[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:56

nou dan hoop ik voor je dat het weer opknapt, het regent hier nu en het is 15 graden..... de herfst is binnengetreden

opala

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:59

Alvast veel plezier gewenst dames.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:17

Ik hoop ook op beter weer.
Het is altijd wel gezellig, we hebben een hele hechte band met de familie van m'n moeders kant.
En nu heb ik een endurance pamperbroek die vast ook helpt tegen een zere kont van het fietsen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:26

*shock*

ik lees net op de site van de Helicon opleidingen (Deurne) dat de hoefsmid opleiding een niveau 3 MBO opleiding is, dus maar 3 jaar, 2 dagen in de week school en de rest van de tijd werken bij een leermeester.

Op Bokt doen ze net of het een universitaire studie van 8 jaar is..... ik stelde gisteren de nieuwe knecht van een smid die bij ons op stal was een paar eenvoudige vragen,maar verder dan *huh, wabedoelu* kwam ie niet.... en die gozer is 3e jaars!!!! (wist de smid me te vertellen)

Iemand die de AANHCP opleiding doet, moet minmaal behoorlijk Engels spreken, dus een middelbare schoolopleiding achter de rug hebben, lijkt mij.....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:28

Maar ja, als je ziet wat hoefsmeden met hoeven doen is het niet zo verwonderlijk dat ze daar niet lang voor hoeven te leren. Ze weten niet eens wat een ijzer met de hoef doet

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:35

Morrie schreef:
Op Bokt doen ze net of het een universitaire studie van 8 jaar is..... ik stelde gisteren de nieuwe knecht van een smid die bij ons op stal was een paar eenvoudige vragen,maar verder dan *huh, wabedoelu* kwam ie niet.... en die gozer is 3e jaars!!!! (wist de smid me te vertellen)

Maar hij zei wel u tegen je

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:37

Lenneke_ schreef:
Maar ja, als je ziet wat hoefsmeden met hoeven doen is het niet zo verwonderlijk dat ze daar niet lang voor hoeven te leren. Ze weten niet eens wat een ijzer met de hoef doet

http://www.derijen.nl/omewim/ en dan bij vragen kijken, dus wel degelijk is er 1 hoefsmid op de hoogte

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:40

Over de smid gesproken: morgen komt de smid voor Femke,en ik laat hem meteen ook even naar Jinty kijken,gewoon om alvast te wennen.
Misschien slaat ie er meteen al wel ijzertjes onder,heeft ze dat alvast gehad. (grapje grapje grapje...)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:42

Tinkerloos schreef:
Misschien slaat ie er meteen al wel ijzertjes onder,heeft ze dat alvast gehad. (grapje grapje grapje...)

Anders weten we je te vinden grapje

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:45

maar tegen hem mag je dan ook"oom"zeggen tegen die smid

ik controleer zaterdag wel of er ijzertjes onder Jinty zitten

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:04

Ik word helemaal chagarijnig van dit weer.

Sjee Morrie wat een pech van je auto, hier in Fr heb je dat soort maffe dingen gelukkig minder. Heb vaak vergeten de auto op slot te doen snachts. En woon in de binnenstad..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:37

zo en nu zit ik in strak pak weer op school...

*pfff* kwart voor 6 moet ik in de stand zijn waar de videoband van de eindpresentatie van vorig jaar draait met oorverdovende muziek erbij.... daar sta ik tot 22.00 uur zonder oordopjes

ik heb de auto zowaar schter de slagboom mogen parkeren en niet ergens in the middel of nowhere waar ie normaal moet, leek me niet handig met een plastic ruitje

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:39

Ik zou aan je denken, Morrie

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:43

*pfff* ze zijn nu allemaal eten, ik heb thuis al gegeten, ik mag geen spagetti en dingen met rijst en aardappelen..... m;n baas komt uit A'dam en staat in de file, dat zouden wij moeten flikken,d an zou ie enorm pissed zijn: dan houd je daar maar rekening mee, dan ga je maar eerder weg, zegt ie dan

Vanmiddag zei ie tegen mij dat het erom vragen is dat je auto opengebroken wordt als je zo'n h*erenbak hebt, in zo'n gribuswijk woont en dan je houder van de tomtom erin laat zitten, dat ding zit al een jaar in mijn auto.......

ik snap nu wel waarom geen enkele maatschappij een Opel Frontera wil verzekeren..... ze zijn erg inbraakgevoelig, zei de verkoper ook al....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:46

Heb je dat gesprek al gehad?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:47

nee de baas was er vanmorgen, ik niet en vanmiddag was ie naar A'dam/..... morgen werk ik niet, dus vanaf maandag nieuwe rondes, nieuwe kansen...

ik ga naar beneden..... *woepie*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:25

Wuppie...

Neem je spaarpunten maar mee Morrie,zaterdag,dan gaan we hier alle AH's af voor een megawup..

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:39

Pffffffffffff weer bijgelezen... Morrie, sterkte met alle pech die je hebt! ik hoop voor je dat jouw treitergeest nu door z'n ideeën heen is en het brave engeltje weer z'n gang laat gaan.

Klagers over het weer: vergeet niet de regenwolken naar Drongelen door te sturen, weiland kan nog steeds meer water gebruiken.

En dan nu ik

Vandaag is Fysiotherapeute Irmgard Nielsen langs geweest. Ze is echt heel goed met paarden. Vanilla moet normaal niks (maar dan ook echt niks) van vreemden hebben, maar na een paar protesten was het al goed en kon Irmgard haar overal aanraken. Ze gaf heel veel uitleg en nam heel rustig de tijd en bekeek ook hoe ik de paarden gestald had. Van te voren had ze al een gesprek met me gehad over wat ik met Vanilla wilde doen, hoe haar karakter was, hoe haar verleden was etc.
Ik was eigenlijk een beetje bang dat ze wat zweverig zou zijn, maar gelukkig was dit helemaal niet zo. Uiteindelijk kon ze niks vinden waardoor ik Vanilla niet zou kunnen berijden, het enige was dat er weinig speling zit in het onderste gedeelte van haar hoeven, waardoor ze zich moeilijk aan het terrein aan kan passen.
Maar toen ze vanilla even liet draven, vond ze het toch wel meevallen.
Wat nog mooier was: ze gaf felle kritiek op mijn stalling! Dat vond ik natuurlijk niet leuk, maar achteraf toch goed dat ze er wat van zei. Ik schep de poep uit de winterwei/modderpoel namelijk nooit weg, niemand heeft er ooit wat van gezegd, maar Irmgard bekeek het en zei: "Hier wordt een paard echt niet vrolijk van".
Dat vind ik toch echt lef hebben, om een klant zo met z'n neus op de feiten te drukken. Ik voelde me een beetje... beteuterd... denk je dat je paarden het supergoed hebben en dan zegt iemand zoiets...
Maar goed, ze gaf advies over waar ik naar moest kijken bij het zadel kopen. Dus ik ben vanavond naar het Drunens Ruiterhuis geweest en heb daar wat zadels geprobeerd (en een goede poepschep gekocht).

Deze zadels komen ze over een paar weken bij Vanilla passen:

Euroriding zadel Jade (635 euro compleet)

Wintec v.z. (510 euro compleet)

Kieffer Aacken (1050 euro niet compleet)
Kieffer Garmisch (1050 euro niet compleet)

Euroriding Diamant (1110 euro, niet compleet)

Heeft er iemand ervaring met een van deze zadels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:15

Ik heb twee Wintecs gehad, een vzh en een dressuur. Ik moet zeggen, ze zitten erg comfortabel. Maar ze waren beide niet geschikt voor Jovi's rug.
Daarbij is het verraderlijke van dat comfortabele eveneens dat je bijv. niet merkt of je scheef zit, of het zadel naar één kant zakt, of je paard wel goed verzameld loopt e.d., juist omdat je 'zo lekker zit'.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:17

Schep ze..

Ik heb een boomloos zadel,en geen ervaring met een andere eigenlijk.
(ja,een oud bakken westernzadel..)
Dus van mijn kant geen advies..
sorry..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:23

Ik heb een wintec springzadel gehad. Prattig zadel, vind het nog steeds jammer dat hij weg moest, maar hij heeft niet veel goeds gedaan voor Anouar z'n rug.

Nu wil ik nooit meer een boomzadel. Als ik ooit geld genoeg heb wil ik een freefrom endurance, maar ja of dat ooit ooit komt...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:37

Ik ben benieuwd hoe het gaat als Anouar straks na de zomer weer 's nachts op stal moet (al hoop ik dat hij buiten mag blijven)
Als ik hem nu even vast zet aan z'n stal en 2 seconden weg loop begint hij te hinneken en te springen en te doen, ook als er gewoon andere paarden binnen staan.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:44

Zou je niet op zoek willen naar een plek waar hij 24/7 het hele jaar door buiten kan/mag?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:52

Je hebt het maar even in je onderschift gezet, MERRIE veulen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:04

Je let goed op!!