[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:20

Ik ben sinds september naar volle tevredenheid aan het mirena spiraaltje. Of er ooit kids komen weet ik niet, maar dit is een goede manier om te zorgen dat ze er voorlopig niet komen.

@gouda: fijn dat je nieuwe baan zo bevalt!

@bekappers en op tijd: ellemieke is wel op tijd en belt normaal gesproken ook voordat ze komt... dat ze er aan komt

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:22

Ik ga maar eens suikervrije koekjes maken

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:23

Lekker! Welk recept gebruik je?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:27

wat hebben we ook een belachelijk klimaat: gisteravond was het 35 graden vanavond is het 15 graden, gisteren wist ik nie waar ik het zoeken moest van de warmte en nu zit ik met een fleecevest en thermosokken aan te rillen achter de pc.......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:32

Wendy schreef:
Lekker! Welk recept gebruik je?

Nog geen recept
Maar ik denk dat het gewone koekjes worden met zoetstof ipv suiker. Zoetstof mag ik namelijk wel

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:30

Hehe... bijgelezen... het gaat hier echt te snel! Ik zit hier te verhongeren!
Ik gebruik trouwens geen pil
Ben ook altijd alleen bij de paarden en irriteer me vaak (bij sommige mensen niet) als ik bezoek krijg.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:33

Met een beetje creatieviteit kan ik eigelijk gewoon alle recepten maken

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:49

nou vanmiddag is de veearts even bij siets geweest want ik was er toch niet helemaal gerust op...
er zat gelukkig geen water in dr longen ofzo... maar omdat ik vertelde dat siets dr urine vanmorgen donkerder was en al haar spieren gespannen waren heeft de veearts toch nog even bloedgeprikt om te kijken hoe haar spier waardes zijn... als het goed is krijg ik vrijdag de uitslag!

arno8

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:50

Zaterdag open dag bij een paardenmelkerij vlak bij waar ik woon! Interessant...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:04

dekoezegtboe schreef:
nou vanmiddag is de veearts even bij siets geweest want ik was er toch niet helemaal gerust op...
er zat gelukkig geen water in dr longen ofzo... maar omdat ik vertelde dat siets dr urine vanmorgen donkerder was en al haar spieren gespannen waren heeft de veearts toch nog even bloedgeprikt om te kijken hoe haar spier waardes zijn... als het goed is krijg ik vrijdag de uitslag!

Wat was er dan?

Ik heb geloof ik iets gemist

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:10

haha het stond wel in dit topic... siets is gister in de sloot gevallen en we weten niet hoelang ze er in gestaan heeft... ik ben er toen ingesprongen om dr er uit te halen

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:11

Ze was in het water beland...

Mijn vroegere arabier is een keer in het water gevallen. Die hebben ze er toen met een halster aan met de trekker eruit getrokken. Achteraf niet zo slim van die mensen..maar ja

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:12

Oei, dat klinkt niet lekker. Was de sloot heel diep?

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:16

ik stond tot mijn borst in het water en tot mijn middel in de drek dus we hebben geluk dat ze niet vast stond...
gelukkig heeft de boer mij gebeld hij zei ook van een koe zou ik met een touw om zijn hals met de trekker er uit halen maar bij paarden weet ik niet of dat goed is

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:17

vrijdag pas, wat duurt dat lang, als ze spierbevangen is, is dat wel erg laat hoor!

Bij ons trekken ze paarden ook altijd heel lomp aan het halster uit de sloot, kan je meteen een osteopaat laten komen om de wervels weer recht te laten zetten. De brandweer doet het beter: met slangen onder het lijf door, maar dan schrikken die knollen zich weer de krampen van die auto en die kerels in die pakken......

Morrie is tot nu toe altijd weer op eigen kracht uit de sloot gekomen gelukkig en heeft er voor zover ik weet nooit iets aan over gehouden.......

Vorig jaar verdween mijn logeerkind met pony en al in de sloot wat een drama zeg.... eerst die pony eruit zien te krijgen met 100 man erbij en toen met kind naar de EHBO waar we de rest van dag gezeten hebben: verdaaide knie,maar ze had zelfs geen identiteitskaart bij zich.... helemaal niets. Ouders onbereikbaar *pfff* en ik ben al zo panisch voor water, echt mijn nachtmerrie die dag.
Haar kleren konder trouwens integraal in de kliko, zelfs na 5 x wassen stonken ze nog

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:19

tja ik twijfel hoor of ze dat is... aangezien ze wel liep.. wel stijf maar ze liep wel en kon ook nog rennen (dat was wel na de metacam die ze gehad heeft)
kan iemand mij wat meer vertellen over spierbevangenheid?? ik hoorde van iemand absolute boxrust?? dan ga ik er hard over nadenken haar in te laten slapen... want dan wordt ze echt gillend gek

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:20

hmmm, ik kom even storen
tip gekregen van morrie om hier even te vragen over het voetjesgeven probleem van mijn paard.
het gaat om een vrij zwaar trekpaard dat nooit deftig heeft geleerd om voeten te geven.
de hoefsmid komt ook niet zo frequent (mijn paard niet)
en toen die zaterdag kwam toonde hij stenen die echt vastzaten in de straalgroeve, niet echt prettig voor mina dus.
maar ik kan haar voeten niet optillen.
in de hoefstal geen probleem, touwtje errond, wat trekken en ze legt mooi haar voeten op de plaatsen.
eenmaal proberen los tr trekken, maar als ze merkt dat het niet lukt, geen probleem.
di doet ze trouwens ook bij het aanbinden, probeert 1-2 keer om zich los te rukken, en als het niet lukt is er totaal geen probleem meer.
bij het gewoon voetjes nemen heft ze ze wel op, maar gooit ze vooruit, als ik ze zou kunnen houden weet ik zeker dat er geen probleem zou zijn, helaas kan ik ze niet vasthouden
iemand tips?

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:21

Als Anouar ooit een keer in de slaat terecht komt mag dat echt in de krant. Toen laatst de haflinger er weer eens in stond heb ik geprobeerd Anouar er ook in te krijgen, kon hij lekker afkoelen. Maar nee hoor, hij vond het geen goed plan

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:22

ik zou dr lekker met 2 dekens op stal zetten en als ze morgen nog kreupel loopt de hoefsmid bellen. Dan heeft ze echt ijzers nodig

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:23

ik doe aan parelli en linda leerde een paard hoefjes geven door er tegen aan te tikken... als het paard zijn hoef optilt stoppen met tikken en weer beginnen als hij hem weer neer zet

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:23

dutske, sorry, ik heb eigelijk geen ervaring met paarden die hun voeten niet willen geven Dus ik kan je niet helpen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:24

Nou ik heb me niet aan regel 1 van het paardrijden gehouden. Ik ben van Veseo afgevallen. Ze schrok ergens van en toen maakte ze een bokkesprongetje opzij. Mijn (spiksplinter nieuwe) beugel brak gelijk af. En toen lag ik er naast. Gelukkig een zachte landing, ik heb alleen een blauwe plek op mijn bovenbeen.
Ik koop dus wel een paar duurdere beugels, deze had ik van het weekend op een beurs gekocht voor 20 euro. Pisbakkenstaal dus.

Ben in de gillende looppas naar binnen gerent en heb een andere beugel gepakt en ben er gelijk weer op gegaan. Gestapt en gedraaft, er was verder nix aan de hand.
Laatst bijgewerkt door Cookies op 14-06-06 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:24

humm opstal wordt al een prbleem want die hebben we niet en dekens al helemaal niet... dat arme paard staat nu heel zielig in de regen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:26

Tjee Koe, dat is ook wat je paard in de sloot. Kijk inderdaad maar uit met spierbevangenheid. Het kan ook gewoon vreselijke spierpijn zijn.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:27

Anouar is trouwens een rare. Bij de keuringen op wedstrijden gaat hij staan slapen als een veterinair hem gaat controleren. Veel paarden zijn aardig opgewonden, dus ze zijn wel blij met Anouar.

Nu had ik hem vandaag even binnen gezet, gewoon vast gebonden aan z'n stal tot de dierenarts kwam. Loopt hij me toch druk te doen, de meest vreemde kunsten haalde hij uit. Dierenarts komt, hij geeft Anouar een aai en Anouar gaat accuut staan slapen. Toen de dierenarts bukte om naar z'n hoef te kijken legde hij gewoon z'n neus op z'n rug

Bang voor de dierenarts is hij zeker niet