[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:29

haha gekke anouar!
siets is ook neit bang voor de dierenarts... maar ik denk dat ze ze na vandaag wat minder vind! toen ze ging bloedprikken kon ze geen ader vinden ze heeft wel vier vijf keer moeten prikken

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:30

Jeetje, Cook. Wat een verhalen allemaal

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:32

Citaat:
tip gekregen van morrie om hier even te vragen over het voetjesgeven probleem van mijn paard.

ik bedoelde eigenlijk niet dat je het in de huiskamer ging vragen, maar er een topic over opent op natuals, het forum, ik weet namelijk dat er methodes zijn om paarden voetjes te laten geven en die worden op de rest van Bokt niet gewaardeerd...... dekoe zei het al: Parelli....

@Cookies metaalmoeheid zeker van de beugel..... hoop dat niet teveel mensen het gezien hebben, moet je zoveel taarten bakken

@ Lenneke, maf paard heb jij zeg...... wordt zeker high van de lucht van de DA...
bij jullie komt alles in de krant, die heet niet voor niets de Wie,Wat,Waar..... het stond er vroeger al voor je het gedaan had

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:32

Dat heb je ervan als je goedkoop uit wil zijn. Die veiligheidsbeugels hebben maar 1 kant waar ze vast zitten aan het voetstuk. Dus dat moet heel sterk zijn. Maar gelijk al de eerste keer afbreken vind ik wel erg snel.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:33

wel veilig, je blijft niet in de beugel hangen.....

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:34

Toen Arabel in de kliniek stond voor haar mok, noemden de dierenartsen haar 'Tijgertje'. Ze viel ze namelijk aan. Niemand mocht aan haar komen behalve ik en mijn zusje. Was heel stom, waren we daar, konden we haar zelf behandelen met instructies van de dierenartsen. Die konden niet in haar buurt komen, bij ons was ze lief. Ze steunde helemaal op mij, achter me verschuilen en op me leunen. Was wel heel leuk om mee te maken.

Laatst kwam de tandarts en toen zat ze me steeds aan te kijken;..Baasje, het is dat jij zegt dat het niet mag, maar anders was de tandarts haar hand kwijt...

Echt evil is ze dan.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:34

Ik heb heel wat in de wie wat waar gestaan Met uitslagen van de manege. Toen ik nog rondjes kon rijden in de bak en me nog durfde te vertonen met bit

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:36

Nog nooit zulke smerige koekjes gegeten

Cookies

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:37

Ja heel veilig. Volgens mij was de bedoeling van die dingen dat je niet bleef hangen ALS je er af valt. Nu val je er af omdat de boel afbreekt. Ik heb het zand in mijn oren zitten. Lag op mijn buik in het zand. Mijn nieuwe jodphurbroek helemaal vies.

Gelukkig zag alleen mijn ene stalgenoot het. En die verteld het natuurlijk aan mijn vader.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:40

lenneke, ik vind die endurance broek di eje hebt met die oranje streep echt helemaal geweldig. Heb je die toen bij goedhard gehaald?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:40

wij hadden een keer een Noriker in Utrecht staan: chip was gaan zwerven en moest uit eenbeen gepeuterd worden en op haar naambordje stondniet haar naam maar: pasop, slaat voor, achter èn opzij

@Lenneke op welke manege heb je dan gereden, in K'hoef was vroeger alleen Hubertushof bij die enge HH Kruis......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:42

evita_ schreef:
lenneke, ik vind die endurance broek di eje hebt met die oranje streep echt helemaal geweldig. Heb je die toen bij goedhard gehaald?

Hij zit echt heerlijk. Ik vind alle andere broeken nu vrezelijk zitten. Maar kan moeilijk elke dag in dezelfde broek lopen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:43

Morrie schreef:
@Lenneke op welke manege heb je dan gereden, in K'hoef was vroeger alleen Hubertushof bij die enge HH Kruis......

Op de manege in Nederhorst heb ik gereden, Anouar heeft daar ook gestaan

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:44

Morrie schreef:
wij hadden een keer een Noriker in Utrecht staan: chip was gaan zwerven en moest uit eenbeen gepeuterd worden en op haar naambordje stondniet haar naam maar: pasop, slaat voor, achter èn opzij

Ja sommige paarden kunnen dat. Net koeien.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:45

hmmm zeker van na mijn tijd (rond 1985).....

Morrie slaat helemaal niet, laatst vroeg iemand nog: ben je niet bang dat ie slaat? De boer stond erbij en we zeiden tegelijkertijd: hij slaat niet, nooit..... dat was wel grappig

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:46

Rond 1985 kon ik nog niet paardrijden, toen was ik er nog niet eens

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:51

dekoezegtboe schreef:
tja ik twijfel hoor of ze dat is... aangezien ze wel liep.. wel stijf maar ze liep wel en kon ook nog rennen (dat was wel na de metacam die ze gehad heeft)
kan iemand mij wat meer vertellen over spierbevangenheid?? ik hoorde van iemand absolute boxrust?? dan ga ik er hard over nadenken haar in te laten slapen... want dan wordt ze echt gillend gek

Mijn verzorgpaard heeft het een aantal keer gehad, die stond gewoon op de wei hoor
Hij had er alleen last van als hij zich te druk had gemaakt.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:53

dekoezegtboe schreef:
humm opstal wordt al een prbleem want die hebben we niet en dekens al helemaal niet... dat arme paard staat nu heel zielig in de regen

Heel onnatrual misschien, maar k zou haar nu liever niet in de regen zonder regendeken hebben..

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:55

Lenneke_ schreef:
Nog nooit zulke smerige koekjes gegeten

Whaha geen succes dus

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:56

Nee, niet echt

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:57

Ik vind het niet normaal cookies, dat die beugel zo snel breekt, ookal was het niet zo'n dure!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:59

Lenneke_ schreef:
Rond 1985 kon ik nog niet paardrijden, toen was ik er nog niet eens

*grrr* wrijf het maar weer in, ik weet het ik ben bejaard...

morgen op deze tijd zit ik nog op m'n werk: open avond nu zit ik al in pyjama en ga ik zo slapen

@koe heeft de DAniets gezegd over dekens en stal? Zo niet, dan zou ik me maar niet al te druk maken. 1 van de Norikers die naar Santiago de Compostella onderweg is, stond in Frankrijk spierbevangen, of liever, lag met 40 graden koorts ineens aan de kant van de weg en zij hadden ook geen stal of dekens en geen DA die ze direct konden laten komen. Die Noriker is ook weer helemaal beter geworden en vervolgt haar tocht.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:04

marina schreef:
Ik vind het niet normaal cookies, dat die beugel zo snel breekt, ookal was het niet zo'n dure!

Nee ik ook niet, maar het zal wel zo'n maandagmorgenmonster wezen. Het was de eerste rit met die beugels. Maar ja kan er niet mee terug.

@lenneke, toch maar weer normale koekjes bakken??

Ik ga maar weer aan mijn schoonheidsslaapje beginnen, welterusten allemaal.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:06

Nee, want ik mag geen suiker
Dus dat wordt helemaal geen koekjes eten, tenzij ik die belachelijk dure suikervrije koekjes koop.

Ik had het wel kunnen weten. Ik had er van dat zoetstof in gedaan. M'n moeder zei al dat dat niet tegen hoge temperaturen kan, dan verliest het zijn smaak. Maar ik was eigenwijs.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 22:06

ik ga ook op bed, voel me bejaard ben het niet Loop al dagen met een verkoudheid rond. Mijn hele hoofd in de watten en verschrikkelijk keelpijn/hoesten.

Mijn zusje had vandaag een bijzonder moment bij de paarden. Ze kwam aangefietst en ze zag ze helemaal niet, zij kijken en kijken. Ze begon zich al zorgen te maken. Toen floot ze want daar reageren ze altijd op, en ineens ziet ze allemaal hoofdjes boven het gras uitsteken. Lagen ze in het hoge gras alle 6!
Ze kon er gewoon bij gaan zitten zo op hun gemak voelden ze zich. Ze zei dat ze bijna op elkaars schoot lagen te slapen.

Balen dat ik het niet heb gezien. Sins Arabel bij mn opa weg is heb ik haar niet meer zien liggen, ook op de vorige stal lag ze nooit. Ze voelde zich nooit meer veilig na haar verwaarlozing