De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:20

Zo! Bruut gepest! Rondje polder.. die domme vlek is dus niet bang van autos en vrachtwagens, maar wel van enge stenen in de berm...gevolg: twee keer bijna onder een auto!! "Baasje...ik werp me onder die auto..alles liever dan vlak langs die steen!!!'

Het was vandaag mijn beurt om alle paarden over de verschillende paddocks te verdelen en van hooi te voorzien... wat een K. klus... Zweet stond op mijn rug!!! En allemaal 'goeie-kant-toon'gedrag... want op twee stalgenotes na, hoeft de rest NOOIT wat voor mij te doen!!! .... Bruut staat namelijk in stal met uitloop. Overdag kan hij daar niet in, want dan komt er een paard bij... ik gooi zijn maaltje van 17.00 dus alvast in zijn bak... Als het andere paard eruit gaat, gaat het draadje weer open en kan hij eten.... In de stal is verder ook onbeperkt hooi....dusssssss....
Nou ja...het was lekker weer hier.... zonnetje op mijn bol in de polder!

Maar.... toen ik om 13.30 thuiskwam, rolde ik tot mijn stomme verbazing niet eens om van de honger... en het ontbijt was toch echt al een tijdje geleden... Eerst maar eens een glaasje suikervrije vruchtensap genomen, toen de senseo langzaamaan maar eens op laten warmen! Daarna toch maar gaan lunchen... bakje hüttekase met lenteui, kipfilet (broodbeleg), kappertjes, een gekookt eitje, perer/zout en klodder olijfmayo! GATVERDAMME wat een KALOTE dieet!!!

Vanavond eten we Chili con Carne...bijna 'gewoon'!!! En ik ga straks even lekker zelf appelmoes koken (met zoetstof!) Mjammie!!!

Ik ben benieuwd wat Smurf ervan gaat maken... van het zuiderstrand bedoel ik! Bakkie hÜttekase met mayo heb je geen oven voor nodig

En Mac: Welke Kellogs at jij nou? Ik kon niet echt iets vinden wat mij aanstond, maar dat kan komen omdat de dorpssuper niet zo bi gesorteerd is... graag volledige naam...ga ik op snor in de grote super in buurdorp!! Enne: Kom maar op met die pica's

Jackie: hoe is het met je bulten???

Iedereen die studeren moet succes!!! En de rest plezier!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:28

hüttekäse staat nog in de koelkast, groen uitgeslagen ... van een paar weken geleden

Ik heb 's morgens echt geen tijd en geen zin in een vet ontbijt met warme dingen en tussen de middag al helemaal niet, je kan net een voorgesmeerde boterham wegproppen in de pauze en vaak niet eens omdat er halverwege alweer een leerling wat komt vragen.
De meeste collega's lunchen dus helemaal niet op het werk, die eten gewoon 2 x per dag, wat ik nu dus ook al tijden doe

opala

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:34

Ik kan met Oop zo langs een drukke verkeersweg rijden, weinig reactie, maar dan kom ik op de rustige dijk, komt 1 auto langs niks aan de hand, andere auto, ander merk schrikt ze zich een hoedje, half op de weg

Toen ik met haar alleen, zonder andere paarden, in de beginperiode aan het bos liet wennen, vond ze vooral de boomstronken en heuveltjes heel eng

Ik ben blij dat alles voor mij geregeld wordt op stal, het spaart je lichaam en veel tijd

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:50

ik sta officieel in volpension, maar de boer mest geen vlasbox uit, dat lukt met de greep (nee klopt, daaroms taat er ook een ballenwipper naast de deur), dus dat moet ik zelf doen, evenals vlas kopen een aan laten voeren en de plaat begint ie al helemaal niet aan, die schep ik ook dagelijks (van 7 paarden mest van de hele dag). Boer vindt dat onzin..... ik niet

De badkuipen waar hij kuil in voert op de plaat makt hij ook nooit schoon, ik kan er 5 schoonmaken, nummer 6 staat te ver in de bagger en dat is nou net de bak waar Morrie uit eet natuurlijk. Zonder lieslaarzen kan ik er echt niet bij, de boer gooit het kuil over het prikkeldraad daar (kan er ook anders niet komen)
Ik ben wel een jaloers op mensen die aan komen rijden, hun paard pakken, dekens af doen en een schoon en droog paard aantreffen, rijden, paard binnen zetten en weer weg gaan. Voor ik mijn paard kan gaan pakken, ben ik een uur bezig met uitmesten e.d. en dan is ie ook nog es stinkend smerig en nat....... hartstikke arbeidsintensief en tijdrovend als je je paard zo "natuurlijk" mogelijk wilt houden hoor

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 15:51

Hier thuis moeten we alles zelf doen, maar 1 ding scheelt: niemand loopt te zeuren dat het niet goed is! De paarden geven ook altijd zelf aan of ze het eten al op hebben... (als ik uitslaap geeft Jean-Pierre soms 's ochtends het eten, ik loop altijd naar buiten, hinniken de paarden, dan krijgen ze nog eten, zijn ze stil, dan hebben ze het al op. Hetzelfde geldt voor 's avonds. heel erg handig.... We geven altijd op verschillende tijden eten, ze zeuren dan ook nooit als ik besluit dat ik eerst ga rijden voordat ze eten krijgen. heel erg handig..

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:08

Ik sta op een behoorlijke doe het zelf stal. 's morgens wordt wel gevoerd en ze worden buiten gezet, verder mest ik wel elke dag uit (ik ben veels te netjes volgens mijn stalgenoten ) en ik voer 's avonds ook zelf.
Ook doen we zelf bijvoorbeeld water in de wei etc.
Af en toe doe ik ook even een stal van een ander, net zoals ze die van mij doen als ik bijvoorbeeld eens niet kan.

Ik ben best tevreden zo, ik bepaal zelf waar mijn paard op staat, hoeveel stro ik gebruik en wat ik hem voer en hoeveel.

Verder heb ik het ook best getroffen met mijn stalgenoten als ik het soms zo hoor.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:42

bij het boertje waar ik nu sta hoef ik bijna niks te doen, hij mest uit, heb al honderd keer gezegd dat ie dat niet hoeft te doen. Hij voert, hij laat ze buiten en zet ze weer binnen, hij regelt zijn eigen hooi en stro. Waterhalen doe ik wel, ik vind het zo sneu al hij moet zeulen met emmers, dus ik zorg dat de drinkbak altijd helemaal vol is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:36

Nou ik begin er bij ons een aardige sik van te krijgen. We hoeven alleen 's avonds de paarden te doen en het klaarzetten voor de volgende dag.
Mijn stalgenoten zetten het nu voor 's avonds ook klaar zodat Bob en ik het 's avonds alleen kunnen doen. Paarden binnen zetten. Voor 5 paarden hooi in de ruif buiten doen. En dan een half uur wachten totdat hun tandeloze paard klaar is met eten. En dan weer buiten zetten.
En dat dan 5 x in de week.
Verkoop die knollen dan als je er geen belangstelling meer voor hebt.

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:48

Jasses Cooks... en wat doen zij voor jullie??? Beetje wederkerigheid???

Ik hoor net dat de boer en zijn vrouw volgende week weer thuis zijn! Dan doe ik niets extra's meer!! De boer voert 3x per dag en zorgt door de weeks voor binnen buiten zetten... in het weekend zijn er overdag meerdere mensen, dus dan is het nooit zo'n onwijze klus!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:57

Nou eh, zij doen voor ons....eh....nou niet veel eigenlijk. 1 x in de week doen zij het voor ons. Dit was vorige winter ook zo. Toen ben ik nog een aantal maanden in mijn uppie geweest want Bob zat toen in Irak.

Dat verhaal van Bruut komt me bekent voor. Kylia (moeder van Ves) die was ook nergens bang voor. Grote trekkers met van die mestinjectoren er achter: geen probleem. Toen stonden er 6 hele enge stronkjes boerenkool in een tuin en daar ging ze helemaal van over de huppel. Ik rolde bij van mijn paard van het lachen.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:58

Hm. Die van mij staan aan huis, dus meer doe-het-zelf kun je het niet krijgen . Wat jij beschrijft vind ik wel heel asociaal, Cookies!

Aan die voeten ben ik dus ook niet toegekomen. Het was weer van de "In Den Soeten Inval" vandaag. Wel gezellig, maar niet erg productief. Had vandaag voor de verandering Lee maar eens met de fiets meegenomen. PRACHTIG vond ze het. Hoe ouwer, hoe gekker, ik zweer het je. De andere weggebruikers gingen met een hele grote boog om ons heen. Dat doen we dus maar niet meer .... ze zou eens een voorbeeld moeten nemen aan haar superbrave nog-geen-driejarige zoon !!!

Heb foto's gemaakt van Lee's voorvoeten, maar kan ze nog niet van het kaartje afhalen. Mijn lezer doet het niet ...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:03

Ja hoe ouwer hoe gekker ik weet het. Mijn ouwetje van 28 begint volgens mij ADHD te krijgen. Hij blijft maar heen en weer scheuren. Leuk he dat die ouwetjes nog zo'n plezier hebben.

Die poema van een aantal pagina's geleden is een Agrarische Korthaar. Heel byzonder

Ik heb de camera ook klaar liggen om een foto te maken van Ponto zijn voet. Nou moet ik dat ding niet weer vergeten

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:10

Een AGRARISCHE korthaar??? Wahahahaaa!!!!

Lee is momenteel ook drachtig - van haar allerlaatste. Als ze drachtig is, is ze helemaal "on top of the world". Je lacht je suf als je dat ziet!!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:32

er was een smid op stal die wilde morries stralen even bijsnijden.... ik heb gedreigd bij hem wat bij te snijden als ie dat zou doen

een paard hoort niet op de straal te lopen, zei ie nog......

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:35

smurf schreef:
er was een smid op stal die wilde morries stralen even bijsnijden.... ik heb gedreigd bij hem wat bij te snijden als ie dat zou doen

Haha, DAAR had ik bij willen zijn!!!!

En wij maar dikke stralen kweken ...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:45

ja, hij wist wel dat ik zo zou reageren, maar hij was een rijtje ge-ijzerde paarden de stralen aan het bijsnijden en had Morries poot ook al te pakken...... hij durfde niet te snijden hoor, hij kent me, anders had ie nu als sopraan kunnen zingen in het kerkkoor

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:57

Wahaha Smurf! Jij hebt ondanks je hongerdieet nog aardig wat energie zo te horen!!! Maar ja.... jouw Schwiegermutterblick zal wel dodelijk zijn!!!

Mac!!! Hoe heet nou dat ontbijtgraan dat jij eet?????????????

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:00

Oh sorry, werd weer afgeleid door iets anders. Heb het pak er even bijgepakt:

Het heet CRUNCHY BRAN en het is van WEETABIX. Een geel pak met een lepel vol Crunchy Brans erop

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:01

Deze dus:
Afbeelding

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:03

SUPER een agrarische korthaar..... die hou ik erin... ik heb er hier ook 3 van rondlopen...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:06

ik heb net zulke scherpe mesjes als hij heeft achterin in de auto liggen en dat weet ie dondersgoed

weetabix, dat moest ik vroeger altijd eten, met honing erop....... *bbrrrr*

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:07

Mac: die heb ik nog nooit gezien... Hoeveel gram koolhydraten/100gr zit daar in dan?? Want Kellogs heeft ook wel zoiets...

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:42

Antheman schreef:
Bertje ; fill me in ,wat doet As voor dieet?

Op dit moment dus niet echt een dieet meer, gewoon een beetje opletten maar tot een half jaar geleden ging ze iedere week naar zo'n 'club'
Een soort weight watchers maar dan met een onbekende naam en veel goedkoper.

1000 kalorieen dieet, zegt ze net.

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:45

Mac schreef:
Heb foto's gemaakt van Lee's voorvoeten, maar kan ze nog niet van het kaartje afhalen. Mijn lezer doet het niet ...

Sjezus Mac, dat schiet niet echt op.

Met mijn bulten gaat het prima. Ze zijn er nog steeds. er zijn nog drie bijgekomen voor de gezelligheid. morgen braad ik ze weer op de zonnebank.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:45

Koolhydraten van de Crunchy Bran: 53,7 gram per 100. Dat is veel, maar het zijn de GOEDE koolhydraten. Bovendien wegen die dingen drie keer niks. In het South Beach boek stond als aanbeveling Bran Flakes. Deze komen op hetzelfde neer qua ingrediënten maar zijn veeeeel lekkerder!