[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:21

Het is al niet meer nodig, het kwaad is al geschied

dekoezegtboe

waar wil je DA precies naar laten kijken lennke?

Lenneke_

Ik ben doorgedraaid

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:22

Over de levels wordt niet veel gesproken, wel komt de level 1 test uitvoerig in beeld. En wel mèt trens of bosal en koord-hackamore. Het mag dan een globale beschrijving zijn maar het is een groot boek van ruim 220 pagina's Knipoog

Dus Koe, misschien is het boek weer iets om wijzer van te worden want hij spreekt hierin dus uitgebreid over sporen (en andere zaken die misschien buiten de pakketten omgaan).

Van die levels heb ik weer weinig kaas gegeten, weet alleen dat een ex stalgenote al járen met level 1 bezig was en ik denk vanwege het trailerladen niet verder kwam.

Ik doe maar een mix van alles, wat mij goeddunkt. Rij al ruim 40 jaar dus vind de overstap naar bitloos al heel wat Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:22

Naar z'n rug en het zadel

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:23

Lenneke,je maakt me bang hoor..

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:23

owke Lachen ik ben benieuwd wat er uit komt!

*edit* ik houd het maar bij de pakketten... ik weet dat ik met de pakketten onwijs veel kan bereiken zonder sporen en bitten en dat soort dingen Lachen en het zit er in dat ik altijd een level 2 ruiter zal blijven Knipoog net zo als pat een level 2 gitarist zal blijven.
Laatst bijgewerkt door dekoezegtboe op 19-09-06 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:24

Tinkerloos schreef:
Lenneke,je maakt me bang hoor..

Hoezo?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:26

Lenneke_ schreef:
Het is al niet meer nodig, het kwaad is al geschied

Lenneke_ schreef:
Ik ben doorgedraaid

Dit bijv.?
Laatst bijgewerkt door GeneralFlynn op 19-09-06 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:28

Ja ben het met TL eens

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:29

dekoezegtboe schreef:
ik vond het boek niet echt geweldig... slecht vertaald ook...

Je wist toch niets over het feit dat hij het over sporen had en over een trens Verward

In ieder geval beschouwt hij de carrotstick het verlengstuk van je arm en sporen het verlengstuk van je been.

Lenneke Ach gut

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:32

ik heb het boek niet helemaal gelezen omdat ik het niet echt goed vond en slecht vertaald.
maar goed wat ik al zij It is your horse...

Morrie

jeetje Len wat is eraan de hand????

over Parellli: ik ben begonnen met dat boek te lezen in het NL omdat mijn Engels erg slecht was en nu ik de pakketten heb en op cursus ben geweest en heel veel mensen ken die al lang Parelli doen en allemaal met level 3 bezig zijn, vind ik het een vreselijk slecht vertaald boek dat valse verwachtingen wekt.

Trailerladen zit b.v. allang niet meer in level 1, dat was het oude level 1 en als je het nieuwe level 2 bestudeert, gaat er een wereld voor je open en zal je voor altijd anders naar paarden kijken dan je je leven lang gedaan hebt.

Tinkerloos heeft een vast wel gunstig geprijst level 1 pakket te koop, het is echt de moeite waard!

Zal ik even een foto van het boek maken, blijkbaar geloof je niet dat ik het heb..... het ligt hier in de kast, bij alle andere Parelli boeken en dvd's.....

arno8

Welk kwaad? Ik dacht dat je een mogelijke oorzaak voor het probleem van eerst had gevonden en dat het niet ernstig was? Of is dit weer iets anders?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:33

Ik heb zeker een gunstig geprijst pakket te koop.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:36

Of het probleem zelf erg is weet ik nu helemaal niet meer, maar de gevolgen zijn vervelender

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:38

Zoo.. ben ik ook weer.
(Gave avatar Kim!).

Poeh, ik zou dus vrijdag les hebben. Voor die tijd wou ik dat Keet nog één keer door iemand ff écht bereden zou worden, dus met draf, galop etc. ; is alweer een maand of anderhalf geleden namelijk. Ik zeg maar even Simone; Ze ging zitten en 'prikte' der per ongeluk met der voet aan terwijl ze de beugels op maat maken, Katie nam een enorme sprong naar voren met als gevolg dat de losbungelende beugels tegen der buik aan tikten en toen was het al helemaal een ramp; Zeker 3/4 ronde in volle galop stuiterend door de bak gevolgen. Heb alleen maar m'n hart vastgehouden daar en staan toekijken Nagelbijten / Gniffelen . Gelukkig kon ze der corrigeren en is ze blijven zitten. Eerste kwartier bleef ze maar gespannen lopen, ieder mini geluidje bij de buren of een stukje wapperend zeil was eng. Echt zo vreemd, gewoon op de grondwerk zeg maar, loopt ze over zeilen, trotseert ze alle auto'
s, grasmaaiers etc maar onder het zadel is alles eng. Verward
Goed, ze ging even flink draven. Keet loopt heel ruim, maar je ziet dat ze der balans nog moet vinden. Ongeveer na een minuutje of 10 draven en heel consequent reageren als ze weer met grappen kwam als afsnijden etc. durfde ze een galopje aan. Nou is Katie niet zo'n galoppeur; Maar nou was het drama. Ze ging één zijde heel hard en verder drie stappen en steeds héél hard de benen onder der lijf vandaan draven (dát kan ze weer geweldig), om maar niet te hoeven galopperen. Goed, goed uitgestapt en ze onspande zich weer een beetje.
Nu ik dit gezien heb weet ik in ieder geval dat die les maar over een hele tijd gaat gebeuren, eerst moet ze maar goed doorgereden worden in eigen omgeving en daar ben ik met mijn angst, en dus zelf ook al gespannen, niet geschikt voor.
Erg jammer, maar tis niet anders. Ik ga maar even Juin PB'en Verdrietig

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:41

Lenneke_ schreef:
Of het probleem zelf erg is weet ik nu helemaal niet meer, maar de gevolgen zijn vervelender

Maar hoe zit het dan? Zijn je ouders opeens boos geworden? Je hoeft hem toch niet weg te doen of zo hoop ik?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:42

Neehoor

Wil er eigelijk niet teveel over zeggen op bokt. Zulke dingen horen niet op een openbaar forum

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:43

Miirthe schreef:
Zoo.. ben ik ook weer.
(Gave avatar Kim!).

Poeh, ik zou dus vrijdag les hebben. Voor die tijd wou ik dat Keet nog één keer door iemand ff écht bereden zou worden, dus met draf, galop etc. ; is alweer een maand of anderhalf geleden namelijk. Ik zeg maar even Simone; Ze ging zitten en 'prikte' der per ongeluk met der voet aan terwijl ze de beugels op maat maken, Katie nam een enorme sprong naar voren met als gevolg dat de losbungelende beugels tegen der buik aan tikten en toen was het al helemaal een ramp; Zeker 3/4 ronde in volle galop stuiterend door de bak gevolgen. Heb alleen maar m'n hart vastgehouden daar en staan toekijken Nagelbijten / Gniffelen . Gelukkig kon ze der corrigeren en is ze blijven zitten. Eerste kwartier bleef ze maar gespannen lopen, ieder mini geluidje bij de buren of een stukje wapperend zeil was eng. Echt zo vreemd, gewoon op de grondwerk zeg maar, loopt ze over zeilen, trotseert ze alle auto'
s, grasmaaiers etc maar onder het zadel is alles eng. Verward
Goed, ze ging even flink draven. Keet loopt heel ruim, maar je ziet dat ze der balans nog moet vinden. Ongeveer na een minuutje of 10 draven en heel consequent reageren als ze weer met grappen kwam als afsnijden etc. durfde ze een galopje aan. Nou is Katie niet zo'n galoppeur; Maar nou was het drama. Ze ging één zijde heel hard en verder drie stappen en steeds héél hard de benen onder der lijf vandaan draven (dát kan ze weer geweldig), om maar niet te hoeven galopperen. Goed, goed uitgestapt en ze onspande zich weer een beetje.
Nu ik dit gezien heb weet ik in ieder geval dat die les maar over een hele tijd gaat gebeuren, eerst moet ze maar goed doorgereden worden in eigen omgeving en daar ben ik met mijn angst, en dus zelf ook al gespannen, niet geschikt voor.
Erg jammer, maar tis niet anders. Ik ga maar even Juin PB'en Verdrietig
Wie is Kim,en wie is Juin?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:44

Kim is Auky

toch?

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:45

Lenneke ik hoop in elk geval voor je dat t goed komt. En dat je nog lang van je paard mag genieten! sterkte er mee

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:46

Ik ken van de meeste alleen hun Bokt naam.. Clown

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:46

ik denk dat juin een een of andere instructrice is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:47

vaag..

Ik droomde over een penny invasie vanacht..op naturals..