De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:34

nienke07 schreef:
...hihi ... ik ip niet...hopen dat mijn rotte heup tzt een beetje meewerkt! Haha!

ben je stuk in je heup?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:42

...sinds ik onder de KWPN-er van vriendin gelegen heb...zo'n 2,5 jaar geleden...speelt mijn heupkapsel af en toe op... Verdrietig

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:48

Citaat:
ben van plan om tzt de indianen-beenzwaai te gaan leren! Dat ik er zonder zadel zo op kan springen sammazegguh!!!

dat kunnen stokoude boeren bij ons hier in de buurt ook, maar die zeggen dat al sje dat niet van kind af aan gewend bent, je het nooit meer leert

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 15:25

Tot een paar weken geleden zwaaide ik gewoon mijn been eroverheen Haha!
Maar dat ging ook weleens mis Haha!

Nu zet ik mijn handen gewoon op zijn rug en duw me alst ware onhoog en dan pas zwiept mijn been erover. Gaat een stuk rustiger Haha! Vind de paardenrug ook vast lekkerder.

Zo, de taart is gebakken, vanavond nog even glazuren Vingers aflikken

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:49

*grrmmbbl* mijn achterbuurjongetje heeft z'n drum-uurtje met open ramen dus ik vertrek maar naar stal, dat gedrum wordt ik zo nerveus van.....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:33

Ja de quiche staat ook af te koelen. Ik ga straks een heel klein hapje proberen om te kijken of ie te eten is. Wil jullie natuurlijk niet "vergiftigen" morgen. Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:52

wijhadden vanmiddageen boer met teveel alcohol op.... ze hadden een feestje in Naarden gehad van de buurman die 50 was geworden en waren maar op de fiets gegaan,onderweg is ie 2 x van z'n fiets gelazerd met z'n nette pak aan Clown en een lol toen ze aan kwamen fietsen.... terwijl ik net met het melkmeisje zat te mijmeren hoe een hekel we aan mannen hebben die teveel zuipen Cool er loopt er eentje op stal tegenwoordig, is gewoon niet leuk meer

ik was Morrie aan het poetsen en als ik aan die plekken op z'n buik kom waar die harde randen van het zadel zitten, draait ie z'n kop om, bij nader onderzoek is het ook warm, dus maar weer zonder zadel de polder in geweest....

Met margreet kan ie nog wel weg met zadel, zij singelt niet zo strak aan als ik, ik doe het niet meer...... ik vind het zielig

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:54

Woei!!! Iedereen al aan het bakken?? Ik wilde me eigenlijk morgenochtend pas druk gaan maken...
*rent zenuwachtig heen en weer tussen keuken en pc...*

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:00

Smurf schreef: ik was Morrie aan het poetsen en als ik aan die plekken op z'n buik kom waar die harde randen van het zadel zitten, draait ie z'n kop om, bij nader onderzoek is het ook warm, dus maar weer zonder zadel de polder in geweest....
=================
dat lijkt me dan geen geweldig zadel zeg, als dat zulke harde randen heeft dat het schuurt bij het paard !
Of moe tje er een grote pad onder leggen ?
geen wonder dat hij zo een hekel krijg t aan een zadel

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:02

he is een boomloos zadel en er zit een superdikke pad onder, die erbij hoort. Er zit iets fout met de singelstootophanging, deze zadels zijn dus niet geschikt voor zulke brede paarden als Morrie blijkbaar.

Morrie heeft altijd een hekel gehad aan een zadel, ik heb er wel 6 geprobeerd allerlei soorten, alleen bij boomloos bokt ie niet, bij Engelse zadels is dat echt vreselijk, dan loopt ie alleen maar te bokken.

Ik houd het zonder zadel een uur uit op z'n rg, met zadel een half uur, voor ik echt helemaal verstijfd raak van de rug/bekkenpijn

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:19

nienke07 schreef:
Woei!!! Iedereen al aan het bakken?? Ik wilde me eigenlijk morgenochtend pas druk gaan maken...

<Ik wilde morgen ochtend nog rijden!

En ik weet niet of jij weet hoe ver het is?? Clown

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:20

hihi..bij mij vandaan een kwartiertje!!! Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:21

nienke07 schreef:
hihi..bij mij vandaan een kwartiertje!!! Haha!

precies!! Daarom bakken wij op zondag!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:22

smurf schreef:
Morrie heeft altijd een hekel gehad aan een zadel, ik heb er wel 6 geprobeerd allerlei soorten, alleen bij boomloos bokt ie niet, bij Engelse zadels is dat echt vreselijk, dan loopt ie alleen maar te bokken.

Ik houd het zonder zadel een uur uit op z'n rg, met zadel een half uur, voor ik echt helemaal verstijfd raak van de rug/bekkenpijn

Kortom waar blijft de kar!!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:22

AHA! (ik ook, want het schijnt morgen alweer zondag te zijn!) Haha!

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:34

op wat voor zadels rijden ze dan in Oostenrijk de Norikers ?
of die Wanda ?
Ik kan me voorstellen dat hij zo breed is dat hij buiten alle gewone proporties valt, maar ermoet toch een zadel voor te vinden/maken zijn ?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:36

JACKIE!!!!!
Ik heb even je foto gecopieerd uit het andere topic.
Deze hoef had een overgroeide steunsel.

Ik wil zo graag weten of het klopt dat de hoefwand aan de linkerkant hoger ligt dan de zool!

En als dat zo is, waarom heb je dit zo gedaan??
Afbeelding

Volgens Frans s methode is dit juist een mooie manier om hier een boogje in de kwartieren te maken. Of in ieder geval de wand gelijk te maken met de zool.

Kortom, waarom heb je het zo gedaan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:40

Citaat:
op wat voor zadels rijden ze dan in Oostenrijk de Norikers ?
of die Wanda ?

daar kan ik heel kort antwoord op geven: ze rijden niet op Norikers in Oostenrijk en bij Wanda héél af en toe als een potentiele koper een paard wil proberen dan gooit ze er een vz zadel op, maar Wanda fokt héle luxe Norikers, die zijn half zo breed als Morrie

Ik heb een koudbloedzadel gehad met een kamerwijdte van 36 cm en die was véééél te krap, ik begin nooit meer aan boomzadels, diepassen sowieso niet, de schouders knellen ook nog eens teveel af

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:41

36 cm????

Merrit heeft volgens mij al 42 cm Knipoog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:44

30 cm is standaard, in Nederland kan je ze tot 32/34 cm krijgen.

Ik heb diverse zadelmakers en tientallen zadels op Morrie gehad, zo lang ie netjes stil staat ziet het er leuk uit, maar ga je rijden en gaat ie wegspringen en bokken (en dat doet ie met boomzadels) dan hang je zo aan de zijkant met zadel en al, zelfs met mijn stockzadel is dat gebeurd, in de dressuurles op de rijvereniging, kon ik naar huis lopen, omdat ik er niet meer op durfde Boos!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 19:46

Merrits zadel is ook op maat gemaakt, niks pastte hem!

En vorig jaar dus 2 maten laten verbreden, want het lag niet meer goed. En helaas heeft hij daar nu dus drukplekken ,zijn wel aan het wegtrekken, maar nog steeds goed zichtbaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:51

nienke07 schreef:

Chineesje heeft vegetarische salade geknutseld en ik ga zo kijken of ik de appeltaart kan laten mislukken Clown .

Morgenochtend om half negen wordt ik op stal verwacht door esperanza.... Slapen zij moet om half twaalf in Heerenveen zijn, dus moest ik ook maar zo vroeg komen kon ik ook nog even rijden Cool , nou ja oke dan maar he Haha! (ik had eigenlijk geen plannen om te gaan rijden maar oke)

Kees heb ik verteld dat jullie komen Haha! , hij had drie biertjes op, dus hij zag het helemaal zitten Extreme duivel . 'Hoe oud jullie waren' Haha! Haha! 'Te jong voor jou Kees' Clown

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:52

Antheman schreef:
Merrits zadel is ook op maat gemaakt, niks pastte hem!

En vorig jaar dus 2 maten laten verbreden, want het lag niet meer goed. En helaas heeft hij daar nu dus drukplekken ,zijn wel aan het wegtrekken, maar nog steeds goed zichtbaar.

Hebben jullie er verstand van? Ik twijfel nog steeds of die wintec op Ara past. Inmiddels is hij aangekomen dus past het steeds beter Haha! Vork , maar toch ....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:54

Fugers, Bakker, Ali ene Eveline met westernzadels konden op Morrie geen passend zadel krijgen, Fugers en Bakker vonden een Wintec met een witte boom perfect liggen, dat gleed er al af als Morrie gewoon normaal rechtdoor liep......

Ali heeft echt alles uit de kast gehaald en helaas ook niet geslaagd, dus ik heb het gehad met boomzadels, zat van de weekeven op een KWPNer met een gewoon Engels zadel, wat zit dat küt zeg, dat houd ik geen 10 minuten meer vol.......

Het giet hier nu ook........ niet normaal meer, dat wordt weer niets op de plaat morgen Boos!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:30

...en ik ben dus erg blij met mijn torsion Bloos ...in tegestelling tot bij Morrie zijn bij Bruut alle zadels veel te groot... maar deze ligt volgens mij heeeeel best!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nienke07 op 27-03-05 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt