De Natuurlijk bekappers, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 09:59

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:14

Straks komt de natural balance bekapper langs, en het fototoestel gaat mee
Walter's hoeven zijn op het moment echt om te huilen (vind ik dan) dus ik hoop dat ze goed opknappen van de behandeling

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:47

Arabesk schreef:
angela88 schreef:
WOH ! het topic leeft weer!!!!

Naast de paarden (waar ik nu echt te weinig tijd voor heb) ben ik druk met mijn studie Notarieel recht aan de uni in nijmegen. Dat is meteen de reden dat ik nu weinig tijd voor de paarden heb, ik zit in mijn tentamen periode.

De hoeven van de paarden doe ik nu eens in de 2 weken ongeveer. dat is voldoende.

Verder ben ik druk met het plannen van mijn bruiloft, de trailer rijlessen, het huishouden, bokt....

ja ik verveelde me weer op mijn werk en ant kwam ook weer even voorbij waaien, zo kwam het topic hortend en pruttelend weer op gang

doe je die studie naast je werk??

Nijmegen leuke stad!! Heb tijdje terug nog een buitenrit gemaakt in Groesbeek, erg mooi daar hoor!!

Ik werk niet naast mijn studie De studie is voor mij al echt een full-time iets, ik ben dyslextisch, en lees dus heeeeel erg langzaam (anders dringt het niet tot me door) en bij zo'n in de boeken studie ben je dus erg lang bezig....

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:55

nienke07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:57

Same here!
Heb niet toe te voegen aan Schaapjuh!

Cookies

Re: De Natuurlijk bekappers, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:58

Antheman schreef:
Angela, hoe is t met je verhuisplannen?

Ik heb een hele mooie rijbroek gezien! Tja ,dast krijg je ervan als je de deur niet uitkunt en niks te doen hebt.

Afbeelding
Els , hebben ze dit merk (HKM) nog in de winkel van Ali? Anders moet ik daar toch eens gaan winkelen..

Die broek heb ik al eens eerder gezien. Ik vond het een hele mooie broek, alleen mijn ponrtomee vond het wat minder.

@wendy, welke bekapper komt er bij jou?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 11:09

Ik vind die broek echt super!

Ga hem denk ik wel proberen te scoren. Voor een jodphur broek valt de prijs alles mee! Onder de 100 .

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:12

Ali heeft diverse merken (en prijzen) van die broeken hangen, ook leuke kleurtjes...... als je zegt dat je via mij komt, krijg je wellicht ook "vaste klanten korting"

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 11:13

smurf schreef:
Ali heeft diverse merken (en prijzen) van die broeken hangen, ook leuke kleurtjes...... als je zegt dat je via mij komt, krijg je wellicht ook "vaste klanten korting"

Goede tip!

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:18

Els van Morrie is in Eemnes berucht....

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:40

Hier een foto van het gat in zijn hoef. De andere hoef zag er net zo uit.

Afbeelding

Ik zal nog een foto maken zoals het er nu uit ziet na het bekappen. Maar dan moet ik eerst de camera losweken van mijn hubbie.

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 13:49

Oef ,daar zou ik ook van schrikken van zo´n gat.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:07

Ja akelig he? Maar gelukkig valt het mee. Het ziet er nu een beetje groenig uit omdat ik het met bacteriedodende spray had ingespoten. Toen het gat nog "vers" was, zag het er roze en een beetje vochtig uit. Dus het was niet zomaar een gat van een steen ofzoiets.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 14:10

Cookies schreef:
Hoe is het met Andor? Loopt ie nog steeds zo lekker?

Nou, updateje dan maar.

Vandaag eindelijk weer erop, ik was bijna een week niet geweest ivm de griep. Zijn Pennys hebben ook niet gereden ,wel gewandeld.

Vandaag dus even wat dressuur in de bevroren bak. Dan is mijn doel dat ìk bepaal welke kant we opgaan . Dat gaat heel erg goed. In het begin smeerde hij hem steeds, probeerde hij de bak uit te komen , of verstopte zich achter de paddock, die in de wei staat bij ons.
Daar ben ik dus al heel blij om.
Daarnaast loopt hij zoveel rechter ,dat we gewoon bochten kunnen nemen
Dat doen we dus veel , in allerlei soorten en maten. Véél tempowisselingen om hem scherper aan het been te krijgen.

Mààr: hij lijkt weer meer met zijn koppie te schudden. Volgens Hilde is het toch verzet. Ik weet het niet hoor. Ze dacht ook eerst dat zijn voorlijf teveel naar rechts stond ipv netjes ervoor. Dat blijkt nu ook niet het geval te zijn.

In ieder geval gaat ze ook voor mij verder uitzoeken wat er nog zou kunne zijn. Ik heb Andor´s medische dossier, wat ik dan maar even zelf heb aangelegd (deels opgevraagd bij Laarakker) aan haar doorgemaild.

Maar het belangrijkste is dat ik erop durf. Ik durf nog niet alleen naar buiten, wèl met een ander mee. En dat kan ook mijn moeder zijn
Vorige week heb ik zelfs gehandpaard op hem! Mijn nichtje was er , die kan nog niet goed rijden en ging mee op Merrit. Dat was dan wel weer reuze stoer!! Afbeelding

Verder wil ik graag de foto zien hoe het er nu uitziet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:20

Wat fijn dat het zo goed gaat met Andor. Het vertrouwen zul je wel weer opnieuw op moeten bouwen, en dat heeft tijd nodig.
Dat hoofdschudden is een lastig probleem lijkt me. Het kan inderdaad verzet zijn. Doet hij het aan de lange lijnen ook, en als hij in de wei staat??

Ik zal vanavond een foto maken. Althans, Bob maakt een foto. Die neem ik maar mee dan weet ik zeker dat ik de digi ook bij me heb.

Nou ga ik een eindje rijden met die ouwe. (met hoefschoenen aan)

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 14:21

Plezier op jullie rit!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:22

Cookies schreef:

@wendy, welke bekapper komt er bij jou?

Ellemieke Fransen. Helaas geen foto's gemaakt want Walter gaf een show:"hoe voorkom ik dat ik bekapt word en houd ik zoveel mogelijk mensen bezig". Ik had het dus een tikkie druk.

Uiteindelijk heeft ze hem los in de longeerbak bekapt, na eerst een join-up te hebben gedaan. Af en toe moest het even herhaald worden, als meneer weer tegen ging stribbelen. Tijdens het bekappen was hij wel ontspannen, oogjes op half 7, oortjes in ontspannen stand.
Hij heeft aan beide voorhoeven een bikkelharde dubbele zool, waar ik zelf ook al niet door kwam. Volgens Ellemieke had ie dan toch blijkbaar die bescherming nodig, ze heeft hem voorlopig laten zitten.
Zij vroeg trouwens ook heel veel over de cursus van paardnatuurlijk, ze stond er helemaal niet afwijzend tegenover en gaf ook aan dat ze het een goede zaak vindt als de eigenaar de hoeven van een paard zelf gaat onderhouden.

Al met al is ze 2 uur met Walter bezig geweest, en het resultaat vond ik prima.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:22

Ja ik vind haar ook erg goed bezig. Met Ponto was ze ook zo lief en geduldig. Niet dat hij liep te klieren, maar hij heeft door de ziekte van Cushing af en toe wat spiertrekkingen. Ze had ook alle tijd en is een hele poos bezig geweest. Ook heeft ze alles nog nagemeten met een soort passer. En we hebben gekeken hoe hij nu liep en met de hoefschoenen aan.

Is er iemand die haar op de eerste pagina kan zetten bij de rest van de bekappers?

Ik heb trouwens heerlijk gereden. We hebben ook nog even de piaffe "geoefend" en dat ging ook prima Zelfs zijwaarts in de piaffe kan ie ineens. Goed man.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:24

en mijn trailer is verhuisd..... *fotooooo* hij woont nu in Purmerend.....
doeiiii trailer

Nu op zoek naar een 2 paards veewagentje waar Morrie w.b. gewicht wél in mag en waar hij hopelijk niet met koliek uit komt iedere keer
dit pad en dit pad schep ik iedere dag, helaas mag morrie er niet staan, hij is te laag in rang ... maar als het straks gaat vriezen en sneeuwen staat hij als enige buiten, op een schoon pad

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:05

Smurf: Lekker dat je eindelijk de trailer hebt kunnen verkopen, de koper boft maar met zo'n koopje. Hopelijk vindt je gauw een wagentje naar je zin.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:06

de koper meldt zich hier vanzelf wel...... het is iemand uit dit topic namelijk

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:20

Ara soms .

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:11

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:26

Cookies: Gelukkig valt het mee, maar wanneer je zo iets ziet voor het eerst, kan ik mij voorstellen dat je schrikt.

Allen: De zool van de achterhoef welke ik afgelopen zomer hol zag trekken, is nu plat én de straalgroeves zijn heel ondiep. Mijn verklaring is dat de minimale hiellengte is bereikt en dat daarom het hoefbeentje bijna op de zool rust. Iemand die er een andere verklaring voor heeft?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:04

opala schreef:
Ara soms .

*zal morgen even de foto's uploaden*

heb de hele avond de bijgeleverde hoe laad ik mijn pony dvd van parelli zitten kijken.... *ogen op steeltjes nu*

morgen de hele dag oefenen...

ga ergens denk ik een weblogje bijhouden oid hoe het gaat!!