[HK]Van nature huiskamertopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Timbers

Re: [HK]Van nature huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:49

Twiggy2008 schreef:
Maar toen hij met een hoefzak om stond en het land wat nat was, moest hij wel even binnen staan. Anders zoog de grond die zak zo op. Clown Haha!

Dat is zo jammer bij ons.....de wei is veel te nat en de paddock is ook een prutbende dus ik moet ze 's nachts wel binnen laten. Maar goed nu ga ik dus elke nacht een hoefzakje met soda omdoen...dat trekt het vuil er dan wel genoeg uit hoop ik.

Ergens baalde ik vorige keer al dat ze het had uitgesneden.....hij was er aan de bovenkant mooi uitgekomen en toen had ze aan de onderkant een heel diep gat gesneden. Ik was hier al bang voor want het was zo nat en blubby in de wei toen Essie die zweer had. En ik wilde (nee moest van mijn DA zelfs Tong uitsteken ) ze buiten laten lopen. Dus misschien is er toch weer wat naar binnen gekomen en dat dat mee dicht is gegroeid ofzo......want die andere zweer was een week of 5 geleden dus qua tijds pad zou dat kunnen.

Zal Essie alle beterschapsknuffels overbrengen Haha!

Morgen ga ik wel even heel streng zijn want in de paddock (en toen ook op het land trouwens) gaat ze gewoon stilstaan als het pijn doet.....van mij MOETEN ze niet veel, maar morgen MOET Whoosh! Clown ze even stappen van mij. Hopelijk is het droog dan gaan we een stukkie uit wandelen Haha!

Apekoppie was trouwens weer zo lief vanmiddag toen ik Essie stond te behandelen....met d'r eigenwijze bekkie op Est d'r ruggie steunen en kijken wat ik daar deed. Me luv my paardjes Lovers

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:52

Kan het niet zijn dat de zweer niet goed uitgesneden is? Wat ik ook heb gehad met Sam? (die bleef in draf wel licht kreupel lopen destijds in die tussentijd, ook een week of 5 a 6).

Ik ga zo lekker ER kijken op de bank met een potje kruidenthee. Manlief heeft een optreden met zijn band, dus ik ben alleen thuis. Heb lekkere muziek op (Veronica, oude disco, heeeeeeeeerlijk!!!). Af en toe even dansen op de tafel met mijn draadloze koptelefoon, want dochterlief ligt boven heerlijk te dromen, hahaha......

Fijne avond nog!!!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 21:54

Twiggy2008 schreef:
Kan het niet zijn dat de zweer niet goed uitgesneden is? Wat ik ook heb gehad met Sam? (die bleef in draf wel licht kreupel lopen destijds in die tussentijd, ook een week of 5 a 6).

Zou ook nog kunnen.....Ester loopt al jaren niet helemaal goed meer vanwege de artrose dus valt het niet zo op als ze licht kreupel loopt. Het is dus heel goed mogelijk dat hij er net niet helemaal uitgekomen is........

Ik ga maar eens een broodje maken want door dat hele gedoe met die zweer weer is het er nog niet van gekomen om te eten Bloos

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:15

Nou, ik hoop dat het broodje je goed gesmaakt heeft...... Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:24

Goedenacht Lachen

Wel bijgelezen, beetje veel om overal op te reageren. Sonjim, heel veel sterkte nog! Lijkt me vreselijk wat jij nu doormaakt.

Over dieren en op vakantie gaan: Ik vind dat zo moeilijk. Ik ga over twee weken 3 dagen naar Ameland en voor Spikkel heb ik prima oppas (staleigenaresse, hoef ik me geen zorgen om te maken) maar mijn kat en de ratten zijn er ook nog... Vooral die laatste laat ik liever niet achter, ze hebben zoveel aandacht en beweging nodig. Ook ben ik als de dood dat mijn huis in de fik vliegt of een oppas de rattenkooi niet goed sluit en mijn kat ze allemaal opeet Sigaar
Ik heb echt zin om er een paar dagen tussenuit te gaan, maar ik vind het niks om mijn dieren achter te laten.

Twiggy, fijne vakantie in ieder geval Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:30

RedPassion, ja, ik herken dat wel. Ik maak me over mijn paard en de katten ook niet ongerust (zal ze wel heel erg missen), maar de kou komt er aan en ik verzorg mijn konijntjes elke dag door hun hok schoon te maken en ze te voorzien van een dikke laag stro en hooi. Daarbij leg ik een overkappende golfplatenconstructie over het hok tegen de regen en de wind. De verzorgers kan ik niet vragen elke dag het hok schoon te maken, maar hoop wel dat ze echt dat warme bedje en die overkapping goed doen............ Ik blijf erbij dat ik dit soort dingen altijd liever zelf doe, want daar ben ik echt perfectionistisch in. Clown

Dus ik begrijp je heel, heel goed...... Ik ben net zo!

Jij ook een fijne tijd op het mooie Ameland. Wij gaan de andere kant op, Zeeland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:47

Twiggy2008 schreef:
Daarbij leg ik een overkappende golfplatenconstructie over het hok tegen de regen en de wind.

Wat lief, zoiets zou ik ook doen Bloos
En dan inderdaad je zorgen maken of de oppas het wel met net zoveel zorg en kunde doet Knipoog
Het zal allemaal wel goedkomen, maar het zijn toch je dieren.

Nou, ik ga eens richting bed, ik ben wel moe na een onstuimig buitenritje vanmorgen (Spikkel heeft herfstkriebels!) en een bezoekje aan Walibi vanavond. Nogmaals veel plezier gewenst in Zeeland, en ik hoop dat je je niet al te druk maakt om je dieren Knipoog Tot snel!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:55

Ik zal het morgen wel echt er in hameren, vrees ik. Knipoog
Het zijn mijn schatjes, stuk voor stuk, en ik verzorg ze allemaal elke dag met alle liefde.
Hihi, wat lief dat jij ook zoiets zou doen..... Mijn vriend vindt me wel erg zorgzaam, maar ik ben gewoon dol op ze, kan er niets aan doen, ze horen bij het gezin.......

Hihi, had Spikkel herfstkriebels Haha! ? Bij Sam merk ik dat ook, al was hij van de week buiten toch wel erg lief. Hij schrok een paar keer (van een kindje met een krakende buggy en een paar mensen die een deken uit stonden te kloppen midden op de hei Clown ), maar ik had hem snel weer terug en hij wilde 1x achter een nerveuze pony aan, die langs reed. Toen was ik wel blij dat ik twee vriendinnen te paard bij me had. Helemaal alleen buiten rijden is nog geen optie (het was onze 5de keer op de hei).

Ben je naar Walibi geweest? Gezellig!!! Ik ben er nog nooit geweest, veel enge dingen? (ik heb hoogtevrees Knipoog Clown ). Ik ga zo naar boven, ook lekker slapen.... Veel plezier in Ameland en die 3 dagen zijn zo om, hoor. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 08:46

Vorig jaar had ik een ziek ratje en toen moest ik een nacht en twee dagen weg... ik heb de ratten naar mijn ouders gebracht en heb mijn vader wel 10 keer instructies gegeven en een briefje achtergelaten. Hij werd helemaal gek van me Clown Maar dieren horen er inderdaad gewoon bij, ik woon alleen, dus ze zijn een beetje mijn 'gezin' Knipoog

Leuk dat je weer met Sam naar buiten bent geweest. Spikkel heeft echt een overdosis aan energie nu. Een erg vlotte draf (liefst uitgestrekt als ik haar laat gaan) en steeds proberen of ze toch niet even mag galopperen Knipoog En als dat dan mag gaan we hard Duivel Ze luistert gelukkig nog wel steeds heel goed, maar het gaat allemaal in een wat hoger tempo dan gewoonlijk.

Bij Walibi hebben ze nu van die 'Fright Nights', met spookhuizen en dergelijke. Enger dan achtbanen Tong uitsteken Maar ik ga ook niet in die Goliath achtbaan, vind ik te hoog... Het was wel heel erg druk, dat was wel jammer. Maar ik heb erg gelachen. In het spookhuis liep ik voorop (wij waren met zijn vieren), maar ik heb een paar keer van schrik de wildvreemde kerel die voor me liep vastgeklampt Clown

Nou, volgens mij is het vanmorgen toch nog aardig weer (voorspellingen waren toch slecht?) dus ik ga zo richting Spikkel en daarna is mijn huis wel eens aan een poetsbeurt toe.

Fijne dag allemaal! Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:33

wahahaha wat herkenbaar die vakantieverhalen!
Ik kan nu eigenlijk niet eens op vakantie want ik heb een kat van 10 jaar hier in mn flatje, was eerst van mn ouders. Al sinds kitten erg angstig diertje, heeft een angsstoornis waardoor ze vreselijk heftig kan reageren en bang kan zijn van dr eigen schaduw. Na 10 jaar is het uit de hand gelopen met de andere katten van m ouders en durfde madam niet meer het huis in een leefde 3 maanden in totale angst buiten. Van alles geprobeerd tot aan kalmeringstabletten toe maar niks hielp... dus maar mee naar utrecht als laatste redmiddel. Ze heeft hier een paar weken moeten wennen, duurde ongeveer een maand voordat ze gewoon door de huiskamer durfde te lopen (en dat was haar volledige omgeving op dat moment nog! altijd deuren dicht...) en ze heeft een paar dagen alleen maar liggen slapen... arm diertje! Maar goed, lang verhaal, komt erop neer dat het een kat is die dus niet tegen vreemden kan dus wat moet ik met haar in vakanties?? Pension is onmogelijk, dan eet ze al die tijd niet vanwege de stress... ik ken hier in de buurt niemand die ik genoeg vertrouw om haar eten te geven... dus het is echt een probleem! Mn konijnen dump ik altijd bij mn ouders (heb daar ook een dubbele kooi, net als hier, ze zitten binnen) en laat daar altijd een heel boekwerk aan instructies achter...
En mn paardjes, tja die worden door de week ook altijd al verzorgd door christa dus vakantie is wat dat betreft geen probleem!

Wat betreft homeopathie e.d. Tja daar ben ik nog niet over uit. Ik ben toch in eerste instantie voor reguliere geneeskunde (gek he, als diergeneeskunde student?) maar soms heb je daar niet genoeg aan... homeopathie heb ik me op de middelbare school al in verdiept en blijf er zeker open voor staan maar geloof er (nog?) niet volledig in. Het aparte aan homeopathie vind ik dat theoretisch gezien het helemaal niet KAN werken maar het is nog steeds niet onderuit gehaald! De werking kan ook niet keihard bewezen worden maar zeker ook weer niet ontkend worden! Dat vind ik er zo fascinerend aan! Ik grijp trouwens ook elke kans aan om naar lezingen/workshops e.d. te gaan die over alternatieve geneeswijzen gaan, ben al bij meerdere geweest. Altijd erg boeiend! Maar toch geloof ik dr nog niet zo sterk in om eerlijk te zijn.

aardig weer? hier is eht echt herfstweer, druilerig, grijs en nat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:44

Nu ik mijn paarden bij huis heb, hoef en ga ik niet meer op vakantie. Hier wonen, samen met de paarden, geeft mij al een ultiem vakantiegevoel, elke dag weer. Dus ik ga niet meer weg. Knipoog

Hier is het ook volop herfst; druilerig, grijs en veel wind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:38

Het weer is hier inmiddels ook omgeslagen, maar ik zit alweer warm en droog binnen. Heb nog wel even een lekker buitenritje kunnen maken.

Zwerte, wat een verhaal van die kat zeg. Sneu. Het gaat nu bij jou wel goed dus?

JoviBan, dat is ook wel het ultieme, je paarden aan huis Knipoog Dan zou ik ook niet snel meer op vakantie gaan. Doe ik nu ook zelden trouwens. En ik wil ook nooit lang weg, heb zelf altijd snel heimwee. Dus 3 dagen Ameland is nog net leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:44

Drie dagen moet te doen zijn. Knipoog Dat was voor mij de afgelopen paar jaar ook wel de max hoor. Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:02

is ook mijn ultieme droom: boerderijtje met paarden aan huis! Afhankelijk van waar ik als eerste een baan kan krijgen als ik afgestudeerd ben of dat waarheid word op korte termijn! Zonder ervaring een baan krijgen is al moeilijk genoeg, met wat ervaring kan ik weer naar de noordelijke regionen terug en mijn droom werkelijkheid maken!

Met de kat gaat het hier echt super! We staan echt te kijken van de omslag die ze gemaakt heeft. Van een angstige einzelganger naar een knuffelkont eerste klas! Maar nog steeds heeft ze haar kuren... laatst kwam ik savonds thuis en mn vriend had haar eten gegeven maar ze wilde niet... zat bang onder het bed... toen hij thuis was ging ze lekker in haar verstopte mandje liggen slapen en savonds toen ik er was kwam ze pas weer wat tot leven... wat er gebeurd is, geen idee! Maar zoiets kan al van een harde knal buiten, dan heeft ze echt mij nodig om over die angst heen te komen..

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:11

JoviBan schreef:
Drie dagen moet te doen zijn. Knipoog Dat was voor mij de afgelopen paar jaar ook wel de max hoor. Haha!

Drie dagen moet zeker te doen zijn....dat is zelfs mij gelukt toen ik 3 daagjes naar Birmingham ging om meneer en mevrouw Parelli live aan de gang te zien Schijnheilig

Ben zondag toen ik thuiskwam wel eerst naar mijn kattenkind gegaan (die was logeren bij zijn oma Clown en net voor mijn mini vakantie dood en dood ziek geweest ) en daarna meteen naar de paardjes......en wat bleek ze hadden 3 dagen zonder mij zomaar overleefd ROFL

Was voor het eerst sinds 8 jaar dat ik weer eens een keer op vakantie ben geweest.....wel 3 hele dagen Clown

Met Essie gaat het wel redelijk.....ze wil voor een snoepie nog een flink tempo stappen en mevrouw kennende is dat een ernstig gunstig teken Ja . Net met d'r gewandeld zodat ik ook zeker weet dat ze loopt....alleen dat hondeweer.
Est was wat klam en heeft een beetje verhoging....nou zijn ze niet van suiker maar die regen en wind en geen schuilmogelijkheid. Dus ze staan nu weer binnen.....ik ga straks weer terug om met ze te wandelen en dan vanavond laat nog een keer.

Weer zo balen want beweging is beter voor de hoefzweer maar ik heb ook niks aan een paard dat straks een longontsteking heeft omdat ze met koorts een hele dag in de regen heeft gestaan......regendeken met Essie d'r ijslander vacht is ook geen strak plan want dan krijgt ze het juist te pakken omdat ze haar vacht niet meer kan opzetten.

*zucht* nou ja dan maar 5x heen en weer rijden....ze staan toch niet ver van huis (5 minuten met de auto)

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:31

@ Timbers: wat een prachtig gedicht! Ik moest wel even een traantje wegpinken... Ben wel blij om te horen dat het beter gaat met Essie Lachen Is het misschien geen optie om er een dikke deken op te leggen en haar dan maar te scheren? Dan zit ze wel de hele winter onder de deken, maar kan ze nu iig meer buiten lopen...

@ Sonjim: De verandering is op die foto's wel erg heftig te zien zeg... Ik wou ook dat ik je irl een knuffel kon geven Ach gut heel veel sterkte meis!

Ik zit nu bij mijn ouders lekker voor de kachel, mijn vader had me opgehaald om even langs de paardjes te gaan. Roxy was op zich goed te spreken ondanks het poedersuiker, ze stonden in een van de weides zonder schuilstal... daar baalde ik wel van maar ze leken het niet heel erg te vinden. Toen ik haar op der rug wou kriebelen kreeg ik alleen bijna weer een mep, dus of ze heeft echt erge rugpijn met de kou en de regen of ze was geirriteerd aan het doen naar de 3-jarige uk die aan mijn oor aan het likken was (geweldig beest, komt meteen naar je toe en eet je zo ongeveer op en gaat bovenop je staan zodra ze ff geen aandacht krijgt), maarja. Binnenkort maar een DA afspraak maken dan, jammer genoeg moet dat maar net in mijn vaders drukke planning passen want ik heb geen rijbewijs en we hebben zelf ook geen trailer dus dat gaat lastig worden. Ik zou het liefst een trailer lenen die ik ook een tijdje in de bak kan neerzetten zodat ik er 100 keer in en uit kan lopen met poown. Je kan niet alles hebben...

EDIT: een oja moment:

@ all: als ik op vakantie ging had ik een hele lieve bijrijdster die alles kon met mijn paardje. Wel jammer dat ze niet meer kan komen omdat ik mijn paardje verhuisd heb, maar ze doet nog wel de hoefjes van Roxy (ze doet de hoefsmid opleiding, en ze is de enige die Roxy kan bekappen, alle andere hoefsmeden trapt mevrouw zo de stal weer uit Clown )

Als ik nu 3 maanden op vakantie ga blijft mijn meisje lekker in de wei staan. Als ik geen bijrijdster heb vind ik dat geen ramp, liever een spierloos paard dan een verpest paard door een slechte bijrijdster Tong uitsteken

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:46

Goeieavond allemaal,

Wat een ***weer vandaag :S Ben even bij Chap langsgereden vandaag. Heb hem eindelijk zijn wormspuit gegeven. Lekkere bak slobber voor hem gemaakt. Stukjes appel erdoor en nog een schep knoflook/fenegriek.

Meneer had echt niet door dat de wormspuitgel er ook nog door zat! Hij vond het heerlijk. Emmer helemaal uitgeslikt Haha!

Heb zijn stal nog maar even goed uitgemest. Gister was hij wel lekker de hele dag buiten, maar met het slechte weer laat de boer de paarden binnen staan. Heb Chap even losgegooit in de bak. Maar meneer bleef maar hinniken. Die vond het kennelijk maar niks in zijn uppie in de regen. Maar gelukkig kon hij daarna wel fijn in een schone stal met lekker wat ruwvoer Knipoog

Hoop dat de lucht morgen weer wat geklaard is.
Om de kou te ontvluchten ben ik de hele middag naar de sauna geweest! Wat heerlijk zeg. Voel me echt weer 10x beter. Zou t veel vaker moeten doen Lachen

@JoviBan: wat heerlijk om je paarden aan huis te hebben. Hoop die droom ook ooit nog eens te verwezenlijken. Misschien moeten we maar naar DL emigreren, lekker goedkoop!!!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:54

Sauna, brrrr... helemaal niets voor mij Nagelbijten / Gniffelen doe mij maar een massage of een kruidenbubbelbad ofzo. Zaaaalig Lachen Ik wil nog eens met een stel vriendinnen naar de Thermen om daar eens lekker te ontstressen. Misschien een idee voor een boktmeeting? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:56

Wat goed dat Chap de wormkuur opgegeten heeft op deze manier!

Mijn katten hebben vandaag hun wormkuur gehad. Clown

Het heeft hier vandaag continue geregend. De paarden trokken zich er maar weinig van aan, de bikkels. Vork

Hebben jullie ook last van de wintertijd? Ik wel. Ik loop de hele dag al voor op schema en zo langzamerhand is het alweer bedtijd, terwijl het nog maar 9 uur is. Bloos

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:59

Ik ben ook al helemaal moe en ik was helemaal chaggo toen het om 6 uur echt helemaal donker was Boos! ik heb niets aan een lichte ochtend, dan heb ik toch geen bril op en zit ik suf naar mijn boterham te staren. Ik wil het wel een uur lánger licht hebben Tong uitsteken

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:09

De wintertijd heb ik altijd zo'n hekel aan!! Laat het sochtends maar lekker donker tot een uur of 9 en dan savonds wat langer licht Haha! Kan ik tenminste leuke dingen met mn paardje doen. Overdag is het toch alleen maar werken.. behalve maandag en weekends dan Pling

Zit er aan te denken om zo'n wake-up light aan te schaffen, want in de winter kan ik smorgens echt niet mijn bed uitkomen! Zou wel graag een winterslaapje houden Ja

Of verhuizen naar een plekje op de aarde waar het nooit donker wordt haha Haha!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:17

Daar is het ook vaak errug koud Diphranil Tong uitsteken wake-up light lijkt mij ook ideaal. Ik smijt mijn mobieltje zo langzamerhand door de kamer als de wekker afgaat, en ik heb nog wel zo'n rustgevend liedje als wekker.... Ik slaap in de winter het liefst van 6 's avonds tot 8 's ochtend Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:18

Zo'n wake up light zou ook wel wat voor mij zijn. Knipoog

Ik heb vandaag een hoofdlamp besteld. Die heb ik straks nodig, als ik doordeweeks in 't donker in de wei mest moet ruimen.

De Thermen, volgens mij is dat zoiets als Fontana hier in 't noorden? Daar ga ik deze week in m'n vakantie naartoe, lekker in het thermaalbad badderen en een paar massages. Tong uitsteken

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:16

Vakanties wat herkenbaar, mijn vriend staat erop om minimaal 10 dagen per jaar weg te gaan, en met mijn ouders als trouwe verzorgers kan het best, maar toch. Dit jaar hadden mijn ouders ook de oudste hon in huis en de jongste zat bij kennissen, de eerste dag heb ik s'avonds naar huis gebeld, zo zeker wist ik dat er iets mis was, normaal beheers ik me wel tot halverwege de vakantie. Mijn moeder echt heel droog nee alles is prima en ook met Jojo die zien we immers regelmatig langs komen. Hoe dieptriest dat langskomen bijna was geweest hoorde ik bij thuiskomst pas. op de dag dat ik belde schrok mijn vader toen hij een witte poedel voor de voortuin zag staan twijfelen. inderdaad mijn jojo dus hij is overstraat (autoweg overstekende en een drukken industrieweg) van het logeer adres naar mijn ouders gewandeld en twijfelde daar of hij naar huis zou lopen. Gelukkig was er niks gebeurt, maar wat een schrik als je dat hoort. Ik heb nu van de mensen waar jojo gelogeert heeft hun mini maltezer op vakantie een lang weekend. Die slaapt nu in mijn vest, arm beestje is zo klein dat zij het na een wandeling niet meer zelf warm krijgt. Dus ben ik een kangeroe geworden.

Dit zijn mijn twee honden
Afbeelding

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:24

Oh wat een schattige pluizebeesten!! Lachen Ziet er echt om te knuffelen Knipoog
Kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken van dat verhaal achteraf!