[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:11

nee, op de dvd wordt een zadel van een cursist onder handen genomen, die geen idee had dat er iets fout was aan d'r zadel, maar na de uitleg op zoek ging naar een beter pasend zadel en zo lang dus met de shims bleef rijden

Mijn zadel ligt ook voor geen meter, maar een boomloos zadel kan je volgens mij niet shimmen, dat zal ik op de cursus wel te horen krijgen. Ik koop echter geen nieuw zadel meer, ik heb besloten na de cursus te stoppen met rijden. Levels halen is onbegonnen werk,het is te streng geworden en ik vind rijden al tijden lang niet leuk meer, Morrie nog minder.......

dus dames met een enorme kont die van rood/bruin houden: Torsion zadel 19 inch in de verkoop over een maandje

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:13

ik las op nh forum van iemand die geslaagd was mbv videoopnames oke ze had het wel naar het buitenland gestuurd

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:14

Arabesk schreef:
ik ben lid van de nvvr, heel gemengd gezelschap. NH-ers, niksers, dressuurprikkers etc

Zelfs een flink aantal Parelliers

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:16

Arabesk schreef:
ik las op nh forum van iemand die geslaagd was mbv videoopnames oke ze had het wel naar het buitenland gestuurd

ja alleen grondwerk dus geen level gehaald, met grondwerk alleen red ik het ook wel, rijden gaat alleen nooit lukken met een paard als Morrie, dat meisje heeft een shetlander waar ze niet op kan rijden omdat zeer te groot voor is

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:16

Ik moet zo gaan, maar het regent nog steeds

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:17

ja helaas Len, trek maar een regenpak aan want het blijft nog wel ff regenen.....

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:21

Het is hier nog droog *sprak zij hoopvol*

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:23

dat zal het ook wel blijven ook cookies, kijk maar op de radar......

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:24

Hier ook nog... als het morgen maar droog is, we hebben personeelsuitje en volgens mij is het een buitenactiviteit.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:26

azo'n "leuk" uitje waar je van tevoren niet weet waar je heen gaat en wat je gaat doen.... bij ons staat er dan bij: schone en droge klren meenemen
dan hoef ik al niet meer mee,...... ik wil precies van minuut tot minuut weten wat we gaan doen en war we heen gaan en dan wil ik ook nog met eigen vervoer, zodat ik weg kan als ik het niet meer trek....... ik ga dus gewoon nooit meer mee.....

opala

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:26

Ik zocht een druk forum met alleen maar recreatieve ruiters, ruiters zoals ik die alleen maar buitenrijden, maar dat heb ik in de NVVR niet gevonden, iig wordt het niet druk bezocht.

Dat Parelli-gedoe is voor mij acracadabra en blijft dat ook. Ik red mij zo met mijn paard, dus heb geen methode nodig.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:43

ik redde me niet met mijn paard enmijn 47 jaar ervarin gmet paarden, Parelli heeft Morrie van de slacht gered, want zonder parelli had ik hemmoeten terugverkopen aan het stamboek en was hij o pzeker bij de slager terechtgekomen... in Oostenrijk zijn zenietzo geduldig met onwillige paarden die niet willen luisteren en werken als ik.....

Nu zal ik na Morrie nooit meer een ander paard kopen, ik vind mezelfniet capabel en veel te oud om er nog een keer aan te beginnen.....

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:46

Morrie schreef:
ik redde me niet met mijn paard enmijn 47 jaar ervarin gmet paarden, Parelli heeft Morrie van de slacht gered, want zonder parelli had ik hemmoeten terugverkopen aan het stamboek en was hij o pzeker bij de slager terechtgekomen... in Oostenrijk zijn zenietzo geduldig met onwillige paarden die niet willen luisteren en werken als ik.....

Nu zal ik na Morrie nooit meer een ander paard kopen, ik vind mezelfniet capabel en veel te oud om er nog een keer aan te beginnen.....

Daarom is het bestaan van zulke methodes welkom

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:49

als ik de deplorabele staat van het weiland zie en de zeer geringe hoeveel gras deze zomer, vraag ik me wel eens af waar Morrie beter af zou zijn....... ik moet het in 1 ding met HC eens zijn: ik vind NL ook een totaal ongeschikt land om paarden te houden

Het is echt zorgwekkend dit jaar: 30 baaltjes hooi van een land war er vorig jaar 80 af kwamen....... en dan hoor ik nog steedsmensen zeggen dat er zoveel gras is..... die zijn er of nog nooit echt doorheen gelopen, of ze moeten ndoig naar de opticien voor een ogentest

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:04

Met wat ik nu weet, had ik vroeger ook heleboel anders gedaan. Mijn paard heeft het vlgs mij best naar haar zin nu op de wei en 's winters maken we het er gewoon het beste van. Ik heb haar nu en wat ik heb meegemaakt door en met haar, heb ik voor geen goud willen missen. Ik durf gerust te zeggen dat zij mijn leven verrijkt heeft.

Net als met de lijn, geldt ook voor het houden van het paard, het kan beter, maar het kan ook slechter

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:05

Nou bij ons groeit het bijna harder dan dat ze het af kunnen vreten. Heerlijk toch dat de parreli methode voor jou werkt morrie. Ik zelf vind er niet zo veel aan, alhoewel ik zo'n demonstratie altijd wel leuk vind. Eigenlijk hoor ik nergens bij, ik hang geen methode aan, doe niet aan dresuur, springen, western rijden. Eigenlijk ben ik helemaal alleen

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:05

Morrie schreef:
azo'n "leuk" uitje waar je van tevoren niet weet waar je heen gaat en wat je gaat doen.... bij ons staat er dan bij: schone en droge klren meenemen
dan hoef ik al niet meer mee,...... ik wil precies van minuut tot minuut weten wat we gaan doen en war we heen gaan en dan wil ik ook nog met eigen vervoer, zodat ik weg kan als ik het niet meer trek....... ik ga dus gewoon nooit meer mee.....

Morgen boerengolf met BKM unit... geen witte schoenen of naaldhakken aan...

Ik ga weg voor het eten. Geen zin om tot 22h tegen mijn collega's aan te kijken. EN ik ga met eigen vervoer heen en niet met die bus want dan kan ik niet weg wanneer ik wil.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:07

Ik heb ook een hekel aan personeels uitjes. Morgen heb ik pech want ik moet naar het afscheidsdiner van de generaal. Bleh. En als ze blauwe hap hebben dan ga ik helemaal gillen.

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:12

Ik doe een beetje van alles maar het meeste nog van mijzelf..

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:13

Blauwe hap?

Wa 's da?

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:15

Zo weer bijgelezen

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:16

Bami, nasi, gado gado, sate. dat soort spul. Is voor mij geen tractatie meer hoor. Mijn collega is een blauwe jongen, oftewel het is een Indo.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:22

Cookies schreef:
Bami, nasi, gado gado, sate. dat soort spul. Is voor mij geen tractatie meer hoor. Mijn collega is een blauwe jongen, oftewel het is een Indo.

Dan ga ik wel voor jou in de plaats, ben ook Indo.

En Cookies, ik ben ook alleen en soloruiter, rij alleen buiten voor de rest niets, maar ben niet eenzaam

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:28

Mijn collega is er inderdaad gek op. Ik eerst ook hoor. Maar we hebben nogal wat reunies van de vetereranen en daar hoort altijd een nasimaaltijd bij. Nou na 5 jaar komt je dat aardig de keel uit.

Ik ben trouwens een ontzettend hermit, dus ik vind het heerlijk om alleen te zijn.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:33

Ik vind witte rijst met allerlei gerechten nog lekker dan nasi , maar ik ga er zelf niet voor in de keuken staan.

Over alleen zijn: buiten mijn gezin, kan ik vrijwel zonder ieder ander. Vind het wel eens leuk contact met anderen, maar dan voor heel even. Geef mij maar I-net.