[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:33

zo open avond hebben we ook weer gehad, melige boel na 20.00 uur: geen gast meer in huis alleen personeel en familie daarvan: GTST en daarna voetbal......

ik had m'n auto strak naast die van een collega gezet, zo strak dat hij er niet meer in kon,maar ik ging toch eerder weg, dus hij moest niet zeuren.....

megawuppen scoren *tjeu* ik ga het morgen hier ook nog wel een keer proberen, heb toch geen auto dus ik kan niet naar Morrie....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:45

ze hebben mn bloeddruk gemeten en die was 220 over 115... ik ben dus zowat dood..... moet toch es naar de dokter geloof ik

de vetmeting viel mee, ik zit op 32 en mag 25 hebben.....

leuk die jongens van Sport&Bewegen met hun metertjes...... ze deden ook suiker prikken bij zorg en dat was goed, cholestorrol durfde ikniet aan

GeneralFlynn

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:48

Ik wil ook een vetmeting..
(eigenlijk niet..)
Ik durf me dus echt niet te laten prikken hé!!
Zelfs als Femke een enting krijgt draai ik me om...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:51

voor een vetmeting hoef je niet geprikt te worden, je voert gegevens in in een apparaat dan moet je dat ding vasthouden en ionen gaat ie je lichaam af en bepaalt ie je vetpercentage, was bij mij iets van 32% en een mens van 16 mag 25% hebben dus gezien mijn leeftijd valt het wel mee

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:09

@arno: fijn dat de behandeling zo goed ging! Jammer van het commentaar, maar eerlijk gezegd lijkt het me wel een beetje terecht als ik het zo hoor . Ik schep ook elke dag poep uit de wei... beter voor zowel de wei als de paarden.
Met een wintec zadel heb ik wel ervaring... niet lachen, maar ik kreeg er puisten van op mijn kont Ik kan dus niet zo goed tegen kunststof

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:14

een winteczadel heb ik ok gehad, een vz en een dressuur een poosje geleend,keihard voor mijn tere billies en veel te krap voor Morrie, zelfs met een uitgebogen witte boom...... 1 zijsprongetje en ik lag met wintec en al aan de zijkant

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:18

Prikken? Daar heb ik echt geen moeite mee. Ben ook bloeddonor.

Ik schep nooit poep uit de wei, dan zou ik elke dag minstends 3 uur bezig zijn. Met kruiwagen is het al een kwartier lopen naar de wei en de wei ligt vol koeienvlaaien, paardendrollen en schapenkeutels. In de voorste wei moet je kijken waar je loopt, anders glij je uit

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:24

ik schep ook geen wei, de boer sleept de wei als de paarden eruit zijn, ik schepte wel de plaat in de winter, dan kon Morrie schoon en droog staan als ie met vorst alleen buiten stond en de rest op stal stond.......

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:25

Bij ons wordt er ook niet geschept.
Maar er liggen nooit drollen..
Ik vroeg me een hele tijd af hoe dat kon..en toen zag ik het:
Vogels!!
Kraaien,hele zwermen..ze pikken de poep tot pulp,en dat kan je niet eens opruimen,tenzij je met een stofzuiger het land in gaat...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:43

Wat voor weer wordt het morgen?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:45

Iets warmer dan vandaag,19 á 20 graden,
bewolkt,met af en toe een bui..

Hoezo?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:46

Ook morgen zijn wolken weerbepalend, maar ook de zon laat zich af en toe zien (de grootste kans daarop in het zuidwesten). In het noorden en noordoosten van het land kan nog wat buiige regen vallen. De maximumtemperatuur ligt rond de 18 graden bij een zwakke tot matige wind uit west tot noordwest, bron: KNMI

koud dus, geen zomer meer helaas,na het weekend pas, hebben we lekker veel aan, ik niets tenminste

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:48

Gewoon

Ik kan denk ik nog niet naar het bos. Ik kan op twee manieren naar het bos en nu zijn ze bij allebei aan de weg aan het werk.
Ik zou Anouar er wel langs krijgen, maar ik zoek de moeilijkheden liever niet op.

Misschien ga ik wel even de polder in

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:49

Dit is wel een geinig topic
viewtopic.php?f=1&t=606210
Over hoe paarden wel en niet kunnen denken. Een topic waar nog niet de ene groep tegen de andere is

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:36

Zo, net de wei leeg geschept
Gaat suuuuuupermakkelijk met zo'n poepschepdinges. Tjonge als ik dat eerder had geweten.... had de andere wei nu niet vol met stront gelegen.
Maar goed, elke dag een beetje en dan moet het goed komen...

Ehm... heeft er ook nog iemand een POSITIEVE ervaring met Wintec?
Ik zal iig extra kritisch op dat zadel zijn...

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:06

Ik was erg blij met mijn Wintec veelzijdigheidszadel tot ze hier op Bokt met de boomloze zadels op de proppen kwamen en de financiën het toeliet deze ook aan te schaffen. Mijn keus viel op de Wintec door de verstelbare kamerbreedte en de aanschafprijs. Het vraagt geheel geen onderhoud en gaat lang mee. Ik doe 'm ook niet weg omdat mijn dochters, wanneer ze ooit rijden, alleen de Wintec gebruiken. Dat vind ik helemaal niet erg, want anders moet ik toch steeds de beugels verstellen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:03

Waarom per see een wintec of een boomzadel?
Heb je geen intresse in een booloos zadel misschien??Lees er eens wat over,over hoe het is,en wat het voor je paard betekend!!
Hier is een topic over boomloos:
viewtopic.php?f=34&t=506447&hilit=
(dat is deel 2,maar er staat op de eerste pagina ook een link naar deel 1)
Lees eens het een en ander..
En om het 'rare' model hoef je het niet te laten,want er zijn alle soorten en maten te koop!!
Dressuur,western,endurance,echt geweldig!!
Ik wil nooit,maar dan ook nooit meer een boomzadel!
Je kan er gewoon wedstrijden mee rijden,en de meeste hier op Bokt doen dat ook gewoon..
Anders vraag je gewoon eerst een test zadel aan bij Pmarena,dat kost niks,en kan je een hele week lekker testen!
(Ik ga weer een zieltje winnen!!)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:35

volgende week op deze tijd staan we Morrie te bidden en te smeken of ie de trailer in wil gaan en sta ik stijf van de stress, als ze dan m'n bloeddruk gaan meten, dan komt er direct een traumaheli....... o mensen wat zie ik er tegenop, als ik er onderuit zou kunnen zou ik het onmiddellijk doen, ik haal toch level 1 niet, dat is namelijk zo moeilijk geworden dat het vrijwel onmogelijk is geworden

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:39

Is Morrie zo moeilijk te laden dan?
Hij lijkt me zo stoícijns...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:43

ja dat is ie ook stoicijns..... als ie er niet in gaat, gaat ie er niet in...... in mijn normal periode hebben we hem geblinddoekt, geslagen, gelierd, noem maar op.... maar nu ga ik niet oefenen, niets, ik haal hem uit de wei, de trailer staat klaar en z'n emmer voer staat voorin.
Op de cursus moet het op de parelli manier,maar ernaartoe speel ik liever op safe, voor voer doet ie alles

Hij kan ook vreselijk flippen hoor, vergis je niet, dan kan je hem in Almere op gaan halen

Ik ga zo de auto naar de garage brengen voor een nieuwe trekhaak en mag fijn terug naar huis lopen, in de regen...... ze hebben niet eens een leenfiets daar (beun de haas)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:59

Ach germm....
(goed voor de lijn!!)

Ik ga zo maar eens mezelf vermannen en aankleden en naar mijn werk.
(ik hoef niet persee,want ze zijn op vakantie,en merken waarschijnlijk niet dat ik niet ben geweest...maar misschien kletsen de buren wel...dus ik ga toch maar wel..)

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:03

zwaai maar ff naar mijn werk, ik bener vandaag niet....

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:07

Ik hoop dat Morrie dit weekend een uitzondering voor je wilt maken, en er gewoon oploopt.. Het helpt om het voor je te zien. Paarden denken in plaatjes, als je je inbeeld dat ie er zo oploopt, zou dat nog wel eens kunnen helpen..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:09

Ach ja, als het verschil tussen de beunhaas en de echte garage een leenfiets is, is het een dure fiets

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:15

ik weet het ik visualiseer al maanden dat ie gewoon de trailer oploopt,maar er zijn al zoveel hle foute voortekenen voor die cursus dat het eigenlijkbelachelijk is dat ik daar geen gehoor aan geef en toch gewoon ga.... maar ja, als ik niet ga ben ik m'n vakantiegeld kwijt en heb ik niets

Ook de huisarts werkt niet op virjdag, beetje jammer, want andere dagen kan ik niet op het spreekuur komen, dan zit ik op m'n werk..... ik had m'n collega's beloofd om vanmorgen direct naar de HA te gaan ivm die belachelijk hoge bloeddruk, ze hebben zeker 5 x gemeten gisteravond en het bleef hardnekkeig 220/115 en het moet dus véél lager zijn