Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Harvey is nog meer in balans, mentaal. Van de week zijn we eens op de parkeerplaats gaan kijken toen er een dressuurwedstrijd op stal was. Er kwamen wat vrachtwagentjes met paarfen aan en er liep een paard met ruiter rond, Harvey stond met zijn giraffennek en ingehouden adem te kijken! Maar na een paar minuten en focus oefening zakte zijn hoofd en likte hij. Ik ben zo blij dat ik weet wat ik kan doen om hem door spanning te helpen. Ik blijf daardoor ook rustiger. Ik ben nog nooit zo rustig en geaard gebleven tijdens een “test” haha.
maar Harvey is erg goed aan het worden in emoties handelen, dus we zijn lekker op weg!
en een custom bitloos hoofdstel gekocht! Eindelijk zijn we beide tevreden, na bijna 10 bitloze te hebben geprobeerd. 

ongepland overigens anders had ik wel wat leukers aangetrokken

Ik heb enorm veel geleerd afgelopen twee dagen, na al dat onderzoek doen op internet. Echt leuk!

Kan niet wachten! 
dus geen boxrust deze keer, kijken hoe dat gaat.

zo blij dat ik hem gevonden heb! 

Hij liep me overal achterna en had geen behoefte aan zijn hooi. Toen ik de staldeur open deed wilde hij zowaar eruit, wat voorheen veel moeilijker ging.

Later hebben we nog even wat rondgestapt om af te koelen en toen terug naar stal. Was een prima weekje zo. Ik denk nog een weekje of misschien twee, en dan pak ik de training weer op.

die hebben ook een betere hoek ten opzichte van de grond. Ik hoop dat zijn voorhoeven ook ooit minder vooruit groeien en meer naar beneden. Daar heb ik echt de cursussen voor nodig.