelmaker gaf zelf al aan dat ze een moeilijke rug heeft. Kay heeft een hoge schoft, ruggegraat ligt beetje bloot en ze heeft bij mij een verleden van rugklachten (ik rijd dr scheef omdat ik zelf scheef ben). Dit zadel lag wel veel beter dan het zadel wat ik had toen ik dr kocht. Die was veel te smal van voren terwijl ik een smal paard heb???? Dat was een Kieffer. Die zat voor mij wel lekkerder qua zitvlak, lekker zacht maar kon mijn benen dr niet op kwijt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:23

hé Ara moest jij niet boerengolfen vandaag????

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:38

nee gister, we zijn volledig weggeregend. Gelukkig kon ik na een uur weg, omdat mijn zusje geslaagd was. Vond ik wel een goede reden

Ik heb hoofdpijn, discussie over de verrotting van het onderwijs gehad vanochtend met mijn ECN collega's hier. Ze geloven gewoon niet dat het echt ZO erg is.... en ze zeggen dat ik overdrijf... nee ik overdrijf niet

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:43

stuur ze maar eens bij ons langs Ara...... dan leg ik ze de nieuwste onderwijsvernieuwing voor (onderwijsvernieling noemen wij het)......

het is gewoon koud hier, ik heb alweer winterkleren aan

ik heb een nieuwe tomtomhouder en kabel, die man die het me aanbood, is zelfs een goede kennis van m'n collega, hoe toevallig!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:55

Anouar werd helemaal wild Ik had hem even in de paddock, keihard rennen en bokken en springen, staart om hoog, kop erop. Hij was helemaal uitgelaten.
Ze waren net paarden buiten aan het zetten, dus ik heb hem met een ander paard naar achteren laten rennen (samen is tenslotte leuker dan alleen) hij ging me toch hard

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:02

Morrie schreef:
stuur ze maar eens bij ons langs Ara...... dan leg ik ze de nieuwste onderwijsvernieuwing voor (onderwijsvernieling noemen wij het)......

het is gewoon koud hier, ik heb alweer winterkleren aan

ik heb een nieuwe tomtomhouder en kabel, die man die het me aanbood, is zelfs een goede kennis van m'n collega, hoe toevallig!

Dat is wel tof dat je een nieuwe houder hebt. Is zoiets nu makkelijk in en uit de auto mee te nemen? Ik wil ook een keer zo'n ding aanschaffen maar heb er de ballen verstand van en vind het toch ook eng om in de auto te laten zitten.l

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:03

Lenneke_ schreef:
Anouar werd helemaal wild Ik had hem even in de paddock, keihard rennen en bokken en springen, staart om hoog, kop erop. Hij was helemaal uitgelaten.
Ze waren net paarden buiten aan het zetten, dus ik heb hem met een ander paard naar achteren laten rennen (samen is tenslotte leuker dan alleen) hij ging me toch hard

Je paard zal het ook wel voelen de temperatuursverandering. Kay was gister ook veel drukker. Wel mooi om te zien he als ze zo uit hun dak gaan.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:16

Morrie is al een paar dagen aan het galopperen in de wei, hoor ik van diverse mensen....

je moet dus eigenlijk alles steeds uit je auto halen, dan heb je een flinke tas vol: Tomtomhouder, tomtom, kabels...... als je het laat zitten, halen ze het er wel voor je uit, die tomtomhouders zijn niet meer leverbaar namelijk: iedereen heeft 2 of meer auto's en 1 tomtom en wil in iedere auto een houder hebben

van de man van wie ik de houder heb is de tomtom zelf gejat (in Gouda overigens)

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:36

hi hi ja Gouda behoorde een aantal jaren ook tot 1 van de crimineelste steden in Nederland.....

Pff klinkt echt als een gesleep. Ga wel een keer kijken in zo'n winkel hoe dat er allemaal precies uitziet. Systeem op zich lijkt mij wel erg handig, ben niet zo goed in de weg vinden.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:12

nee ik ook niet, ik heb zelfs een bordje op mijn auto met de tekst: don't follow me, I'm lost too..... dat vonden ze voor mij erg toepasselijk, ik verdwaal nog in m'n eigen 2 kamerflat....

de auto staat weer voor de deur, straks es checken of ik nu wel licht op de trailer kan toveren