[HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: [HK] Huiskamertopic voor "Naturals" Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:56

PNDV=pedo-partij

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:03

Radio 538 houdt daar trouwens een mailactie tegen.
Hebben ze 42000 stemmen kunnen ze er wat tegen gaan doen Ja
Ik hb ook gestemd tegen ze.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:55

Leuk huisje Arabesk, heb je zwart op wit dat je daar permanent mag blijven wonen? Daar is nu weer van alles over te doen. Nou ja, hier in de regio tenminste.

Sox wijkt niet voor mijn dunne kuitjes, ik heb te weinig kracht en schoppen doe ik niet. Dus misschien gewoon sporen eens proberen bij haar.

Zit jij niet bij die 3 die weg moeten Morrie? Was wel lekker geweest want dan krijg je volgens mij een goeie wachtgeldregeling en pensioenopbouw loopt door.

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:58

Citaat:
Sox wijkt niet voor mijn dunne kuitjes, ik heb te weinig kracht en schoppen doe ik niet. Dus misschien gewoon sporen eens proberen bij haar.

ik heb een haflinger en die was ook eigenlijk niet normaal te rijden... zo niet aan het been. toen ik ook nog reuma kreeg werd dit natuurlijk helemaal een drama.... maar toen ik begon met parelli werd ze echt super licht Lachen heerlijk!
Ik denk niet dat sporen en oplossing is. ik zou er eerder achter komen waarom ze niet wijkt voor jou "dunne kuitjes" maar wel een vlieg voelt die op dr lichaam zit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:08

Is TL online?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:09

Ik ga met koe mee. Pas als je paard voor je kuit wijkt, kun je een spoortje gaan gebruiken om de hulp kleiner te maken. Een spoor is er niet om de hulp duidelijker/feller te maken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:10

ik zie TL nu niet online..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:11

Dan zou ze er wel niet zijn

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:15

Citaat:
Sox wijkt niet voor mijn dunne kuitjes, ik heb te weinig kracht en schoppen doe ik niet

reageert Sox als er een vlieg op haar huid zit? Zo ja (zeker weten) dan kan ze ook reageren op jouw dunne kuitjes, zonder schoppen, bij de geringste aanraking.....

Ik zit bij de 3 die weg moeten, met stip op nummer 1. Wachtgeld doen ze al jaren niet meer aan, die regeling bestaat niet meer. Ik heb een oprotpremie voorgesteld, werk er 26 jaar dus het gaat ze wel wat kosten,maar daar schrokken de heren geweldig van.....
De vorige die ze gingen treiteren, zei eigenlijk zonder meer z'n baan op, dat hadden ze van mij ook verwacht, maar ja..... dat kunnen ze vergeten dus. Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:24

lekker terug pesten!!! dat zal ze leren... Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:31

ik ga het ze zeker niet makkelijk maken......en zij het mij ook niet....

Ik heb heerlijk gespeeld met Morrie en z'n hoelahoep, die nu al niet geheel rond meer is Clown

Morrie vindt het een geweldig ding, ik hang hem om z'n hals als we naar achteren lopen en we doen er vanalles mee, geweldig speeltje Haha!

De koetjes vinden Morrie heel erg interesaant, ze loeien hem allemaal toe en rennen om ons heen, heel maf, er hebben wekendlang dagelijks 7 paarden 2 x tussen ze door gelopen, maar in Morrie herkennen ze blijkbaar iets.... Koe

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:33

of ze denken dat hij een van hen is Knipoog en zijn jaloers Haha!
haha wel grappig dat de koeien zo op morrie reageren Tong uitsteken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:34

tja, het heeft vlekken en is niet op dieet....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:44

Morrie vindt het ook leuk, hij gaat naar ze toe en aan ze ruiken en dan rennen ze heel hard weg... Haha!
4 jaar geleden, toen ie daar kwam, had ie nog nooit een koe gezien en was ie er doodsbang voor Tong uitsteken

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:45

Nooit uit jezelf weggaan maar na al die jaren krijg je heus wel een goede regeling. Dat hoop ik voor je want naar je zin heb je het daar niet en je krijgt meer tijd voor Moritz Knipoog

Parelli zegt dat sporen niet gebruikt mogen worden om paarden sneller te laten gaan maar om zijwaartse bewegingen te onderwijzen, onder controle te houden, te versterken en te verfijnen. Het is een natuurlijk communicatiemiddel.

Dat sneller gaan doet ze vanzelf, het gaat bij mij ook alleen om het wijken. Hij heeft het dan over tandwieltjes etc. maar daar begin ik niet aan terwijl hij dan toch zegt dat die functioneler zijn dan knopspoortjes.
Er staat een héél grote foto van zijn voet met behoorlijke tandwielsporen in de beugel. Maar ik vind ook dat je heel rustige benen moet hebben voordat je ze omdoet.

Heb trouwens een tijdje opgereden met een vrouw tijdens een endurance. Die zat werkelijk waar alleen maar te schoppen. Op mijn vraag waarom ze dat deed antwoordde ze, "anders loopt ie niet meer". Ik denk dat dat paardje tijdens de trainingen wel met sporen gereden werd maar dat mag niet op een endurance. Dus dan maar úren schoppen Boos!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:49

Citaat:
na al die jaren krijg je heus wel een goede regeling

hallo, aarde aan Sox, ik werk in het ONDERWIJS..... daar zijn geen riante afvloeingsregelingen meer, al jaren niet.....

Pat Parelli is zelf level tig.... hij heeft zijn sporen wel verdiend, maar in level 1 en 2 heb ik nog niemand met sporen zien rijden hoor..... ook niet op de dvd's, verfijning komt pas in level 3 aan de orde en voor je zo ver bent, ben je wel een jaartje of watg verder Clown

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:49

je paardje kan ook op de minste geringste druk zijwaards gaan hoor Lachen als je maar goed ingaat op wijken voor druk....

Netam vind koeien nog wel raar... vooral als ze rennen... volgens Netam horen koeien niet te rennen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:58

Wat zijn er dan voor regelingen? Toch niet meteen de WW in neem ik aan? Nou ja meteen, moet je ook zowat 2 maanden wachten op je eerste uitkering...

In zijn grote boek zegt Parelli niks over levels met sporen, alleen dat ze tot je basisgereedschappen horen vanaf het paard zijn 11e rit tot 1100 rijuren. Net als een zadel, carrotstick en trens bijvoorbeeld. Dus ik ga de grote man niet tegenspreken Lachen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:02

ik heb pat net al morrie nog nooit over sporen horen spreken en heb ook niemand (parelli studenten) met sporen zien rijden...
maar goed it is youre horse Lachen

*edit* vreemd dat hij zegt dat een trens bij de standaard uitrusting hoort... in de pakketten mag je pas met bit rijden als je goed met touwhalster kan rijden... en dat is eind level 2

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:07

ik heb dat boek ook en het gaat nogal snel door de levels heen, het is een globale beschrijving van de hele methode.

Ik ben stap voor stap de levels gaan volgen en ben nog lang niet aan een bit toe, zal er ook nooit aan toe komen en wil het ook helemaal niet meer.

Maar las je het zeker wilt weten: mail Eddy Modde, je krijgt gegarandeerd antwoord, kan ff duren, want hij gaat volgende week trouwen Haha!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:09

ik vond het boek niet echt geweldig... slecht vertaald ook...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:18

Ik ga voorlopig niet meer op Anouar rijden, morgen gaan we de DA bellen en ik mag het nog maar af en toe over hem hebben thuis.
Dat is de uitkomst na een vrezelijke discussie

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:19

Lenneke_ schreef:
Is TL online?
Ik was op een condoleance,maar ben nu thuis.
= dus online Clown

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:20

Lenneke_ schreef:
Ik ga voorlopig niet meer op Anouar rijden, morgen gaan we de DA bellen en ik mag het nog maar af en toe over hem hebben thuis.
Dat is de uitkomst na een vrezelijke discussie

Scheve mond

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:20

arme lenneke Ach gut en arme Anouar