[HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:26

Cookies, wat doe je allemaal bij zijn massage? Voor welke paarden is het het meest geschikt?

evita_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:28

opala schreef:
Het is ontzettend frustrerend ergens te reageren en met de bodem vlak gemaakt te worden, zodat andere volgende schrijvers ook alleen maar er in meegaan. Dan heb ik wel eens zin om ze allemaal te stangen of Bokt gedag te zeggen, maar ik ben verslaafd en heb mij zelf niet vaak in de hand .

ik ben gelukkig niet de enige, ik probeer het steeds weer maar kan niet stoppen met lezen..dan moet ik vervolgens weer reageren en is het weer mis.

slecht voor je emotionele fitness zei Morrie tegen me..

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:33

Morrie schreef:
vrouwelijke uitstraling, m'n neus, daar ga ik mezelf niet voor martelen met zo'n strak ding om pens gebonden..... de leerlingen noemen me altijd meneer, hoe zou dat nou komen????

Dan zit ie ook veel te laag. Brutale leerlingen die geef je toch wel meteen de wind van voren hoop ik

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:36

evita_ schreef:
opala schreef:
Het is ontzettend frustrerend ergens te reageren en met de bodem vlak gemaakt te worden, zodat andere volgende schrijvers ook alleen maar er in meegaan. Dan heb ik wel eens zin om ze allemaal te stangen of Bokt gedag te zeggen, maar ik ben verslaafd en heb mij zelf niet vaak in de hand .

ik ben gelukkig niet de enige, ik probeer het steeds weer maar kan niet stoppen met lezen..dan moet ik vervolgens weer reageren en is het weer mis.

slecht voor je emotionele fitness zei Morrie tegen me..

Ik heb er ook last van hoor.

Zeker als dan iemand zegt 'tegen' natuurlijk bekappen te zijn, maar niet eens weet hoe vaak een paard bekapt hoort te worden.
Of als er weer allerlei onzin verkondigd wordt over dat een straal niet bedoeld is om het gewicht van het paard te dragen... ik erger me enorm aan dat soort onwetendheid en dan wel even makkelijk een ander veroordelen. Bah

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:38

Hoe lang blijft het regenen?

Hoe zou het zijn als naturals in de meerderheid zijn? Zou dat ooit zover komen?

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:39

Lenneke_ schreef:
Cookies, wat doe je allemaal bij zijn massage? Voor welke paarden is het het meest geschikt?

Het is geschikt voor alle paarden. En ook voor mensen. Ik begin vooraan, net achter de oren en hou pas op als ik bij de staart ben. Ik doe dus het hele lichaam.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:40

Naturals in de meerderheid?

Geen idee, ik denk het voorlopig niet eerlijk gezegd. Maakt me ook niet uit hoe je het noemt... naturals, boerenverstanders, nvvr'ers....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:48

NVVR-ers vind ik eng...... wil ik absoluut niet mee in 1 adem genoemd worden, *brrr* eng clubje wat ik er van gelezen heb op internet....

In Zwitserland zijn naturals in de meerderheid, parelliers in het bijzonder, daar ben je als normal afwijkend van de norm......

Als mijn leerlingen te brutaal worden, word ik overdreven beleefd, ga ik u tegen ze zeggen en shcakel ik over op non-verbale communicatie, dat werkt perfect! vreemd genoeg zijn het altijd klassen met meisjes die te ver gaan, klassen met jongens nooit. Gemengde klassen heb ik toevallig niet, dus ik heb geen idee hoe het er daar aan toe gaat (mode=meisjes, horeca=jongens bij ons)

Ik denk dat het een uur of 3 blijft regenen *snik*

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:50

bokt raakt van streek

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:50

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:51

Morrie schreef:
Ik denk dat het een uur of 3 blijft regenen *snik*

Dat is mooi, ik moet om 3 uur weg

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:51

Oh wat vind je er dan eng aan Morrie. ik heb niks engs gezien, maar mischien heb ik wat gemist.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:54

herziening eerder bericht, als je op deze radar wordt het helemaal niet meer droog vandaag......

ik ga een dutje doen en als ik wakker word een regenpak bij elkaar scharrelen........ wat baal ik hiervan zeg, morgen open dag kan ik alleen 10 minuten voeren en verder niets... had er echt op geregekend vandaag op te kunnen zadelen en op- en afstappen oefenen, met die hitte doe ik dat niet dat vind ik zielig voor Morrie en de tijd gaat nu echt dringen voor me

ik heb die NVVR site gelezen en ik krijg er geen goed gevoel bij...... ik vind het een enge club, iemand hier (wie?) vond het echt iets voor mij, maar ik houd me liever bij de Parelli-sekte

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:58

Ik heb ook weinig engs aan de nvvr kunnen ontdekken, maar ik ben dan (nog) geen lid. Ara wel volgens mij?

Ik heb af en toe meer mijn vraagtekens bij een aantal dingen die parelli beweert. Die moet zich gewoon bij NH houden en zich niet gaan bezighouden met zadels, hoeven en huisvesting...

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:59

Nou lekker dan, ik zou vanavond met Rexje rijden. Onze uit de kluiten gewassen Haflinger.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:59

ik ben lid van de nvvr, heel gemengd gezelschap. NH-ers, niksers, dressuurprikkers etc

evita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:00

Bij mij zijn het juist klassen met jongens die te ver gaan. Heb dr net 2 van de opleiding af laten sturen. Totaal geen respect en besef voor mensen.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:01

je hebt zeker de dvd over het shimmen van zadels nog niet gezien, als je die ziet vallen de schellen van je ogen hoor en zieje dingen om je heen waar je het koud van krijgt..... ik weet nu tenminste waar ik op moet letten als ik een zadel op een paard gooi, dat heeft een rijkserkende zadelmaker me nog nooit kunnen uitleggen.....

Huisvesting en hoeven heeft Parelli bij mijn weten officieel nog niets over gezegd, wat ik daarover weet heb ik van mensen die er geweest zijn, maar daar heeft hij nog geen dvd's over uitgebracht voor zover ik weet

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:02

Wat is shimmen?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:03

Ik heb die DVD inderdaad nog niet gezien, maar ik heb wel gezien wat een aantal parelliers met die zadels uithalen en daar ben ik fel op tegen. als je het hebt over een quick fix he... hallo dan! Als dat er geen is, dan weet ik het niet meer hoor.

Als je zadel niet past moet je naar de zadelmaker. Punt.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:05

*pfff* dat kan ik niet zo 1,2, 3 uitleggen, ik weet er echt geen NL woord voor. Het komt erop neer dat je leert hoe en waar je zadel opje paard moet liggen en dat niet passende zadels tijdelijk aan kan passen met shims zodat ze beter liggen tot je een nieuw zadel heb en dus niet doorrijdt met een zadel dat achterover of voorover geklapt op allerlei punten drukt en knelt

Zal wel niet goed zijn, maar Promptertje post hier helaas niet meer, zij zal het helemaal perfect kunnen uitleggen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:06

Ik las schimmen en zadels. Dacht aan geesten

Ik heb wel eens gehoord dat paarden geesten zien en daarom soms in ene schrikken als er voor ons niks lijkt te zijn

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:08

Hmm, ik begrijp de bedoeling. Maar het is toch geen alternatief om geen nieuw zadel te hoeven kopen?

Achterom

Re:

Citaat:
Shims are thin pads the can be placed under a part of the saddle, for example on either side of the front to correct a saddle that is slightly too wide. Shims made from open-cell foam can be added sometimes to help balance the saddle. Shims must be used carefully so they do not interfere with saddle fit or make the problem worse.

Bron http://www.harmanyequine.com/saddlefit.stm

Lang leve google!

Arabesk

Jawel jawel, dat was ik nog vergeten te zeggen. Ik zat in level 2 te lezen het boekje en daar staat dat je een fit paard moet hebben, ook psychisch.

Hij raadt aan:

- paard zoveel mogelijk buiten ivm bewegingsvrijheid
- veel sociaal contact
- afwisseling in disciplines (dressuurpaarden bestaan niet zegt hij, hun 'dressuurpaarden' kunnen ook koeiendrijven en omgekeerd) vaak buitenrijden etc

Hij zegt dat hun paarden alleen op stal staan voor een concours ofzo, verder altijd zoveel mogelijk buiten.

Dus weer punt erbij voor meneer Parelli