[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:32

Heerlijk he ook hoe ze zo samen liggen te slapen, zo liggen ze echt heel vaak.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:36

Goedemorgen! Eindelijk schijnt het zonnetje weer! Hier althans wel... Hyper!

Even bijlezen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:54

Wat een schattige foto! Ik moest even goed kijken of het er twee waren. Knipoog

Hier ook een zonnetje. Èn droog.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:56

Hier helaas regen en heb straks les Boos! Dus hoop dat t dan droog is...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:17

Zucht... net een heel bericht getypt, vliegt mn internet eruit! Vanmorgen liep de digitale tv ook al vast... alle apparaten hebben een hekel aan me vandaag! Eerste dag alleen thuis en dan gebeuren zulke dingen... die tv heb ik vandaag niks meer aan, stekker moet dr uit maar die zit achter de kast... kan ik dus onmogelijk bij met mn gespalkte been!

@diphranil, super dat de wormenkuur gelukt is zo! Scheelt een hele hoop gedoe!

@ sonjim, schrikken zeg, zoiets over je hond te horen! Gelukkig is alles goed afgelopen. En wat een lieve knuffelfoto! Je zou bijna de foto willen knuffelen zo schattig.

Wat wintertijd betreft, ik ben dol op winter! Ik hou van donker en kou, heb niks met licht en warmte... Ik ben raar, I know Haha! Ik knap altijd helemaal op in de winter, heb juist last van zomerdipjes...vreselijk als het savonds niet donker word, dan kan ik echt niet slapen! En nu zo vroeg donker vind ik juist zo gezellig! Enige nadeel is dat je dan niet kan rijden als je geen licht hebt...

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:57

Wat een schattige foto! Ik moest echt even goed kijken of het er nou wel 2 waren Tong uitsteken heel lief!

Ben vandaag heel optimistisch zonder krukken op de fiets naar mijn werk gegaan, toch iets té optimistisch want mijn beentje doet nu toch wel weer auw Clown maar liever pijnlijk fietsen dan met de bus... bah, wat heb ik daar een hekel aan.

@Zwerte: ik hoorde laatst iets in een topic over mensen die gewoon in het donker ging rijden in de bak zonder verlichting... Nog nooit gedaan, ik weet echt niet wat er kan gebeuren als je paard dan schrikt of dingen niet ziet en er over struikelt. Met verlichting in de buitenbak vond ik altijd wel heerlijk. Lekker helemaal alleen en geen gezeur of mensen die je in de weg rijden. Heb ik nu helemaal niet meer, maar nu heb ik ook geen verlichte rijbak Tong uitsteken

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 15:12

Arme Airiin.
Ik heb vaker in het donker gereden, maar meestal ga ik dan de straat op als een kerstboompje versiert.

Argh, ik baal sinds gisteren is Jimmy kreupel, belastigskreupel aan een voorbeen.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:07

Ja ik ben heel sielugh Verdrietig Clown
Ik ben veel te eigenwijs om met pilletjes en krukken om te moeten gaan.

Ik zou het echt niet durven, in het donker rijden. Ben veel te bang dat ik ergens in een sloot terecht kom (dat kom ik overdag al een keer of 3 op buitenrit, dus ik wil het in het donker helemaal niet meemaken)
Enge mannen in de bosjes kunnen me trouwens gestolen worden Clown ik fiets regelmatig om 12 uur 's nachts nog vanaf pony naar huis (uur fietsen door het buitengebied) en ik begin pas te zweten als ik al die rare conjo's in de stad tegenkom. Boerendochter, denk ik dan maar Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:25

@ Diphranil: Fijn dat Chap zijn wormenkuur zonder ellende binnen heeft gekregen. Goed opgelost!

@ Sonjim: Leuke honden! Wel schrikken als je dat verhaal achteraf hoort, zeker als je al zo'n moeite hebt met ze achterlaten.
Balen dat Jimmy kreupel is zeg.

@ Zwerte: Gelukkig, iemand die ook van de winter, kou en donker houdt Haha! Ik vind het heerlijk, al heb ik in de 'overgangsperiode' zoals nu de klok is verzet er een beetje moeite mee. Maar over een weekje of wat ben ik er helemaal blij mee. Ik haat de zomer, te warm en te licht.

Wel heb ik moeite met opstaan in de winter, dus een Wake-Up Light overweeg ik wel serieus.

@ Airiin: Oei, doe het nog maar even rustig aan dan. Niet overbelasten hoor.

Ik lees iets over sauna's en massages, daar doe je mij geen plezier mee. Vreselijk, dat 'gedoe' aan je lijf.

Net heb ik lekker een stukje met Spikkel gefietst, wil ik vaker doen om haar onbelast wat conditie op te laten bouwen. Ging wel goed, alleen dook ze af en toe met haar neus in de fietstassen Clown

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:46

Niet alleen de baasjes zijn mankepootjes, maar ook veel van onze geliefde viervoeters mankeren zo te lezen wat Verdrietig Hoop dat alle beestjes zich gauw weer wat beter voelen!

Mijn voet gaat vandaag eindelijk iets beter. Ik vermoed dat de sauna wellicht een gunstig effect heeft gehad, door de afwisseling van heel warm met heeeeeeel koud. Hoop dat het herstel nu door zet!

Vandaag weer grondwerkles gehad met Chap. Zijn even bezig geweest met wijken voor druk. En balkjes overstappen, vooruit en achteruit. Om hem zo wat meer bewust te laten worden van zijn achterbenen. Voorbenen zet hij netjes over de balk heen en achterbenen die gaan dan tik tik ertegen en dan erover. Zelfde met het wijken voor druk. Als ik hem duw bij zijn schouder, dan stapt hij opzij. Bij zijn hoofd gaat hij ook op druk vooruit of achteruit. Maar zodra je tegen zijn kont aandrukt om hem 'om' te laten gaan, duwt hij 2x zo hard terug en verzet dus geen stap, of de verkeerde kant op tegen de druk in Clown
Hebben t idee dat het misschien komt omdat hij zich misschien niet zo bewust is van zijn achterbenen. Vandaar ook de balk oefening. Aan het einde van de les ging het een stuk beter.. Nu oefenen, oefenen, oefenen Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:22

@airiin: ik heb hetzelfde, ook boerendochter Haha! Fiets op me dooie gemak door bossen enzo 'snachts maar hier in utrecht 'snachts in mn eentje? liever niet...

@RedPassion: eindelijk een "lotgenoot"!! We zijn wel zeldzaam geloof ik!

Ben ontzettend zenuwachtig voor morgen... controle bij de chirurg... ben bang dat het niet goed genoeg gaat.... voel een knak in mn knie en kan het niet plaatsen, is best eng! Daar komt bij dat ik moet kunnen buigen tot 90 graden (niet zelf doen,mag die spieren niet gebruiken maar door mn vriend laten buigen) maar dat red ik niet meer sinds vorige week....teveel pijn... terwijl die beweging wel moet kunnen... ben dus erg benieuwd wat hij er morgen van vind! Lastige is dat deze operatie zo weinig gebeurd, je kan dus niet ff met iemand babbelen die hetzelfde heeft gehad... bah!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:23

hallo allemaal, vandaag niet zo vaak en lang online geweest... Mijn voet is niet in orde... hij is nogal gezwollen en kon em niet naar beneden laten hangen zonder dat die pijn deed... Dus maar in de zetel gelegen met m'n voet naar boven en verder gelezen in de tao van equus.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:20

Est heeft weer enorme pijn Verdrietig
Er zit iets in de voet.....hoefsmid kreeg ik eerst niet te pakken, toen de DA maar gebeld maar die kan niks vinden. Ze is wel gevoelig op een deel van de hoef maar de DA durfde daar niet zo goed in te snijden.

Mijn hoefsmid zou vanavond misschien nog langskomen maar zijn vrouw moest dat eerst even vragen want hij was niet thuis.....nou ja nog niks gehoord dus ik hoop dat hij morgen komt. Essie is zo zielig nu Verdrietig

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:21

Mag ik jullie voorstellen aan

Na heeel lang overtuigen van me ouders mag ik eindelijk een eigen pony. Via ander forum bij nicky gekomen zij bood haar aan.
Na lang piekeren toch besloten te gaan praten me me ouders naja via een brief dan uiteindelijk toch gevraagd. En ze hebben toestemming gegeven
Over 2 weken komt deze prachtige meid naar me toe
http://img82.imageshack.us/my.php?image=nicky03yf4.jpg

Nicky
Ze is 1,5 en geen ras.. ze is valk kleurig met zwart/bruine manen
Van karakter best dominant en heeft nogal haar eigen mening.
Kijk er erg naar uit tot ze komt:) kan zelf nog niet goed bevatten maar dat komt vast nog wel.

http://img505.imageshack.us/my.php?image=nicky02rm9.jpg

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:31

@MSophie: Gefeliciteerd meid! Wat een mooi beestje om te zien.

@Timbers: Wat rot van Essie Verdrietig Hoop dat je hoefsmid snel langskomt. Is niks minder als je eigen beestje met pijn zien Boos! Sterkte, morgen weer een dag!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:47

@ Timbers: wat rot voor Essie Bloos! geef haar maar een dikke knuffel als je haar weer ziet, en ook een dikke knuffel voor jou hoor meis! Ach gut

@MSophie: Echt een prachtig paardje, hele mooi kleur! Van harte gefeliciteerd Lachen Ik ben stiekem ook een beetje op zoek naar een jaarling merrie waar ik zelf mee aan kan 'aanklooien' en die ik op mijn eigen manier kan inrijden als ze een jaar of 5 is. Je paardje is echt prachtig!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:58

Heb zelf trouwens ook wat....met mijn vinger tussen het hek van de paddock gezeten....ik hoorde iets kraken maar hoop dat dat het hek was. Mijn vinger doet wel mega pijn en er zit een ei op.....maar goed als Essie zulke pijn kan verdragen ga ik niet miepen over een pijnlijk vingertje

Bovendien kan ik nu echt niet met mijn hand in het gips gaan zitten ofzo....ik moet kunnen autorijden en hoefzakken wisselen en dat soort dingen.....

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:15

@ Timbers: Collega van me had laatst ook haar pink gebroken, die doen ze niet in het gips want je moet het kunnen bewegen. Ik zou ook wat paracetamolletjes slikken en gewoon doorgaan.

Als het morgen helemaal paars is zou ik trouwens wel even langs de poli gaan, misschien kunnen ze je daar wat geven tegen de pijn.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:16

@Timbers: Wat naar nu weer zeg. Net nu het weer wat beter ging allemaal. Wens haar maar heeeeel veel sterkte!! En voor jou ook natuurlijk.

@MSophie: Gefeliciteerd! Wat een ontzettend leuke pony. Ik ben echt een pony-meisje, het is dat ik zelf eigenlijk te groot ben om pony's te rijden, maar anders... Spannend hoor je eigen pony! Is ze mensen gewend? Wat is haar naam? Hoe komt ze gehuisvest? VUHRTEL! Ben helemaal niet nieuwsgierig verder... Bloos

Jeetje, iedereen zit hier zo te lezen behoorlijk in de lappenmand. Beterschap aan iedereen Lachen.

Met mijzelf gaat het (zoals meestal) wonderbaarlijk goed. Afgelopen weekend mijn verjaardag in het kwadraat gevierd. Zaterdag eerst lekker gegeten met vriendinnen, 's avonds een feestje gegeven wat heeeel gezellig was! Zondag was ik echt jarig en heb ik het gezellig gevierd met mijn moeder en broertje. Aankomende vrijdag neemt mijn vader me nog mee uit eten als kadootje! En tsja, zaterdag heb ik dan één of andere surprise party ofzo (van en met vriendinnen). 10 uur 's ochtends moet ik klaarstaan, volledig in de make-up en gehesen in jurk en ik hoefde niet te verwachten 's avonds weer voor het donker thuis te zijn... Party!! Geeeen ideeee wat we gaan doen, ben er best zenuwachtig voor! Vind m'n dinnetjes wel heel lief Lovers . En dan die zondag neemt vriendjelief me nog mee naar zijn favo restaurantje (en ik mag niet weten wáár dat is natuurlijk).

Volgend jaar maak ik gewoon weer een verjaardagslijstje, want je ziet het, als je niets weet te vragen gaat iedereen zelf heel origineel doen óf je maar gewoon mee uit eten nemen Haha! Haha! !! Pft, jeetje, als ik me niet jarig gevoeld heb Haha! Haha! !!

Tot morgen maar weer, welterusten!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:23

En iedereen zegt maar dat ik met Essie moet gaan lopen, maar ze WIL echt niet lopen door de pijn en ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om haar een tik te verkopen omdat lopen beter is voor d'r Bloos
Het arme paard heeft al pijn en zou totaal niet snappen waarom ze een tik uitgedeeld krijgt......ik probeer het maar met TLC. net nog even bij d'r geweest en d'r verteld hoe gek ik op d'r ben Lovers

Ze is ook gewoon zooooooooooooo lief.....ondanks de pijn kwam ze lekker knuffelen en mocht ik haar ook rustig temperaturen enzo. Lief trouw paard van me Ach gut

@Dani62 nog gefeliciteerd met je verjaardag

Morgen misschien inderdaad even langs het ziekenhuis....maar eerst het paard, die gaat voor.

Ik ga denk maar slapen want ik zal vannacht wel weer meerdere keren wakker worden met malende gedachten.....maar ik hou moed, Essie komt gewoon goed...over een week plaats ik hier weer bok foto's dat MOET gewoon Ach gut

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:33

@ Dani Nicky komt altijd buiten te staan, dat doet ze nu ook al dus daarin is weinig verschil voor haar. Ze komt bij 3 ruinen en een merrie Lachen
Ze is wel mensen gewend maar niet lief tegen kleine kinderen. Verder heet ze dus nicky
moet nog hoop leren maar dat komt goed ! we hebben alle tijd.

dankje allemaal:D tegen de tijd dat ze er is zal ik foto,s plaatsen van haar in de nieuwe kudde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:38

Even een korte reactie.

@diphranil: om je paard beter bewust te maken van z'n achterbenen, zijn Ttouches ook goed (naast de balkjes lopen, voor- en achteruit).

@Zwerte, Willeke en Timbers: sterkte met jullie pijntjes!

@Timbers, wat sneu voor Est! Balen dat de hoefsmid nog steeds niet is geweest. Ik zou toch echt eisen dat ie morgenochtend op de stoep staat. Het is toch vreselijk als je paard zoveel pijn heeft. Hopelijk kun je een beetje slapen vanacht.

@MSophie: gefeliciteerd met je pony! Wat een poepie!

@Dani: alsnog van harte gefeliciteerd!

Berichtje van mijn kant: één van mijn paarden heeft een opgezwollen uier en een zwelling vóór de uier. Aan de linkerkant. Rechter uier is normaal. Ze heeft geen verhoging en ze voelt zich ook niet ziek, ze eet goed. Vanmiddag heb ik het met koud water afgespoten en zojuist met coldpack gekoeld. Die coldpack blijf ik de komende dagen een paar keer per dag doen. Tis me een raadsel hoe dit komt.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:55

@JoviBan: tnx voor de tip! Meer weten van TTouches stond ook al op mijn: nog-te-leren-verlanglijstje Knipoog
Enig idee of er ook instructeurs zijn in Friesland/Noord-NL?

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:14

Wat toevallig, ik was net een lijstje aan het maken van cursussen die ik nog wil volgen en daar staat TTouches ook bij Bloos

Ik krijg het druk in mijn studietijd Tong uitsteken ik wil zowel Engels als Kunstgeschiedenis gaan studeren aan de universiteit en verder wil (en ga!) ik nog allerlei paard-gerelateerde cursussen volgen. Ik heb toch wel een droomwens om later in de boerderij van mijn ouders te wonen, wat weilanden te pachten en een pensionbedoeling te beginnen. Maar dan wil ik het natuurlijk wel goed doen dus moet ik van alles afweten over sportmassage, voeding, hoefverzorging, centered riding, TTouches, klassieke dressuur, longeren, en, en... Voor wat geld wil ik graag boeken gaan vertalen (ja, ik ben een literatuurmiep Clown )

*zucht*... toekomstdromen Knipoog

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 06:17

Heb heel slecht geslapen vannacht.......ben wel 10x wakker geweest en dan spookt er echt van alles door mijn hoofd. Ik wil niet negatief denken maar Essie verdiend die pijn niet ook al is het misschien maar een hoefzweer. Heb ik misschien weer dingen over het hoofd gezien, had ik eerder moeten zien dat er iets niet in de haak was zodat ik eerder had kunnen ingrijpen.
Mijn arme paardje.....zou fijn zijn als ze pijnloos oud zou kunnen worden Verdrietig

Ben misschien een veel te grote zeiktrut maar ik kan er echt niet tegen om mijn beesten zulke pijn te zien hebben......dan ben ik echt helemaal van slag Verdrietig

Est is zo'n bikken en vechtjas, en dan nog steeds lief en vrolijk zijn.......ze is zo sterk en als zij dan al deze pijn heeft...... Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Ik ga maar naar ze toe....durf eigenlijk niet zo goed omdat ik bang ben wat ik aantref......dat bedoel ik dus mijn paard is gewoon vele malen steker dan ik Verdrietig